Preturi piperate - Americanii care vor sa-si puna acasa statii de incarcare rapida pentru masini electrice trebuie sa plateasca 2.000 de dolari

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 8 octombrie 2010, 16:48 Economie | Auto

Incarcarea masinilor electrice acasa nu va fi ieftina
Foto: Hotnews
Achizitionarea si instalarea in casa a unei statii de incarcare rapida costa in SUA circa 2.000 de dolari pentru cei care isi vor cumpara masini electrice model Nissan Leaf sau Chevrolet Volt. Pretul a fost caracterizat ca fiind "socant" de unele organizatii care apara drepturile consumatorilor, insa cei care nu sunt dispusi sa dea atat pot alege sa incarce masina la o priza normala de 120V unde insa bateria se va incarca mai greu, noteaza The Independent.

Cei mai multi posesori de masini electrice vor dori sa aiba statii de incarcare acasa pentru ca-si vor tine masinile in priza peste noapte, astfel incat sa le poata folosi in timpul zilei. Problema este insa ca la o priza de 120V incarcarea poate dura intre 8 si 14 ore, astfel ca solutia mai rapida ar fi instalarea unei statii rapide asa- numita de "Nivel 2", la 240V.

Insa, o astfel de statie costa: Chevrolet a anuntat ca pentru masina Volt statia rapida costa 490 dolari, iar instalarea ei in casa alti 1.500 de dolari. Si la Nissan Leaf pretul este de circa 2.000 de dolari, insa bateria se pote "umple" cu cateva ore mai repede.

Tinand cont de pretul electricitatii in SUA calculele arata ca o incarcare completa pentru Nissan Leaf costa 2,75 dolari, masina avand o autonomie de 160 km conform datelor producatorului, chiar daca in viata de zi cu zi va fi cu siguranta mai mica. La Volt lucrurile stau altfel, masina avand pe langa motorul electric si unul cu combustie interna care incarca bateriile, prelungind autonomia. La aceasta masina autonomia exclusiv cu motorul electric este de 60 km, iar incarcarea la 120V dureaza zece ore, in timp ce la 240V dureaza patru ore. La un cost al energiei in SUA de 11 centi pe kWh, GM spune ca masina poate fi incarcata zilnic cu costuri de 90 de centi pentru a merge 60 de km.

In orice caz, cel mai demoralizant aspect nu tine de pretul statiei de incarcare, ci pur si simplu de preturile automobilelor. In SUA Chevrolet Volt costa 41.000 de dolari, iar dupa aplicarea subventiilor guvernamentale pretul ajunge la un consistent 33.500 dolari. Nissan Leaf costa circa 32.800 dolari, iar dupa aplicarea subventiei ajungem la 25.300 dolari.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

2127 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Oho, la mai mare (Vineri, 8 octombrie 2010, 16:58)

    sile [anonim]

    Deci dupa ce ca sunt scumpe, mai variaza si in functie de masina, ca incarcatoarele de mobil. In plus, incarcarea rapida reduce din viata bateriei din cate stiu eu.
    • +2 (4 voturi)    
      .. (Vineri, 8 octombrie 2010, 21:03)

      Victoras [anonim] i-a raspuns lui sile

      ...2000.....scumpe!! desteptii aia n-au invatat nimic din economia globala. Pentru ca se calicesc la ceva de dolari, in foarte scurt timp pe piata vor aparea produsele chinezesti la pret de nimic, si le vor da peste nas la americanii fraieri..si atunci aia or sa piarda mult, foarte mult.
    • +2 (2 voturi)    
      Incarcarea rapida (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 21:39)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui sile

      Acumulatorii cu litiu polimer se incarca rapid fara probleme (intr-o ora). Problema e ca trebuie ceva putere pentru treaba asta, iar americanii au dezavantajul voltajului mic, asta inseamna mai multi amperi. La americani, pana si aspiratoarele pun probleme pe care noi nu ni le punem.
      Oricum, ca sa incarci 50 kwh intr-o ora, iti trebuie 217 amperi (la noi). Siguranta generala dintr-o casa normala sare la 25.
  • +1 (3 voturi)    
    Asta e! (Vineri, 8 octombrie 2010, 17:03)

    AlinN [anonim]

    Odata cu agravarea crizei petrolului (in 4-5ani) multi oameni vor fi lasati in urma. Cei mai multi. Probabil soselele vor fi la fel de circulate ca pe timpul lui Ceausescu. Da, va fi scump sa mergi cu masina, dar bine ca va fi posibil. Va dati seama de impactul pe mancare? Nu vom mai manca noi ananas de Costa Rica la 7Ron bucata! Adio banane la 3 RON kg!
    • +2 (2 voturi)    
      Noroc cu transportul comun (Vineri, 8 octombrie 2010, 19:04)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Daca n-ai observat in Europa si mai ales in Asia se construiesc multe trasee de tren de mare viteza. In V Europei lumea face naveta cu trenul, iar restul drumului cu bicicleta/autobuz (cu care se urca in tren, evident)
      Or sa apara autobuze electrice, deja in Japonia parca dau drumul la un pilot.

      Asa ca, lumea incet incet probabil ca va renunta la masina personala, cel putin cei care nu si-o vor permite.

      Iar vapoarele...pot oricand sa se reintoarca la versiunea cu panze :D.
      • +1 (1 vot)    
        panze... (Luni, 11 octombrie 2010, 9:23)

        bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        Asta cu panzele a fost geniala!
  • +2 (2 voturi)    
    !!! (Vineri, 8 octombrie 2010, 17:41)

    Cris [anonim]

    Va rog sa mentionati parametri incarcatorului respectiv amperajul bateriei si puterea incarcatorului.
    IN orice caz, un incarcator de baterie nu poate fi mai scump de 700 de dolari (exemplu, incarcator de motostivuitor electric cu sarcina de doua tone pe elevator).
    Termenul de incarcator rapid este ales necorespunzator. Bateria nu o poti forta cu un supra curent iar o incarcare mai rapida decat cea normala a bateriei, o consider o supra solicitare a bateriei.
    O baterie se reincarca cu ajutorul a doua sisteme cunoscute: sistem redresor simplu, montaj electronic pe baza de impulsuri.
    Fara detele tehnice ale baterie/incarcator, nu putem sa ne dam cu parerea 100%.
    • +1 (1 vot)    
      . (Vineri, 8 octombrie 2010, 21:39)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Cris

      sigur e pe impulsuri
    • 0 (0 voturi)    
      LiPo (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 21:41)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui Cris

      La litiu polimer e (ceva) mai complicat. Insa problema e consumul. Pentru incarcare rapida, risti sa prajesti cablurile de la retea.
  • +2 (2 voturi)    
    Pret SUA (Vineri, 8 octombrie 2010, 17:53)

    Americano [anonim]

    Pretul e dat datorita faptului ca desi 220-240V sint disponibili in fiecare casa ca alimentare cu 2 antifaze de 120, trebuie modificata instalatia electrica. Pt a modifica instalatia electrica trebuie Aprobare de la primarie + electrician autorizat dupa care vine un inspector de la primarie sa verifice ca lucrarea facuta de electrician este conform normelor minime. In felul asta proprietarul are garantata o calitate minima iar primaria poate mari impozitul deoarece valoarea casei a crescut in urma imbunatatirii.
  • +1 (1 vot)    
    De fapt care este problema ? (Vineri, 8 octombrie 2010, 18:03)

    gogu [anonim]

    Adica astia dau 32.000$ pe o masina electrica si fac scandal pentru inca 2000 $ ?
    • +1 (1 vot)    
      oho (Vineri, 8 octombrie 2010, 18:39)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui gogu

      nu-ţi dori să ai firmă şi să distribui ceva pe piaţa americană, protecţia consumatorului - în general vorbind - în SUA e un coşmar pentru orice producător.
  • +1 (5 voturi)    
    GPL-ul e mai BUN deocamdata (Vineri, 8 octombrie 2010, 18:39)

    Profesorul [anonim]

    Oamenui buni de ce nu puneti instalatie de GPL e mult mai bun decat benzina ca pret DEOCAMDATA pana ajungem la cele electrice
  • +1 (1 vot)    
    oo (Vineri, 8 octombrie 2010, 19:49)

    future [anonim]

    Si ce fac daca merg cu buburuza electrica prin Europa ??? As vrea si autonomie la banii astia, macar 500km per incarcare. Pai la cum zic ei mergi cu ea 150 km incarci peste noapte si dormi la hotel?. Initial ele sunt proiectate pentru oras si nu drumuri lungi, bateria o sa fie cum era cu bateriile la telefoane odinioara care tineau cel mult 2-3 zile apoi sa ajuns la o autonomie de 3 saptamani chiar.Cei de la blocuri unde drak la incarca?Mai degraba ar fi mai convenabil o propulsie combinata petrol + electric, si consumul sa fie undeva de 2-3 % km la petrol. Apoi care e viitorul camioanelor grele, ce drak de propulsie le mai faci ca asta ma depaseste?
  • +1 (1 vot)    
    Cum ar fi? (Vineri, 8 octombrie 2010, 19:49)

    M.Andrei Iulian [anonim]

    Daca masina se cupleaza la un sistem de alimentare eco spre exemplu panouri solare ideea nu este noua cei de la Honda sunt inovatori la aceasta problema.PS: Americanii vor fi primii care vor vedea un ozn parcat pe peluzele lor si acela made in Japan:P
    • 0 (0 voturi)    
      Uite unde era solutia (Vineri, 8 octombrie 2010, 21:24)

      sile [anonim] i-a raspuns lui M.Andrei Iulian

      Da, cum zici tu sigur e mai ieftin. Pretul scade mult datorita bateriilor obligatorii, ca ziua nu prea esti pe acasa si de alimentat alimentezi noaptea.
    • -1 (1 vot)    
      De acord! (Vineri, 8 octombrie 2010, 21:37)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui M.Andrei Iulian

      Si daca ai ramas in pana de energie noaptea (fara luna), atunci aprinzi o lanterna deasupra panourilor solare si-ti continui drumul pana rasare soarele.
      • -1 (1 vot)    
        Energia solara nu este virata direct (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 9:20)

        M.Andrei Iulian [anonim] i-a raspuns lui ....

        Presupun ca sunt niste acumulatori unde se stocheaza energia electrica si alimentarea se poate face si noaptea dar problema ramane marimea acumulatorilor si riscul care-l presupun acesti acumulatori in cazul unei explozii sa spunem ca au explodat baterii de telefoane mobile cu consecinte.
        • +1 (1 vot)    
          depinde (Miercuri, 27 octombrie 2010, 20:23)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui M.Andrei Iulian

          la nivel industrial se livreaza direct. e f greu sa stochezi MWh. la nivel casnic se si stocheaza.
    • 0 (2 voturi)    
      vise (Vineri, 8 octombrie 2010, 21:39)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui M.Andrei Iulian

      probabil iti trebuie panouri solare de doimensiunea unui teren de fotbal
      • 0 (2 voturi)    
        Vise (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 18:57)

        M.Andrei Iulian [anonim] i-a raspuns lui spy

        Daca panourile acelea sunt facute de romani te cred.Tehnologia panourilor solare a evoulat enorm in tarile care sunt preocupate de energie verde.
  • -1 (1 vot)    
    vise momentan (Vineri, 8 octombrie 2010, 20:54)

    vlad [anonim]

    Asta cu masina electrica o sa fie disponibila pentru cei cu bani , care stau la case. In romania nu vad in viitorul apropiat astfel de masini prea afordabile, pai daca stau si ma gandesc in Asia inca se circula cu masini din anii 50-60 si nu sunt trecute la clasice. Io de exemplu caram cu Toyota Land Cruiser si cate 600 de kg in spate si remorcuta iar uneori mai agatam si platforma pentru masini. Nu vad cum caradasca de masinuta electrica sa suporte astfel de sarcini ::)))))
  • -1 (1 vot)    
    Mai bine masina cu benzina (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 7:17)

    Americanul [anonim]

    Care este problema cu masina electrica in america? Merg cu Volt 60km si Leaf 160km? In california,florida si alte mari state multi merg mai mult de 160km pe zi. Ce fac atunci daca trec peste 160km? Pana de baterie? Da masina electrica numai poluaza ca cea pe benzina, dar electric power plants o-sa polueze mai mult. In america power plants merg pe gas, petrol, ziua si carbune noaptea, ca nu se vede asa de rau fumul noaptea. America scoate carbon din masini cu benzina si baga in power plants mai mult carbon noaptea prin masini electrice!
  • +1 (1 vot)    
    Investitii (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 9:47)

    Ion [anonim]

    Daca se investesc mld de dolari in rafinarii, conducte, benzinarii, platforme petroliere poate gasim si ceva maruntis pentru un cablu mai serios si un stecher.
    • +1 (1 vot)    
      Problema nu e de la cablu sau stecher. (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 19:12)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Problema e capacitatea mica de stocare a acumulatorilor actuali si tehnologia poluanta si costisitoare de producere a acestora. Cand tehnologia de stocare a energiei va evolua suficient de mult pentru a oferi o autonomie comparabila cu cea a motoarelor cu combustie interna si va fi mult mai putin poluanta, altfel se va pune problema. Pana atunci totul e doar marketing. Pentru viitorul imediat solutia consta in tehnologia hibrida care nu are nevoie de acumulatori deosebiti.
    • 0 (2 voturi)    
      . (Duminică, 10 octombrie 2010, 14:32)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      o sa se prajeasca reteaua in secunda doi daca incep toti sa-si incarce masinile la priza.
      orice modificare in consumatori mari sau reteaua proprie trebuie anuntata la Electrica si cerut un nou aviz de racordare, dar aproape nimeni nu o face.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri