Guvernul va introduce stimulente pentru cumpararea si producerea de masini electrice si se arata dispus sa investeasca in statiile de incarcare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 22 noiembrie 2010, 18:12 Economie | Auto

Guvernul va introduce o serie de stimulente financiare pentru incurajarea achizitiilor de masini electrice si vrea sa ofere o serie de inlesniri si constructorilor auto pentru a-i determina sa produca in tara componente sau chiar automobile electrice, scrie Mediafax, citand surse guvernamentale. Printre masurile de incurajare destinate companiilor se numara deducerea cheltuielilor din impozitul pe profit sau acordarea de ajutoare de stat. Nu se precizeaza ce suma ar putea fi oferita cumparatorilor ca stimulent, insa multe state europene ofera 5.000 de euro pentru ca pretul masinii sa fie mai acceptabil.

Guvernul va dezvolta o strategie pentru implementarea automobilului electric, iar pentru punerea strategiei in practica va fi creata Platforma Nationala pentru Vehiculul Electric (PNVE), organism in subordinea Guvernului si sprijinit de reprezentanti ai industriei si al mediului universitar cu preocupari in domeniu.

Intentia Guvernului este de a elabora si pune in practica masuri de stimulare financiara pentru achizitia de vehicule electrice (precum acordarea unei "prime ecologice"), pentru incurajarea si realizarea infrastructurii de incarcare necesara exploatarii vehiculelor electrice (acordarea unei prime sau deducerea cheltuielilor din impozitul pe profit), precum si pentru dezvoltarea productiei de vehicule electrice si componente in Romania (prin scheme de ajutor se stat sau ajutor de minimis).

Potrivit surselor, vor fi introduse si masuri de atragere a investitiilor straine directe pentru fabricarea automobilelor electrice si a componentelor acestora in Romania.

Pentru facilitarea introducerii autovehiculelor electrice in Romania, printre altele, Guvernul va creste cantitatea de energie din surse regenerabile produsa in Romania, va dezvolta infrastructura de incarcare a bateriilor pentru autovehicule electrice si va elabora o strategie nationala privind reciclarea bateriilor pentru autovehicule electrice.

"Odata cu intrarea pe piata a autovehiculelor electrice, consumatorii trebuie sa poata sa inceapa sa le incarce, fiind necesar sa le fie puse la dispozitie puncte de incarcare accesibile public, pentru a raspunde nevoii consumatorilor de a incarca bateriile. Pentru realizarea unei retele adecvate de incarcare cu energie electrica vor fi necesare investitii semnificative si definirea standardelor privind siguranta, interoperabilitatea si plata", afirma sursele.

Executivul ia in calcul si faptul ca, in momentul in care nu mai pot fi folosite la autovehicule din cauza reducerii capacitatii lor de stocare de energie, bateriile sa fie folosite in alte scopuri, precum stocarea fixa de energie in gospodarii, urmand astfel sa fie analizate modalitati si sisteme de "utilizare secundara".

"Preturile accesibile reprezinta un factor esential pentru introducerea autovehiculelor electrice pe piata. Pentru a mari cota de piata a acestora, preturile la nivelul consumatorilor vor trebui sa scada semnificativ. O alta provocare importanta o reprezinta crearea unor retele accesibile de incarcare a bateriilor", afirma sursele.

Ca si avantaje sunt indicate eficienta energetica (motoarele electrice convertesc circa 75% din energia chimica generata de baterii in putere transmisa la rotile autovehiculului, in timp ce motoarele cu ardere interna convertesc numai aproximativ 20% din energia inmagazinata in carburantul conventional), poluarea redusa, performante superioare (motoarele electrice permit o functionare fara zgomot si mai uniforma si necesita o intretinere mai redusa decat motoarele cu ardere interna), autonomia de deplasare (autonomia autovehiculelor electrice este de 1-3 ori mai mica decat a autovehiculelor cu motoare cu ardere interna).

Guvernul ia insa in calcul si timpul de reincarcare a bateriilor (incarcarea completa a bateriilor poate dura 4-8 ore, chiar si "incarcarea rapida" pana la 80% din capacitatea bateriilor poate dura circa 30 minute), costul bateriilor ("pachetul" mai mare de baterii este scump si poate fi nevoie de inlocuirea sa o data sau de mai multe ori pe durata de viata a unui autovehicul), precum si de gabarit si greutate ("pachetul" de baterii este greu si ocupa un spatiu semnificativ).

Executivul apreciaza ca autovehiculele electrice ar putea sa fie in continuare o piata "nisa" in viitorul apropiat, insa se prevede o crestere a vanzarilor pe masura ce tehnologia pentru baterii va inregistra imbunatatiri.

Astfel, unele studii arata o crestere a cotei de piata a vanzarilor de autovehicule noi de la 1% - 2% in 2020 la 11% - 30% in 2030. Pentru vehiculele hibride reincarcabile, se estimeaza o cota de 2% in 2020 si de 5% pana la 20% pana in 2030.


Citeste mai multe despre   






















1233 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    Ce-i lipseste chelului... (Luni, 22 noiembrie 2010, 18:37)

    Radu [anonim]

    Tichie de margaritar...
    Nu sunt in stare sa puan la punct serviciile de inmatriculari si ei dau subventii pentru cai verzi pe pereti. La Cluj, azi dimineata ca sa iti inmatriculezi o masina, trbuia sa te trezesti de la ora 3... si nici asa nu aveai siguranta ca poti sa o faci.
    Orice om normal, sau orice stat normal incepe si isi pune la punct lucrurilemici, realizabile, apoi trece la cele mai dificile.
    • +7 (7 voturi)    
      Inventii birocratice. (Luni, 22 noiembrie 2010, 19:09)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Pari baiat istet.Nu au nici-o legatura una cu alta.Se pune problema reducerii unor posturi in administratie si cum poti demonstra ca nu tu esti cel restructurat?Creind coada la ghiseu.Sa vada lumea cat de util esti,ca fara tine Romania nu exista.Ideia cu masinile electrice e de viitor si conteaza sa atragi acum un investitor serios.Asa ca nu mai fi carcotas.
      • -5 (7 voturi)    
        de mare viitor si maxima urgenta! (Luni, 22 noiembrie 2010, 19:17)

        voltaj [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Fara chestia asta cu statiile de incarcare cred ca reformarea promisa de Base nu era desavarsita.
        mai ales ca in Bambu este ultima moda atuomobilul electric cu tapiterie LV.
        • -1 (1 vot)    
          Alti bani aruncati aiurea (Marţi, 23 noiembrie 2010, 11:05)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui voltaj

          Pe chestii care nu ajuta pe nimeni, nici macar economia de energie sau reducerea poluarii.

          Mai bine bagati banii aia in cercetare, sa construim niste masini care sunt intr-adevar alternative reale la flota actuala.

          Nu jucarii din astea care costa o gramada, au niste baterii pentru constructia carora se polueaza la greu si care nici autonomie grozava nu ofera.

          Pana nu vedem niste tiruri electrice, excavatoare electrice, tractoare electrice astea sunt frectii la picior...
    • -4 (6 voturi)    
      De acord!!! (Luni, 22 noiembrie 2010, 19:17)

      M [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Mereu ai nostri politicieni fac planuri, promit, dar habar nu au cum sa puna in practica chestii elementare (de infrastructura), nu mai vorbim de chestii SF, de genul articolului de mai sus.

      Asa se intampla mereu, daca ar fi sa facem un inventar al declaratiilor sforaitoare numai de la inceputul anului, ne-ar lua capul cu ce gen de oameni politici avem de-a face, total cu capul in nori.

      De multe ori cred ca isi asuma ceea ce spun cu seninatate, cu toate ca sunt constienti ca nimic din ce le debiteaza mintea nu este realizabil, in ideea ca acumuleaza imagine sau mai ies un pic in evidenta.

      Doua variante: ipocrizie maxima sau idealism demn de mila!!!
      • -4 (6 voturi)    
        Amandoua! (Luni, 22 noiembrie 2010, 19:34)

        pesimistul [anonim] i-a raspuns lui M

        Amandoua!!
      • +1 (1 vot)    
        Corecta este a treia varianta. (Luni, 22 noiembrie 2010, 21:24)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui M

        Disperarea. In articol se spune ca in 2030 - peste 20 de ani 30% dintre autoturisme vor fi electrice si 20% hibride. Nu stiu cand au inceput studiile daca devin publice zilele astea, dar stiu ceva ce studiile nu aveau cum sa ia in calcul atunci cand erau efectuate pentru ca a devenit public oficial acum cateva zile: "peak oil" a avut loc in 2006. Asta va schimba putin studiile si eu estimez ca in 2020 50% vor fi electrice plus hibride urmand ca in 2030 toate sa fie electrice si hibride.
        Este nevoie de o intreaga infrastructura de pus la punct rapid altfel tara incremeneste.
        Nu doar guvernantii nostri sunt disperati, proababil ai nostri abia au aflat si ei. Toate guvernele sunt disperate. Si bancile sunt disperate si incearca sa-si recupereze acum banii inainte de incremenirea lumii. De-aia dau faliment tari, nu pentru ca grecii sunt lenesi, nu pentru ca irlandezii sunt betivi!
  • 0 (0 voturi)    
    E o problema cu cetatenii de la bloc (Luni, 22 noiembrie 2010, 22:13)

    Petru Moldovan [utilizator]

    In ultimii ani s-au construit enorm de multe parcari (cel putin la mine in sectorul 3 in Bucuresti) ciupind din zona verde si din trotuar. Evident ca oricum si asa nu sunt suficiente, ceea ce dovedeste clar ca sa detii o masina in Romania e prea eftin. Acum daca apare moda cu automobile electrice eu cred ca o sa apara moda cu fire de incarcat ce pleaca din balcon si ajungem intr-o faza si mai penibila decat aia cu cablurile de TV atarnate de stalpi. Sa vezi certuri si scandaluri cand isi incurca astia cablurile ca nimeni nu vrea sa bage mufa in priza de la primarie ca e mai ieftin din casa....
    Punem pariu ca se lasa cu scandal si cu "Liga celor care aliomenteaza din casa" contra prizelor cu card bancar de la primarie? Dar mai dureaza 10-20 de ani pana ajungem acolo. Dar pun pariu ca ajungem acolo sigur...
  • -1 (1 vot)    
    bine ca mariti taxa de prima inmatriculare (Luni, 22 noiembrie 2010, 23:44)

    pb80tm [anonim]

    nu sunt drumuri in tara si voi vreti vehicule electrice. ati citit despre astfel de vehicule ceva vreodata? cum se incarca si ce infrastructura presupune? voi credeti ca vin investitori sa construiasca vehicule electrice aici ca asa declarati voi? ba inconstientilor cu taxa auto ce-o impuneti ati alungat producatorii sa-si formeze piata aici. habar n-aveti de economie. de ce credeti ca produce mercedesu si alte firme masini in ungaria? ca va incapatanati sa tineti pretul masinilor inaccesibil oamenilor de rand si astfel muie investitii din zona automotive. voi o dati cu taxa ecologica. se face aeru mai curat daca ne beliti de cateva sute de euro ? o sa ramana daciile si toate rablele introduse in perioada '90 sa polueze in continuare.
  • 0 (2 voturi)    
    ^_^ (Luni, 22 noiembrie 2010, 23:56)

    GlassOfWine [anonim]

    da, foarte frumoasa ideea dar cam utopica, eu as zice mai intai sa construim autostrazi ca doar nu ne-om duce cu masinile electrice pe drumuri de tara din pamant + bolovani + excremente de animale sau daca nici asa nu va convine atunci poate trecem direct la masini zburatoare...alea n-au nevoie de autostrazi :)
  • 0 (0 voturi)    
    Ar fi cazul sa mai cititi despre randament... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 10:02)

    ion [anonim]

    " Ca si avantaje sunt indicate eficienta energetica (motoarele electrice convertesc circa 75% din energia chimica generata de baterii in putere transmisa la rotile autovehiculului, in timp ce motoarele cu ardere interna convertesc numai aproximativ 20% din energia inmagazinata in carburantul conventional)!!!" . Dar ca sa obtii energia chimica din baterii nu trebuie sa consumi nimic? Deci 75% trebuie inmultit cu randamentul obtinerii energiei cu care incarci bateria si daca pui toate costurile: energia electrica (obtinuta in principal tot din combustibil!), bateria, echipamentul de incarcare....
    Asa ca mai adaugati subventii pt articolele de lux: masini electrice, iahturi, etc...si mariti impozitul la paine...
  • +1 (1 vot)    
    Mai e mult pana departe... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 11:16)

    BEDE [anonim]

    O masina electrica si-ar lua in general romanul daca ar fi sa coste EUR 10.000 si sa aiba o autonomie de 500km. Cine oare ar dori sa-si ia o masina cu care sa nu poata merge 500km pt ca trebuie sa o incarce la vreo 200km? Cine oare si-ar lua o masina electrica la pret de EUR 30.000, cand isi poate lua o masina pe benzina sau motorina la EUR 7.000, sau, de o calitate un pic mai buna, la EUR 10.000?
    Atunci cine va fi dispus sa investeasca in statii de incarcare pt baterii?
    Deci, pana nu scade pretul masinilor electrice nu va fi nici o sansa ca omul de rand sa aiba in general automobil electric personal (asa cum acum sunt destul de multi romani care au masina personala).
    Un fel de masturbare politica chestia cu masinile electrice.
  • +1 (1 vot)    
    Fuel-cell electric cars (Marţi, 23 noiembrie 2010, 19:33)

    stefan [anonim]

    Daca nu ati vazut ce a facut Toyota, masini care functioneaza cu celule cu hidroge - de ce sa aruncam bani pe masini cu acumulatori, ba sa mai facem si statii de alimentare - Vedeti ce a facut Toyota si faceti parteneriat cu ei.
  • +1 (1 vot)    
    fuel cell car (Marţi, 23 noiembrie 2010, 19:49)

    ste [anonim]

    http://green.yahoo.com/blog/daily_green_driving/85/road-testing-toyota-s-fuel-cell-car-prototype-for-six-months.html


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version