Incercarea Volkswagen Group de a repozitiona marca Skoda astfel incat sa nu mai fie atat de aproape de Volkswagen si sa-i fure din clienti, ii supara pe dealerii marcii cehe care se tem ca destui potentiali clienti nu-si vor mai lua masini Skoda vazand ca au mai putine dotari, noteaza Automotive News. Multi prefera sa cumpere o Fabia in loc de Polo, sau un Superb in loc de Passat fiindca modelele Skoda sunt mai ieftine, dar calitatea e similara.

Masinile Skoda isi vor pierde dotarile "de fite"Foto: Hotnews

Conducerea Volkswagen Group considera ca Skoda este mult prea aproape de marca Volkswagen si ca ii "fura" din clienti, astfel ca se doreste reducerea costurilor de productie la Skoda prin limitarea numarului de echipamente ce vor fi instalate pe masini. In plus, anumite echipamente care pana acum erau in versiunea standard nu vor mai putea fi comandate nici macar platind in plus. "Nu putem avea o Fabia la care panoul de instrumente sa aiba o mai mare valoare decat la un Polo", spunea la salonul de la Paris, Martin Winterkorn, CEO Volkswagen.

Thomas Peckruhn, seful asociatiei dealerilor Skoda e extrem de suparat de decizia grupului si spune ca marca va pierde clienti. El nu considera ca Skoda fura din clientii Volkswagen, ci mai degraba din cei ai Peugeot - Citroen, Renault si Dacia. El mai spune ca daca masinile Skoda vor fi mai sarace in dotari, clientii vor observa asta si vor fi dezamagiti.

Ca exemplu, multi au preferat sa cumpere Superb, modelul de varf de gama al Skoda, in loc sa ia un VW Passat, fiindca masina Skoda era identica din punct de vedere tehnic, insa cu cateva mii de euro mai ieftina.

Volkswagen a profitat de platformele pe care le poate pune in comun astfel incat sa poata construi modele Skoda, Volkswagen, Audi si Seat cu modificari minime la liniile de asamblare, insa cu un portofoliu de 200 de modele la cele noua brand-uri. Este greu ca unele sa nu se canibalizeze masiv.