De ce nici macar indienii nu se inghesuie sa cumpere cea mai ieftina masina din lume

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 3 decembrie 2010, 12:13 Economie | Auto

Tata Nano
Foto: Tata Motors
​Indienii de la Tata Motors erau siguri ca Nano, masinuta de 2.500 de dolari, va revolutiona parcul auto si ii va convinge pe multi proprietari de scuter sa treaca la un mijloc de circulatie mult mai sigur si mai incapator. Lucrurile stau insa rau, iar in noiembrie vanzarile Nano au scazut cu 85%, astfel ca in toata tara abia s-au gasit 500 de clienti. Problemele tehnice aparute, marketing-ul ineficient, recentele scumpiri ale Nano dar si greutatea cu care oamenii obtin finantare sunt cateva dintre motivele care au dus la situatia actuala.

Se pare ca cea mai ieftina masina din lume este scumpa pentru foarte multa lume. Intr-o tara unde cei mai multi castiga sub 200 de dolari/luna, o masina de 3.000 - 3.500 dolari (in versiunea cu mai multe dotari) este greu de cumparat si de intretinut. In plus, Tata a anuntat un consum de 5 litri/100 km pentru masina cu motor de 33 CP, lucru care duce la costuri mari cu benzina daca ne gandim ca in condusul de zi cu zi masinuta e mult mai "gurmanda".

In plus, drumurile sunt proaste, iar cei care stau in imensele mahalale din India nu au unde sa-si lase masina in siguranta, daca totusi ar cumpara-o. Nano a mers prost si din cauza scandalului legat de presupuse probleme tehnice la instalatia electrica. Dupa ce mai multe masini au luat foc pe sosele, presa a scris mult, iar imaginea Nano a avut de suferit. Compania neaga faptul ca vanzarile ar fi afectate in vreun fel de scandalul incendiilor si spune ca de vina ar fi greutatea cu care oamenii primesc finantare, dar si marketing-ul ineficient facut de producator.

Astfel, intr-o tara dominata de scutere, foarte putini indraznesc sa spere ca pot fi proprietari de masina, chiar daca e vorba de una ieftina. Cei mai multi nu au fost vreodata intr-un showroom auto si inca exista perceptia ca Nano e o masina care iti este livrata la multe luni din momentul comenzii. Ei bine, Tata Motors nu a comunicat cum trebuie, iar acum are de gand sa instaleze chioscuri informative in cat mai multe sate.

In plus, desi in momentul lansarii din 2009 cererile au fost atat de numeroase incat Tata Motors a facut o loterie pentru a decide primii 100.000 de posesori, in prezent vanzarile sunt slabe. In iulie au fost livrate 9.000, iar luna trecuta doar 509. In prezent circula doar 70.000 de masini Nano in India, iar vina le apartine si celor de la Tata care au lansat masina fara a avea o capacitate suficienta de productie.

Acum, cand noua fabrica e in rapida ascensiune, cererea pare sa fie tot mai slaba, iar oamenii cu venituri mai mari rad de micul Nano si spun ca nu si-ar lua niciodata asa ceva, alegand in schimb marci de traditie precum Skoda, Suzuki sau Mahindra.

Compania admite ca o astfel de masina trebuie promovata printr-un marketing special si spune ca invata din mers la acest capitol. Cert e ca Tata e nevoita sa repare situatia pentru ca Nano ii poate aduce profit sanatos doar daca se vinde in volume mari.

Surse utilizate: Financial Times, The Wall Street Journal, Autocar UK, Business Standard India


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

8427 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    ... (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:27)

    Marcu [anonim]

    Noi cei care stim cum este sa traiesti din sub 200 USD/luna intelegem de ce masinuta asta de 3000 USD nu se vinde ca painea calda.
    • -14 (24 voturi)    
      da da (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:37)

      io [anonim] i-a raspuns lui Marcu

      adica voi astia care frecati menta pe net si asteptati a va plateasca statul? daca ai gandi macar un pic ai scoate mai mult de 200USD/luna numai din faptul ca stai toata ziua si butonezi pe net, si nu te-ai mai vaita.
      • +5 (9 voturi)    
        realizezi (Vineri, 3 decembrie 2010, 14:20)

        me [anonim] i-a raspuns lui io

        cat de penibil e comentariu tau, nu?
        si tu unde esti mataluta, a?
        • -5 (11 voturi)    
          ai dreptate (Vineri, 3 decembrie 2010, 15:46)

          io [anonim] i-a raspuns lui me

          sunt foarte penibil. Doar ca eu nu castig 200USD/luna, si nici nu ma vait pe unde apuc ca o duc rau. Frec menta pentru ca imi permit, asa cum am masina pentru ca imi permit etc... Cand ai un venit de sub 200USD/luna nu prea cred ca iti permiti sa pierzi vremea si sa te vaiti...sau cel putin asa vad eu lucrurile. In Romania toata lumea se vaita dar nimeni nu face nimic(de la cel mai sarac pana la toti politicienii, toti asteapta sa faca altu ceva si sa le cada si lor ceva).

          Si mai citeste odata comentariul meu poate intelegi si tu ceva(ce te face sa crezi ca eu frec menta pe net? ai idee cati bani se fac online?)
          • +8 (10 voturi)    
            Esti nesimtit. (Vineri, 3 decembrie 2010, 16:27)

            robert [anonim] i-a raspuns lui io

            Eu castig 3000 euro pe luna insa stiu o gramada de oameni mult mai capabili decat mine care castiga 200 euro pe luna pentru simplul fapt ca in tara asta lucrurile nu sunt prea logice. Nu cred ca e cazul sa faci parada cu realizarile tale in conditiile in care ele se datoreaza in mare parte unei sanse pe care multi oameni nu o au pentru ca, ha, ha, asa e viata. Nu de altceva, dar risti sa pari un parvenit naiv cu mari complexe de inferioritate.
            • +4 (4 voturi)    
              corect (Vineri, 3 decembrie 2010, 23:34)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui robert

              foarte bine spus. prea multa lume vede valoarea doar prin prisma banilor.
            • +1 (1 vot)    
              da-ti demisia (Luni, 6 decembrie 2010, 12:28)

              alexmarginean [utilizator] i-a raspuns lui robert

              daca esti constient ca sunt oameni care ar face treaba ta mai bine ar trebui sa-ti dai demisia. Nu de altceva, dar risti sa pari un parvenit cu mari complexe de inferioritate :)
              • 0 (0 voturi)    
                Da, dar nu pot. (Luni, 6 decembrie 2010, 16:16)

                robert [anonim] i-a raspuns lui alexmarginean

                Bun sfat, numai ca nu prea am cum sa imi dau demisia, fiind freelancer de felul meu...
        • -1 (5 voturi)    
          penibil (Vineri, 3 decembrie 2010, 16:06)

          butonator [anonim] i-a raspuns lui me

          200 usd nu e salariul minim pe economie? sper ca muncesti doar 2-3 ore pe saptamana.. mi-ar fi rusine sa ma laud cu asemenea 'venituri' la un job full time. deh, nu ne-a placut la toti cartea, dar sa nu-ti placa nici munca, asta deja pute.. salariul mediu net in romania in septembrie era peste 400usd.
          • +2 (6 voturi)    
            ... (Vineri, 3 decembrie 2010, 16:36)

            Marcu [anonim] i-a raspuns lui butonator

            Inainte sa va scoate ochii cu argumente taioase, dati-mi voie sa clarific. Chiar daca acum castigam mai bine de-atat, multi dintre noi au trait si in anii '90 cand salariu de 200 USD/luna era considerat bun. Tot atunci o Dacie 1310 era 3000 USD, dar era considerata scumpa. Cam la asta ma refeream. Mai calmati-va putin, ca e tara plina de femei frumoase :)
            • +1 (1 vot)    
              clar.. (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:08)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Marcu

              un raport 1:15? si un neamtz care castiga in medie 3000 de euro viseaza la un bmw de 45k la fel cum visai si tu in 90 la o dacie 1310. puteai sa-ti cumperi si un trabant, asa cum poate si indianul sa ramana la scuter..
              nano este o masina pe masura buzunarului indian. ca n-au fost in stare sa o vanda, asta e alta poveste..
              • +2 (2 voturi)    
                Cred ca ii confunzi pe nemti cu romanii. (Vineri, 3 decembrie 2010, 19:54)

                .... [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                In general in tarile occidentale oamenii isi cumpara masina de care au nevoie. Spre deosebire de ei, romanii tin mai mult sa-si etaleze statutul social. La fel si in cazul caselor imense pe care multi le construiesc si apoi nu mai apuca nici sa le mobileze cum trebuie (in schimb pe dinafara trebuie sa arate mai bine ca ale vecinilor).
      • +1 (1 vot)    
        Frecatul mentei cu folos. (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 12:22)

        luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui io

        Iti raspund tie si imi fac si putina reclama. Vorba aia - poti impusca doi iepuri dintr-un foc, cateodata :).
  • +1 (3 voturi)    
    Cum vine asta? (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:32)

    sile [anonim]

    In 2009 au facut loterie pentru primele 100.000 bucati, intre timp au mai vandut, da rpe trazi circula doar 70.000?
    • +4 (6 voturi)    
      uite-asa (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:52)

      george [anonim] i-a raspuns lui sile

      e simplu; restul au luat foc!
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:15)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui george

        Mi-a placut asta!
    • +3 (3 voturi)    
      E simplu (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:00)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui sile

      Daca au facut loterie pentru primele 100.000 de bucati nu inseamna ca le-au si livrat pe toate.
      • 0 (2 voturi)    
        Articolul zice altceva (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:55)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        "...inca exista perceptia ca Nano e o masina care iti este livrata la multe luni din momentul comenzii. Ei bine, Tata Motors nu a comunicat cum trebuie..."

        Daca nu se mai asteapta luni de zile, inseamna ca livrarile sunt cat de cat la zi.
    • 0 (0 voturi)    
      Fii mai tent la citit (Vineri, 3 decembrie 2010, 17:08)

      Bog [anonim] i-a raspuns lui sile

      Daca erai atent cat de cat si nu te grabeai ai fi vazut ca articolul specifica destul de clar...70.000 in India.Masina s-a vandut si in alte tari.
  • +1 (3 voturi)    
    greseala strategica (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:19)

    io [anonim]

    daca cei de la Tata au conceput Nano ca pe un concurent al scuterelor, is de-a dreptul idioti.
    in traficul infernal din orasele indiene, vorba poetului:
    cu scuterul te poti strecura, dar cu Nano ba.
    deci cel mult si-au cumparat Nano cei care utilizau oricum masina si care doreau o optimizare a costurilor cu carburantii.
    • +1 (3 voturi)    
      Optimizare? (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:57)

      sile [anonim] i-a raspuns lui io

      La 5 la suta consum (in specificatii), e cat un Focus diesel. Si scoate doar 33CP.
      • +1 (1 vot)    
        nu conteaza (Vineri, 3 decembrie 2010, 16:16)

        io [anonim] i-a raspuns lui sile

        consumul extraurban, ca nu a fost conceputa pentru concedii!
        esential e consumul in oras. in orasele lor.
        cu trafic infernal, fara reguli de circulatie, unde mai mult se sta decat se circula.
        si crede-ma ca aici e mare diferenta intre o masina cu 2 cilindri si orice masina cu 4, fie si diesel.
  • +3 (3 voturi)    
    errr (Vineri, 3 decembrie 2010, 13:54)

    ska [anonim]

    e urata rau?
    ford ka pare miss univers pe langa asta
  • +4 (4 voturi)    
    crash test NANO (Vineri, 3 decembrie 2010, 15:58)

    NCAP [anonim]

    Crash test pentru nano ... este sa te sprijini de ea.
  • 0 (0 voturi)    
    Nano in India (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 8:44)

    Comentator [anonim]

    Ah, drama indianului care nu-si poate lua masina...
  • 0 (0 voturi)    
    pai ce aia e masina (Sâmbătă, 4 decembrie 2010, 19:07)

    manivela [anonim]

    scuterul ramane scuter.
  • -1 (1 vot)    
    s-o vanda in Europa (Luni, 6 decembrie 2010, 8:16)

    catelu [utilizator]

    Dacia a patit exact la fel cu Logan: vanzarile in Romania, unde masina a devenit prea scumpa, s-au prabusit,. Dar piata europeana i-a salvat.
    Cred ca si Nano s-ar putea vinde in Europa, daca ii pun ABS, un beeper pentru centura si trei-patru led-uri sa devina mai interesanta pentru Europeni.
  • 0 (0 voturi)    
    prioritati in viata (Luni, 6 decembrie 2010, 11:10)

    ilie [anonim]

    oamenii saraci au alte prioritati, decat sa-si cumpere o masina
  • 0 (0 voturi)    
    trenule masina mica !! (Duminică, 24 iulie 2011, 0:42)

    strongvaleriana [anonim]

    marketing?
    hm, era suficient sa le urce pe vectorul cinematografiei autohtone ..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri