Taxa de poluare se va plati si pentru masinile Euro 5 de la 1 ianuarie. Vezi care sunt propunerile si cu cat vor creste taxele pentru Euro 2, 3 si 4

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:08 Economie | Auto

Ministerul Mediului propune ca de la 1 ianuarie sa se plateasca taxe de poluare si pentru masinile Euro 5 fiindca doar astfel de masini se vor fabrica incepand cu acea data, a declarat ministrul Laszlo Borbely, intr-un comunicat. Exista propuneri de crestere a taxei cu valori intre 25 si 50% si pentru celelate tipuri de masini  spune ministrul. Propunerile ministerului prevad o taxa de 116 euro pentru o masina Euro 5 noua cu motor de 1,1 litri si de 680 euro pentru o masina cu motor de 2 litri.

"Taxa auto pentru anul 2011 va respecta acelasi principiu binecunoscut la nivel mondial - poluatorul plateste. Deoarece de la 1 ianuarie anul viitor vom intra intr-o noua era, acest lucru insemnand ca se vor fabrica numai masini Euro 5", spune Borbely.

Ministerul Mediului si Padurilor vine cu o propunere, ce a fost discutata la mai multe niveluri. Astfel, propunerea este ca de la 1 ianuarie 2011 pentru un autoturism nou euro 5, cu o capacitate cilindrica de 1100 cmc, taxa sa fie de 116 euro iar cu o vechime de 2 ani, propunerea de taxa este de 91 euro. Pentru un motor de 2.000 cmc, pentru o masina noua, taxa va putea fi de 680 euro, iar daca are vechimea de 2 ani taxa poate fi de 618 euro. De asemenea, pentru un vehicul motor de 3.000 cmc, s-ar putea plati 2.160 euro iar daca are doi ani poate ajunge pana la 1.706 euro.

Pentru masinile Euro 4, Borbely, a precizat ca "a fost discutata o propunere mai drastica, venita din partea producatorilor, insa consideram ca aceasta taxa nu poate fi crescuta foarte mult si am gasit o masura de compromis".

Astfel, pentru un autovehicul de 1.400 cmc, se plateste acum, pentru o masina veche de un an 380 euro, iar din 2011 propunerea de taxa este de 483 euro. Pentru o masina cu o vechime de trei ani acum se plateste 315 euro iar propunerea este ca din 2011 sa fie de 399 euro. De asemenea, pentru un autoturism de 2.000 cmc, cu vechimea de doi ani acum se platesc 1.060 euro iar de la anul propunerea este de 1.424 euro.

In ceea ce priveste taxa pentru masinile Euro 3, ministrul Mediului si Padurilor a dat exemplu un autoturism cu un motor de 1.400 cmc si o vechime de sapte ani,  pentru care noua taxa va fi de 998 euro, in loc de 673 euro cat se plateste acum. In cazul unui autoturism, cu o vechime de opt ani, propunerea este de 880 euro, in loc de 594 euro cat este acum.

"Pentru masinile Euro 2, cu un motor de 1.400 cmc si o vechime de zece ani propunerea va fi ca de la anul sa se plateasca 2.428 euro in loc de 1.616 cat este acum. In cazul in care masina are o vechime de 12 ani, propunerea M.M.P pentru noua taxa este de 1.499 euro, fata de 1.000 euro cat se plateste acum", a conchis ministrul.

De asemenea, pentru a incuraja achizitia de autoturisme electrice, cele echipate cu tehnologie de propulsie hibrida si cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, Ministerul Mediului si Padurilor propune sa nu fie perceputa nicio taxa pentru aceste tipuri de masini.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

12382 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    pai e o problema (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:31)

    ci ciong [anonim]

    de vreo 4 ani ma chinui sa strang bani pt. o masina... cel mai mult imi permit un auto euro 2 cu motor maxim de 1.6... dar fara climatizare... tovarashu de la minister mai mentine taxa de depreciere? ca daca da... mai strang bani inca 2 ani si plec din tara :)
    P.S sau bulgaria...
    • 0 (8 voturi)    
      pai sunt mai multe probleme (Marţi, 9 noiembrie 2010, 16:23)

      dan [anonim] i-a raspuns lui ci ciong

      1) tariceanu e de vina , ca pune taxa ca sa-si vanda citroenul ;)
      2) ai putea sa iti cumperi o masina gata inmatriculata ca sunt sigur ca gasesti
      • +7 (7 voturi)    
        sa ramana in familie....sa le schimbam intre noi (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:02)

        rov1 [anonim] i-a raspuns lui dan

        Asta vrea guvernul, sa ramana in familie in Romania masinile, sa nu le cumperi de oriunde.
        Adevarul ca si merita o masina care in Germania are 175.843 Km aici are 60.500 Km, la lel una de 285.960 in Romania are 112 500 Km, asa sa iti faci o idee macar :(( cica nu se vand altfel...
        Pe cand incadrare la infractiune , hotie modificarea kilometrajului ?
        • 0 (4 voturi)    
          fals (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:20)

          dan [anonim] i-a raspuns lui rov1

          te referi la masinile aduse de samsari, ei dau km inapoi, eu ma refer la a cumpara o masina de la o persoana serioasa, care isi vinde masina personala, nu la cele aduse de samsari, si stai linistit ca majoritatea vor sa cumpere o masina de la samsari cu exact problemape care o semnalezi
          • +2 (2 voturi)    
            da, o persoana serioasa (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 8:08)

            catelu [utilizator] i-a raspuns lui dan

            Ia o Dacia 1300 de la un batranel cumsecade, ca vei polua mai putin decat cu o Honda Civic veche de 3 ani, care are numai Euro4.
            • 0 (0 voturi)    
              iarasi fals (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:35)

              dan [anonim] i-a raspuns lui catelu

              nu, respectiva persoana are optiunea de a lua aceeasi honda civic inmatriculata deja in romania, ca nu cred ca masinile de 3 ani cu euro 4 le gasesc doar samsarii sidoar in germania, cred ca gasesti masini decente si in tara, sunt destule masini in parcurile firmelor de leasing de exemplu, daca nu stii unde sa cauti
              • 0 (0 voturi)    
                !!! (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 16:48)

                Cris [anonim] i-a raspuns lui dan

                Mercic! Masinile din parcurile de leasing sunt mai scumpe decat cele de la proprietari si mai praf.
          • +1 (1 vot)    
            Bulgaria (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 8:10)

            flavian [utilizator] i-a raspuns lui dan

            Oricum ce trecea de 500 de euro deja merita inscris in bulgaria si pana acum. Sau prin procesele tot mai des castigate in ultima vreme de avocati care deja au experienta in asemenea cazuri.

            Se pare ca politicienii nostri (de orice culoare ar fi) in prostia lor, prefera sa dam si mai multi bani bulgarilor sau despagubitilor care castiga procesele cu tot cu dobanda si comisionul de judecata.
      • +6 (6 voturi)    
        unu (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:44)

        unu [anonim] i-a raspuns lui dan

        ce mai tipau pedeldeii pe timpul lui tariceanu. mi-l amintesc pe andrei gheorghe cum facea spume la gura. (evident, totul era joc politic, pe vremea aceea vantu era mogul bun).
        luati de-aici
        http://www.youtube.com/watch?v=p2p031gqPYo

        http://www.youtube.com/watch?v=-bsbOcsuZcQ&feature=related

        http://www.youtube.com/watch?v=li9FZ1C351Y&feature=related
  • +16 (18 voturi)    
    da de ce nu puneti si taxa pe aer? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:32)

    alex [anonim]

    o sa ramanetzi doar guvernantii in tara aia, ma intelegeti? tineti-o tot asa, si nu o sa mai aveti pe cine sa mulgeti...

    bravos!
    • +3 (7 voturi)    
      Nu le mai da idei ca nu se stie.. (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:32)

      Cocolores [anonim] i-a raspuns lui alex

      Ati auzit de taxa pe 'Apa meteorica'? Da exista.
      Deci pana la impozit pe aer nu mai e mult.
      Romani au ales 'Maneaua' sa-i conduca, acum cantati mai departe ' ... presedinte ca el nu ne minte!!'
  • +13 (13 voturi)    
    Guvernul Boc (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:33)

    Costi [anonim]

    Te-am inteles cu criza ,cu sacrificiul,am inteles ca trebuie sa te sprijinim ca vrei sa inoiesti tara .Dar ce ai cu taxa asta de poluare ? E poluata Romania ????? Romania vinde cota de CO2 atribuita deci nu reuseste sa polueze nici cat are voie !!!! Voi va pretindeti aparatori ai naturii si introduceti cote de poluare in situatia cand Romania nu produce CO2 cat are atribuit prin cota Despre ce poluare vorbim ????? Ce masini vrei sa ne luam Euro 6 ? Nu exista !!!
    • +2 (2 voturi)    
      sg (Marţi, 9 noiembrie 2010, 23:03)

      sd [anonim] i-a raspuns lui Costi

      Masini care merg cu apa sau hidrogen cred ca vor sa ne luam. Cand or sa fie salariile pe masura si locuri de munca suficiente in tara asta poate. Dar cred ca vor pune impozit si pe alea, ca poluaza sonor sau fizic, mai stiu eu ce...
  • +8 (8 voturi)    
    :))))) (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:40)

    Alex [anonim]

    "principiu binecunoscut la nivel mondial ¬ poluatorul plateste"

    POLUATORUL PLATESTE ?!

    Mai bine zis, cel care aduce o masina din afara plateste. Chestia asta nu are nicio treaba cu poluarea/mediul.
    • +10 (10 voturi)    
      Libertatea circulatiei marfurilor ... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:57)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Libertatea circulatiei marfurilor adica PIATA COMUNA e afectata ,chiar si libertatea de miscare a unor pensionari si profesori(prin bariere de taxare) !
      Un automobilde 1,4 l euro 2 din 1996polueazamult maiputin decat un Q 7.
      Un pensionar si-lpoate cumpara cu 800 euro.
      Punand taxe peste taxe il obligi sa stea acasa sa nu mai vada si el cat de cat macar tara .
      Pun si eu o intrebare : De ce conducatorii sunt limitati cand prostia e nemarginita ???
      • -1 (5 voturi)    
        . (Marţi, 9 noiembrie 2010, 18:35)

        io [anonim] i-a raspuns lui niculita30

        nu cred ca este o comparatie corecta.Un Q7 are si un motor de 3-4 ori mai mare este o balena nu poti sa il compari cu un motor 1,4.Corect este sa il compari tot un motor 1,4 si aici cred ca cel din 96 pierde detasat.Singurul motiv pt care Q7 ar polua mai mult ar fi pt ca are un consum mai mare dar dada il compari cu o masina de prin 96 care are un consum si cilindrie asemanatoare Q7 castiga detasat pt ca indeplineste norma Euro5.
        • +1 (1 vot)    
          Azi Q 7 euro 5 nu plateste nimic ! (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 13:05)

          niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui io

          Pensionarul care nu si poate permite decat un 1,4 din '96 euro 2 care polueaza mai putin plateste .
          In alta ordine de idei gazul metan cu efect de sera generat de animalele din crescatorii e vinovat de cel putin 4 ori mai mult decat cel generat de autoturisme de incalzirea globala.
          De ce nu se face o analiza Pareto ?
          Si pe urma incalzirea e determinata de sursa -Soarele si nu de CO2 .
  • +6 (8 voturi)    
    taxe aiurea (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:41)

    pehash [utilizator]

    sa lege taxa direct de nivelul de poluare al fiecarei masini si gata. daca platesti cateva sute de euro pentru un motor performant euro 5, ala cu basculanta de pe vremea bunicilor care lasa nor de fum in urma ar trebui sa plateasca milioane..
    • +5 (7 voturi)    
      taxele smecherilor asupra fraierilor (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:56)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui pehash

      Ala nu polueaza, nici ala cu o Dacie, tot de pe vremea bunicilor, nici ala cu un VW vechi de 15 ani cumparat acum 10 ani din Germania.
      In schimb polueaza unul care CUMPARA acum un VW vechi de 5 ani din Germania.
      De ce? Pt ca asta nu are masina, vrea masina si are niste bani adunati pt masina. Deci este de unde linge niste banuti care sa dispara apoi ... pe undeva.
      Taxa de poluare este aia pe care o platesc toti in functie de cat polueaza masina, anual, deci atata timp cat circuli/poluezi platesti.
      • +2 (4 voturi)    
        v-am dat minusuri (Marţi, 9 noiembrie 2010, 19:16)

        vveninosu [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        de ce? pt ca unu care are o masina din `90 si circula ~1000 km anual, polueaza mai putin decat unu care are una din 2010 si circula 10.000 km anual. pai atunci cum "poluatorul plateste?" ala cu masina mai veche plateste, nu poluatorul!!!

        deci corect ar fi sa nu existe taxa de prima inmatriculare ci sa intre in pretul combustibilului.
        taxa de prima e un fel de strutocamila.
  • +8 (8 voturi)    
    iar se baga mana in buzunarul romanului (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:42)

    mielu [anonim]

    si uite asa esti obligat sa ajungi la mana unui bulgar

    toata porcaria asta cu standardele de poluare a fost facuta doar pentru a proteja producatorii de masinii; sunt prea multi, s-au extins mult prea mult, in foamea pentru bani; f bine ar zice unii, avem de unde alege, dar ei investesc mai mult decat isi permit si intra in faliment :|

    si atunci ce face statul? vine sa isi ajute toti constructorii pe spinarea contribuabilului
    • +4 (4 voturi)    
      Nu ajuta pe nimeni (Marţi, 9 noiembrie 2010, 16:00)

      TomaN [anonim] i-a raspuns lui mielu

      noua taxa. Nici pe producatori, nici pe consumatori ci doar nu stiu ce bir sa mai inventeze desteptii nostrii de guvernanti. Si asa, abia se misca economia , au gasit metoda sa distruga si ce mai mergea.
      Pe cand taxa de CO2 dupa capacitatea toracica??
  • +7 (7 voturi)    
    Taxa scade veniturile in Romania . (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:48)

    Nicolae [anonim]

    Transilvania plateste taxele si asigurarea in Ungaria,Muntenii in Bulgaria,Moldovenii in Republica Moldova,sitoti in GB si Irlanda.
    Numainiste sfertodocti pot gandi limitat doar laincasariledin taxa vaduvind bugetul pe termen lung de venituri constante(impozit la primarii cota din asiguari ).
    :((
  • +8 (8 voturi)    
    Proces (Marţi, 9 noiembrie 2010, 15:52)

    ionut [anonim]

    O cunostinta de a mea a dat statul in judecata, si a castigat. Exista avocati specializati pe asta, tribunale care dau verdicte favorabile.

    Statul a fost nevoit sa plateasca taxa integral, cheltuieli de judecata, si dobanda.

    Daca suma este peste 1000 E, eu cred ca renteaza.
    • +2 (2 voturi)    
      Proces (Marţi, 9 noiembrie 2010, 17:38)

      Muntean Ilie [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Am cumparat un Golf 4, capacitate 1,6 in anul 2008 si am platit taxa de mediu in valoare de 1380 Euro. In vara am intentat proces. Am avut un termen in octomrie si sper ca sa-mi iau banii inapoi la inceputul anului viitor. Dupa cate vad, in RO nu se dau banii inapoi numai prin proces!!!!!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    E atat de clar... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 16:05)

    shine [anonim]

    Ca vor pur si simplu sa stimuleze vanzarile de masini noi in Romania, ca sa mai incaseze niste taxe de la marii importatori auto.
    • +1 (1 vot)    
      de unde (Marţi, 9 noiembrie 2010, 16:13)

      mda [anonim] i-a raspuns lui shine

      nu vezi ca daca masina e noua si are euro5 e mai mare taxa daca e veche si are euro4

      adica nici nu e vorba de poluare, nici de protejat constructorii de masini noi...

      taxa asta e pusa sa stopeze romanul sa-si cumpere masina...

      sunt prea multe..... prea multe masini in orasele din romania, strazi nu avem, parcari nu avem...

      asta e problema lor, vor sa descurajeze romanul pedestru sa nu-si cumpere masina.

      de acum 10 ani de cand a fost boom-ul si tot romanul si-a luat masina...

      de acum 10 ani trebuia sa se investeasca masiv in sosele, autostrazi, parcari subterane, supraetajate si tot asa mai departe...

      25% din PIB-ul romaniei de 10 ani incoa trebuia alocat soselelor si parcarilor daca vrem sa sustinem economia si consumul... nu acum sa ne trezim ca avem 5 masini care se bat pe un loc de parcare... iar oamenii mor pe sosele la cat de aglomerate sunt.
  • +1 (3 voturi)    
    ??? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 16:28)

    drivex [anonim]

    Inca o piedica in calea relansarii....daca nu imi pot cumpara o masina (chiar si la mina a doua) ca sa transport marfa ce o transport sau sa alerg cu ea sa fac un ban, cum mai pot produce si platii impozite?? Cap aveti, minte ce va mai trebuie?
  • +1 (1 vot)    
    PAI SA TRAIASCA RABLELE!!! (Marţi, 9 noiembrie 2010, 16:31)

    SPERIATU' [anonim]

    "Ministerul Mediului si Padurilor vine cu o propunere, ce a fost discutata la mai multe niveluri. Astfel, propunerea este ca de la 1 ianuarie 2011 pentru un autoturism nou euro 5, cu o capacitate cilindrica de 1100 cmc, taxa sa fie de 116 euro iar cu o vechime de 2 ani, propunerea de taxa este de 91 euro. Pentru un motor de 2.000 cmc, pentru o masina noua, taxa va putea fi de 680 euro, iar daca are vechimea de 2 ani taxa poate fi de 618 euro. De asemenea, pentru un vehicul motor de 3.000 cmc, s-ar putea plati 2.160 euro iar daca are doi ani poate ajunge pana la 1.706 euro."
    Bai ciudatilor, pai voi aplicati taxe mai mari lucrurilor noi si incurajati tot rablele?!?!?!!?
  • +1 (1 vot)    
    am imatriculat acum trei (Marţi, 9 noiembrie 2010, 16:34)

    panfil flecaru [anonim]

    ani, o masina omologata euro 3, de catre onor rar.
    cand am ajuns la fisc, n'am putut plati ca nu aveam emisia co2 mentionata in cartea masinii. au insistat sa merg inapoi la rar, deoarece se calculeaza bazat pe emisia de codoi, nu dupa an de fabricatie.
    masina a fost retrogradata la euro 3 numai pentru emisia de azot. altzi trei parametrii erau in euro 4, inclusiv codoiu.
    deci, mai nou, ce se ia in calcul, poluarea cu codoi sau anul de fabricatie si capacitatea motorului ?
  • +4 (4 voturi)    
    taxa pentru producatori? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 16:53)

    alicornea [anonim]

    "a fost discutata o propunere mai drastica, venita din partea producatorilor, insa consideram ca aceasta taxa nu poate fi crescuta foarte mult si am gasit o masura de compromis" deci guvernul face legi pentru producatorii de masini astfel incat fraierii de cetateni sa plateasca?
  • +4 (4 voturi)    
    Sant curios (Marţi, 9 noiembrie 2010, 17:08)

    HESS [anonim]

    Daca marii poluatori din industria Romaneasca care mai exista .,platesc ceva taxe de poluare.Vai de ei cica oameni politici.In afara de a taia salarii si pensii si inventa taxe ,fura prin nspe mii de moduri,ce dracu mai stiu sa faca?
  • +1 (1 vot)    
    masuri anticriza ? (Marţi, 9 noiembrie 2010, 17:37)

    dadan [utilizator]

    pai nu era regula ca atunci cand e criza economica nu maresti taxele ca bezmeticu? ar trebui sa faca Boc un concurs in guvern - cine reuseste sa aduca bani la buget fara sa cocoseze contribuabilul....caci bagand mana in buzunarul contribuabilului e cel mai simplu si orice Dorele poate sa ajunga ministru in felul asta..... e simplu nu ? nu ne mai ajung banii - mareste taxele....ei nu vad doua trei mutari in viitor ca daca tot romanu are cate-o masina ala baga benzina, plateste asigurare, da de lucru la servisuri (se creaza locuri de munca), duce masina la spalatorie (alte locuri de munca), verificari, cumpara accesorii pentru masina...eu daca as fi ministru as scadea aceste taxe...insa daca ai pe agenda cererile Dacia si Citroen trebe sa sacrifici prostul de rand care plateste....
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti ... (Marţi, 9 noiembrie 2010, 17:55)

      dan [anonim] i-a raspuns lui dadan

      nu sunt cererile Dacia si Citroen, ci ale Porsche Romania (VW, Skoda, Audi) . Acest importator are influenta foarte mare, nu Dacia sau Citroen; cate Citroen ai vazut la ministere si agentii guvernamentale? Fix 0, pt ca nu au loc de Audi si VW , deci daca iti utilizezi un pic intelectul iti dai seama cine este in spatele taxei auto
      • 0 (0 voturi)    
        eu (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 7:50)

        haha [anonim] i-a raspuns lui dan

        pt ca dacia si citroen sunt masini proaste... de aia nimeni nu le vrea pe la ministere.. :)))

        se duc si ei la masini premium... audi, vw etc
        • 0 (0 voturi)    
          esti naiv... (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:37)

          dan [anonim] i-a raspuns lui haha

          si mercedes , bmw sau volvo sunt masini bune dar nu gasesti in parcarile ministerelor, de ce oare? motivul ti l-am explicat mai sus
  • +1 (1 vot)    
    Hotii astia (Marţi, 9 noiembrie 2010, 19:04)

    Mihai [anonim]

    de prin minsterul asta cam ce fac cu banii adunati din taxele astea? II baga in buzunar? Dau contracte la prieteni pentru tot felul de servicii? Fiindca nimeni nu stie unde se duc banii desi se incaseaza destui. Sponsorizam cumva averea personala a taietorilor de frunze de prin ministere? Acest minister pare mai mult o fantoma, nu auzi de el decat la marirea taxelor de poluare.
    Ministrul asta Borbely, ce a facut pana acum prin ministerul asta? N-am auzit de nicio initiativa pentru interesul cetateanului.
    Totul se reduce la furatul din buzunarul cetatenilor, taxe peste taxe si alte taxe deasupra, oare nimeni nu mai gandeste prin guvernul asta? Nu le ajunge o taxa de 10 euro pentru o masina noua Euro 5? Dar cifrele astea de unde le scot? Ca vad ca seamana cu preturile din magazine, cu 9 la sfarsit.
    O adunatura de incompetenti.
  • 0 (0 voturi)    
    TAXA AUTO (Marţi, 9 noiembrie 2010, 21:49)

    Sebi M [anonim]

    Astia nu mai stiu de unde sa scoata bani !
    Omul de rand isi permite o masina euro 2, euro 3 si ei lovesc exact in acesti oameni !
    Rusinos !!!
  • +1 (1 vot)    
    comparatie (Marţi, 9 noiembrie 2010, 21:53)

    Technicus [utilizator]

    Pentru informarea voastra, in Franta nu se plateste nici o taxa suplimentara ca sa inmatriculezi o masina second-hand din alta tara UE.
    Iar gradul de poluare conteaza numai pentru masinile noi (sistem bonus-malus ecologic).

    Si nici nu se plateste impozit pentur detinerea unei masini.

    Si nici nu exista taxa de drum cum e RO-vigneta (e in pretul combustibililor iar autostrazile se platesc separat).
  • 0 (2 voturi)    
    diferente (Marţi, 9 noiembrie 2010, 22:23)

    spy [utilizator]

    doi oameni is iau masini la fel, platesc taxe la fel, unul merge 1.000 km /an celalalt 10.000 km/an. e normal?
    pariu ca o sa introduca GPS-uri obligatorii si o sa calculeze kilometrajul anual pt o alta taxa!
  • +3 (3 voturi)    
    noapte buna Romania (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 0:14)

    goe [anonim]

    Eu am ajuns la concluzia ca nu mai merita sa ai masina in Romania. Nu mai merita sa muncesti in Romania, sa cumperi orice din Romania, pur si simplu Romania devine pe zi ce trece tot mai improprie vietii. Toate guvernele sunt unul mai socialist ca ala dinainte. Daca ii spuneau "taxa de soferit" eram mai putin suparat, asa imi insulta si inteligenta ca taxa asta n-are absolut nicio legatura cu poluarea. Guvern de imbecili si porci nesimtiti. Nici macar nu le doresc caderea, ca aia care vin dupa ei o sa dubleze toate taxele. N-avem scapare, decat peste granita.
  • +4 (4 voturi)    
    Boc - febr 2008 (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 3:35)

    unu [anonim]

    PD-L a depus astazi, la Camera Deputatilor, o motiune simpla legata de taxa de prima inmatriculare, intitulata "Anulati taxa auto".

    Decizia fusese anuntata de liderul formatiunii, Emil Boc, dupa sedinta Biroului Permanent National, desfasurata la sfarsitul saptamanii trecute.

    Motiunea de cenzura are doua obiective: anularea taxei de prima inmatriculare si restituirea banilor celor care au platit-o, a explicat Boc.

    Potrivit lui Boc, "aceasta taxa este imorala si ilegala, in contradictie cu directivele europene. Statele membre UE sunt obligate sa restituie taxele. Exista temei jurdic ca aceasta taxa sa fie returnata fara ca cetateanul roman sa fie nevoit sa actioneze statul in instanta".

    "Aceasta taxa trebuie eliminata. Nu facem acest lucru in termeni populisti ... Consideram ca avem temei politic si moral sa mergem in continuare cu acest demrs. Taxa auto nu are nici un fundament national sau european", a subliniat Emil Boc.

    IMORAL am zis.
    • 0 (0 voturi)    
      sa i-o bage lui Borbely pe gat (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 22:32)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui unu

      si lor in fund caci se pare ca isi cam dau cu stangu-n dreptu.....
  • 0 (0 voturi)    
    Excelent (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 8:19)

    mihai [anonim]

    Excelent. Ca pieton si biciclist inrait ma bucur de cate ori se mai ia cate o masura anti-masina. Din pacate sunt masuri prea timide.
  • 0 (0 voturi)    
    superrr (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 8:45)

    mish [anonim]

    Cumpar caruta, non euro max.2 cai putere...si asa nu platesc taxa. M-am scos
  • 0 (0 voturi)    
    taxe in UK (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 8:51)

    Bibicu [anonim]

    In UK in fiecare an se face verificarea tehnica anuala si se masoara nivelul de poluare.
    Daca noxele depasesc o limita nu mai ai voie sa circuli cu ea pana nu o repari(daca se mai poate). Daca trece testul platesti in functie de procentul de poluare si nu in functie de marimea motorului, deshi indirect un motor de 2 litri produce mai multe noxe decat unul de 1 litru.

    PS: iar prostia cu cauciucurile de iarna o sa distruga soselele cand nu e zapada, sunt interzise in UK vara
    • 0 (0 voturi)    
      Hai ca-i zis-o ... (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 11:41)

      zwilling [anonim] i-a raspuns lui Bibicu

      Cauciucurile de iarna sunt interzise vara pentru ca ... distrug asfaltul?! Sa inteleg ca in UK senilele se numesc cauciucuri de iarna?!
  • 0 (0 voturi)    
    Dili-Boc conduce alti prosti (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 9:13)

    Gigi Maybachistu' Rational [anonim]

    Faptul că taxa de primă înmatriculare este contrară legislaţiei europene şi Constituţiei este un factor de mare ajutor dacă încerci să te judeci cu Statul. Cine are un avocat bun care să aducă argumente legale bine gândite, de obicei câştigă procesul, chiar dacă durează 1-2 ani.

    (Art. 148 din Constituţie spune că în conflictul dintre o lege internă şi o lege comunitară are putere cea comunitară :D )

    Un număr destul de mare de solicitanţi s-au judecat pentru obţinerea dreptului de a înmatricula autovehiculul fără plata taxei şi au câştigat. Alţii au procesul în curs.

    Ar fi trebuit să fie evident pentru alde Boc faptul că dacă taxa este mult mai mare decât toate costurile procesului puse la un loc, e mai convenabil financiar să te judeci :))
  • 0 (0 voturi)    
    Nissan leaf (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 12:12)

    Vartanu [utilizator]

    Nissan Leaf sa va luati. Ar trebuii sa vedeti ce taxe sunt in tarile vestice la masini. In romania oricine isi permite o masina, de aia aveti traficul pe care il aveti. Exista trafic jam si in vest si asta cu taxe de pana la 40% din valoarea masinii noi, fie ea si euro 5, nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi aici daca taxele ar fi la nivelul procentual al celor din romania. Intr-un cuvant, nu va mai vaitati ca e inca bine in romania in ceea ce priveste taxa pe o masina noua.
    • 0 (0 voturi)    
      cateva intrebari (Joi, 11 noiembrie 2010, 12:53)

      curiosul [anonim] i-a raspuns lui Vartanu

      In care tara platasti la inmatriculare o taxa de pana la 40% din valoarea masinii noi? La ce masini se face referire? Tu ai citit ce ai scris?
  • 0 (0 voturi)    
    ce nu se spune (Miercuri, 10 noiembrie 2010, 13:42)

    causius [utilizator]

    majoritatea masinilor sunt sub euro4, si cu cresterea asta vor fi inca si mai multe. la fel, majoritatea sunt intre 1400-1999 cc.
    dar nu gasesc nicaieri o referire clara cu privire la chestia asta, ce taxe sunt propuse pentru euro4 intre 1400 si 1999cc.
    e intentionata omisiunea pentru ca s-ar supara romanul sau ......?
    daca estimam corect in raport cu propunerea la 2000cc pentru euro 5, de vreo 620 de euro, atunci la segmentul de care vorbeam ar fi cel putin 20-30% in plus.....
    asa ca, un viitor probabil este ca, dupa ce ne saracesc de tot, sa mergem toti cu biciclete, cumparate in leasing si cu taxa de drum.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri