Laurens van den Acker, designer sef al Renault: Un model electric ar fi fezabil, insa pentru Dacia e important sa mentina preturile acceptabile

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 6 octombrie 2010, 15:30 Economie | Auto

Renault deZir, creatia lui Van den Acker
Foto: Hotnews
O Dacie electrica ar putea fi realizata, insa e putin probabil ca ar avea un pret acceptabil, iar pentru Dacia cel mai important e sa ramana o marca ce are preturi foarte bune, a spus intr-o discutie cu presa, pe internet, designerul sef al Renault, Laurens van den Acker. El a mai spus ca designul Renault va fi mai coerent in viitor, iar prima dovada este noua versiune a masinii electrice Zoe, prezentata la Paris unde marca a adus si conceptul sport DeZir, despre care designer-ul spune ca da indicii despre Clio IV.

Intrebat de HotNews.ro daca ar fi fezabila crearea unui model Dacia cu motor electric, van den Acker a raspuns ca o astfel de masina poate fi realizata, insa nu crede ar fi acceptabila ca pret.

"Nu excludem un astfel de model, insa scopul Renault este sa creeze mobilitate sustenabila pentru toti. Cand spunem "toti" ne referim si la clientii Dacia, insa e prea devreme sa putem spune ce va urma. Pentru Dacia e important sa ramana o marca ce ofera masini acceptabile", spune designerul.

Intrebat de HotNews.ro care ar fi provocarile crearii unui model Dacia de clasa mini (ceva de dimensiunile unui Twingo), olandezul a spus ca nu e nicio problema din punct de vedere al designului, ci din punct de vedere al pretului. "Dacia ofera o masina pentru un segment superior, insa la un pret inferior concurentei. Daca am face o masina mai mica nu ar insemna ca vom putea scadea si pretul in aceeasi masura".

Renault Zoe preview
Foto: Hotnews
Van den Acker a mai spus - raspunzand la o intrebare in care i se cerea o comparatie cu Audi - ca Renault, fiind o marca generalista, de volum, nu-si va permite sa aiba diferente de design atat de mari intre produse, cum se intampla de exemplu la Audi. El a mai spus totusi ca din 2012 se va vedea si in produsele de serie noua linie de design, iar printre primele modele unde se vor vedea schimbarile va fi masina electrica Zoe. Designerul sef al Renault a mai spus ca in desenarea unei masini electrice, volumul ocupat de baterii nu ii impune constrangeri. "Pierdem ceva spatiu din cauza pachetului de baterii, insa nu exista totusi rezervor de benzina. In plus, tehnologia bateriilor se va dezvolta foarte repede. De exemplu, bateria unui telefon mobil era de zece ori mai mare acum doua decenii, daca se va intampla la fel si la masini, vom avea foarte multa libertate".

Despre designul viitoarei generatii Logan - care ar trebui sa fie lansata in 2012 - Van den Acker a spus ca se va inspira si din Duster al carui design este "surprinzator, foarte atractiv, fara ca masina sa-si piarda din simplitate, generozitate si robustete". El a tinut sa sublinieze ca intre marcile aliantei: Renault, Nissan, Dacia si Samsung va exista in continuare o diferenta de design, pentru ca producatorul sa se adreseze unui numar cat mai mare de clienti.

Tema discutiei de pe internet a fost conceptul DeZir creat de olandez, masina despre care van den Acker spune ca deschide o noua directie de design si e o dovada ca Renault poate face masini pline de pasiune. Dragostea e tema conceptului care este de un rosu aprins, iar scaunele din interior sunt unite, stil canapea.

Van den Acker spune ca elemente de la DeZir se vor regasi pe Clio IV. "Imi dau seama ca trebuie sa existe o legatura puternica intre concepte si masinile de serie. Pentru a fi sigur ca legatura exista si aici, folosim aceeasi echipa la ambele masini, asa ca sper ca veti gasi multe din caracteristici pe viitoarea generatie Clio", a spus designerul sef al Renault care a mai explicat ca dureaza putin peste un an sa creezi un concept-car, la inceput echipa de design fiind de patru - cinci oameni, putand insa fi extinsa pana la 40 -50 pe parcurs.

Van den Acker este din 2009 sef de deisgn la Renault, inlocuindu-l pe legendarul Patrick Le Quement care s-a retras din acitivate. Olandezul a fost sef de design la Mazda, insa inainte a creat si concepte Ford.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2156 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Diferente de design la Audi (Miercuri, 6 octombrie 2010, 16:05)

    fny.ro [anonim]

    Asta m-a amuzat :)) Intr-adevar, Audi au diferente enorme de design de la un model la altul. Ei au luat A4, i-au pus 2 usi, l-au alungit putin si au facut A5. Apoi au luat A5 si i-au pus 4 usi si au facut A5 sportback. Practic un A4 usor alungit, dar partea frontala cred ca este aproape identica :)) Deci diferente majore....

    "Van den Acker a mai spus ca Renault, fiind o marca generalista, de volum, nu-si va permita sa aiba diferente de design atat de mari intre produse, cum se intampla de exemplu la Audi."
  • -5 (5 voturi)    
    deZir (Miercuri, 6 octombrie 2010, 16:09)

    dman [anonim]

    zici ca a fost desenata de nepotamiu care are vreo 5 ani.
    • +4 (4 voturi)    
      grabeste-te.. (Miercuri, 6 octombrie 2010, 17:26)

      Dumitru [anonim] i-a raspuns lui dman

      inseamna ca nepotul tau este un geniu si ar trebui sa-l duci cat mai repede la Belle Arte!
  • -2 (2 voturi)    
    dacia (Miercuri, 6 octombrie 2010, 22:53)

    SS [anonim]

    Dacia ,ca si Romania de altfel TREBUIE sa ramana in lumea a treia,altfel umbreste/murdareste emblema "mai marilor lumii", nu?????????
    • +2 (2 voturi)    
      Nu ai inteles nimic (Joi, 7 octombrie 2010, 2:05)

      tavyy [anonim] i-a raspuns lui SS

      Dacia este o masina ieftina si asa trebuie sa ramana. Nu trebuie sa urmeze exmplului Seat-ului care a fost cumparat de VW si s-a dovedit a fi un esec total (vanzarile erau proaste, masini scumpe si nimic deosebit la ele). In perioada asta de criza cand lumea nu are bani masinile cele mai ieftine si cele mai scumpe se vand cel mai bine. Restul....
      In fond care e scopul Dacia? Sa faca vanzari cat mai mari. In acest fel tota lumea e feircita (patronul-face profit, cumparatorul-a cumparat ceva ieftin si bun si muncitorul-are un job stabil)
  • 0 (0 voturi)    
    ce este designul (Joi, 7 octombrie 2010, 11:07)

    Petre Dan Constantin [anonim]

    Notiunea de design a avut la noi initial semnificatia desenului masinii, in mod deosebit a formelor si esteticii. In sens mai larg prin design se intelege proectare. De cele mai multe ori traducatorii articolelor din alte limbi nu fac distintiile cuvenite si creaza confuzii.
  • 0 (0 voturi)    
    DESIGN (Joi, 7 octombrie 2010, 11:17)

    AL.CRISTIAN [anonim]

    Aspectul exterior tine mai mult de stiling,designul u nui produs industrial este ceve mai in profunzime.
    Oricum este de dorit ca aceste obiecte sa aiba o personalitate cat mai evidenta....lucru care s-a cam
    sters in vremea din urma. Asta tine si de o optimizare a proiectarii si productiei. Cam copiaza unii de la altii...nu-i asa ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri