Salonul auto Paris 2010

Relansare fara precedent  - Cum vrea Lotus sa concureze cu Porsche si Ferrari

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 7 octombrie 2010, 16:00 Economie | Auto

Lotus Esprit
Foto: Hotnews
La un salon auto majoritatea producatorilor au una - doua noutati la stand, in cazuri rare, trei. Insa, la salonul de la Paris marea surpriza a fost Lotus care a prezentat cinci modele noi ce vor fi lansate pe piata intre 2013 si 2016. Lotus va vinde masini mult mai scumpe si mai puternice, unele urmand sa coste 180.000 de dolari si sa dispuna de motor de 620 CP. Lotus vrea sa ajunga sa produca mai mult decat dublu fata de cele 2.700 de masini din prezent, ajutata de investitii de circa 900 milioane euro venite din Malaezia.

Lotus Elan
Foto: Hotnews
Lotus este o marca sport de nisa si produce in Marea Britanie sub 3.000 de masini pe an cu preturi intre 60.000 si 100.000 dolari si puteri intre 136 CP si 280 CP. Managementul promite ca lucrurile se vor schimba mult, iar pana in 2016 productia va ajunge la 6-7.000 de masini/an, numarul de modele va ajunge de la trei, la cinci, iar preturile vor fi mai mari, de la 55.000 dolari, la peste 180.000 de dolari. Dany Bahar, CEO al Lotus si fost director la Ferrari spune ca managementul a avut doua solutii: sa renunte la brandul Lotus sau sa investeasca pentru a-l relansa, alegand pana la urma cea de-a doua varianta. Lotus va miza pe mai multe modele, mai mari, mai scumpe si cu motoare mult mai puternice, Trei dintre cele cinci noi modele vor ajunge sa coste peste 170.000 de dolari si sa dispuna de motoare de 620 CP care le vor da o acceleratie formidabila de pana la 3,4 secunde (de la 0, la 100 km/h).

Lotus Eterne
Foto: Hotnews
Lotus va lansa intre 2013 si 2016 modelele Elan, Esprit, Elite si Eterne, urmand ca Elise sa beneficieze de o versiune cu totul noua in 2015, cu un motor de 2 litri, 320 CP. Esprit, Elite si Eterne vor beneficia de cel mai puternic motor, 620 CP si vor costa 170 - 180.000 dolari. Lotus este o marca sport de nisa cu productie mult mai mica decat Ferrari sau Porsche, iar sefii s-au gandit ca singurul mod in care o pot relansa este sa scoata modele mult mai scumpe la care si rata de profit sa fie mult mai mare. In plus, compania care detine Lotus, Proton din Malaezia, s-a angajat sa investeasca aproape 900 de milioane de euro in urmatorul deceniu. Si in tara de origine Proton vrea sa creasca productia anuala de la 350.000 masini in prezent, la un milion peste sase - sapte ani.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1495 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Designer roman la Lotus (Joi, 7 octombrie 2010, 16:14)

    nicu panaitescu [anonim]

    Si nu mentioneaza HotNews ca unul dintre marii contributori la designul celor 5 concepte este roman? Si are doar 24 de ani...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică