Salonul auto Paris 2010

Tesla Motors intentioneaza sa deschida showroom-uri pentru a-si vinde masinile electrice in estul Europei, insa abia dupa 2012

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 4 octombrie 2010, 10:41 Economie | Auto

Tesla Roadster 100% electric are 340 km autonomie si ajunge in 3,7 secunde de la 0, la 100 km/h
Foto: Hotnews
​Tesla Motors, cel mai cunoscut producator de masini electrice sport, are in vedere deschiderea de showroom-uri in Europa de Est dupa 2012 si - desi nu a livrat masini in Romania - primeste multe solicitari de informatii din tara noastra, a spus pentru HotNews.ro seful operatiunilor europene ale Tesla, Cristiano Carlutti. 2012 este un an cheie fiindca Tesla va lansa un sedan electric cu autonomie de 500 km, cu 160 km peste modelul din prezent, Roadster care costa circa 100.000 euro, insa ajunge la 100 km/h in 3,7 secunde.

"Avem in mod clar in vedere regiunea est-europeana, insa nu inainte de lansarea in 2012 a noului model. (...) Am livrat masini in Europa de Est, dar nu in Romania, insa de acolo am primit multe cereri de informatii", a spus pentru HotNews.ro la salonul auto de la Paris seful operatiunilor europene ale Tesla Motors, Cristiano Carlutti care a precizat ca daca cineva din Romania vrea sa cumpere masina, compania o poate livra.

Tesla Motors are sase showroom-uri in Europa unde a vandut pana acum 300 de exemplare din modelul Roadster, una din cele mai rapide masini electrice din lume. Decapotabila costa in functie de motorizare si dotari intre 84.000 si 99.000 euro, fara TVA, dispune de un motor ce dezvolta echivalentul a 288 CP si poate atinge 212 km/h. Masina ajunge in 3,7 secunde la 100 km/h, iar autonomia este foarte buna pentru o masina 100% electrica: 340 km. Bateriile cantaresc 450 kg.

Tesla va produce anul acesta cam 1.000 de masini, insa 2012 va fi anul marelui pas prin introducerea in productie a sedanului model S care, pe langa autonomia de 500 km, va fi avantajat si de un pret mai mic, circa 50.000 dolari in SUA, incluzand si subventiile acordate de stat.

Tesla produce putin, insa e una din cele doar cateva companii care au practic productie de serie pentru masini electrice si au trecut asadar de faza de concept. Americanii vor insa ca productia sa creasca mult. "Am cumparat fosta fabrica GM-Toyota din statul Virginia unde capacitatea de productie e de 500.000 masini/an, iar noi vom fabrica pentru inceput 20.000, deci vom folosi o parte infima din capacitate, astfel ca e mult loc de crestere spre 100.000 - 150.000/an", a spus pentru HotNews.ro, George Blankenship, sef pe dezvoltare la Tesla Motors si omul care a condus strategia de dezvoltare a magazinelor Apple.

Tesla isi bazeaza cresterea si pe intelegerea parafata recent cu Toyota careia ii va furniza tehnologia de pe Roadster, urmand ca japonezii sa o foloseasca pentru inceput la o versiune 100% electrica a RAV4. Tesla va lansa peste cativa ani un al treilea model, iar Blankenship nu exclude posibilitatea ca acesta sa fie chiar un SUV.

Tesla are in prezent 14 magazine pe plan mondial, dintre care sase in Europa. Compania a anuntat vineri al doilea recallo din istoria sa, pentru 500 de masini la care ar putea exista probleme la cablaje.

Compania poarta numele celebrului inventator Nikola Tesla nascut in 1856 intr-un sat croat. Tesla a facut descoperiri in domeniile electricitate si electromagnetism.

In aceasta saptamana veti putea citi un interviu cu George Blankenship despre diferentele si asemanarile intre Apple si Tesla si despre cum va incerca sa atraga clienti pentru masinile scumpe produse de Tesla.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2557 vizualizari

  • -5 (5 voturi)    
    Tesla (Luni, 4 octombrie 2010, 11:17)

    Livius [anonim]

    Daca o sa urmeze aceeasi strategie zonala ca si Apple, o sa vedem Tesla in RO peste 15 ani
    • -7 (9 voturi)    
      Nici macar atunci (Luni, 4 octombrie 2010, 13:26)

      flavian [utilizator] i-a raspuns lui Livius

      Tesla e doar marketing. Ai asemanat-o bine cu apple. Doar ca un aifon isi permite si ultima pitzi. Chiar daca il ia in rate.

      In rest, utilitate zero. Poluare cat cuprinde. Singura "economie" de energie e in capul celor care pun botul la manipulare si masoara consumul doar dupa ce autoturismul a parasit fabrica. Faptul ca producerea bateriilor consuma mai multa energie si polueaza mai tare decat o masina normala pe toata durata ei de viata nu intereseaza pe nimeni... :(

      Mitul masinii electrice cu baterii: http://forum.computergames.ro/78-auto/594140-mitul-masinii-electrice-cu-baterii.html
      • 0 (4 voturi)    
        Adevaratele alternative (Luni, 4 octombrie 2010, 13:32)

        flavian [utilizator] i-a raspuns lui flavian

        Am uitat sa mentionez ca in timpul asta adevaratele alternative zac uitate sau ingropate intentionat prin sertare, iar cercetarea duce lipsa de fonduri...

        Eh, noi sa fim sanatosi. Ca in curand se termina petrolul si atunci nu vom mai avea incotro decat sa le scoatem la lumina: http://www.youtube.com/watch?v=tfNEKKva7HY
        • 0 (6 voturi)    
          Bietul tesla (Luni, 4 octombrie 2010, 13:43)

          tesla [anonim] i-a raspuns lui flavian

          Bietul tesla se rasuceste in mormant cand vede ca astia ii folosesc numele pentru a vinde la suprapret o masina ce nu are nimic in comun cu energia curata si eliminarea poluarii.

          El, care voia sa dea omenirii energie gratis... :(
        • +4 (8 voturi)    
          pe langa (Luni, 4 octombrie 2010, 13:59)

          leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui flavian

          Nu mai aberati cu bateriile pe litiu si energia consumata pt. ele ca e o tampenie, se produc eficient si in serie mare si fara deseuri. Mai lasati lecturile econaziste.
          Masina este excelenta pentru cine vrea o masina sport,la ce poate lasa in urma alte nume din industrie, eu unul vreau una normala cu tehnologia aia si as fi multumit. Viitorul energiei in lume e clar ca este electric, in special nuclear dupa care alternativ (eolian, solar samd...)
          • -4 (6 voturi)    
            Nici o problema (Luni, 4 octombrie 2010, 14:44)

            flavian [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

            Si eu vreau o masina electrica. Si eu sunt constient ca electricul e viitorul. Doar ca masinile pe baterii la preturi piperate nu sunt solutia.

            Iar inainte sa mai aberezi ca bateriile pe litiu sunt asa de eficiente ar fi util sa mai arunci totusi o privire pe linkurile de mai sus.

            Money IS energy. Iar subventiile sunt doar praf in ochi si furatul propriei caciuli...
  • -4 (8 voturi)    
    Ce tampenie!! (Luni, 4 octombrie 2010, 11:24)

    Mircea [anonim]

    Ce tampenie, in conditiile in care 80% din gospodarii in europa se incalzesc iarna utilizand combustibili fosili si nu curent, poate cineva a-mi explice ce rost au aceste masini electrice. Eu sunt de acord ca sunt mai putin poluante dar in loc sa infruntam probleme ca baterii pentru stocarea curentului, tratarea deseurilor create de aceste baterii, incarcarea rapida a bateriilor n-ar fi mai simplu sa trecem la incalzirea cu curent in case la inceput.
    • +2 (4 voturi)    
      NU si sa-ti spun pe scurt de ce. (Luni, 4 octombrie 2010, 11:35)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Unii si-au introdus in case incalzirea electrica,dar in case nu exista inca o dezvoltare tehnologica suficienta care sa permita generalizarea.Nu vedea alimentarea cu energie electrica numai pe baza clasicilor baterii-grele,scumpe,poluante.Trebuie folosite solutii noi,posibile,e drept ca sunt inca scumpe,dar asa sunt toate la inceput.
      • +4 (6 voturi)    
        snobismul (Luni, 4 octombrie 2010, 11:42)

        alex [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Stai linistit, asa cum sunt sute de Ferraristi si Lamborghinisti asa se vor gasi si o suta de romani care sa cumpere Tesla. Nu pentru ca e ieftina, nu pentru ca e fiabila- ci pentru ca e ceva nou si altii nu au asa ceva :)
    • +1 (7 voturi)    
      :) (Luni, 4 octombrie 2010, 11:49)

      Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Un singur vulcan produce mai mult dioxid de carbon decât s-a produs în întreaga istorie a omenirii, dar nimeni nu a propus să construim un catalizator uriaş Euro 5 pe care să-l montăm pe un vulcan şi nici să luăm impozite şi taxe de primă înmatriculare de la ţările cu mulţi vulcani :))

      Vezi, Dorele, interesul politic e mai tare decât raţiunea.
  • +2 (4 voturi)    
    tesla vs. ferrari (Luni, 4 octombrie 2010, 12:02)

    alupigus [anonim]

    la banii astia - 100000 USD - pentru cineva care poate sa-si cumpere Ferrari sau alta marca sport scumpa, cred ca merita Tesla: consum redus, zgomot mic, etc.

    cred ca astia de la Tesla au ochit o nisa de piata;
    • 0 (6 voturi)    
      am si eu o intrebare... (Luni, 4 octombrie 2010, 13:11)

      a [anonim] i-a raspuns lui alupigus

      "consum redus"... cat de redus e consumul esta? la o Dacie care consuma 7,5 l la suta de kilometri X 4.5 lei pe litru vor fi creo 34 lei la suta de km consumul, la masina asta, Tesla, cat consuma? cat este pretul? (tinand seama ca cele 450 kg de baterii au si ele o viata limitata de functionare)
      • +2 (4 voturi)    
        consum (Luni, 4 octombrie 2010, 14:02)

        leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui a

        Consumul se calculeaza tinand cont de eficienta motorului (care la electric este de peste 90%) si necesarul de energie pentru impuls si rulaj la o anumita viteza. Parerea mea fara sa fac calcule, este ca e mai mic decat la Dacie pe o distanta data, singura problema reala este ca la noi in tara curentul e cam scump fata de SUA/occident.
      • +5 (5 voturi)    
        consum vehicule electrice (Luni, 4 octombrie 2010, 17:16)

        alupigus [anonim] i-a raspuns lui a

        consumul chiar e redus; practic este vorba de kw-ii de la priza consumati cu incarcarea acumulatorilor;
        de exemplu: eu am un moped electric cu o baterie care ma duce 55 km la o incarcare; ajung acasa si o incarc cam in 8 ore; incarcatorul consuma cam 120W de la priza; in 8 ore a consumat cam 1kwh; care costa la noi 0.5 RON; deci cu 0.5 RON ma deplasez 55 km;
        • +1 (1 vot)    
          in sfarsit niste date... (Marţi, 5 octombrie 2010, 7:15)

          a [anonim] i-a raspuns lui alupigus

          cate kilograme are mopedul?
          (masaTeslei+masaCelor5Pasageri) / (masaMopedului+masaConducatoruluiMpoedului + masaPasageruluiDacaSePermite) x 0.5 RON / 55 km x 100km ~ catiRONiPe100KmArConsumaTesla
          masaMoped =100kg
          masaTesla=1000kg
          unPasager=80kg
          (1000 +5 x80) /(100 +50 +50) x0.5 /55 x100 =1.92 lei/100km
          calculul ESTE foarte aproximativ dar mai mult decat nimic... daca nu ar costa 100.000 euro si cine stie cat este durata de viata a pieselor
  • +6 (6 voturi)    
    RCA (Luni, 4 octombrie 2010, 13:00)

    donache [anonim]

    Vreau sa stiu cum se va calcula RCA pentru o masina cu capacitate cilindrica = 0. Cum? Nu se poate? Aaaa, deci e prost sistemul de calcul actual? Se aude?
    :) :) :)
    • +2 (2 voturi)    
      Nu se va calcula (Luni, 4 octombrie 2010, 19:44)

      Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui donache

      Tesla Motors are Roadsterul (comparabil ca preţ cu R8, mai rapid până la 100 km/h ca R8 şi cu o autonomie asemănătoare cu a lui R8) şi Model S (comparabil ca preţ cu A6, comparabil ca dimensiuni şi spaţiu interior cu A6, mai rapid ca orice A6 mai ales ca TDIurile, şi cu o autonomie asemănătoare cu a lui A6 pe benzină).

      În mod interesant, niciuna din ele nu este înmatriculabilă la noi. Motivul invocat de Stat: deoarece impozitul se calculează în funcţie de cilindree, nu poate fi impozitată.

      Motivele secundare, pe care nu au curajul să le spună: 75% din preţul carburantului e dat de taxe şi accize. Dacă maşina nu consumă nicio picătură de carburant de unde mai iei bani la buget, pui accize pe curentul electric de la priză? Şi în cazul ăsta pe cine păgubeşti, pe unul care mai are ceva bani, sau pe baba amărâtă care se încălzeşte cu un reşou?...
      • +3 (3 voturi)    
        Vezi ca te inseli ! (Luni, 4 octombrie 2010, 22:48)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Rational

        In Galati circula o masina electrica cu numar de proba. Vezi ca electricele nu sunt nici supuse taxei de inmatriculare...Inmatricularea o face politia , impozitul e local , facut de consiliul local. Nu se amesteca, e treaba consiliului daca vrea impozit dar nu ca nu poti circula cu ea....
  • +3 (3 voturi)    
    Simplu... (Luni, 4 octombrie 2010, 13:43)

    BX [utilizator]

    E zero. :D
  • +4 (4 voturi)    
    Incalzire electrica (Luni, 4 octombrie 2010, 15:24)

    Anonim [anonim]

    In Quebec cel putin dar si in Canada in general incalzirea caselor este in cea mai mare parte exclusiv electric. Am vazut si in Franta in anumite tipuri de cladiri. Totul depinde de pretul local al energiei electric vs. gas vs motorina sau lemne.
  • +4 (4 voturi)    
    baterie (Luni, 4 octombrie 2010, 17:24)

    alupigus [anonim]

    bateria cica are 56KWh;
    ca sa o incarci ar fi tot cam 56kwh de la priza; hai sa zicem 60 cu pierderi din priza pina la baterie;
    deci 60kw * 0.5 RON = 30 RON; pe site mai zice ca autonomia e de 245 mile; adica 392 km; hai sa zicem numai 300 km ca e marketing; deci cu 30 RON mergi 300 km; frumos, in liniste si cu o acceleratie teribila;
    • 0 (0 voturi)    
      calculele (Luni, 4 octombrie 2010, 22:20)

      uxipigus [anonim] i-a raspuns lui alupigus

      alupigus....tuguie buzele si mai calculeaza inca o data...iti dau pixul meu...:))))))
  • +3 (3 voturi)    
    Nu va mai aprindeti... (Luni, 4 octombrie 2010, 22:44)

    Costica [anonim]

    Pentru critici:
    Ia spuneti, cand au aparut primele monitoare LCD de larg consum, ce caracteristici si ce preturi aveau? Ai?
    ...
    Trebuie sa intelegeti ca aceste masini sunt inceputul, asa cum primul negru care a jucat in liga de fotbal american era mai bun decat oricare alb...
    Capacitatile de dezvoltare al bateriilor este imens, nu sariti in sus caci aceste tehnologii fac ca Europa si America sa nu fie strivite de puterea tarilor detinatoare de materii prime... Si nu le luati apararea, aia abia asteapta sa va jupoaie(cine-si aminteste ce bucuros era Chavez ca ajunge barilul la 200$?Ce s-a ales de visul lui? Dar de venezueleni?)
    Daca n-ati observat razboiul economic , ar fi cazul sa deschideti ochii, nu vedeti cum Rusia calca pe cadavre numai sa-si asigure dependenta de resursele ei ale tarilor vecine si nu numai?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri