Volkswagen cauta furnizori de piese pentru masini electrice in Romania, insa companiile noastre nu produc la calitatea ceruta de nemti

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 23 noiembrie 2010, 13:47 Economie | Auto

​Grupul german Volkswagen cauta furnizori pentru masini electrice in Romania, insa companiile de la noi nu se ridica la standardele de calitate necesare, a declarat Attila Kulik, director de achizitii de componente din metal si electrice in cadrul Volkswagen, citat de 0-100.ro. Trebuie precizat ca Volkswagen cumpara din Romania componente pentru masinile grupului, iar germanii vor aduce pe piata primele masini electrice in 2013.

“Am avut in anii trecuti discutii cu furnizori de componente electrice, dar nu s-a concretizat nimic. Cautam in continuare”, a spus Kulik, prezent la conferinta AutoRomania.

El a precizat ca Volkswagen este interesat atat de componente electrice pentru automobile conventionale, cat si pentru masini electrice si hibride.

“Din pacate calitatea pe care o ofera majoritatea furnizorilor din Romania nu se ridica, cel putin deocamdata, la standardele Volkswagen. (…) Procesul de semnare a unui contract intre noi si un furnizor e de durata si necesita tot felul de auditari”, a explicat oficialul Volkswagen.

Intrebat daca vizeaza un contract cu Rombat, in contextul in care aceasta companie romaneasca va furniza, din 2012, baterii pentru masini microhibride din grupul auto francez PSA Peugeot Citroen si deci are standarde ridicate, Kulik a precizat ca are cunostinte profunde despre activitatea Rombat, dar ca nu exista momentan negocieri pentru ca firma romaneasca sa devina furnizor Volkswagen.

Industria furnizoare de componente auto din Romania cuprinde peste 300 de firme.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

2384 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Masini electrice. (Marţi, 23 noiembrie 2010, 14:11)

    AlinN [anonim]

    Irlanda, Coreea, masinile electrice, discontinuitatile in furnizarea de gaze si petrol, cresterea preturilor la hrana, revolte, disponibilizarile de la noi din tara, toate se leaga. Petrolul va fi din ce in ce mai putin.
    Ceva nu inteleg. De ce firmele de masini insista sa faca masinoaiele (chiar si cele de clasa mica intra in categorie) precum cele pe combustibili fosili? Un om are max 150 de kg. Masina are inca 1000kg in cel mai fericit caz. De ce sa fac pentru (in medie) doi oameni care circula pe sosea o masina de 3 ori mai grea decat ei pentru a-i duce de la punctul a la punctul b? Nu as fi mai castigat daca as face o masinuta in genul renault twizy? Ar avea nevoie si de mai putina energie si ar realiza aproximativ acelasi rezultat. Te-ar duce de la a la b.Plus eventual un mic bagaj. In fine, sa fie si cu posibilitatea de a fi incalzita, acoperita, sa aibe un oaresce confort. Nu inteleg de ce nu incearca marile firme producatoare sa "think outside the box". Ce nevoie am sa car o tona de fiare cu mine.? Cu cat masina este mai micuta si mai usoara, are nevoie de mai putine baterii, bateriile vor fi mai ieftine, masina va fi mai ieftina si daca se apropie de 80km la ora vom face acelasi lucru cu ele ca si cu masinile pe benzina.
    • -5 (9 voturi)    
      Tipic comunist. (Marţi, 23 noiembrie 2010, 14:32)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      In comunism a-i fi ajuns erou al muncii socialiste.Si ca o replica:de ce-ti trebuie masina ca sa te deplasezi de la pct.a) la pct.b)?Mersul pe jos face piciorul frumos.Si de ce trebuie sa te deplasezi?Tu nu ai treaba si umbli haimana?Asta ,pentru a fi in tonul solutiilor tale.
      • -5 (7 voturi)    
        corect... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 14:55)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui mircea

        ...si la urma urmei exista si tren si autobuz.....

        Ce nu intelege "tovarasul" este ca sunt unii carora le plac masinile mari si luxoase, cu cele mai performante tehnologii.

        totusi, mai exista o varianta, pe langa masinile electrice...cele cu hidrogen. Din multe puncte de vedere, ar fi mai avantajoase.
        Pana la urma, astea mixte par a fi cel mai avantajoase.
        Am doua amendamente: - as pune pariu (dar nu cred ca voi ajunge sa vad) ca petrolul va mai fi pentru cel putin 100 de ani, tot timpul se descopera rezerve noi...sa nu uitam ca probabil sunt resurse imense pe fundul marii sau al oceanului;
        - pretul mare al benzinei se datoreaza taxelor, nu petrolului. Benzina, inca, are un mare avantaj: enegie mare intr-un volum mic. ia hai sa taiem taxele sa vezi ce ieftin este..cred ca in jur de 2 lei litrul de benzina.

        Chestia cea mai buna cu masinile electrice e disponibilitatea energiei electrice....adevarul e...
        • -1 (5 voturi)    
          s-a dat dracu cu astia. cel putin mercedes se cred (Marţi, 23 noiembrie 2010, 18:13)

          2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui Marius

          pai in tara se fac produse la calitatea mercedes si nu se fac la calitatea tdi? mai sa fie.
          adica psa poate lua baterii de la noi dar ei cauta mai bune. sanchi. ei sunt departe de un model hibrid si o arunca pe furnizori
      • +7 (7 voturi)    
        Nu m-am explicat prea bine. (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:31)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Crede-ma, sula are mult mai multe legaturi cu prefectura decat ce-am vrut sa spun eu cu comunismul. Ma refeream strict la lucrul mecanic. Daca pot avea aproape acelasi confort la un pret mai mic, doar ca nu mai car hardughia de doua tone dupa mine, de ce sa platesc atat de mult pe baterii care sa faca lucru mecanic pt a cara hardughii? In fine, n-as fi un profesor ideal, nu le am cu explicatiile, poate intelegi.
        • -3 (5 voturi)    
          Nu stiu de unde ai scos-o cu hardughia de 2 tone.. (Marţi, 23 noiembrie 2010, 16:40)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          ...eu am avut o Dacie papuc, din care vindeam marfa...adica cantaream masina plina cu marfa si apoi goala.
          Dacia papuc goala cantareste in jur de 1,2 tone , si e o masina grea...sau, sa zicem medie.
          O masina cantareste in jur de 1-1,5 tone.
          Ea se proiecteaza la 5 calatori (berlina) plus bagaje.
          Deci, lejer, poti ajunge la incarcatura de 600 kg (5calatoriX80 kg plus bagaje, plus roata de rezerva, etc), pentru un drum la mare, sau strainatate, etc...am dat doar un exemplu,

          Tu vrei sa zici ca poti sa ai o masina super-usoara sa transporti asta..sa zicem , la un drum de 2000 de km? plus baterii electrice? nu cred...
        • +3 (3 voturi)    
          masini mici (Marţi, 23 noiembrie 2010, 17:23)

          Klaus_CT [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

          Am renuntat la o masina cu motor de 1.9 diesel pt. una cu motor de 1.4 benzina. Masina anterioara era mare, confortabila, dar avea costuri mai mari de intretinere. Aceasta este super ok si ea si foarte confortabila, de asemenea. Ce facea vechea masina? Ma transporta de la A la B. Ce face aceasta? Exact acelasi lucru, dar cu costuri mai mici. Nu regret in nici un caz o magaoaie de masina, doar ca ma vada X sau Y si sa traga concluzii tipic romanesti. Nu are rost sa dau exemple de oameni ce au platit peste 10.000 de euro pt. Mercedes sau Audi si au inmatriculat acele autoturisme in Bulgaria, doar ca sa economiseasca 500 de euro. Concluzia este ca marea majoritate nu ne permitem masinile pe care le conducem, acest bun fiind probabil cea mai scumpa chestie mai accesibila pe care am putea-o achizitiona! :)
    • -2 (4 voturi)    
      E simplu (Marţi, 23 noiembrie 2010, 14:41)

      ik [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      pt ca tb sa indeplineasca niste standarde de siguranta. Inerca sa-ti inchipui rezultatul unei ciocniri usoare intre masina ta super usoara si o masina ca de ex un volvo S80. Probabil ca de-ar dea jos de pe parbriz cu stergatoarele.
      • +2 (2 voturi)    
        Scazi limita de viteza. (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:25)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui ik

        Pai daca oamenii nu mai au cu ce sa mearga? Nu isi vor mai permite sa dea 10$ pe litrul de combustibil si masinile clasice vor deveni tot mai rare. Infrastructura nu le va mai apartine asadar n-ar exagerat sa reduci limita de viteza pentru cresterea sigurantei. 45km/h in orase si 80 in afara. Oricum, un risc va exista vreo 10 ani pana se vor rari semnificativ, dar gandeste-te ca si carutele circula relaxat la noi in tara.
        • +1 (3 voturi)    
          E o solutie cam radica (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:49)

          ik [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          Dar raspunsul la intrebarea ta pina la urma este ca sunt multi care vor confortul si siguranta unei limuzine dar sunt interesati si de un consum cat mai mic posibil. Cine vrea masini mici si economice n-au decit sa-ti urmeze sfatul, dar incearca sa-ti inchipui cum ar fi sa mearga o familie cu 3 copii vreo 600 de km in masina propusa de tine. Comfortul e un lux doar daca mergi 5 km cu masina pina la serviciu pt distante mari eu cred ca se justifica.
    • +5 (5 voturi)    
      nuuuuuu (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:02)

      unu_de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Imi plac raspunsurile celorlalti privitoare la mesajul tau:
      Cum indraznesti sa afirmi ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui ??? Pamantul este centrul Universului! Comunistule, sa te ardem pe rug...noua nu ne plac ideile noi.
    • +3 (3 voturi)    
      de ce? (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:03)

      alina [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      pentru ca sunt multi care gandesc ca taranii ca aia de sus....
      • 0 (2 voturi)    
        Nu te supara (Marţi, 23 noiembrie 2010, 17:17)

        ik [anonim] i-a raspuns lui alina

        dar daca doar atata te duce capul sa spui dupa parerea mea esti doar o mare gasca si atat.
    • +6 (6 voturi)    
      Cum bre? (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:19)

      Cocalar PhD [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Pai altfel ce sa faca toti idiotii cu Audi, BMW si Passat (TDI)? Cum sa mai arate ca au valoare? Cum sa mai muaaarraaa dujmanii? Ce soc cultural ar fi pentru ei... E o ineptie ce propui. :)
      • +2 (2 voturi)    
        TDI (Marţi, 23 noiembrie 2010, 17:26)

        Klaus_CT [utilizator] i-a raspuns lui Cocalar PhD

        TDI = fratele romanului :)
    • +1 (1 vot)    
      Ideea nu este rea, (Marţi, 23 noiembrie 2010, 17:06)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      dar de exemplu daca vrei sa mergi cu masina pe anumite portiuni unde viteza vantului este mai mare, ce vei face ? Masinile mai mici sunt de obicei folosite pentru a face un traseu din punctul A in punctul B in oras. Pot fi folosite si in afara oraselor, dar se presupune ca daca vrei sa faci o iesire ai nevoie de echipament: haine, etc. Mancarea poate fi cumparata si de pe drum..
  • +1 (3 voturi)    
    Un Attila dubios (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:15)

    Hunul de servici [anonim]

    Oricum nu cred din start opinia unui Attila despre ce se face in Romania (mamaaa, ce gzenofob zunt..chiar n-am motiv, nu-i asa?).

    Si e buna intrebarea alora despre Rombat, pt ca uite asa descoperim ca Attila a vorbit mai mult cu furnizori mai slab dotati si i-a evitat pe aia recunoscuti international, asa a concluzionat el „inteligent” ca nu gaseste calitate in Romania. Nu gaseste pt ca nu vrea sa gaseasca..

    De fapt, Rombat e una dintre cele mai bune companii in domeniu, masini electrice frantuzesti vor circula cu baterii romanesti!
    • 0 (4 voturi)    
      o fi pentru nivelul de calitate frantuzesc.... (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:53)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Hunul de servici

      La auditurile facute de francezi inchid ochisorii auditorii, ba la una, ba la alta iar relatia interpersonala are mare importanta. Asa ceva nu face un auditor neamt. Daca cu francezii mai reusesti sa treci peste una-alta, la nemti nu merge. Auditurile facute de nemti sunt de departe peste auditurile francezilor, la toate capitolele, adica nivel de calitate a produselor, nivel de dotare tehnologica, nivel de pregatire a resursei umane, performanta financiara a companiei, solvabilitatea ei.... ehei, multe.... stie Dl Attila ce zice.....Sa reusesti calitatea din industria auto pentru masinile germane ale anului 2010 nu-i pentru orice companie.....
  • +5 (5 voturi)    
    componente, nu baterii (Marţi, 23 noiembrie 2010, 15:43)

    Puky Puk [anonim]

    Volkswagen cauta furnizori de componente electrice, nu de baterii. E o MARE diferenta.

    Volkswagen isi dezvolta bateriile pentru hibride impreuna cu Sanyo.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri