Dacia Duster, inclusa intre cele sapte finaliste ale concursului "Masina anului in Europa"

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:34 Economie | Auto

Dacia Duster
Foto: Hotnews
Dacia Duster a fost inclusa, alaturi de modele precum Citroen DS3 sau Alfa Romeo Giulietta, in randul celor sapte masini nominalizate pentru premiul "Masina Anului 2011 in Europa", acordat dupa votul unor ziaristi auto din peste 20 de tari. Intial au fost desemnate 41 de modele candidate, iar acum Dacia a ajuns pentru prima oara in finala unde va fi prezent in premiera si un model 100% electric: Nissan Leaf. Anul trecut titlul a revenit lui Volkswagen Polo, castigatorul din editia curenta va fi anuntat pe 29 noiembrie.

Cele sapte finaliste sunt: Alfa Romeo Giulietta, Citroen C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max, Nissan Leaf, Opel Meriva si Volvo S60/V60. In cazul Citroen, Ford si Volvo candideaza la un loc versiuni asemanatoare ale aceluiasi automobil.

Masinile eligibile trebuie sa fie vandute in minim cinci tari in viitorul apropiat si sa aiba previziuni de vanzari de peste 5.000 de unitati la nivel european. Dacia nu a mai fost prezenta in finala, ci doar in primul tur, cu Sandero, in editia organizata in 2008.

In afara de Leaf, toate modelele finaliste sunt in showroom-uri. E interesanta si prezenta in premiera a unei masini electrice, Nissan Leaf care intra la final de an pe primele piete europene. Anul trecut titlul a revenit noii generatii de VW Polo.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

7027 vizualizari

  • +27 (29 voturi)    
    bravo Dacia! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:41)

    Geroge [anonim]

    Bravo Dacia, castiga locul 1 si fa-ne mandrii ca o marca romaneasca (chiar daca e detinuta de francezi) e numarul 1.

    Important e ca fabrica de la Pitesti lucreaza la foc continuu si da de munca la multi oameni.
    • +22 (24 voturi)    
      Corect (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:45)

      Pixel [anonim] i-a raspuns lui Geroge

      Ar trebui sa fim mandrii. Faptul ca o gramada de romani lucreaza in acea fabrica, si ca se duc bani la buget este un lucru foarte bun
      • +14 (14 voturi)    
        total muncitori... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 15:18)

        ics [anonim] i-a raspuns lui Pixel

        Mult mai multi angajati sunt la furnizorii de piese. Multi zic ca in uzinele Dacia nu sunt atat de multi angajati. Probabil la fiecare angajati din Dacia mai sunt inca 5 angajati la furnizori. De fapt Dacia e mai degraba o uzina de asamblare.
      • +8 (10 voturi)    
        mda (Marţi, 2 noiembrie 2010, 16:11)

        corect [anonim] i-a raspuns lui Pixel

        Dar si mai corect ar fi daca ati scrie voi doi romaneste fara greseli de clasa a 2-a!

        "Mandrii" nu exista in formularea voastra, ci doar "mandri".

        In rest..."Hai Dacia"!!!
    • -10 (18 voturi)    
      eu (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:48)

      mda [anonim] i-a raspuns lui Geroge

      mda si bani la buget ioc...

      sa nu uitam ca atunci cand s-a privatizat dacia statul roman a oferit scutiri de taxe pe urmatorii 30 ani pentru renault..

      la fel si pentru fabrica de la craiova unde face ford masini... nu platesc taxe si impozite pe urmatorii 20 ani...

      pe scurt in afara de salariile (destul de mici fata de vest) pe care le da renault la pitesti... nu contribuie cu nimic in romania.
      • +13 (13 voturi)    
        bine si asa... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 15:37)

        George [anonim] i-a raspuns lui mda

        eu unu sunt de-acord sa nu dea nici un ban la buget, mai bine asa decat :

        - fabrica sa fie o ruina
        - muncitorii aia sa fie someri (si ceilalti care lucreaza ca furnizori cum bine zicea cineva mai sus)
        - sa fie patronata de stat si sa aiba pierderi de milioane / zeci de milioane de euro.

        Remember SIDEX de exemplu ? Era sperietoarea statului, o GAURA NEAGRA unde intrau bani cu nemiluita. Nici acolo nu ma mai intereseaza daca aia dau ceva sau nu la buget, important e ca nu se mai da de la buget nimic.

        Stiu ... e gandire de roman.. dar cam asa trebuie sa gandim in tara asta condusa de corupiti si comunisti/securitsti.
        • -8 (8 voturi)    
          eu (Marţi, 2 noiembrie 2010, 15:46)

          mda [anonim] i-a raspuns lui George

          tie ti-ar conveni ca din lipsa de bani sa inchiriezi jumate de apartament si ca noi chiriasi sa nu plateasca mare branza ?

          mai bine vinzi apartamentul cu totul, si treci la pierderi :)

          asa e si cazul renault a venit in romania a cumparat moca uzina, oamenii gata formati, a primit scutiri financiare pe 30 ani si acum face profit frumos, si toti banii se duc in conturile din franta... in romania nu ramane decat salariile mici ale angajatilor.

          dar na... vrem sa fim nationalisti si mandri, din pacate nu avem cu ce... tara ne-am vandut-o pe nimic pentru ca nimeni nu a vrut sau putut sa o administreze eficient.

          iar noi ca populatie in mare parte suntem puturosi, vrem sa muncim putin si sa primim tot de la stat...

          stai nene ca asta nu e capitalism...

          raman la ideea mea ca tarile precum romania nu pot decat in sistem dictatorial comunist sa infloreasca... populatia trebuie sa stie de frica, sa munceasca fortati... deja am deviat :-)
          • +4 (6 voturi)    
            da (Marţi, 2 noiembrie 2010, 16:39)

            George [anonim] i-a raspuns lui mda

            da mi-ar convenii ca, virgula chiriasul sa nu plateasca nimic avand in vedere ca INAINTE aveam un asistat social in jumatatea aia de apartament la care ii plateam eu utilitatile si mancarea in timp ce el se distra prin cluburi.
          • +4 (4 voturi)    
            nu zau? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 16:42)

            un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui mda

            tu nu intelegi nimic...de fel...sau doar acum?
          • +9 (9 voturi)    
            bati campii (Marţi, 2 noiembrie 2010, 17:09)

            Dumitru [anonim] i-a raspuns lui mda

            esti pe langa la fiecare afirmatie:
            - Dacia plateste impozit pe profit statului roman
            - Pana in 2009 nu a fost repatriat niciun Euro din profit
            - Renault a investit 1,5 miliarde Euro in Romania (pentru tine asta inseamna sa iei "moca" o uzina?).

            Stai jos!
            Nota 4!
            • -10 (10 voturi)    
              eu (Marţi, 2 noiembrie 2010, 17:22)

              mda [anonim] i-a raspuns lui Dumitru

              si esti contabil sef la dacia pitesti...

              sau ai citit si tu pe net "stiri" din astea senzationale :-)

              dacia nu plateste impozit pe profit decat din 2020.

              mai cascati ochii si lasati facebook-ul

              nota 2, iesi afara din clasa!
          • +6 (6 voturi)    
            tot n-ai inteles (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 8:27)

            catelu [utilizator] i-a raspuns lui mda

            Cateva posturi mai sus a explicat cineva importanta industriei orizontale create de Dacia si se pare ca degeaba.
            Chiar daca uzina nu plateste impozit pe profit, e totusi genereaza o gramada de venit pentru stat. Balanta comerciala a romaniei fara Dacia ar fi complet dezechilibrata.
      • +4 (4 voturi)    
        daca nu stii nu vorbi (Marţi, 2 noiembrie 2010, 15:43)

        dman [anonim] i-a raspuns lui mda

        ia de citeste:

        http://www.gandul.info/news/dacia-si-nokia-tin-romania-in-miscare-6824436
      • +5 (5 voturi)    
        Gresit (Marţi, 2 noiembrie 2010, 16:16)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui mda

        "(9)Societatea Comercială "Automobile Dacia" - S.A. beneficiază de scutire de la plata impozitului pe profit până la data de 1 octombrie 2007. " Extras din Codul Fiscal
        • +5 (5 voturi)    
          nu (Marţi, 2 noiembrie 2010, 17:31)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui Marius

          dar taxele pe salarii si tva din salariile muncitorilor? sau e criza si mai bine someri.
    • +4 (6 voturi)    
      Curs valutar (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:51)

      Zeus [anonim] i-a raspuns lui Geroge

      + fluxurile de valuta care intra in Romania din cauza exporturilor produse de uzina.
    • 0 (0 voturi)    
      pfuu (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 11:47)

      calacke [anonim] i-a raspuns lui Geroge

      pai, da , ba, da` trebuia sa vina niste franceji ca sa facem ce facem acum. singuri nu puteam, fara sa impartim meritul?
  • +2 (6 voturi)    
    greu de crezut (Marţi, 2 noiembrie 2010, 14:58)

    Thomas [anonim]

    Concursul e unul serios si fara urme de spaga insa ar cam exagera daca ar alege Dacia. E o masina buna, e super-tare ca a ajuns in finala si o merita insa de aici si pana la titlul suprem ar fi cam mult. Eu mizez pe Citroen, desi nici Volvo nu ar fi surpriza
    • -3 (7 voturi)    
      mda (Marţi, 2 noiembrie 2010, 15:04)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Thomas

      Eu mizez pe Dacia Duster vs Ford C-Max.

      Iar Dacia are multe sanse de castig pentru ca in concursurile europene se voteaza mult "mini", "ieftin", "frugal"- exact ceea ce e Dacia.
  • +3 (9 voturi)    
    Dacia winner!! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 15:26)

    je [anonim]

    Daca nu vor fi marsavite ar fi normal ca Dacia sa castige, are toate atuurile, pret/calitate, dotari/pret, etc.
  • -2 (2 voturi)    
    Foarte tare! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 15:45)

    Livius [anonim]

    Foarte tare este Duster-ul, dar... pana aici.
    Un asemenea premiu trebuie sa-l ia ceva ce aduce excelenta in tehnologie, design si spirit novator.
    Mizez pe Alfa Romeo Giulieta-super masina, super solutii; pour les conaisseurs!
  • +4 (4 voturi)    
    inainte ... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 16:10)

    mamate [anonim]

    cand a ieshit modelul 4x4 TOATA lumea critica shi injura ,akum ca e in top 7 e bine !!! Hmz ,niciodata nu potzi multzumi un roman de acasa ,dar faza proasta ca nici el nu shtie sa se multzumeasca cu ce are ,d-asta am ajuns unde suntem akum... dar noi mergem INAINTE ...
  • +4 (4 voturi)    
    Da, Dacia ar trebui sa castige! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 16:11)

    Gigel [anonim]

    Fara doar si poate, anul acesta ar trebui ca Dacia Duster sa fie pe primul loc. Are toate atuurile!
  • +5 (5 voturi)    
    Dacia sau nu ... (Marţi, 2 noiembrie 2010, 17:51)

    Daniel [anonim]

    Daca Dacia Duster castiga sau nu titlul de Masina Anului nu mai cred ca este atat de important. Faptul important este ca A AJUNS IN FINALA.

    Iar pentru mine este si mai important faptul ca anul viitor sau peste doi ani, cand imi schimb masina (chair daca plec din tara) sigur imi voi cumpara un SUV bun si ieftin. Adica un DUSTER.
  • +3 (3 voturi)    
    bravo (Marţi, 2 noiembrie 2010, 21:47)

    I [utilizator]

    am vazut astazi un Duster si nu stiam ce ii :D
    Nu e asa inalta ca un 4x4 deci nu arata ca un tanc si e numai buna pentru cei care circula pe drumuri mai dificile.
  • -1 (3 voturi)    
    Alfa Romeo (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 9:10)

    mihai [anonim]

    Castiga Alfa Romeo Giulietta...
  • +2 (2 voturi)    
    ind.navala (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 10:00)

    cetatean [anonim]

    De-ar merge la fel de bine si industria navala! Aici nu se implica statul deloc,desi ar putea da de lucru la multi oameni,avand portul specializat din C-ta ,cat si pe cele dunarene...
  • +2 (2 voturi)    
    Cum a spus cineva inainte: BRAVO! (Miercuri, 3 noiembrie 2010, 11:04)

    ligrivn [utilizator]

    Deja a intrecut toate asteptarile ca a intrat in finala!
    Ca aduce direct sau indirect bani statului si implicit cetateanului nu mai conteaza. Fie si un cent in plus. Conteaza castigul de notorietate pentru romani si Romania printr-o marca revigorata de francezi. Langa atatea suturi in fund luate, in majoritate pe merit, ma bucur ca mai putem da si noi cate un bobarnac sau sa mai inchidem niste guri care ne acuza ca suntem o natiune de k..t.
    Dintre marcile finaliste, Citroen C3/DS3, Ford C-Max si Opel Meriva nu-mi spun nimic nou. Poate Volvo S60/V60 si Alfa Romeo sa fie contracandidate serioase. Doar sa se voteze "pe bune" si nu sub presiunea intereselor producatorilor si dealerilor auto:) Hai Dacia!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version