Cadillac schimba macazul si prezinta o subcompacta de dimensiunile unui Mini

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 17 noiembrie 2010, 10:46 Economie | Auto

Cadillac Urban Luxury Concept
Foto: General Motors
​Cadillac, marca a General Motors cunoscuta pentru masinile foarte mari ca dimensiuni si consum de combustibil prezinta la salonul de la Los Angeles un concept de sub 4 metri lungime menit sa testeze piata. Conceptul numit Urban Luxury Concept dispune de un motor pe benzina de 1 litri si de un sistem hibrid care duce consumul mediu la 4 litri/100 km, noteaza Automotive News.

Conceptul prezentat la salonul auto din Ls Angels este cu totul diferit fata de ce ofera Cadillac in showroom-uri: SUV-uri si limuzine cu consum mare si motoare puternice. Cei de la GM spun insa ca un model mic ar putea aparea in viitor in gama Cadillac, mai ales ca exista o cerere de masini luxoase si in acest segment. Vehiculul a fost construit pe o platforma a Chevrolet Aveo.

Masina are 3,83 metri lungime, cu 10 cm mai mult decat un Mini. Dispune de usi cu deschidere foarfeca si un interior cu scaune din piele si multe ecrane senzitive. Motorul e si el inedit pentru un Cadillac: propulsor de 1 litru in trei cilindri ajutat de mici motoare electrice care pot duce consumul mediu mixt la 4 litri/100 km, sustin reprezentantii companiei.

Si alte marci faimoase pentru masinile lor scumpe au decis sa intre pe segmente mici ca dimensiuni, iar cel mai bun exemplu este Aston Martin care a prezentat masinuta Cygnet de 3 metri lungime construita pe baza celui mai mic model Toyota, iQ. Dotarile de lux vor face insa ca masina marcii engleze sa coste 35.000 de euro, de trei ori mai mult decat modelul Toyota.

Cadillac se bazeaza aproape total pe vanzarile din SUA unde dupa un 2009 dezastruos a reusit sa-si mai revina si a avansat cu 40% in primele zece luni. Brandul incearca sa se relanseze si in Europa unde pana acum vanzarile au fost mici iar gama e limitata. Preturile masinilor Cadillac in Europa pornesc de la circa 39.000 euro pentru limuzina CTS care e de dimensiunile unui Mercedes E Klasse iar cel mai mic motor este de 211 CP.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

1855 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 10:51)

    Gigi Maybachistu' Sofer [anonim]

    Aşa o fi, dar în comparaţie cu Mini sau cu A1 sau cu DS3, gândacul e sinistru de urât.
    • +1 (1 vot)    
      Progresam, Gigi... (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 11:23)

      Far_Eastern [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Sofer

      Ca A1 sau Mini-s tare frumoase... Frumusetea e in ochii privitorului, insa nevoia de eficienta, pe fondul crizei de resurse, nu va prea tine cont de aspectele estetice atat de mult ca si pana acum.
      Pe de alta parte, la fel spuneau fanii masinilor din anii '70-'80, despre ce urma sa apara. S-au obisnuit pana la urma...
      Bravo GM pentru indrazneala! Desi cam tarziu...
      • -1 (1 vot)    
        indrazneala gm (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 16:54)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Far_Eastern

        a mai incercat, chevy, niscai micute fabricate prin corea, cu motoare japoneze. tot in corea, cu mai bine de 15 ani in urma, au ansamblat opel kadet si l'au vandut ca pontiac lemans.
        dupa ce a achizitionat daewoo, au scos aveo.
        chiar si cadillacul a incercat modele mai mici, fabricate de opel.
        incercari au mai fost. dar de la cadillacul fleetwood la ganagania asta...
        cale lunga.
        poate sa'l cumpere niscai snobi prin ioropa.in america nici smart n'are mare succes.
        dintre masinile mici, vw beattle si mini cooper au oarece succes, dar si alea cu motoare de 2.5 l si respectiv 1.8,
        incercari sunt multe, mai ales dela firmele japoneze. americanii prefera comfortul
  • 0 (0 voturi)    
    Unghiuri (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 11:31)

    Vizitiul [utilizator]

    Imi place foarte mult cum arata in comparatie cu masinile din ziua de azi ce au ajuns sa arate ca o varza din cauza rotunjirilor excesive.
  • -1 (1 vot)    
    cadillac-ul ăsta... (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 12:45)

    andrei [anonim]

    ... ori e pentru pitici ori e prima masină care se conduce din poziţia culcat.
    Nicio sansă sa apară, în SUA n-au piaţă pentru aşa ceva, iar în Europa cine vrea masini americane nu caută în clasa mini.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi