Nissan a inceput productia masinii electrice Leaf care ajunge in 2011 pe piata europeana la pretul de 32.000 de euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 22 octombrie 2010, 11:29 Economie | Auto

Nissan Leaf
Foto: HotNews.ro
Nissan a inceput la uzina de la Oppama (Japonia) productia primei sale masini electrice: modelul Leaf care se lanseaza in acest an in Japonia, iar la anul va fi lansata in Europa, primele tari fiind Portugalia, Irlanda si Olanda. Leaf va fi produsa din 2012 in SUA si din 2013 in Marea Britanie, iar pretul in Europa este de 32.000 euro si ajunge la 27.000 euro dupa aplicarea subventiilor acordate in diverse tari.

Nissan descrie Leaf ca fiind "prima masina electrica accesibila ca pret", autonomia este de 160 km, viteza maxima e de 140 km/h, iar timpii de incarcare sunt de opt ore la o priza standard si 30 de minute la o statie de incarcare rapida ce duce bateria la 80%.

Hatchback-ul Leaf are 4,44 metri lungime, iar producatorul spune ca utilizatorul va plati incarcand masina la priza de opt ori mai putin decat ar plati pentru combustibil la un automobil cu motor termic.

Carlos Ghosn, seful aliantei Renault - Nissan descrie momentul inceperii productiei Leaf ca fiind unul extrem de important pentru intreaga industrie auto. Nissan a incheiat pe plan mondial 80 de parteneriate cu autoritati locale, guverne si companii in vederea dezvoltarii statiilor de incarcare.

Nissan sustine ca are deja 20.000 de comenzi pentru Leaf, echivalentul productiei din primul an.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

930 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    Pe drumul cel bun dar pretul astronomic..... (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:07)

    Eucaaltu [anonim]

    Am facut un calcul scurt, la un consum mediu de 7,5L/100 km pentru150.000 km parcursi benzina ma costa 10.500€.
    Sa presupunem ca ar fi curentul pe gartis (ceea ce nu-i), chiar si asa nu m-ar lasa inima sa platesc 32000 - 10500 (valoarea economisita fiind masina electrica) = 21.500 € pentru o goanga nu mai mare decat un Clio (7-800 €). Unde mai pui autonomia de 160 KM? Nu-i buna nici macar de taxi. Sa iesi din oras cu ea fiind exclus. Doar daca te-ntoci la epoca trasurilor si a hanurilor :))
    Concluzia, suntem pe drumul cel bun dar trebuie sa gasim fraieri sa finanteze primele versiuni.Eu o sa mai astept versiunea 8-9 sau 10 inainte sa ma gandesc s-o cumpar
    • +5 (7 voturi)    
      Goanga? (Vineri, 22 octombrie 2010, 13:10)

      Altu' [anonim] i-a raspuns lui Eucaaltu

      Ca si cifre esti corect. In rest, daca nu te simti bine cu o 'goanga' ia-ti un SUV, face bine la ego.

      Asa se intimpla la inceput de drum, calculele arata ca suntem mai economici cu tehnologiile existente.

      Si vorba cuiva care posteaza mai jos, daca sare pretul la 3euro/litru?
      • 0 (8 voturi)    
        Daca sare pretul (Vineri, 22 octombrie 2010, 14:23)

        flavian [utilizator] i-a raspuns lui Altu'

        Daca sare pretul la 3euro/litru ghici cat ajunge gramul de litiu si pretul bateriei ?

        Ca toate excavatoarele, toate buldozerele si toate masinile de la fabrica merg cu petrol... :)
      • +3 (3 voturi)    
        gongile? :) (Sâmbătă, 23 octombrie 2010, 10:34)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Altu'

        calculul ala este incomplet. bateria, care este cea mai scumpa componenta a masinii, nu va tine 150.000km. oricum in acest moment nu exista capacitatile de extractie si fabricare a bateriilor necesare ca sa schimbam toate masinile. in plus, daca bagi 'frunza'n priza si o incarci cu energie electrica produsa la o termocentrala pe carbuni.. ce ai rezolvat? sunt motoare mici, diesel si benzina, care consuma 3-4 litri/100km. daca in america maine toti ar conduce asa ceva, sua nici macar n-are mai avea nevoie sa importe petrol.. sa vezi atunci preturi de 0.3 euro/litru
  • -1 (5 voturi)    
    Mai au de lucru (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:27)

    flavian [utilizator]

    Un sentra costa de doua ori mai putin si un versa de trei ori mai putin. Banii inseamna energie. Energie pentru minele de Nichel sau Litiu, energie pentru transportul componentelor, pentru inginerii care se plimba la servici, pentru calculatoarele pe care fac proiectarea.

    Asta inseamna ca pentru producerea Leaf se cheltuie energie suplimentara de vreo 20.000 euro. Abia dupa vreo 200.000 de km Leaf ar putea incepe sa amortizeze din poluarea suplimentara produsa initial.

    Dar pana atunci mai schimbi probabil vreo doua perechi de baterii, asa ca amortizarea nu mai are loc, iar la finalul vietii cu Leaf se consuma mai multa energie per total.
    • 0 (2 voturi)    
      ce ma distreaza argumente din astea (Vineri, 22 octombrie 2010, 17:49)

      inginer de serviciu [anonim] i-a raspuns lui flavian

      am mai auzit aberatia asta cu "cat consuma fabrica si cat polueaza ca sa produca o baterie".

      de parca la o masina conventionala pe motorina sau benzina sau mai stiu io ce GPL, inginerii nu proiecteaza,

      "Energie pentru minele de Nichel sau Litiu, energie pentru transportul componentelor, pentru inginerii care se plimba la servici, pentru calculatoarele pe care fac proiectarea."

      nu asta e ideea. oirice produs nou va fi mai scump. producatorul nu cere cat face ci cere cat poate sa scoata de la client. basic economy.
      • -1 (3 voturi)    
        Din contra (Vineri, 22 octombrie 2010, 23:35)

        flavian [utilizator] i-a raspuns lui inginer de serviciu

        "Energie pentru minele de Nichel sau Litiu, energie pentru transportul componentelor, pentru inginerii care se plimba la servici, pentru calculatoarele pe care fac proiectarea."

        Ba tocmai asta e ideea, ca electricele au inca o gramada de bube nerezolvate, deci se munceste mai mult si se cheltuie mai multa energie pentru proiectarea lor.

        Iar bateriile sunt calcaiul lui ahile, unde fara sa scadem costul energetic de cateva ori putem spune ca ne pacalim singuri cum ca ar fi mai "verzi".
  • +3 (5 voturi)    
    Ar fi ideal sa mai avem 10 ani. (Vineri, 22 octombrie 2010, 12:36)

    AlinN [anonim]

    Tii minte cum inainte de criza economica a fost un moment in care barilul de petrol a ajuns la 147$ in decurs de cateva zile? Cam in acelasi ritm va creste pretul daca economia globala "miroase" iar vreo limitare a extractiei de petrol. Si daca, sa zicem ca in 2014 pretul combustibilului explodeaza catre 3Euro/litru atunci calcului tau se modifica destul de mult.
    • -2 (4 voturi)    
      ... (Vineri, 22 octombrie 2010, 14:22)

      cata [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      La baza sta tot petrolul, doar ditamai camioanele si vapoarele si astea sunt doar un exemplu, care lucreaza prin mine sau aduc "bateriile verzi" tot cu motorina merg, care culmea e tot din petrol facuta....

      Adevarul e undeva la mijloc
    • -2 (4 voturi)    
      Se modifica intr-adevar (Vineri, 22 octombrie 2010, 14:24)

      flavian [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Intr-adevar, se va modifica.

      Cat va costa un gram de litiu si o baterie in cazul in care petrolul se dubleaza ?

      Pai se va dubla probabil si el bateria pentru ca toate excavatoarele, toate buldozerele si toate masinile de la fabrica merg cu petrol.
      • 0 (2 voturi)    
        pai (Vineri, 22 octombrie 2010, 17:51)

        sdgr [anonim] i-a raspuns lui flavian

        sa stii ca mia exista si altfel de baterii pe lumea asta in afara de cele cu litiu ;)

        in orice caz, cand altii or sa dea de 10-20-30 de ori mai putini bani ca sa mearga cu masina aceeasi distanta, tu poti sa conduci un Chevy cu motor de 8 litri.
        • 0 (4 voturi)    
          Astept sa vad (Vineri, 22 octombrie 2010, 23:41)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui sdgr

          Astept sa vad bateriile alea.

