Salonul auto Paris 2010

​INTERVIU Cum vrea creatorul magazinelor Apple sa convinga oamenii ca merita sa cumpere masini electrice de zeci de mii de euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 6 octombrie 2010, 11:34 Economie | Auto

George Blankenship langa o Tesla Roadster
Foto: Hotnews
Magazine cu multe plasme de mari dimensiuni unde clientul isi va configura masina in cel mai mic detaliu si va putea iesi cu mostrele de material afara pentru a le vedea la lumina soarelui. Asa vede George Blankenship, omul din spatele conceptului magazinelor Apple, modul in care va putea convinge oamenii sa cumpere masinile electrice de 100.000 de euro produse de compania Tesla Motors unde Blankenship este vicepresedinte pentru design si dezvoltare de magazine. Cunoscut ca fiind un "guru" in marketing, americanul a lucrat la retailerul de imbracaminte Gap, la Apple si apoi foarte scurt timp la Microsoft, iar din iulie se ocupa de Tesla Motors.

Rep: La Apple ati avut mare succes prin dezvoltarea magazinelor, insa la Tesla situatia pare altfel fiindca vorbim de produse mult mai scumpe: masini de 100.000 euro. Cum veti atrage cumparatori pentru produse atat de scumpe?

George Blankenship: O sa va intreb eu: cati oameni cumpara zilnic masini? Multi!. Unii cumpara masini de 50.000 de euro, altii de 75.000 de euro, iar altii de 100.000 euro. Noi vom incepe cu Roadster-ul, apoi vom lansa in 2012 model S care se va vinde pentru mult mai putin iar apoi vine o a treia generatie de masina care iarasi ca costa mult mai putin. Suntem o companie care detine cea mai buna tehnologie din domeniu si trebuie sa pornim de undeva, urmand ca invatand din mers, sa facem masini care se adreseaza unui numar cat mai mare de oameni.

Rep: Ce i-ati spune unui client care are 100.000 de euro insa vrea un Audi, BMW sau Mercedes. Cum l-ati convinge sa dea bani pe o Tesla?

George Blankenship: E simplu: sa treaca la volan si sa conduca si apoi si-o va dori. Degeaba incerc sa va explic cum e, e ca si cand v-as insira ingredientele celei mai bune prajituri cu ciocolata pe care ati gustat-o vreodata. Gustul nu am cum sa vi-l descriu, deci trebuie sa o mancati pentru a va convinge. E o masina cu totul diferita si daca o incerca, si-o vor dori.

Rep: Ce le-ati spune celor care insa vor sa auda motorul la o masina sport, in conditiile in care Tesla este silentioasa?

George Blankenship: O pot conduce si fara sa auda sunete pe care nu au nevoie sa le auda. Pot sa asculte orice altceva, nu au nevoie de acel zgomot

Rep: Cate magazine aveti in prezent si cate veti mai deschide?


George Blankenship: Avem 14 magazine, iar pana la final de an se vor mai adauga trei

Rep: Veti avea service in fiecare tara unde aveti showroom?


George Blankenship: Practic noi avem echipe globale de service. Intr-un fel nu avem nevoie de piese de schimb, la masina nu exista pistoane, nu exista injectie pe benzina, nici macar nu are transmisie. Servisarea o putem face acasa la client, sau chiar si la birou. Vom avea si ateliere propriu-zise, insa echipele globale de tehnicieni pot merge oriunde si conectand computerul la masina pot rezolva problemele.

Rep: Dar care e diferenta de concept intre un showroom clasic si cele pe care le veti deschide la Tesla?

George Blankenship: E vorba de o diferenta subtila pentru ca astazi cand oamenii decid ca vor sa cumpere o masina, se documenteaza de pe internet si apoi se duc la showroom unde agentii de vanzari le vand masini din stoc, masini care deja au cam fost configurate si aduse in curte si trebuie doar vandute catre client. Nu spun ca nu e un sistem bun, fiindca functioneaza. La noi va fi altceva: prima parte a magazinului va fi neobisnuita, va fi plina de imagini de mari dimensiuni pentru a te  invita sa intri in magazin. Apoi, a doua parte o vom dedica informarii, oamenii vor putea afla despre masinile electrice si cum merg ele, Apoi urmeaza o alta parte importanta, cea in care iti configurezi masina: vor fi multe plasme de 21 de inch cu diverse culori, vor fi mostre de piele pentru interior, fibra de carbon, mostre de covorase. Apoi clientul poate alege totul: pielea, covorasul, culoarea exterioara, metalul chiar, si ii vom da posibilitatea sa iasa cu aceste mostre afara pentru a vedea cum arata ele la lumina naturala. Apoi vei putea vedea masina pe ecran asa cum ti-ai configurat-o. E "masina ta" (YOUR CAR) asta e si ideea, sa-ti construiesti masina in cel mai mic detaliu!.

Vei vedea apoi masina configurata pe un ecran mare, unul de 60 de inch. Apoi de la acel ecran urias clientul va fi dus intr-o arie speciala unde va putea sta in liniste. Nu vrem sa avem birouri in magazinele noastre, tot ce vom face trebuie sa fie transparent, vom avea diverse ziduri, nu vom avea nici macar usi, va fi un concept interesant.

Rep: In cat timp puteti livra o masina?


George Blankenship: Depinde ce comandati, insa in medie cam in opt - zece saptamani veti avea masina. Si trebuie sa adaug ca 3.000 de oameni deja au comandat model S care va fi lansat in 2012. Acestia au dat avans cel putin 4.000 de dolari, deci nu vor da inapoi.

Rep: Credeti ca exista asemanari intre Apple si Tesla?

George Blankenship: Sunt cateva lucruri importante in ambele companii: inovatie, design si dorinta de a schimba viitorul.

George Blankenship - o cariera consistenta


Blankenship, in varsta de 57 de ani este un "guru" al marketing-ului si are in spate o cariera consistenta. Doua decenii a lucrat la retalierul de haine Gap, apoi din 2000 a condus divizia de retail a Apple, alegand amplasamente pentru noile magazine care au inceput sa deschida din 2001 si au avut mare succes, devenind un reper in retailul IT international. In 2009 a lucrat cateva luni la Microsoft care anunta ca vrea sa-si deschida magazine sub propriul brand, insa compania a anuntat in primavara ca Blankenship nu va mai lucra acolo.

Tesla Motors - printre putinele companii care vand masini electrice cu o autonomie decenta


Tesla Motors a fost infiintata in 2003 in SUA iar in prezent vinde un model, Roadster, din care au fost livrate in total 1.300 de exemplare, din care 300 in Europa. Masina 100% electrica se vinde pentru circa 100.000 de euro, are o autonomie de 340 km, iar acceleratia este una demna de un supercar: 3,7 secunde de la 0, la 100 km/h. Viteza maxima este 212 km/h. Productia este mica, insa marele salt va fi facut in 2012 cand Tesla urmeaza sa lanseze sedanul model S, masina care in SUA va costa 50.000 de dolari dupa aplicarea subventiei guvernamentale de 7.000 de dolari. Model S va avea o autonomie de 500 km.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

3223 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    Nu m-a convins, la fel ca Apple (Miercuri, 6 octombrie 2010, 12:08)

    sile [anonim]

    Aceeasi filosofie: aveti nevoie de ce va putem noi vinde si nimic mai mult. Faptul ca scot in fata marketing-ul si nu aspectele tehnice e un alt semnal (negativ).
    • +2 (8 voturi)    
      !!! (Miercuri, 6 octombrie 2010, 12:30)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui sile

      Lucrez in domeniu tehnic si sunt 100% de acord cu tine.
      NU as cumpara niciodata un produs Apple mai ales o masina electrica de zeci de mii de euro sau dolari. Cunosc caracteristicile tehnice ale acestor "noi" "inventii" si nu merita mai mult de 8000 de eur bucata.

      Masina electrica este mult mai ieftin de intretinut si mult mai ieftin de produs, exceptand bateria.
      • +1 (5 voturi)    
        Ce facem atunci cu bateriile ? (Miercuri, 6 octombrie 2010, 13:34)

        flavian [utilizator] i-a raspuns lui Cris

        Ce facem atunci cu bateriile astea... mama lor ?

        Cum convingem lumea ca in loc sa ardem petrolul si carbunii in continuare pentru a prelucra litiu la niste costuri energetice si de mediu prohibitive, ar fi mult mai util sa bagam investitia aia in cercetare ?

        Nu e o problema de tehnica. Totul e pana la urma posibil. Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic. Arthur C. Clarke

        Deci sunt convins ca se poate. E doar o problema de vointa... :)
      • -1 (3 voturi)    
        exagerati (Miercuri, 6 octombrie 2010, 16:11)

        Inginer [anonim] i-a raspuns lui Cris

        Nu este vorba despre un sasiu de otel ca la masinile obisnuite, ci in mare parte este fibra de carbon, iar bateriile in sine costa 10000$ in SUA, adica 10000E in Iurop.
        • +2 (4 voturi)    
          Gresit (Miercuri, 6 octombrie 2010, 19:11)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui Inginer

          Tesla Motors stated in February 2009 that the current replacement cost of the ESS is slightly under USD$36,000, with an expected life span of 7 years/100,000 mi

          Adica un cost ENERGETIC de 4800 USD pe an, in timp ce un autoturism clasic consuma energie de vreo 500-1500 USD pe an.
          • +1 (1 vot)    
            Aveti dreptate (Joi, 7 octombrie 2010, 10:28)

            Inginer [anonim] i-a raspuns lui flavian

            Intr-adevar, costul este mult mai mare decit ce stiam eu, dar totusi, era vorba despre faptul ca in opinia d-lui caruia i-am raspuns, acea masina trebuia sa coste 8000E. Ceea ce este nerealist.
            Eu cred ca ideea celor de la Tesla, de a face o masina electrica sport este foarte buna. Cei care isi permit masini la astfel de preturi, sint singurii care ar plati aceste costuri initiale, cu cercetare, fabrici, etc...
    • 0 (0 voturi)    
      Ipocrizie (Joi, 7 octombrie 2010, 12:14)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui sile

      Mai mult, exact ca la mancarea de dieta, de cand aparut a explodat numarul obezilor: Acum putem manca oricat ca e "sanatos"

      Si mai mult, politica de marketing a Apple incalca porunca mult cunoscuta cum inchinatul la chip cioplit (nu ca ar fi singura manifestare de acest gen).

      Majoritatea corporatiilor se ocupa acum cu Corporate Social Responsibility (CSR), impletind in marketingul lor calculat elemente de responsabilitatea civica, preocupare pentru mediu, etc

      Eu cred ca asta duce la o devalorizare rapida a acestor concepte, folosite prea mult isi pierd puterea, intelesul, substanta si substratul.

      Ma intreb cand o sa fie cool sa fi tu insuti?
      Si cand zic asta ma gandesc la sutele de mii de copii autisti care sufera imens din cauza societatii oarbe ce doreste sa ii formateze exact in acelasi sens in care sunt ei formatati.

      Sincer, mai bine relaxat si conectat la viata decat stresat, crispat si total deconectat de la ce se intampla cu adevarat in jur. Am zis! :)
  • 0 (8 voturi)    
    Cand va ziceam (Miercuri, 6 octombrie 2010, 12:09)

    flavian [utilizator]

    Cand va ziceam eu ca Tesla e doar o mare gogoasa de marketing in stil Apple imi dadeati minusuri... :)

    Au asemanat-o bine cu apple. Doar ca un aifon isi permite si ultima pitzi. Chiar daca il ia in rate.

    In rest, utilitate zero. Poluare cat cuprinde. Singura "economie" de energie e in capul celor care pun botul la manipulare si masoara consumul doar dupa ce autoturismul a parasit fabrica. Faptul ca producerea bateriilor consuma mai multa energie si polueaza mai tare decat o masina normala pe toata durata ei de viata nu intereseaza pe nimeni... :(

    Mitul masinii electrice cu baterii: http://forum.computergames.ro/78-auto/594140-mitul-masinii-electrice-cu-baterii.html
    • -1 (1 vot)    
      testati dupa care vorbiti (Joi, 7 octombrie 2010, 11:51)

      narcis [anonim] i-a raspuns lui flavian

      nu fiti romani...vad ca vorbiti fara sa fiti in tema...
      probati un produs de la apple si va spun ca nu se compara cu nimic.... si apropo se scrie "iphone"
  • 0 (4 voturi)    
    Totul sta in pret! (Miercuri, 6 octombrie 2010, 12:51)

    BEDE [anonim]

    Daca or sa ajunga sa coste 10000 EUR o sa se vand bine, altfel nu!
    Cati pot da 100.000 EUR pe o masina electrica? Si daca, pe deasupra, ca performante nu este mai buna decat una pe benzina/motorina de 30.000 EUR?
    Banuies ca nu vor putea vinde mai multe masini decat Lamborghini. Cu diferenta ca Lamborghini este o masina sport deosebit de performanta, pe cand Tesla, oricat ar incerca sa le imbunatateasca in urmatorii 5 ani, nu cred ca ajung la performante mai ceva decat un Renault Megane.
    • +2 (2 voturi)    
      Gresesti (Miercuri, 6 octombrie 2010, 13:38)

      sile [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      1. Nu e garantat ca la 10.000 or sa se vanda bine. Depinde de costurile de intretinere (daca trebuie sa schimbi bateria la 3 ani, e grav) si, intr-o masura mai mica, de valoarea de revanzare.

      2. Motorul electric poate fi mult mai bun decat un motor cu combustie interna. Cuplu constant, fara transmisie... Daca bateriile n-ar atarna atat de greu, ar putea bate orice Lamborghini. Potentialul exista, dar dupa cum ai remarcat, inca nu e batut nici macar Renault Megane.
    • +1 (3 voturi)    
      N-ai citit tot articolul (Miercuri, 6 octombrie 2010, 14:47)

      mntsn [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Tesla Roadster acceleratie 0-100km/h in 3.7 s. Iar tu vorbesti de Renault Megane. Nici macar nu esti amuzant.
  • +2 (8 voturi)    
    Romania , patria moca . (Miercuri, 6 octombrie 2010, 13:24)

    Moca N' Giu [anonim]

    Masinile scumpe nu sunt pentru români .


    Ei au Loganul cu care sa isi care porcul de la tzara si eventual Opelul Astra Combi din 91 cu care sa isi care sacii de cartofi de la soacra .


    Ce tot vorbiti de masini electrice de zeci de mii de euro si de Apple .


    Avem Romtelefon , e bun si atat , lasa naibii evolutia !
    • -3 (3 voturi)    
      aaa desteptu' lu peste! (Miercuri, 6 octombrie 2010, 14:22)

      da [anonim] i-a raspuns lui Moca N' Giu

      Masinile nu sutpentru romani ca si calculatoare pentru prosti! Scrii pe forum cu un processor quatro si gata!
      O mai invarti pe amanta ta pe ecran cu mousul si cam atat.... mai stii ceva despre evolutie?... nu iti dai seama ca esti in involutie profunda! dar curios cu aer de savant!
      Pana ulta un roman tipic nu plueaza mai mult decat un besinos ca tine!
      Hai pa!
  • +2 (2 voturi)    
    ??? (Miercuri, 6 octombrie 2010, 13:35)

    .... [utilizator]

    Faptul ca va fi folosit acelasi tip de marketing ca si la produsele Apple arata ca se doreste a fi un produs "de fitze". La fel ca si la produsele Apple (la care pretul de vanzare depaseste de 2-3 ori costurile), si aceste masinute par a fi mult supra-evaluate. Deocamdata tehnologia hibrid pare mult mai practica (polueaza mult mai putin decat cele clasice in conditiile de trafic urban,au autonomie comparabila cu acestea, costurile tehnologiei sunt in scadere si pot fi adaptate usor ca 4WD).
  • 0 (0 voturi)    
    informatii-va intai. (Miercuri, 6 octombrie 2010, 18:54)

    masinaelectrica.org [anonim]

    simplu calcul - 50.000 km cu benzina costa la consum de 7 litri - 16000 . Convertirea unui autovehicul obisnuit intr-unul electric costa intre 12-25 mii RON. Acest cost include motor, electronica si baterii. Bateriile Li-Fe tin cam 50mii km, pe urma trebuie schimbate. In 50mii km avem la motoare normale inca 3-4 schimburi de ulei - 1000 ron (sa zicem).

    benzina + ulei - 17000 RON
    convertire - 12 - 24000 RON.

    Si nu e vorba de elctric sau benzina, e vorba de dependenta de firmele petroliere si de accize supraincarcate. cand veti intelege asta????

    Motorul electric se strica mai greu, ptr. ca nu are 800 de piese mobile in el, ci numai una !!!!

    Cat despre marketing: numai oamenii cu bani isi cumpara lucruri scumpe si bune. Iar cei care nu au bani intotodeauna vor spune ca lucrurile scumpe nu sunt bune. Din pacate, nu avem toti acces in egala masura la calitate si fiabilitate.

    Va recomand: Zeitgeist Addendum
    • 0 (0 voturi)    
      te tine un pariu? (Vineri, 8 octombrie 2010, 1:35)

      B [anonim] i-a raspuns lui masinaelectrica.org

      Daca tu imi convertesti loganul meu de la benzina la electric cu 24.000 ron ti-l fac cadou....
  • 0 (0 voturi)    
    ca sa incarcati masina electrica (Joi, 7 octombrie 2010, 6:31)

    ciprian [anonim]

    va trebuie o priza, de unde vine curentul la priza? de la marii coloshi energetici care sunt fie pe baza de petrol sau solar, Deci treceti de la plata zilnica a benzinei, la abonament sa platiti curentul. Unde este masina care il face pe om independent?

    Coloshi energetici care produc curentul folosind petrol tot polueaza in continuare numai ca nu mai vede omul de rand ce si cum.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu ati inteles nimic! (Joi, 7 octombrie 2010, 10:11)

    duda [utilizator]

    Vad ca o gramada de lume care nu a inteles nimic isi da cu parerea fara nici o jena...
    Doua subiecte as vrea sa ating:
    1. Nu am nici un produs Apple, dar mi se pare normal ca inovatia sa coste mai mult. Cu cat inovatiile pe care le faci sunt mai mari, cu atat riscul afacerii creste. De aceea e normal sa ai costurile de productie mult sub costurile de vanzare (in primul rand nu vinzi subansamblele, ci vinzi ideea).
    2. Despre Tesla: cu siguranta nu o sa-mi iau in viitorul previzibil nici o masina de la ei. Dar asta nu inseamna ca ei nu trebuie sa le mai produca. Intotdeauna exista un inceput. Da, masinile electrice pot avea probleme (bateria, etc.), dar ele nu se vor rezolva daca masina ramane la stadiul de concept. Firmele trebuie incurajate sa investeasca in cercetare si nu o vor face decat daca scot profit din asta. Mai concret: ce producator de baterii ar investi 1 miliard de euro in cercetarea unor baterii mai eficiente daca bateriile respective vor sta numai pe niste masini concept? Dar daca ar exista deja o piata pentru masini electrice (si implicit pentru baterii) si producatorul respectiv ar putea sa vanda baterii de 5 miliarde de euro anual?
    Chiar daca momentan numai "pitzi" isi vor cumpara masina asta, avem nevoie de o alternativa la motoarele cu combustie interna. Si o alternativa reala nu va aparea decat daca se formeaza o piata pentru asta.
    Sper ca nu v-am plictisit.
    • 0 (0 voturi)    
      dap (Joi, 7 octombrie 2010, 12:45)

      masinaelectrica.org [anonim] i-a raspuns lui duda

      la punctul 2 iti dau dreptate.

      Cat despre produsele apple - intr-adevar sunt mai stabile decat altele....
  • 0 (0 voturi)    
    Adevarata frauda... (Joi, 7 octombrie 2010, 13:09)

    Aurel [anonim]

    ..este utilizarea numelui unui mare om, Nikola Tesla pentru o firma de automobile care nu are nici o legatura cu acesta. Nici un pic de decenta...

    Mai bine ii ziceau Einstein...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu are nici o treaba (Joi, 7 octombrie 2010, 22:29)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Aurel

      1. Numele nu are nici o treaba cu lipsa de decenta ... o sa desfintam si marca "Dacia" ca e lipsa de caracter si ar trebui sa o numim altfel.
      2. Ideea de a avea o masina electrica e geniala. Probabil ca voi aveti o bucurie nemarginita sa platiti accize peste accize. Nu e super ieftina si nu se amortizeaza repede ...ACUM ... dar daca ne gandim cat costa benzina/motorina acum 15 ani si cat costa acum si cat va costa peste 15 ani ... eu cred ca viitorul suna bine. La fel o sa ganditi si despre panourile fotovoltaice care nu sunt rentabile ... dar sunt pe un trend ascendent ca vanzari.
      3. Suntem prea incuiati ... am discutat cu un amic si el a zis ca "nu imi iau masina care se baga in priza" ... daca ceea ce zic ei cu autonomie de 500km si incarcare intr-o ora e real ... atunci nu vad de ce nu ... dar mai intai trebuie sa ne deschidem mintile la nou apoi sa deschidem gura.
      4. O masina electrica e mai fiabila (mai putin bateria care are posibilitati de imbunatatire) si mai economica decat una cu combustie. Cuplu mai mare ... viteza mai mare ... stabilitate ca bateriile alea sunt grele. Si culmea ... si mai economica 500km cu 2$ ... faceti voi calculul cu diesel la extraurban si imi spuneti rezultatele.
      5. Asta e viitorul ... fie ca va place fie ca nu ... eu cred ca in 15 ani 75% din masinile noi vor fi electrice sau oricum cu alta tehnologie decat cea cu combustie ... timpul ma va contrazice sau imi va confirma spusele.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version