Fiat va construi doua noi modele in Serbia, din 2012. Unul dintre ele va fi un monvolum ce va fi exportat si in SUA

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 11 octombrie 2010, 18:17 Economie | Auto

Fiat va construi la fosta uzina Zastava din Serbia doua modele din 2012: o masina de cinci locuri plus un monovolum de sapte locuri care va fi vandut in Europa si SUA, a spus vice prim-ministrul sarb Mladjan Dinkic, citat de Automotive News. Fiat va crea circa 1.400 de noi locuri de munca la uzina care va ajunge sa produca 200.000 de masini anual, cu posibilitatea extinderii la 300.000.

Productia de test va incepe in 2011, iar cea de serie va debuta in al doilea trimestru din 2012 la fabrica din Kragujevac unde va fi produs un model de cinci locuri destinat pietelor din UE, plus unul de sapte locuri destinat atat Europei, cat si pietei americane, a spus Mladjan Dinkic dupa o vizita la sediul central Fiat din Torino unde i s-au prezentat planurile.

In 2009 italienii au batut palma cu compania locala Zastava, creand un joint-venture numit Fiat Automobili Srbija unde se va investi un miliard de euro, Fiat avand 67%, iar statul sarb, restul. Investitiile vor crea alte 1.433 de locuri de munca pe langa cele 1.000 existente, iar capacitatea de productie va ajunge la 200.000 masini/an, cu posibilitatea extinderii la 300.000.

In 2012 uzina va exporta masini in valoare de 500 milioane euro, iar in 2013 de circa 1,3 miliarde euro. In prezent uzina produce anual 20.000 de masini din vechea generatie Punto pentru piata sarba si alte tari din Balcani.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

949 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    Fiat in USA...??? (Luni, 11 octombrie 2010, 19:51)

    jooo [utilizator]

    ...Eu n-am vazut...cum n-am vazut nici Renault sa Peogeot-Citroen...cum n-o sa vedeti nici Dacia :-)) in USA. Poate Sud America...e posibil....dar nu nord....
    • +1 (1 vot)    
      Oare? (Luni, 11 octombrie 2010, 20:31)

      Ai [anonim] i-a raspuns lui jooo

      ...Oare cine detine acum Chrysler!?!?
      R: Fabrica Italiana de Automobile din Torino, adica Fiat...
      • -1 (1 vot)    
        mai pune mana pe carte.... (Marţi, 12 octombrie 2010, 11:44)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui Ai

        fiat nu detine crysler, pt. ca nu are de unde sa plateasca 50 +1 % din valoarea companiei;
        actionaru` majoritar este statu` american,
        din cate cunosc, fiat n`a dat pana acum nici un ban pt. actiunile detinute la crysler, unde actionaru` majoritar este statu` american dupa ce a bagat o gramada de mld. de dolari ca si ajutoare;
        fiat detine doar actiunile sidicatului crysler, pe care i`a fraierit in stilu` napoletano italian;

        am sa explic mecanismu` prin care o firma cu vanzari sub 10 % din cat producea crysler inainte de criza, a reusit sa preia o parte din actiunile crysler, respectiv actiunile detinute de angajati - le`au promis angajatilor care detineau actiuni ( actiuni controlate de sindicat in numele salariatilor) ca le vor da o gramada de bani atunci cand vor ajunge in pensie, intre timp o mare parte din angajati au fost dati afara, despre pensie ce trebuie platita de fiat nu se mai stie nimik;

        nu este prima data cand la bella mafia isi baga coada in economia us cu ajutorul sindicatelor, pt. necunoscatori recomand cu caldura a studia legaturile ce au existat intre mafie si sindicatu` soferilor de camioane...

        la bella mafia sa traiasca, fraieri vor exista intodeauna...
    • +1 (1 vot)    
      mai informeaza-te (Luni, 11 octombrie 2010, 20:39)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui jooo

      Pana si Zastava a exportat in USA modelul Yugo 45 bazat pe Fiat 127 (devenit legenda negativa in bancurile americane).
      Fiat a exportat modele decapotabile mai demult iar Alfa Romeo exporta chiar relativ recent.
      Uite site-ul american (inca mai vand piese): http://www.alfaromeoinc.com/

      Francezii au exportat in USA modele de lux, ca Citroen SM
      • 0 (0 voturi)    
        yugo (Luni, 11 octombrie 2010, 21:45)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Technicus

        era un hatchback de patru locuri cu un motor, paremi'se de 1.3l.
        era, la vremea aia, cea mai mica masina la dimensiuni, pe piata americana
        au mai incercat si ford si gm sa vanda masini facute in korea cu motoare mici. n'a mers, cum nici yugo n'a mers.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu te cred! (Luni, 11 octombrie 2010, 20:41)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui jooo

      Tocmai am vazut cu o saptamana in urma doua masini Peugeot (908 HDI FAP) la Atlanta. Aveau motoare diesel! O adevarata blasfemie pentru adevarattii americani (de nord).
    • +1 (1 vot)    
      de cat timp te aflii in usa ? (Luni, 11 octombrie 2010, 21:37)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui jooo

      peujeot 504 era la taximetre in nyc, era chiar o flota de peugeot. asta la mijlocul anilor optzeci.
      peugeot a ma vandut un 405 la sfarsitu anilor nouazeci.
      renault a vandut r5, apoi a cumparat compania amc, cea care avea si divizia jeep. s'a mai vandut renault encore.asta in anii optzeci si inceputul anilor nouazeci.
      renault a renuntzat la amc / american motors co. pe care a cumparat'o chrysler si au renuntzat la numele amc, pastrand numai divizia jeep.
      in pennsylvania era un colectionar de citroen.
      in optzecisisase, am vazut un r16 la un dealer de masini la mana a doua, used cars.
      mai recent, adica prin anii nouzeci, pe 11th ave. in manhattan, era un dealer de citroen.
      alfa romeo s;a vandur pana de curand, modelul spider, o decapotabila de doua locuri.
      si opel/vauxhall a vandut in america, sub marca pontiac, opel kadet. se numea pontiac le mans.
      in canada se vindeau, in anii optzeci, skoda, dacia si lada. precum si aro.
    • +1 (1 vot)    
      te-a luat gura pe dinainte (Luni, 11 octombrie 2010, 21:40)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui jooo

      http://www.fiatusa.com/

      recunoști?
  • 0 (0 voturi)    
    cam multi (Luni, 11 octombrie 2010, 22:52)

    pica [anonim]

    f...romani plecati in sua pe siteturile romanesti. bai frate voi nu munciti, nu cititi stirile voastre...dati cu bita in lapte pe aci.
  • +1 (1 vot)    
    Fiat & Chrysler? (Luni, 11 octombrie 2010, 23:01)

    Dan [anonim]

    este adevarat ca cele doua compani sau "inrudit", dar din pacate amandoua sunt falimentare, dupa divortul cu Mercedes , noua "casnicie" nu va dura mult, cele doua compani se intrec in fabricarea masinilor proaste.
    In US nu va avea succes , si chair cu Fiat 500, Mini Cooperul este mult cerut si apreciat din punct de vedere calitativ si performant.
    Noul val american in auto este cel hybrid sau electric.
    • -1 (1 vot)    
      Hybrid poate, electric inca nu. (Luni, 11 octombrie 2010, 23:51)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Ma indoiesc ca americanii vor da navala in masa sa cumpere jucarii electrice in urma campaniilor agresive de marketing ale diversilor producatori sau la indicatiile pretioase ale diversilor politruci gen Al Gore.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri