Ministrul Mediului: Marim taxa auto pentru ca nu ne permitem sa casam 180.000 de masini si sa aducem masini vechi

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 18 noiembrie 2010, 17:24 Economie | Auto

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat, joi, la Suceava, ca taxa auto va fi marita intrucat autoritatile incurajeaza schimbarea parcului de masini cu masini noi, si nu cu masini second hand, mai vechi de zece ani.

"Vom mari taxa auto pentru ca nu ne permitem sa casam 180.000 de masini si sa aducem masini second hand", a spus Borbely, citat de Mediafax.

El a aratat ca, potrivit datelor detinute de Ministerul Mediului, din cele 120.000 de masini second hand care s-au adus anul acesta in Romania aproape 50 la suta sunt masini mai vechi de zece ani.

"Nu se poate. Cine isi permite sa aduca o masina care deja polueaza mai mult, sa plateasca o taxa suplimentara pentru ca poluatorul plateste", a afirmat Borbely.

El a aratat ca Romania are o productie autohtona de masini accesibile, atat la Dacia, cat si la Ford, care va porni cu mai multe tipuri de masini si ca mai sunt numerosi dealeri de autovehicule.

"Sprijinim cumpararea de masini noi. De la 1 ianuarie toate masinile vor fi fabricate Euro 5", a spus ministrul.

Proprietarii de masini ar putea plati in 2011 o taxa de poluare cuprinsa intre 32.000 de euro pentru inmatricularea unei masini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani si 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, scutit in prezent de la taxare.

Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma sa fie de 32.000 de euro si ar putea fi platita pentru inmatricularea unei masini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuala a taxei de inmatriculare pentru aceeasi masina cu motor non-Euro de 3,2 litri si veche de 20 de ani este de 30.720 de euro.

Noua valoare se regaseste in propunerea pentru viitoarea forma a taxei auto cu care Ministerul Mediului va merge pentru aprobare in Guvern.

La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani taxa va ajunge la 13.120 de euro, fata de 10.240 de euro cat este in prezent.

Proprietarii de masini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani ar putea plati o taxa de inmatriculare de 21.770 de euro, fata de 17.408 euro in prezent.

Pentru un motor cu aceeasi capacitate cilindrica, 3,2 litri, insa de standard Euro 3, cu o vechime de cinci ani, taxa de inmatriculare va fi de 11.668 de euro, fata de 8.891 de euro cat se plateste in prezent. Pentru acelasi motor si acelasi standard Euro 3, insa cu o vechime de sase ani, taxa ajunge la 10.727 euro, fata de 8.174 euro.

La o masina Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de sapte ani taxa va fi 998 de euro, fata de 673 cat este in prezent, pentru o vechime de opt ani taxa va fi 880, fata de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani proprietarii ar urma sa plateasca 665 de euro, fata de 448 de euro.

Inmatricularea unei masini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de un an va fi taxata cu 483 de euro, fata de 380 de euro cat este in prezent.

Aceeasi motorizare, dar pentru o masina veche de trei ani implica plata unei taxe de 399 de euro, fata de 315 cat este in prezent. In cazul unei motorizari Euro 4 de 2.000 de cmc cu o vechime de doi ani taxa va fi 1.326 de euro, fata de 1.060 cat este in prezent.

Pentru o masina noua cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi se va plati o taxa de 1.950 de euro, iar aceeasi motorizare pe o masina veche de doi ani implica o taxa de 1.541 de euro.

In cazul unei masini Euro 5 de 2.000 de cmc, veche de doi ani, proprietarii ar urma sa plateasca din 2011 o taxa de inmatriculare de 507 euro.

Totodata, o motorizare Euro 5 de 1.100 de cmc, care in prezent este scutita de taxa, va fi taxata cu 116 euro in cazul unei masini noi si cu 91 de euro in cazul unui autoturism vechi de doi ani.


Citeste mai multe despre   






















1414 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    ghiorghe (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:56)

    andre [anonim]

    vati inhaitat cu tariceanu ca sasi vinda el sitroenurile, nerusinatilor. numai el facea asa sil dadea de gol domnu basescu. lasa ca afla el domnu basescu ce vreti sa faceti sio sa vedeti voi
  • -3 (7 voturi)    
    Perfect (Joi, 18 noiembrie 2010, 17:59)

    Gica [anonim]

    Si uite asa o sa umplem si mai tare soselele de harburi inmatriculate in Bulgaria!
    Btw, stie cineva care e procedura, chiar ma intereseaza, n-am de gand sa le platesc porcilor taxele imbecile, oricum ii doare in dos de poluare!
  • +5 (5 voturi)    
    confuzii voite (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:03)

    taxa [anonim]

    Tot timpul cand se vorbeste despre auto euro 1, 2 sau non euro se expune taxa pentru motoare de 3,2 litrii pentru a crea sentimentul ca taxa e prohibiltiva pentru respectivele motorizari. Problema este ca pentru motoarele uzuale care se aduc la noi 1,4; 1,6; taxa in acest moment nu depaseste 2000 de euro Aici este problema......
    Se aduc masini care valoreaza sub 2000 de euro si se plateste o taxa de sub 2000 de euro de unde si atatea golfIII si alte masini vechi care au intrat in tara.
    Daca taxa pentru euro 1, 2 ar incepe de la 4000 de euro pt astfel de masini nimeni nu ar mai aduce asa ceva. Nu vad de ce nu se incurajeaza aducerea de masini euro 4.
  • +4 (4 voturi)    
    Heh?! (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:11)

    zwilling [anonim]

    Nenea ministrul se aude cand vorbeste? Deci mareste taxa ca sa descurajeze importul de masini vechi dar totusi taxa este mai mica cu cat masina este mai veche?! Unde-i logica?

    Daca i-ar fi pasat de mediu, atunci ar fi trebuit sa incurajeze cumpararea de masini mai noi (taxe mai mici pentru masini mai noi sau chiar scutire pentru cele euro 5).

    In general, o masina mai veche polueaza mai mult decat una mai noua cu aceeasi motorizare, in mare parte datorita consumului mai redus. In plus, exista sansa ca masina noua sa vina cu un catalizator mai performant.
  • +1 (1 vot)    
    Totul trebuie facut cu dreptate (Joi, 18 noiembrie 2010, 18:28)

    Ionel [anonim]

    Si cu grija fata de cetatean.
    Ce urmarim si vrem?
    - taxa de mediu
    - taxa pe valoare (care include si taxa pe lux
    - masina ca o necesitate
    - creterea nivelului de trai

    Cum se poate rezolva - simplu?
    - taxa anuala proportionala cu valoarea de piata
    (si saracul isi permite dar si luxul se plateste)
    - un procent ca taxa de mediu pe litrul de benzina
    (cine consuma si polueaza plateste)

    Aceasta abordare satisface toata lumea cu dreptate cu conditia ca statul sa faca totul cu masura.
    De fapt asa e rezolvata problema in SUA.
  • 0 (2 voturi)    
    pe cand (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:04)

    panfil flecaru [anonim]

    taxa pe bicilcete, dupa numarul de spite si vechime ?!
    parca era taxa de poluare. pai, atunci ar trebui ca taxa sa fie la cantitatea de co2 aruncata in aer. sunt masini, si masini !
    ce se intampla cu masini aduse din afara uniunii, ca de ex. california, unde standardele de emisie sunt mult mai severe decat in ioropa ?!
    la capacitatea cilidrica, sau la cantitatea de noxe earuncate in aer.
    e vrajeala cu poluarea, astia vor sa scoata bani din piatra seaca.
    dacia se produce in ro. dece nu impun producatorului sa reduca emisia la limite acceptabile ?!
  • -2 (4 voturi)    
    magyarpalavre (Joi, 18 noiembrie 2010, 20:45)

    ioan [anonim]

    Cresc taxele pentru a mai aduce ceva banuti in plus la Bugetul Furaciunii Nationale. Restul e reverberatia apei batuta in piua pentru aiurirea amarastenilor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi