Modelul Opel Ampera capabil sa mearga 60 km exclusiv cu motorul electric va costa 42.900 de euro in Europa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 11 noiembrie 2010, 17:48 Economie | Auto

Opel Ampera
Foto: HotNews.ro
General Motors a anuntat ca masina hibrida Opel Ampera care se va lansa peste un an in cateva state europene va costa 42.900 euro, TVA inclus, scrie revista britanica Autocar. Masina are o autonomie de 60 km exclusiv cu motorul electric si dispune si de un motor termic care-i extinde autonomia la 500 km. E de asteptat ca Ampera sa ajunga in Romania peste trei ani, declara pentru HotNews.ro un oficial General Motors.

Ampera este versiunea europeana a Chevrolet Volt, masina despre care s-a scris masiv in SUA si care se lanseaza peste Ocean cu aproape un an mai repede decat Ampera. Totusi, Ampera este cu 40% mai scump decat Volt care costa 41.000 de dolari in SUA. Pentru ambele modele conteaza mult insa subventiile de cateva mii de euro/dolari oferite de guverne cumparatorilor de masini ecologice.

Modelul Opel Ampera va ajunge in Romania in 2013 sau 2014, chiar daca in unele piete din Europa va fi lansat la final de 2011, decalajul fiind cauzat de nivelul limitat al productiei, dar si de nevoia ca dealerii sa aiba timp pentru a investi in noua tehnologie.

Masina dispune de doua motoare electrice care ofera o autonomie extinsa de 60 km, dupa care intervine motorul de 1,4 litri pe benzina care functioneaza pe post de generator si incarca bateriile ce dau energie motorului electric. Motorul electric are astfel un rol mult mai important decat la hibride precum Prius, insa nu la fel de important precum la masinile 100% ELECTRICE cum ar fi Nissan Leaf, Renault Fluence sau Tesla Roadster.

Tocmai de aceea, presa americana a lansat un torent de critici la adresa General Motors pe motiv ca in toate materialele de presa denumeste Chevrolet Volt ca fiind "masina electrica", desi modelul este un hibrid.

Enno Fuchs, seful proiectului E-Mobility de la Opel, admitea intr-un interviu acordat HotNews.ro la salonul auto de la Paris ca din punct de vedere tehnic, masina produsa de GM care va fi vanduta sub numele Opel Ampera in Europa, este practic un hibrid "in serie". "Din punct de vedere tehnic este un hibrid, un hibrid "in serie" care e diferit de hibridul "in paralel" intalnit la alti producatori unde masina e propulsata de motorul termic, in timp ce motorul electric ajuta acceleratia. Noi avem un hibrid "in serie" la care motorul electric conduce tot timpul rotile chiar si cand bateriile sunt goale, fiindca generatorul furnizeaza energie motorului electric". El a tinut sa precizeze ca masina este ELECTRICA din punct de vedere al modului de folosire fiindca autonomia de 60 km permite celor mai multi sa mearga zilnic la serviciu folosind doar motorul electric.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1264 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Tinand cont ca propulsia este electrica... (Joi, 11 noiembrie 2010, 18:20)

    Bucur [anonim]

    ...iar motorul pe benzina este un back-up in caz de golire a bateriei, se poate spune fara a gresi ca este o masina electrica.
    Ar fi fost hibrida daca motorul cu benzina functiona intermitent cu cel electric sau daca functiona tot timpul pentru incarcarea bateriei.
    • 0 (4 voturi)    
      Locomotivele diesel-electrice se numesc electrice? (Joi, 11 noiembrie 2010, 19:07)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Bucur

      Nu are importanta daca motorul termic antreneaza direct sau indirect rotile, tot hibrida e. Cu o autonomie de 60 Km e chiar de rasul curcilor sa-i spui "electrca" (mai ales la nivelul oraselor americane unde majoritatea locuiesc la periferii).
  • +1 (1 vot)    
    hibrid (Joi, 11 noiembrie 2010, 21:09)

    daroc [utilizator]

    Din cate am inteles eu, bateriile de la care se alimenteaza motorul electric sunt incarcate numai de catre generatorul cuplat la motorul termic. Nu exista posibilitatea sa fie incarcate de la retea? Caci daca sunt incarcate numai de catre generator, clar este o masina hibrid, nicidecum electrica. In serie sau paralel, asta e alta poveste, dar tot hibrid ramane.
    Comparatia facuta de Prprrr cu locomotivele Diesel este excelenta: acele locomotive functioneaza numai cu motorina, dar motorul lor termic nu angreneaza rotile, ci un generator electric, care la randul lui produce curent pentru motoarele electrice cuplate cu rotile.
    In ceea ce priveste ce a spus Bucur, cum ca "motorul pe benzina este un back-up in caz de golire a bateriei", asa este, dar acel caz de golire al bateriilor este inevitabil dupa maxim 60 de kilometri... Golirea bateriilor nu este o posibilitate, este inevitabila permanent.
    Dar e de apreciat conceptia masinii "in serie", adica actionarea rotilor numai electric. Este un pas inainte spre masinile viitorului. Pentru cine si-o permite....
  • +1 (1 vot)    
    CORECTIE (Joi, 11 noiembrie 2010, 23:09)

    Series_Hibrid [anonim]

    "Motorul electric are astfel un rol mult mai important decat la hibride precum Prius, insa nu la fel de important precum la masinile 100% ELECTRICE cum ar fi Nissan Leaf, Renault Fluence sau Tesla Roadster."

    Propulsia masinii este EXCLUSIV electrica. Deci motorul electric are rol EXACT LA FEL de important ca si la masinile 100% electrice.
    Diferenta, e ca la Ampera dupa ce se termina bateria porneste motorul termic care incarca bateriile si dau curent la motorul ELECTRIC care PROPULSEAZA masina.
    Mai cititi inainte sa scrieti ... exista wikipedia ...
    • 0 (0 voturi)    
      precizare (Sâmbătă, 8 ianuarie 2011, 8:41)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Series_Hibrid

      Daca la orice masina electrica ai neobrazarea sa-ti iei un generator pe benzina cu tine[ in incercarea de a mari autonomia masinii ], inseamna ca o transformi din electrica in hibrid ?
      Daca generatorul este montat din fabrica............? cu ce devine mai putin electrica masina ?
      Daca mergi mai putin de 60 km / zi , incarci masina de la priza peste noapte, si deci mergi numai electric.
      Este o masina electrica !
      Toyota abia acu' se pregateste sa scoata pe piata un hibrid Plug-In [adica acelasi lucru-cu diferenta ca atunci cind se termina bateriila motorul termic actioneaza rotile]


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică