Datele APIA citate de Mediafax arata ca in primele 10 luni din acest an, productia auto a Romaniei a totalizat 290.504 vehicule, cifra cu 18,7% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut. Pentru intreg anul 2010 productia va ajunge la aproximativ 350.000 de vehicule, cu peste 50.000 mai multe decat in anul anterior, scrie Cristian Orgonas pe blogul sau.

Mai mult, in 2009, productia a crescut cu 21% fata de 2008, anul trecut Romania avand a treia cea mai mare crestere a productiei auto din lume, dupa China (+48,3%) si Taiwan (+23,7%). Tot in 2009 am ocupat locul 27 in randul celor 39 de tari care produc autoturisme, in crestere fata de locul 32 ocupat in 2005.

In ceea ce priveste evolutia productiei, in 2010 vom construi cu 70% mai multe masini decat in 2005, cu 350% mai multe decat in 2000, si cu 170% mai multe decat in 1997, detalii in graficul de aici.

La nivel mondial, productia auto a atins un maxim de 73 milioane vehicule in anul 2007 (dintre care 20 de milioane vehicule comerciale), scazand apoi pana la 61,7 milioane in 2009. In mod evident, in 2010 cifrele vor fi peste 2009, insa va mai fi nevoie de inca 2-3 ani pentru ca varful din 2007 sa fie depasit.

Foarte interesanta este si evolutia productiei pe tari. Astfel, in anul 2000, China era al optulea producator mondial cu o productie de 2 milioane de masini. In 2005 productia a ajuns la 5,7 milioane, iar in 2010 se asteapta o productie in jurul a 18 milioane de vehicule (50.000 pe zi).

Practic, in acest an, chinezii vor produce aproape la fel de multe masini cat vor produce urmatoarele trei clasate la un loc, respectiv Japonia, SUA si Germania. Pe de alta parte, industria auto din SUA s-a prabusit, iar cea din Japonia a scazut semnificativ in ultimii 5 ani, detalii in graficul de aici. Nici Franta sau Marea Britanie nu stau foarte bine.

Daca discutam despre vecinii nostri, Ungaria a produs anul trecut 189.000 de vehicule, Cehia aproape un milion (!!!), Polonia 884.000, Slovacia 461.000, iar Slovenia 212.000 (Slovenia are doar 2 milioane de locuitori!).

Anul viitor putem spera la o productie in jurul a jumatate de milion de vehicule pe fondul maririi capacitatii de productie la Mioveni si cresterii productiei Ford de la Craiova, insa cu toate acestea mai avem mult de muncit pana sa ajungem la nivelul Cehiei sau Poloniei.

Citeste si comenteaza pe Businessday.ro