Dacia vrea sa ajunga la vanzari anuale cu peste 50% mai mari in 2015

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 1 noiembrie 2010, 14:24 Economie | Auto

Grupul Renault estimeaza ca marca low-cost Dacia va ajunge la vanzari anuale de 550.000 de unitati in 2015, cu peste 50% mai mult decat in prezent, pe fondul lansarii unor noi modele, scrie Financial Times, citandul-l pe seful programului Logan, Gerard Detourbet. Dacia va mai lansa o masina de familie si un vehicul utilitar mic in anii ce vin, mai spune Detourbet. Cresterea se va baza mai ales pe viitoarea uzina din Maroc deoarece uzina de la Mioveni a ajuns aproape de productia maxima.

Detourbet spune ca se va ajunge de la vanzari anuale de 350.000 de unitati, la 550.000 peste cinci ani. Oficialul a mai spus ca Dacia va adauga la gama de modele "un vehicul comercial mic si o masina de familie". El a mai spus, citat de FT ca Renault "va lansa doua noi variante de Duster", insa informatia nu cuprinde detalii suplimentare, fiind inca vaga.

Dacia a primit peste 80.000 de comenzi pentru SUV-ul Duster care luna trecuta a fost modelul cu cea mai mare productie la Mioveni. Patrick Pelata, al doilea om din Renault declara recent pentru FT ca Dacia este un brand de valoare la fel ca Ikea. "Nu ai cum sa fi rusinat daca detii o astfel de masina si foarte multi detin masini ale marcii", spunea el.

Oficialii Renault au spus in repetate randuri ca Dacia va ramane o marca low-cost si nu va aspira spre categoria masinilor scumpe. "Daca luam ca referinta masini de 4,5 metri, care costa intre 17.000-20.000 euro, noi vom face in asa fel incat sa scoatem o masina in acest segment, dar la un pret cu 20-30% mai mic. Deci vorbim de o masina entry in segment", spunea Detourbet in septembrie, citat de 0-100.ro.

Cresterea Dacia se va baza foarte mult pe investitiile din Maroc, au declarat in trecut oficiali ai grupului francez. Renault va inaugura in 2012 dupa o investitie de aproape un miliard de euro o uzina in orasul marocan Tanger unde vor fi construite doua noi modele Dacia, capacitatea uzinei africane putand ajunge in cativa ani la 400.000 unitati/an, peste productia uzinei de la Pitesti, scria in iunie ziarul francez Les Echos. Decizia e motivata atat de costul fortei de munca mult mai redus decat in Franta, dar si de apropierea Maroc-ului de piete importante precum Franta si Spania.


Citeste mai multe despre   






















793 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    demagogie corporatista? (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:41)

    popas [anonim]

    cand nu aveau vanzari de Logan, tipau sus si tare ca eliminarea taxei de prima inmatriculare este de vina, si neaplicarea acestei taxe cu un procent mai abitir, ar duce la somaj la Dacia, la scaderea PIB, la gripa porcina, chiar...

    Cum au inceput sa vanda in Europa si in Asia, au uitat de taxa auto...
    Este asta demagogie? Chiar credeau intr-o legatura intre taxa de prima inmatriculare (ilegala cf acquis comunitar) si performanta Dacia?
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:08)

      l [anonim] i-a raspuns lui popas

      probabil credeau in legatura dintre taxa de prima inmatriculare si snobismul romanesc, ce are cote ridicate si in zilele noastre!
      romanul moare de foame dar nu se da jos din bmw ... decit daca il face praf...
  • 0 (0 voturi)    
    Trageti acum!!! (Luni, 1 noiembrie 2010, 19:54)

    RoMaLeS [utilizator]

    bai. nenilor, muncitori de la Dacia, negociati bine bine viitorul vostru ca eu unul nu sunt prea entuziasmat de viitorul propus de Renault.
  • 0 (0 voturi)    
    n'am intzeles (Luni, 1 noiembrie 2010, 20:34)

    ion volan [anonim]

    dacia, fabrica in maroc ?
    dece nu la barlad, la vaslui, la bacau, la alexandria, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      sigur ! (Luni, 1 noiembrie 2010, 23:34)

      arion [anonim] i-a raspuns lui ion volan

      De ce nu la Campulung, unde se facea Aro ? A cumparat platforma fi-su lui Ratiu,mi se pare si a inghetat totul acolo.... Ar putea Dacia sa faca acolo numai Suv-uri si utilitare !
      Dacia nu o poti iubi decat daca e facuta in Romania !!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    trezireaaa! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:22)

    fgh [anonim]

    Cand o sa pricepeti ca Logan, Sandero, Duster sunt modele low-cost Renault?! Nu incercati sa faceti o paralela Dacia-Skoda ca nu tine. Logan, ca de altfel R12 de acum 4 decenii (vechea...Dacia) este un model proiectat sa fie universal, accesibil, relativ modern, masina pentru lumea saraca de pretutindeni. Este fabricat pe toate continentele. Este Logan by Renault. Dacia nu a fost in stare sa lanseze un model propriu in 4 decade, cu exceptia Novei. Faptul ca Renault isi deschide fabrica in Maroc este logic: nordul Africii este o piata importanta pentru marca, apoi tara respectiva ofera preturi reduse de productie; nu este membra a UE, nu are aceleasi regulamente costisitoare precum cele europene. Este un business. Cumparati Dacia facuta la mioveni dar tineti in minte ca luati un produs Renault fabricat in Romania si atat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version