Salonul auto Paris

Kohei Hitomi, lider de proiect Honda Jazz hibrid: Bateriile pentru masinile electrice trebuie sa devina mai fiabile si durabile pentru ca astfel de modele sa fie lansate in siguranta pe piata

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 5 octombrie 2010, 14:47 Economie | Auto

Kohei Hitomi langa Honda Jazz hibrid
Foto: Hotnews
​Masinile electrice sunt o solutie promitatoare, insa abia dupa ce avansul tehnologic va conferi bateriilor fiabilitate si durabilitate, astfel incat sa poata fi lansate pe piata in deplina siguranta, a spus pentru HotNews.ro seful proiectului Honda Jazz hibrid, Kohei Hitomi. El a mai spus ca pentru masinile de dimensiuni mai mari e mai potrivita utilizarea sistemului hibrid cu posibilitatea incarcarii la priza, fiindca soferii ar fi multumiti doar de la o autonomie de circa 150 km exclusiv cu motorul electric. Honda a prezentat la Paris cel mai mic hibrid al sau, Jazz care ajunge in Europa in primavara lui 2011.

Cand veti incepe livrarile Jazz hibrid in Europa si cat va dura sa o lansati in toate pietele?

In martie 2011 vom incepe livrarile, iar in patru - cinci luni o vom lansa in mai toate pietele, insa totul depinde de conditiile din fiecare tara. E clar insa ca in unele piete prioritare o vom lansa mult mai repede decat in altele.

Ati decis pretul de vanzare, va fi sub 20.000 de euro?


Nu va pot spune despre pret si din cauza volatilitatii cursului yen-euro care ne face sa decidem pretul mult mai aproape de lansare.

E posibil ca Jazz sa devina cel mai vandut hibrid Honda, depasind Insight?


In unele zone exista o schimbare si oamenii vor compara performantele Insight cu cele ale Jazz hibrid, dar fiecare masina e diferita ca si concept si se adreseaza unui public diferit, astfel ca alegerea va depinde in functie de ce fel de vehicul vrea clientul. Dar aveti dreptate: in unele zone ierarhiile s-ar putea schimba.

Exista o diferenta de cateva mii de euro intre hibride si masinile obisnuite. In cati ani credeti ca va disparea aceasta diferenta?

Atat timp cat adaugi propulsie hibrida la un motor termic va exista un cost aditional fata de masina care dispune doar de motorul pe benzina. E o diferenta de tipul celei dintre motorul diesel si cel pe benzina. Asadar tehnologia hibrida adauga la pret, insa marea intrebare este daca acest cost suplimentar poate fi compensat de cateva avantaje ale sistemului hibrid: avantaje dinamice si economie de combustibil.

Honda pare ezitanta in trecerea la masina electrica in comparatie cu alti constructori. Cand veti lansa prima masina electrica?


Honda a fost printre primii constructori care au produs si testat o flota de masini electrice si asta se intampla acum zece ani. Am castigat experienta cu acel proiect si o vom utiliza in planurile noastre de a aduce pe piata in viitorul apropiat un astfel de vehicul, dar trebuie sa analizam daca o astfel de lansare este viabila si daca exista si infrastructura pe masura pentru ea.

Honda nu a lansat o masina 100% electrica din cauza ca autonomia e foarte slaba iar infrastructura aproape inexistenta?

Nu e vorba doar de asta, ci si de tehnologia bateriilor care trebuie sa devina cu adevarat fiabile si durabile pentru a le putea pune pe piata fara grija. Urmarim cu atentie ce se intampla si dezvoltam tehnologii in acelasi timp, dar ele trebuie sa fie cu adevarat fiabile pentru ca si noi sa le putem aduce pe piata, iar faptul ca am mai testat vehicule electrice ne ajuta.

Dar unde vedeti hibridele peste cinci ani din punct de vedere al tehnologiei? Vor avea autonomie mai mare, vor fi mai ieftine?

Tehnologia hibrida e de mai multe feluri si depinde la ce tip de vehicul vrei sa o aplici. Exista tehnologia pe care o avem noi pe Jazz sau Insight. Se poate folosi aceeasi tehnologie si pe un vehicul sportiv cum ar fi CR-Z pentru a-i imbunatati performantele dinamice. Daca vorbim de un hibrid incarcabil la priza in viitor totul depinde de performanta bateriilor si de eficienta motorului electric, astfel ca in cinci ani performantele se vor imbunatati consistent.

Cand va lansa Honda un hibrid incarcabil la priza?


E o intrebare grea, depinde de piata si depinde si ce model e viabil din punct de vedere al business-ului.

S-a gandit Honda sa lanseze un vehicul hibrid de dimensiuni mai mari decat Insight?


Da, ne-am gandit, iar pentru vehicule mai mari e mai potrivit sa lansam un hibrid incarcabil la priza si la asta lucram acum.

Ce autonomie ar trebui sa aiba exclusiv cu motorul electric un hibrid pentru ca un client sa fie multumit?


Parerea mea este ca depinde foarte mult de piata. Asteptarile din Japonia difera de cele din Europa si din America. Pentru Japonia cam 150 km ar fi satisfacator pentru un client. Depinde la ce decide clientul sa foloseasca masina. Si in Europa sunt diferente, masinle pe benzina pot merge 5-600 km cu un "plin", cele diesel pot depasi chiar 1.000.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1640 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Mai ieftine si mai ecologice (Marţi, 5 octombrie 2010, 15:14)

    flavian [utilizator]

    A gresit saracul. Voia sa zica mai ieftine si mai econlogice. De vreo zece ori. Asta daca vrem sa ne incapatanam sa facem masini electrice cu baterii cu adevarat ecologice.

    Pentru ca exista si alte solutii la problema masinilor electrice, care nu implica baterii scumpe pentru fabricarea carora se cheltuie o gramada de energie si bani.

    In momentul de fata masinile electrice construite pe acest sistem de baterii polueaza de fapt natura si consuma mai multe resurse decat autoturismele pe benzina. Asta-i tristul adevar pe care majoritatea nu vor sa-l admita...
    • +1 (1 vot)    
      Mereu se gaseste cate un istet... (Marţi, 5 octombrie 2010, 18:14)

      mntsn [utilizator] i-a raspuns lui flavian

      ...care le stie pe toate, chiar si tehnologie, mai bine decat Honda, Tesla, Renault, GM, Nissan si ceilalti mari constructori angrenati in dezvoltarea masinilor electrice.

      Problema ta este ca ai inceput sa te repeti. De fiecare data, la fiecare articol despre electrice sau hibride, vii cu aceeasi placa !!

      Inovatia, in orice domeniu, este de apreciat. Carcotelile ieftine si aruncatul cu noroi chiar nu-si au rostul, dar daca, in urma sustinerii tale repetate pentru masinile pe combustibili fosili, recunosti ca lucrezi in domeniul petrolului, mai ca incep sa te inteleg.
      • +1 (1 vot)    
        Nu mai, n-are nicio legatura cu petrolul (Marţi, 5 octombrie 2010, 23:36)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui mntsn

        Istetul asta are o obsesie cu "motorul care merge cu apa", cauta pe google

        flavian motor

        ca sa vezi despre ce e vorba.

        El nu intelege ca unele firmele producatoare de autoturisme investesc sume in jur de un milion de euro pe zi in cercetare, si daca era viabila tehnologia asta cu apa deja ar fi fost folosita pana acum.

        Ca sa rezum "solutia" lui tehnica: cu energie din bateria masinii (deci indirect de la motor), descompune apa in H+ si HO-, amestecul gazos rezultat il baga iar in motor..

        Variatii pe aceeasi tema:

        - bateria se incarca de la priza, nu de la motor.
        - amestecul gazos se produce direct cu curent de la priza.
        - amestecul gazos se foloseste in combinatie cu benzina, si producere o ardere mai completa a benzinei, si ceva energie in plus.

        La ora actuala, producatorii de autoturisme merg pe doua directii, in afara de hibride:
        - baterii incarcate de la priza (sau inlocuite cu altele gata incarcate la niste centre speciale) conectate la motoare electrice;
        - fuel-cell-uri bazate pe hidrogen conectate la motoare electrice, unde periodic va trebui sa incarci rezervorul cu hidrogen.

        Dupa cum se vede, ambele solutii se bazeaza pe motoare electrice, si se pare ca nu exista pentru moment alternative viabile.

        Dar flavian insista sa bage gazul instabil obtinut din descompunerea apei in motoarele pe benzina, care vor fi in curand istorie la fel ca cele cu aburi.

        Nu stiu cum nu s-au gandit la solutia lui astia de la NASA, cand au separat rezervoarele de hidrogen si oxigen ca prostii, in loc sa tina cele doua gaze amestecate cum vrea el.

        Nu mai vorbim ca randamentul unui motor termic este mult mai mic fata de cel al unui motor electric, plus ca mai exista pierderi si la descompunerea apei cu solutia lui.

        Un motor electric puternic are eficienta in jur de 90%, cele pe benzina au maxim 40%.

        Deci ce sens are sa pierdem 60% din energie cu solutia lui flavian cand putem pierde doar 10% cu un motor electric banal?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică