Topul marcilor auto in functie de cota de piata in Europa. Vezi aici cine a crescut cel mai mult si cine a pierdut teren

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:54 Economie | Auto

​Volkswagen este in continuare marca auto cu cea mai mare cota de piata in Europa, peste 11%, in timp ce locul secund e ocupat de Renault care a avut cea mai mare crestere in ultimul an, arata datele ACEA care cuprind inmatricularile de masini noi efectuate in primele zece luni in 28 de tari europene. Octombrie a fost o luna slaba pentru piata auto europeana care a scazut cu 16%, insa unele piete est-europene au inregistrat cresteri si de peste 100%.

In octombrie s-au inscris in circulatie 1,06 milioane de masini noi, fata de 1,26 milioane in octombrie 2009, insa piete precum Estonia si Irlanda au urcat cu 121%, respectiv 114%. Cea mai dura scadere s-a inregistrat in Spania, -38%, in timp ce Romania a avansat cu 9%.

In perioada ianuarie - octombrie s-au inmatriculat 11,62 milioane de masini noi, fata de 12,23 milioane in perioada similara din 2009. Cel mai mult a scazut piata bulgara (-36%), iar Romania a avut o scadere similara cu piata germana (-27%). Irlanda si Islanda au avut cele mai mari cresteri (53%, respectiv 43%).

Topul marcilor in functie de cota de piata in primele zece luni

Marca                         Cota de piata in 2010                 Cota din 2009
Volkswagen                                11,3%                               11,4%
Renault                                       8,3%                                 7,4%
Ford                                           8,2%                                  8,8%
Peugeot                                      7,3%                                  6,9%
Opel                                           7,2%                                  7,5%
Fiat                                             6,1%                                 7,1%
Citroen                                        6,1%                                  6%
Audi                                            4,5%                                 4,3%
BMW                                           4,3%                                 3,9%
Toyota                                         4,3%                                 4,9%
Mercedes                                      4,2%                                 4%
Skoda                                          3,4%                                 3,4%
Nissan                                          2,9%                                 2,4%

Asa cum se poate vedea, Renault a avut cel mai mare castig la partea de cota de piata, aproape un punct procentual, iar dintre marcile mai mici, Nissan a avut cel mai mare avans: jumatate de punct procentual. Fiat a pierdut un punct procentual intr-un an, iar Toyota si Ford peste jumatate de punct, in timp ce Honda si Suzuki au avut scaderi de aproape jumatate de punct. Dacia a ajuns la 1,9% din piata europeana, fata de 1,6% acum un an.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

9105 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    Dacia era inclusa in Renault ? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:16)

    Ed___ [utilizator]

    si daca da, cat din cresterea Renault s-a datorat cresterii Dacia ?

    asta daca tot sa dam un raport si o estimare.
    • +2 (4 voturi)    
      Marca Dacia nu e marca Renaul (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:31)

      sdi [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      E vorba de marci de automobile. Jos de tot in articol zice si de Dacia ca a crescut de la 1,6 la 1,9
      • 0 (0 voturi)    
        da (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:38)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui sdi

        ai dreptate, multumesc

        am gresit eu... nu am vazut chiar ultima propozitie
        (puteam sa fac search ... :))
    • +5 (5 voturi)    
      nu uita!!! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:45)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Ed___

      Dacia a fost falimentara! Nu avea piata inafara Romaniei! Asa ca nu i se datoreaza nimic! Ce e Dacia azi e datorita Renault!! Asa ca mai lasa orgoliile...ca aia de la Dacia doar dau cu sapa...aia de la Renault gandesc!
    • +3 (3 voturi)    
      nu cred (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:48)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      nu cred pentru ca la Vw nu sunt trecute Skoda si Audi
    • +4 (4 voturi)    
      nu (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:00)

      dvs [anonim] i-a raspuns lui Ed___

      Dacia nu este inclusa in Renault
  • -2 (10 voturi)    
    nu pot sa cred (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:19)

    CMihai [utilizator]

    Cum este posibil ca Ford nu apare in aceasta lista? Mercedes si BMW doua marci de lux vind mai mult decat Ford? Incredible
    • 0 (2 voturi)    
      nu zau? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:38)

      benu [utilizator] i-a raspuns lui CMihai

      cum e posibil sa nu te fi dus pana acum la un oftalmolog ?

      E pe locul 3.


      Ford 8,2% 8.8%
      • +1 (1 vot)    
        ba zau (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:59)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui benu

        initial nu aparea.
    • +1 (1 vot)    
      Doh, (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:38)

      Hapciu [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      Nu te supara, iti trebuiesc ochelari ?

      Hint:
      mai verifica inca o data cine este pe locul 3.
    • +1 (1 vot)    
      Este si Ford (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:46)

      nsk [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      Pe pozitia a 3-a chiar, dar fata de 2009 se observa o scadere.
    • 0 (0 voturi)    
      uita-te mai bine... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:17)

      Anathema [anonim] i-a raspuns lui CMihai

      Apare si Ford-ul, pe pozitia a 3-a.
  • +1 (3 voturi)    
    Ford (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:45)

    Vlad Barza [anonim]

    Am completat si cu Ford, multumesc de sesizari
  • -2 (4 voturi)    
    dacia=skoda (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:05)

    nano [anonim]

    la fel cum se intampla in grupul vag se va intampla si in grupul renault deoarece dacia se vinde din ce in ce mai bine iar raportul calitate pret e mai bun ca si la renault (renault are dotari si finisaje mai bune dar e si mai scump fata de dacia) si sa nu uitam ca modele dacia se vand si sub sigla renault deci dacia e pe drumul cel bun deocamdata.
  • 0 (0 voturi)    
    Topul complet (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:16)

    ACEA [anonim]

    Topul complet se gaseste la http://www.acea.be/images/uploads/files/20101116_PRPC-FINAL-1010.pdf
  • -3 (3 voturi)    
    HaHa (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:55)

    Axel [anonim]

    Din toate marcile mai sus prezentate eu as spune ca BMW au cele mai deosebite masini mai ales k motorizari! La prima vedere bmw ti se pare cam simplu la interior,dar cu cat il conduci mai mult cu atat te indragostesti de el.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa-i (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 3:49)

      BMW [anonim] i-a raspuns lui Axel

      Mai ales ca se da cu CD-ul cu Gutza la pachet si 3Km de sosea ori unde vrea proprietarul. Bune masini, vai de capul lor soferi!
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia 2.1 2010 (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 9:13)

    spinoza [anonim]

    Uau, Dacia are 2,1 cota in 2010, exact cat Seat. si Kia. Mai mult decat Volvo - 1.9% si decat Honda - ce masini bune! - 1,1.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi