Corespondenta de la Paris

Un mic producator auto italian poarta discutii pentru a aduce in Romania o masinuta electrica de 24.000 de euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 10:41 Economie | Auto

Tazzari Zero
Foto: Hotnews
​Tazzari Electric, o companie italiana care de la inceputul anului produce masini electrice la Imola poarta discutii cu o companie romaneasca si estimeaza ca in mai putin de un an va vinde in tara noastra o masinuta electrica de sub 3 metri lungime care va costa 24.000 euro, avand 140 km autonomie, a spuus pentru HotNews.ro, Luca Bonarelli, director comercial al companiei. El a admis ca masina va face volume mici de vanzari, insa spune ca e avantajata in tarile unde statul da subventii cumparatorilor de vehicule electrice.

"Vindem masini in Slovenia si ne vom lansa curand in Cehia si Ungaria. Purtam discutii cu o companie romaneasca si credeam ca in cateva luni putem lansa masinile acolo", a spus directorul comercial al Tazzari Electric, companie care produce din ianuarie 2010 masini intr-o fabrica din Imola. Compania a produs 900 de exemplare din modelul electric numit Zero, masinuta de doua locuri si 2,9 metri lungime.

Bonarelli spune ca in tari precum Franta si Spania vanzarile sunt ajutate de subventiile de 2 - 3.000 de euro acordate de guvern cumparatorilor de masini electrice. El considera ca subventiile vor face ca pretul masinii sa fie unul bun pentru ce ofera ea, insa admite ca nu va putea face volume mari de vanzari si tocmai de aceea solicita investitii minime de la dealeri, insa doreste ca acestia sa aiba micile showroom pe strazi comerciale importante.

Masinuta, inclusa in multe tari la categoria cvadriciclu, e de dimensiunile unui smart, viteza maxima este de 100 km/h, iar autonomia de circa 140 km. Vehiculul de doua locuri cantaresta 550 kg (din care 150 kg reprezinta bateriile, motorul este de 15 kw iar timpii de incarcare pot ajunge la maxim 14 ore la 220 V, iar la 380 V exista o optiune rapida prin care in mai putin de o ora bateria se incarca 80%.

Micul automobil este scump pentru ce ofera, chiar si dupa aplicarea subventiilor, mai ales ca e vorba de o masina cu doua locuri si portbagaj extrem de mic. Ramane de vazut daca italienii vor bate palma cu o companie care sa vanda la noi masinuta, insa chiar si daca va veni, volumele de vanzari vor fi mici.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4103 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Informatii. (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 11:24)

    AlinN [anonim]

    Ma deranjeaza valul de mister care se lasa dupa fiecare prezentare a unei masini electrice. Adica ti se arunca o pastila (electricitatea pentru 100km mersi costa 10RON) dar nu se spun alte aspecte:
    1. Dupa cati ani/km trebuie sa inlocuiesc setul de baterii?
    2. Cat costa un nou set de baterii?
    In rest singurul lucru care m-ar atrage la o masina de genul asta este economia. Daca in cele din urma se dovedeste ca dau cu 10.000Euro mai mult pe ea, costa 10.000euro setul de baterii si trebuie sa-l schimb la 2 ani, scuze, dar mi se pare si mai scumpa si mai neecologica si mai neconfortabila.
    Bateriile alea nu contin aer de munte imbuteliat in ele ci metale grele.
    Deci, daca nu ma conving cifrele prefer toxicul diesel de clasa mica - consum exteraordinar de mic de combustibil, pret destul de mic, confort sporit, este drept nu pot face curse cu el dar nu ma intereseaza asta.
    • +3 (3 voturi)    
      ai mare dreptate (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 14:06)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      si apoi eu NU INTELEG pretul ENORM al masinii electrice !!

      1. daca o masina electrica FARA BATERIE este cu mult mai ieftina si ecologica decat o masina normala, ar insemna ca productia unei asemenea masini FARA BATERIE sa fie in jur de 5000 euro
      (serios !! nu mai exista motor cu ardere, pistoane, distributie, toba, teava esapament, catalizator euro5, baie de ulei, etc etc)

      2. in momentul cand se adauga BATERIA atunci nu inteleg de ce sa ajunga ENORM DE SCUMPA dat fiind ca in SUA sunt kituri de transformat masina normala in electrica de 3000$-5000$ si bateriile nu costa mai mult de 2000$

      3. manopera si costul producerii unei masini electrice este cu muuult mai mic pentru ca are cu muult mai putine piese

      Personal cred ca e o mare magarie, si sunt curios un tabel cu preturi care sunt intrate in constructia masinii

      DECI O MAGARIE ! UN SANTAJ !


      PS: chiar daca bateriile nu contin aer de munte, ele se pot recicla la centre specializate (cum sunt cele de masina normale astazi) in schimb poluarea cu arderea benzinei ESTE TOXICA si nu se poate recicla !
      • +1 (5 voturi)    
        Ai dreptate.. (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 21:41)

        bob [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        Chiar nu intelegi...dar iti dai cu parerea..in loc sa te documentezi.
        Masinile astea nu se produc din nimic. Exista o tona de specialisti in spatele fiecarui proiect. Acestia trebuiesc platiti, nu ?:) Doar nu fac munca voluntara, cum faci tu spam pe site-uri!
        Costurile initiale ale unui produs complex sunt enorme. Ele se amortizeaza in timp, mai repede sau mai tarziu.
        Asa ca daca nu intelegi, nu e pentru ca e o consipratie..e pentru ca exista un cost pe care tu nu prea reusesti sa il intelegi (din lipsa de educatie din pacate) si anume R&D!
        • +3 (3 voturi)    
          cam are dreptate omul... (Duminică, 3 octombrie 2010, 13:38)

          Inginer [anonim] i-a raspuns lui bob

          Un sistem hibrid, costa intre 1000-2000Eur, si bateriile ar fi cel putin 5000, zic eu.
          Restul, in afara de motor, este o masina normala. Chiar mai putin, ca se renunta si la cutia de viteze.
          Deci, este totusi un mister de ce producatorii mari au si ei scoruri mari. Pe cei noi, ii mai inteleg, ca au facut investitii in fabrici, etc...
      • +2 (2 voturi)    
        Ai dreptate (Duminică, 3 octombrie 2010, 11:13)

        Ion [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        Ai perfecta dreptate, acum vor sa-si scoata banii din investitiile pe care le fac. Un automobil electric trebuie sa fie mai ieftin decat unul clasic.
      • +3 (3 voturi)    
        FIABILITATEA (Duminică, 3 octombrie 2010, 21:27)

        1_alex [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Aceeasi intrebare am avut-o si eu, insa mi-am adus aminte de filmul:
        " Who killed the electric car - previw: http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8 "

        Raspunsul este cat se poate de simplu: FIABILITATEA extrema a motorului electric!

        Spre exemplu motorul electric de la un frigider obisnuit functioneaza intr-un an mai mult decat functioneaza motorul termic al unei masini clasice in toata durata sa de viata si sa nu uitam ca sunt frigidere care functioneaza si peste 15 ani fara vreo interventie la motorul electric, un echivalent a cel putin 150 de ani fara interventie (considerand 10 ani durata de viata a unuia termic) pentru o masina clasica.

        Ca inseamna fiabilitatea asta? Inseamna ca producatorii auto nu-si mai umfla ulterior buzunarele vanzandu-ti ulterior tot felul de piese iar service-urile auto or sa cam moara de "foame", asa ca acum producatorii trag din primul moment sa-si faca plinul pe seama "fraierilor" :(
    • +1 (1 vot)    
      Fluence (Duminică, 3 octombrie 2010, 11:11)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Renault Fluence-
      Cost- 26000 de euro, bateriile tin 1000 de cicluri de incarcare-descarcare, cam 8 ani in care poti parcurge cam 200.000 de km. La schimbare bateriile costa putin este 10000 de euro. Pt 100 de kilometri iti consuma 9Kw, cam 4 lei.
  • +2 (2 voturi)    
    cool costa (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 11:24)

    General Electric [anonim]

    poate vor vinde unor persoane publice, dornice sa apara "green", sau unor excetrici si bogati ecologisti (cernea sigur nu isi va permite asa ceva)

    in rest, nu prea este fezabila masina asta, dupa parerea mea.. cu 15k cumperi un polo 1.6 disel care consuma cam 5l motorina in oras, are 4 locuri, portbagaj rezonabil, retea de servis si fiabilitate recunoscuta (masina anului 2010 parca, nu?); iar de restul 9k euro cumperi la combustibil de iti ajunge aprox 15 ani (la o cheltuiala de 2mil pe luna, adica un plin si ceva)

    asta ca sa nu mai vorbim de revanzare, unde un polo de ex isi mentine mult mai bine cotatia, iar un Lastun d-asta electric nu stie nimeni daca va putea fi revandut, sau cu cat.... deci mai pierzi si acolo..

    asa ca, trebuie sa fii putzin tzacanit sa fii dealer de asa ceva, sau sa ai un contract baban cu .. Min Mediului de exemplu, sa le vinzi o flota.. si gata!

    ciao
  • +3 (5 voturi)    
    Perfect (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 15:26)

    sile [anonim]

    Chiar vroiam sa dau vreo 24.000 pe o masina, dar ma enerva faptul ca la banii astia erau toate spatioase si pline de elemente de siguranta. Dar acum cautarile mele au luat sfarsit.
  • +4 (4 voturi)    
    Carutza electrica... (Sâmbătă, 2 octombrie 2010, 18:22)

    Carutzasu' [anonim]

    Am incercat carutza asta aici investul europei unde locuiesc. Este o carutza din plastic ieftin, mult prea scumpa pt. ce ofera: instabila pe drum, zgomotoasa inauntru, lipsita de confort si performate slabe.
    Am incercat de exemplu si noul Smart electric, ce are cam acelasi pret. Alta poveste! Aceea este o masina adevarata. Cu o acceleratie demna de o masina sport, (frumusetea motoarelor electrice), confort, etc. La fel si masina norvegiana din plastic Think.
    Am mai incercat si conversii VW Golf, Ford Connect.
    Cert este...viitorul pentru distante scurte si oras este al masinilor electrice.
    Pachetul de baterii costa cam 10.000 de euro si este calculat la aprox. 10 ani de viata, in functie de cum si cit de des si este incarcat rapid.
  • +1 (1 vot)    
    masina electrica? (Duminică, 3 octombrie 2010, 9:34)

    V8 [anonim]

    Cati prosti trebuie sa mai fie in Romania de azi sa creada ca esti dispus sa platesti 24000 Euro pe o roaba din plasic sau ce o mai fi ea. Niste hoti italieni care incearca sa prosteasca si sa fure niste prosti batuti in cap din Romania. Si daca nu sunteti prosti deajuns, faceti sacul mare la mafiotii de italieni si ramanesti prostii de la Dunare.
    Succes
    • 0 (0 voturi)    
      Nu sunt pt Romania...pt Dunareni sunt alea de 4 to (Luni, 11 octombrie 2010, 12:33)

      Tinu [anonim] i-a raspuns lui V8

      Pai asa e daca dobutocii de la Dunare numiti si Teleormaneni/oteni sau Moldoveni nu isi iau ei soarta in maini si sa priduca ei asa o masina?!!! Asta e.
      Dar daca inca nu ai inteles ca masina asta nu este pt piata Romaneasca esti un dobitoc.

      In Romania inca avem fascinatia fiereleor mari...adica nu poti sa mergi cu ea daca nu are 2-4 tone si daca nu "prinde" 200km/h. Masinutele electrice sunt ele in princpipiu simple doar ca volumele sunt extrem de mici si mai ales Lithiul costs ..si costa extrem de mult...iar tehnilogia bateriilor este inca in mare propgres in ceea ce insemna structura materialului, arhitectura ei care are impact major asupra autonomiei si mai ales a timpului de incarcare ...care in conditii de test a fist dus si sub 30 minut cu pierdere a autonomiei de cca 15-20% ....dar astea sunt doar in faza de dezvoltare.
  • +1 (1 vot)    
    E urata (Duminică, 3 octombrie 2010, 22:39)

    anonim [anonim]

    Mie nu-mi place cum arata.
    Eu doresc sa cumpar o masina electrica peste 1-2 ani cand s-or pune la punct dar sa arate si frumos.
  • -1 (1 vot)    
    incalzire (Luni, 4 octombrie 2010, 0:25)

    was [utilizator]

    Masina electrica, fiabil, scump, dar ce faci iarna? Oare cat consuma incalzirea habitaclului sau mai bine zis cu cat se scurteaza autonomia masinii.
  • +1 (1 vot)    
    :( (Luni, 4 octombrie 2010, 10:18)

    zertty [anonim]

    Mai adaug citeva mii de euro si cumpar o Toyota Prius... Nu e 100% electrica, insa fac economii mari , este ecologica, si-n plus est Toyota...

    Legat de ideea de-a aduce aceasta masina electrica in Romania... Ma intreb: unde o incarci dupa 140km?
  • 0 (0 voturi)    
    mai avem inca petrol (Luni, 4 octombrie 2010, 15:40)

    geo [anonim]

    Salut tuturor.
    O parere personala e accea ca masinile electrice costa atat de mult pentru faptul ca "nimeni" nu vrea realmente un transport electric si acest "nimeni" sunt marii extractori si distribuitori de petrol.
    Reducerea consumului de petrol duce implicit lao reducere a economiei bazata pe petrol (mai toata)

    repet... e o parere personala..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version