          Pana atunci eu iau un Chevy cu 5000 de euro si de 30.000 merg pana ii cad rotile... :)

          Culmea este ca irosesc si mai putina energie astfel decat ala care chipurile "salveaza" planeta subventionand minele de litiu sau de nichel.
  • 0 (6 voturi)    
    subscriu...suntem pe drumul cel bun (Vineri, 22 octombrie 2010, 14:41)

    cutarica [anonim]

    O completare...la baza nu sta numai petrolul,iar ca argument puteti cauta cate ceva despre biodiesel...ca sa nu mai vorbim de potentialul hidrogenului(putere calorica,gaze rezultate)
    Oricum...felicitari celor de la Nissan,pentru ca incearca sa imbunatateasca ceva.Eu unul mi-as cumpara o astfel de masina(desigur mai mult pentru oras).
    • -1 (5 voturi)    
      Felicitari pentru poluare (Vineri, 22 octombrie 2010, 14:58)

      flavian [utilizator] i-a raspuns lui cutarica

      Mdea, felicitari lui Nissan pentru ca polueza mai mult.

      Mai bine bagau energia aia in cercetare si scoteau ceva cu adevarat util.

      Biodiesel.. auzi! Pfff... nu-ti ajunge planeta sa plantezi biodiesel nici pentru a zecea parte din necesar. Ca sa nu mai vorbim de toate tractoarele alea care merg cu petrol, sunt construite in fabrici care merg cu petrol, arunca ingrasaminte facute de petrol... pe care le subventionam cu banii pe care ii obtinem tot din taxarea si vinderea de petrol... :)
      • 0 (2 voturi)    
        Petrol... (Vineri, 22 octombrie 2010, 17:19)

        Kata [anonim] i-a raspuns lui flavian

        Poate tactu' are o rafinarie dar asta nu inseamna ca petrolul va tine o vesnicie. Vrem nu vrem, viitorul va fi electric. Felicitari celor ce au inteles asta si actioneaza in consecinta. Babacul meu are o hidrocentrala...
        • -1 (3 voturi)    
          Nasol moment (Vineri, 22 octombrie 2010, 23:40)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui Kata

          Tocmai ca aia cu rafinariile incearca sa ne duca de nas cu false solutii.

          Eu indemn lumea sa gandeasca mai mult si sa nu puna botul la prima vrajeala.

          Altfel o sa fie trist pentru toti cand vom vedea ca am irosit timp si energie pe asa-zise alternative.

          Asta in timp ce solutiile reale sunt ignorate sau cercetarea duce lipsa de fonduri.
      • +2 (2 voturi)    
        mă întreb (Vineri, 22 octombrie 2010, 17:33)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui flavian

        Flavian, mă întreb, nu cumva şi tu eşti făcut din petrol?
        • -1 (3 voturi)    
          Estii ceea ce mananci (Vineri, 22 octombrie 2010, 23:37)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

          Avand in vedere ca pentru a obtine o calorie de hrana se ard zece calorii de hidrocarburi si ca se spune ca esti ceea ce mananci... momentan cam toti traim din petrol... :)
  • +3 (3 voturi)    
    progres (Vineri, 22 octombrie 2010, 20:36)

    gheo [anonim]

    mai oameni buni, nu va certati pe ceva ce nu cunoastem inca in intregime....
    respectiv: nu stim cat va costa petrolul peste 2-3 ani, parerea mea e ca va fi mai scump pentru ca am depasit maximul de productie in 2007....
    nu stim cat va costa litiul sau nichelul peste 2-3 ani, daca incepe exploatarea in afganistan se va ieftini...
    dar ceea ce nu stim deloc e ce costuri reale va implica masina. o masina are si alte costuri decat cele cu combustibilul: revizii, schimbat de piese consumabile (gen placute de frana, amortizoare, curele, etc), asigurare casco...
    masina nu-i deloc cat un Clio, e cu 4cm mai mare ca noul Astra.... e de asteptat ca reviziile sa fie ieftine tinand cont ca nu schimba ulei si filtru de aer si combustibil; il vor schimba decat p-ala de AC
    placutele de frana se vor schimba mai rar din cauza franarii cu regenerare. cureaua transmisiei e probabil cvt si va fi schimbata la 150.000km...
    iar asigurarea casco va fi mai ieftina pentru ca, sa recunoastem, masina nu va face foarte multi kilometri.... e o masina de oras si de iesiri in week-end dar nu de excursii serioase
    in toata europa sunt anuntate 'ajutoare' de stat pentru cei care cumpara asa ceva si pretul va fi in jur de 23.000 euro. tinand cont de restul de economii (carburant fata de curent electric, revizii, piese, asigurari) cred ca pretul platit de client va fi doar cateva mii, poate 3-4000 in plus fata de ceea ce merita masina.
    la momentul asta mi se pare o fitza dar lucrurile trebuie incepute de undeva si peste 10 ani sunt sigur ca vom putea cumpara la preturi decente masini electrice cu autonomie de peste 7-800km
    altfel, e progres dar nu e inca pentru mine, sa fie la altii :)
  • +2 (2 voturi)    
    progres (Vineri, 22 octombrie 2010, 20:36)

    gheo [anonim]

    mai oameni buni, nu va certati pe ceva ce nu cunoastem inca in intregime....
    respectiv: nu stim cat va costa petrolul peste 2-3 ani, parerea mea e ca va fi mai scump pentru ca am depasit maximul de productie in 2007....
    nu stim cat va costa litiul sau nichelul peste 2-3 ani, daca incepe exploatarea in afganistan se va ieftini...
    dar ceea ce nu stim deloc e ce costuri reale va implica masina. o masina are si alte costuri decat cele cu combustibilul: revizii, schimbat de piese consumabile (gen placute de frana, amortizoare, curele, etc), asigurare casco...
    masina nu-i deloc cat un Clio, e cu 4cm mai mare ca noul Astra.... e de asteptat ca reviziile sa fie ieftine tinand cont ca nu schimba ulei si filtru de aer si combustibil; il vor schimba decat p-ala de AC
    placutele de frana se vor schimba mai rar din cauza franarii cu regenerare. cureaua transmisiei e probabil cvt si va fi schimbata la 150.000km...
    iar asigurarea casco va fi mai ieftina pentru ca, sa recunoastem, masina nu va face foarte multi kilometri.... e o masina de oras si de iesiri in week-end dar nu de excursii serioase
    in toata europa sunt anuntate 'ajutoare' de stat pentru cei care cumpara asa ceva si pretul va fi in jur de 23.000 euro. tinand cont de restul de economii (carburant fata de curent electric, revizii, piese, asigurari) cred ca pretul platit de client va fi doar cateva mii, poate 3-4000 in plus fata de ceea ce merita masina.
    la momentul asta mi se pare o fitza dar lucrurile trebuie incepute de undeva si peste 10 ani sunt sigur ca vom putea cumpara la preturi decente masini electrice cu autonomie de peste 7-800km
    altfel, e progres dar nu e inca pentru mine, sa fie la altii :)
  • 0 (2 voturi)    
    Sa timen un ochi pe LHC (Vineri, 22 octombrie 2010, 21:09)

    x [anonim]

    poate ne curata, poate pentru cateva sute de ani de acum inainte smenarii petrolului mai pot stoarce bani de pe noi controland pretul enegiei moca, data de ceea ce rezulta de la LHC. Michico Kaku confirma evaziv, acest spin-off an LHC-ului.
    • -1 (3 voturi)    
      No chance (Vineri, 22 octombrie 2010, 23:46)

      flavian [utilizator] i-a raspuns lui x

      Maxim cativa ani mai au.

      Odata cu explozia internetului nu mai poti ingropa asa usor ideile celor gen Tesla.

      Mai curand decat o masina pe baterii mi-as lua un jeep de genul celui de mai jos... :)

      http://www.youtube.com/watch?v=qwQ6Acv2fQc

      HHO sau cum era poanta cu parlamentarii.. stiati ca in apa exista 66% hidrogen ? ;)
  • 0 (0 voturi)    
    we need to wake up (Miercuri, 29 decembrie 2010, 15:42)

    Ady [anonim]

    Toate lucrurile astea se intampla pt. ca noi permitem. Sa constientizam cu totii ca se poate si fara combustibilii clasici si ca planeta si toti locuitorii ei (inclusiv regnurile vegetal si animal) au nevoie de un mediu sanatos si curat.
    Singurul poluator de pe planeta este OMUL.
    Sa vrea toata lumea masina electrica si apoi toti producatorii vor fi fortati sa fabrice genul asta de masini pt. ca interesul lor e sa vanda.
  • 0 (0 voturi)    
    Re (Miercuri, 29 decembrie 2010, 15:50)

    Ady [anonim]

    Si apropo: se poate rezolva cu autonomia, sunt destui ingineri si tehnicieni destepti care pot sa faca asta, unul din ei e Jacq Fresco - vedeti documentarul Future By Desigh The Project Venus, iar pretul unei masini electrice sigur va scadea daca exista interesul masiv de cumparare..producatorii foarte usor pot sa lase jos, costurile nu sunt asa de mari ca sa justifice pretul.Sa apara cererea si apoi totul se va regla in industrie.
    Pana atunci..inhalare placuta


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri