Pontiac iese din scena industriei auto. Marca "cu muschi" a fost sacrificata de General Motors care trebuia sa scape de lichidare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 1 noiembrie 2010, 19:02 Economie | Auto

Lot de masini Pontiac la uzina din Lake Orion, Michigan
Foto: Reuters
​Pontiac, marca auto de traditie in SUA, cunoscuta pentru masinile sale puternice "cu muschi", asa-zisele muscle-car si-a incetat oficial activitatea luni, scrie BBC. Pontiac poarta numele orasului din Michigan unde marca a luat fiinta acum 84 de ani, iar cei mai buni ani au fost acum trei decenii, cu vanzari anuale de un milion de unitati. In ultimele doua decenii a urmat declinul, iar GM a sacrificat marca ca parte a planului de a iesi de sub protectia legii falimentului.

Pontiac a luat fiinta in 1926 si a devenit cunoscuta pentru masini "cu muschi" automobile mari, cu motoare puternice si consum urias, adevarate simboluri ale puterii clasei de mijloc din SUA. Pontiac a devenit celebra cu masinile sport Bonneville, GTO sau Firebird TransAm, iar in anii cei mai buni vanzarile s-au apropiat de un milion de unitati (1969 si 1978).

Dupa anii de apogeu a urmat un declin accelerat si de problemele tehnice aparute la masini, dar si de faptul ca gusturile cumparatorilor s-au schimbat, migrand in SUA si spre SUV-uri. In 2008 vanzarile au ajuns la circa 270.000 de unitati, iar in 2009 GM a anuntat ca va renunta la Pontiac ca parte a planului prin care se angaja sa isi restranga mult activitatile pentru a scapa de faliment. Pontiac nu a fost singura marca sacrificata: Saab, Saturn si Hummer au iesit si ele din portofoliul companiei care zeci de ani a fost cel mai mare producator auto mondial.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2258 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    istorie (Luni, 1 noiembrie 2010, 20:20)

    panfil flecaru [anonim]

    saab nu era americana. hummer si saturn au fost numai niste incercari. pontiac ia drumul dsiparitziei dupa alte marci americane, intrate in istorie.
    a disparut amc, trecut pe la renault si lichidat de chrysler. eagle, plymouth disparute cand chrysler a fost in capitolul unshpe.
    a urmat oldsmobiile dela gm, iar acum pontiac.
    ford renuntza la mercury, o alta marca de renume. in ultimul timp faceau aceleasi masini ca cele cu emblema ford. numai oleaca mai aranjate in interior. materiale ceva mai bune.
    au luat drumul, dupa studebacker, talbot.
    marile americane au ramas numai cu cate doua-trai marci de caciula..
    chrysler,cu chrysler, dodge si jeep, ford cu ford si lincoln, iar gm, cu gmc, chevy si buick.
    • +1 (3 voturi)    
      .. (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:40)

      eu [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

      ai uitat de cadillac........o masina bunicica
    • +1 (3 voturi)    
      :))) (Luni, 1 noiembrie 2010, 22:13)

      Pareristul [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

      Mai pune la GM si Cadillac, "upper-class"-ul lor.
      L-ai uitat intentionat?
      Uite aici

      http://www.youtube.com/watch?v=IyLznsUdXPQ

      un model care va inlocui actualele DTS si STS de la Cady.

      Enjoy it!
      :)))

      Cat despre Ford...cele 2 branduri Ford si Lincoln sunt suficiente!
      Doar 2 exemple:

      http://www.fordvehicles.com/2010taurus/

      http://www.lincoln.com/cars/mks/

      care merita toata atentia!

      Nice, huh?
      • 0 (0 voturi)    
        avetzi dreptate (Marţi, 2 noiembrie 2010, 16:47)

        panfil [anonim] i-a raspuns lui Pareristul

        am omis cadillacul. din greseala. e drept ca del la fleetwood, n'au mai adus nimic.
        e masina coloratzilor din america. cadillac si lexus, marci de prestigiu in the bronx sau brooklyn :-)

        despre ford...ceown victoria ramane masina de baza a politziei. e o masina buna pentru autostrazile americane. foarte confortabila.
        linboln, ca si cadillac, m'au cam lasat rece. lincoln este masina de limousine service.

        am un focus vechi de zece ani, motor de 2l cu
        optzeci de mii de mile (150 mii km), fara probleme mecanice. tzeava de esapament e cenusie, nu consuma un gram de ulei.
        usor manevrabila, 130 hp pentru o masina relativ usoara. zbarnaie.

        sa nu uitam ca masinile americane sunt facute pentru america, autostrazi si strazi largi. depasirile sunt aproape necunoscute. nu's necesare.
        • 0 (0 voturi)    
          :))) (Marţi, 2 noiembrie 2010, 20:43)

          Pareristul [anonim] i-a raspuns lui panfil

          1) N-as spune ca cele 2 "upper-class" (Cadillac si Lexus) sunt masini de negri, asta e o prejudecata.

          2) Cred ca va referiti la Lincoln Town Car, eu vorbeam de Lincoln MKS. Aveti si link-ul in postarea mea

          3) Am un Chrysler INTREPID (2.7l / v6) din 2000 (eu l-am cumparat in 2006, deci de 4 ani e al meu) cu 313.000 km la bord!!! :)))
          Ieri am fost sa pun pneurile de iarna si sa schimb uleiul...iar cei de la garaj au fost uluiti (pe bune!!!) de numarul de km!
          Nici o problema majora, doar chestii mecanice (placute de frana, discuri, rulmenti, filtre, etc..)

          4) Prefer un Cadillac XTS unui Lexus LS600!
          Deh, chestiune de gust...

          Numai bine si bafta cu masina!
          Bye!
  • -2 (4 voturi)    
    pontiac cateva (Luni, 1 noiembrie 2010, 20:35)

    gicu [anonim]

    dar sunt si o gramada de chevrolet prin parcarea aia...la noi se pare ca au succes dar sa vedem si fiabilitatea mizeriilor americane pe piata europeana...nu cred ca vor rezista prea mult nici in fata loganului noistru, daramite in fata colosilor germani, francezi, italieni...etc...
    • +1 (1 vot)    
      asta e chiar buna (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:41)

      banu [anonim] i-a raspuns lui gicu

      fiabilitate franceza....italiana................asta e chiar buna
    • -1 (1 vot)    
      lol (Marţi, 2 noiembrie 2010, 0:03)

      qwed [anonim] i-a raspuns lui gicu

      Pentru informatia ta:
      "Colosii" francezi si italieni nu exista pe piata nord-americana (USA+Canada). In afara de brandurile premium italiene (Ferrari, Lamborghini).
      Masinile franceze si italiene sunt sub standardele de sigurata+fiabilitate din America de Nord.
      Sunt o gramda de poate pe aici despre asta(FIAT= Fix It Again, Tony!, etc).
      Nu mai credeti ca tot ce zboara se mananca. Ok?
      Cat despre Logan ... ce sa zic... da asta e o gluma buna.
      • 0 (2 voturi)    
        i-auzi desteptul cum s-a trezit (Marţi, 2 noiembrie 2010, 1:18)

        dman [anonim] i-a raspuns lui qwed

        mai bine ptr informatia ta:
        fiat este in pozitia de a cumpara colosul chrysler,dai pe google daca vrei.
        ce ziceai de standardele de siguranta si fiabilitate pe? Prietene, tu esti de-adevaratelea? =))))))))))))
        bai nene cum iesiti voi ma cunoscatorii la rampa.
        pai ligheanele alea americane tu le compari cu cele frantuzesti sau italiene? pai de ce ar mai lua ford motoare de la PSA? si renault e de fapt pe piata americana prin nissan. iar ca ziceai de siguranta,renault produce in ziua de azi cele mai sigure masini din lume, cu cele mai bune punctaje la euroncap.
        Una peste alta Loganul da clasa la orice mizerie de Pontiac.
        iar ia de te culca.
        • +2 (2 voturi)    
          e hai... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 3:10)

          radu [anonim] i-a raspuns lui dman

          e hai nu o mai da de garduri cu loganu. o fi el bun dar nici chiar atat............Fiat a cumparat Crysler ca sa intre pe piata din America de Nord....Vorba aia" cui pe cui se scoate" ;)

          Si da, ca sa te simti tu bine, Crysler si Dodge sunt chiar cele mai proaste masini americane. te lasa transmisia la 100k. Dar e facuta intentianat asa. Doar si transmisia e o consumabila....
        • +1 (1 vot)    
          trezirea (Marţi, 2 noiembrie 2010, 17:00)

          panfil [anonim] i-a raspuns lui dman

          omul are dreptate. in afara firmelor nemtzesti, bmw, vw-audi si metzan, restul nu exista pe piata americana. renault a cumparat amc cu vreo douazeci de ani in urma, n'a reusit, l'a luat chrysler pentru jeep.
          a mai incercat si peugeot, citroen, fiat. n'a mers. n'au facut fatza concurentzei japoneze.
          vw ansambleaza in mexic, tzara nafta. adica acordul american pentru comertz liber. mana de lucru si lipsa taxelor vamale permit sa vanda la pretzuri comparabile cu japonezii.
          un golf, motor de 2l, incepe de la 15 mii de dolari. cam tot atat si jetta. ajung, cu motoare de 2.5 l, in jur de 22 mii dolari.
          adica mai ieftine decat in ioropa.
          fordul ioropean este alta mancare de peste. singurul ford, din ioropa, care ajunge in us, este fiesta. si asta de anul asta.
          renault nu e pe piatza americana prin nissan.
          nissan a concurat renault si ioropenele, inca de cand se numea datsun. ar vrea renault sa faca o masina ca infiniti, sau nissanull maxima. nissan vinde si suv si camionete f. apreciate pe piatza americana. nu cred ca reanult are vreun merit in asta. nissan nu apartzine lui renault. numai aliat.
  • 0 (0 voturi)    
    Next in line...... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 11:27)

    Xavi [anonim]

    Good riddance!!!!
  • +1 (1 vot)    
    masini (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:51)

    alinc07 [utilizator]

    Lasa ca-si cumpara americanii VW, Mercedes si BMW, ca doar au bani... ce ce n-au o sa-si ia Toyota, Nissan si Hyundai :), ce folos sa ai masina care consuma cat un avion? :)
    • 0 (0 voturi)    
      benzina in america (Marţi, 2 noiembrie 2010, 17:03)

      panfil [anonim] i-a raspuns lui alinc07

      nu e o problema.
      este inca sub un dollar litrul.
      si nici ei nu mai folosesc motoare mari.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri