O Dacie electrica ar putea fi realizata, insa e putin probabil ca ar avea un pret acceptabil, iar pentru Dacia cel mai important e sa ramana o marca ce are preturi foarte bune, a spus intr-o discutie cu presa, pe internet, designerul sef al Renault, Laurens van den Acker. El a mai spus ca designul Renault va fi mai coerent in viitor, iar prima dovada este noua versiune a masinii electrice Zoe, prezentata la Paris unde marca a adus si conceptul sport DeZir, despre care designer-ul spune ca da indicii despre Clio IV.

Renault deZir, creatia lui Van den AckerFoto: Hotnews

Intrebat de HotNews.ro daca ar fi fezabila crearea unui model Dacia cu motor electric, van den Acker a raspuns ca o astfel de masina poate fi realizata, insa nu crede ar fi acceptabila ca pret.

"Nu excludem un astfel de model, insa scopul Renault este sa creeze mobilitate sustenabila pentru toti. Cand spunem "toti" ne referim si la clientii Dacia, insa e prea devreme sa putem spune ce va urma. Pentru Dacia e important sa ramana o marca ce ofera masini acceptabile", spune designerul.

Intrebat de HotNews.ro care ar fi provocarile crearii unui model Dacia de clasa mini (ceva de dimensiunile unui Twingo), olandezul a spus ca nu e nicio problema din punct de vedere al designului, ci din punct de vedere al pretului. "Dacia ofera o masina pentru un segment superior, insa la un pret inferior concurentei. Daca am face o masina mai mica nu ar insemna ca vom putea scadea si pretul in aceeasi masura".

Renault Zoe preview

Renault Zoe preview

Foto: Hotnews

Van den Acker a mai spus - raspunzand la o intrebare in care i se cerea o comparatie cu Audi - ca Renault, fiind o marca generalista, de volum, nu-si va permite sa aiba diferente de design atat de mari intre produse, cum se intampla de exemplu la Audi. El a mai spus totusi ca din 2012 se va vedea si in produsele de serie noua linie de design, iar printre primele modele unde se vor vedea schimbarile va fi masina electrica Zoe. Designerul sef al Renault a mai spus ca in desenarea unei masini electrice, volumul ocupat de baterii nu ii impune constrangeri. "Pierdem ceva spatiu din cauza pachetului de baterii, insa nu exista totusi rezervor de benzina. In plus, tehnologia bateriilor se va dezvolta foarte repede. De exemplu, bateria unui telefon mobil era de zece ori mai mare acum doua decenii, daca se va intampla la fel si la masini, vom avea foarte multa libertate".

Despre designul viitoarei generatii Logan - care ar trebui sa fie lansata in 2012 - Van den Acker a spus ca se va inspira si din Duster al carui design este "surprinzator, foarte atractiv, fara ca masina sa-si piarda din simplitate, generozitate si robustete". El a tinut sa sublinieze ca intre marcile aliantei: Renault, Nissan, Dacia si Samsung va exista in continuare o diferenta de design, pentru ca producatorul sa se adreseze unui numar cat mai mare de clienti.

Tema discutiei de pe internet a fost conceptul DeZir creat de olandez, masina despre care van den Acker spune ca deschide o noua directie de design si e o dovada ca Renault poate face masini pline de pasiune. Dragostea e tema conceptului care este de un rosu aprins, iar scaunele din interior sunt unite, stil canapea.

Van den Acker spune ca elemente de la DeZir se vor regasi pe Clio IV. "Imi dau seama ca trebuie sa existe o legatura puternica intre concepte si masinile de serie. Pentru a fi sigur ca legatura exista si aici, folosim aceeasi echipa la ambele masini, asa ca sper ca veti gasi multe din caracteristici pe viitoarea generatie Clio", a spus designerul sef al Renault care a mai explicat ca dureaza putin peste un an sa creezi un concept-car, la inceput echipa de design fiind de patru - cinci oameni, putand insa fi extinsa pana la 40 -50 pe parcurs.

Van den Acker este din 2009 sef de deisgn la Renault, inlocuindu-l pe legendarul Patrick Le Quement care s-a retras din acitivate. Olandezul a fost sef de design la Mazda, insa inainte a creat si concepte Ford.