Producatorii se zbat sa reduca semnificativ greutatea popularelor camionete pentru a se putea incadra in noile limite maxime de consum in SUA

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 28 decembrie 2010, 10:53 Economie | Auto

Ford F-150, cea mai populara camioneta din SUA
Foto: Ford
​Producatori auto precum General Motors si Ford cauta solutii pentru a reduce cu cateva sute de kilograme greutatea popularelor camionete (pick-up truck), astfel incat sa se incadreze in normele stricte de consum de combustibil ce intra in vigoare in 2016 pe piata americana. Marele pariu este ca reducerea greutatii sa se faca fara a micsora performantele si sarcina utila a vehiculelor, iar printre solutii se numara inlocuirea otelului cu aluminiu in cat mai multe locuri si gasirea unor aliaje noi, mai usoare, noteaza Reuters.

Normele arata ca in medie, consumul mixt al camionetelor trebuie sa scada de la valoarea de peste 9 litri/100 km, la sub 8 litri/100 km peste sase ani, iar aceste cerinte le dau bataie de cap producatorilor auto care au la dispozitie doar un ciclu de design pentru a se conforma.

Totusi, e important de spus ca in ultimul deceniu greutatea medie a camionetelor americane a crescut cu 22% deoarece au fost adaugate componete electronice, de siguranta si de confort care au dus greutatea la peste 2.000 - 2.200 kg, in timp ce consumul mediu de combustibil abia s-a imbunatatit cu 2%.

Producatorii americani trebuie sa gaseasca variante pentru a reduce greutatea camionetelor cu 200 - 400 kg, iar printre solutii se numara utilizarea aluminiului in loc de otel in cat mai multe locuri, dar si gasirea unor aliaje speciale, mai usoare.

In SUA sunt extrem de populare camionete precum Ford seria F, Chevrolet Silverado si GMC Sierra Trucks, iar producatorii trebuie sa se asigure ca reducerea greutatii nu va diminua performantele masinii si nu va micsora sarcina utila.

Teste facute de General Motors cu o camioneta mai usoara cu mai multe componente din aluminiu au foat abandonate destul de repede dupa ce s-a constatat ca in productie un astfel de model ar fi fost mult mai scump.

E clar insa ca producatorii vor trebui sa se conformeze pana la urma, iar in urmatorul deceniu, la unele modele de camionete greutatea ar putea scadea cu peste 400 kg.


Citeste mai multe despre   






















4404 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    eco (Marţi, 28 decembrie 2010, 11:19)

    gheo [anonim]

    marii producatori americani de autoturisme ar face orice ca sa nu investeasca in motoare noi.
    pot ei sa reduca greutatea cu 400 kg, cand ai motor de 6.3 litri care dezvolta doar 330 cp, ai o mare problema de eficienta, de consum si de poluare.
    in europa 330cp se obtin din motoare de 3.5 litri iar daca sunt diesel consumul mediu este de 2.5 ori mai mic decat al motoarelor americane de 6.3 litri, in conditiile unui cuplu mai bun si deci mai potrivit pentru a cara greutati.
    singura justificare a acestei politici este ca actionariatul este comun atat la rafinarii cat si la producatorii auto...
    • -3 (11 voturi)    
      numai ca (Marţi, 28 decembrie 2010, 11:54)

      ghitza din plescoi [anonim] i-a raspuns lui gheo

      americanii fac si pick-up trucks de 4 cil, 160 hp la o cilindree de 2.3-2-5 litri.
      iar benzina costa la juma pretzul din ioropa.
      america are o economie bazata pe eficienta. daca ar fi asa cum zici, pana una, alta, masinile europene stau acasa. nu prea au...putere de patrundere in america. benzina folosita in america, pe care sunt chitite motoarele americane, este de 87-89 octani.
      sa nu mai vorbim de fiabilitate. un pick up truck american te tzine douj'de ani. mergi in america, si'ai sa vezi camionete de peste zece ani, zburdand, incarcate, pe sosele.
      sarbatori fericite, gheo !
      • +6 (10 voturi)    
        lol (Marţi, 28 decembrie 2010, 12:40)

        scharke [utilizator] i-a raspuns lui ghitza din plescoi

        este recunoscuta lipsa de fiabilitate a masinilor americane... americanii nu cumpara masini europene pentru ca sunt scumpe pt ei, e un mod de a proteja industria locala... auzi la el, fiabilitate... de aia america e plina de toyota si honda de fiabile ce sunt tancurile alea de neam prost...
        merge 1 vacar la bordul unui mastodont ca sa cumpere friez de la fast food si benzina ieftina de la irakienii pe care ii bombardeaza...
      • +8 (12 voturi)    
        in context... (Marţi, 28 decembrie 2010, 13:17)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ghitza din plescoi

        1. camioneta americana de "douj'de ani" este echivalentul unor masini europene care intre timp au trecut prin 2-3 cicluri de reciclare.
        2. desi benzina este mai ieftina, consumul este atat de mare ca de fapt platesti mai mult. ca sa vezi!.. 15-17mpg vs un diesel european?
        3. us consuma 18 milioane barili de petrol pe zi la o populatie de 300 milioane. europa consuma 13 milioane de barili la o populatie de 500 milioane. daca us ar consuma per capita petrol cat ue nici n-ar mai avea nevoie de importuri.. si de razboaie..
        "economie bazata pe eficienta"?! sarbatori fericite si tie ghitza!
        • -2 (6 voturi)    
          nu mai spune (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:51)

          gigi marga [anonim] i-a raspuns lui pehash

          1. omul a sesizat ca inca mai sunt camionete vechi de 20 de ani pe care cineva plateste o suma derizorie si le mai tine in curte pentru diverse job-uri mai "murdare" pentru a-si proteja camionul mai nou. Cand se strica nici nu se chinuie sa le mai repare.
          2. ar trebui facut un calcul ca sa vezi cand ajungi la "break-point". Se ia in calcul diferenta de pret dintre "junghiul" american si "minunea" diesel europeana, apoi adaugi diferenta de pret dintre benzina si motorina (in US motorina e putin mai scumpa ca benzina) si vezi in cati ani/mile parcurse ajungi la acelasi pret. Daca vrei si mai exact, iei in considerare cheltuielile de intretinere, taxele, etc. Ultima data cand am facut asa ceva intre o toyota normala si una hybrid am gasit un "break point" la vreo 6-7 ani. Evident ca daca intentionezi sa-ti schimbi masina mai repede, nu ajungi niciodata acolo, si consider ca am procedat bine, uite, de pilda azi hyundai sonata 2011 cu motor pe benzina consuma aproape ca un prius.
          3. hai nu mai spune! si ce compari acolo? mere cu coji de seminte? Pai ce suprafata are US si ce suprafata are europa? Ce distanta "naveteaza" in medie europeanul si cat americanul?
          Sarbatori Fericite si la Plescoi... apropo, cum ajungi din Plescoi la oras? Cu dieselul?
          • +3 (7 voturi)    
            break point.. :) (Marţi, 28 decembrie 2010, 16:41)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui gigi marga

            iti dau sa calculezi un break point: iei tot volumul atmosferei pamantului, il imparti la numarul de locuitori, calculezi ce impact are masina medie americana vs masina medie europeana si dup-aia cauti un break point.. cat timp dureaza pana mori tu asfixiat de gazele masiniil. dup-aia ii explici plodului tau, daca il ai, de ce preferi o hyunda sonata 2011 cu 24/35 mpg si esti mai destept decat un european intr-un passat bluemotion cu 54/74 mpg. sau poate ii explici de ce in sua nu se vinde un vw polo... in conditiile in care sua oricum are limite de viteza mai mici decat europa. succes!
            • -2 (4 voturi)    
              Bad math (Marţi, 28 decembrie 2010, 19:34)

              Houstonianul [anonim] i-a raspuns lui pehash

              Pai de treaba are populatia pamantului in modelul tau? Ce-s de vina americanii (sau europenii) ca africanii/chinezii/indienii se inmultesc ca iepurii fara nici o consideratie pentru cat poate pamantul sa duca?

              1 milion (sau cat o fi) de copii nascuti pe luna pe banda rulanta de saracii din Africa/Asia consuma colectiv mai mult decat orice ecologist feroce din West.

              Daca toate neamurile pamantului ar face cate 2-3 copii maxim pe familie ca in West, nu ar fi ajuns populatia la 7 miliarde, si "o camioneta la fiecare" nu ar fi avut nici un impact semnificativ pentru planeta.

              Sursa principala a poluarii nu este atat tehnologizarea si avansul technologic, ci inmultirea necontrolata, exponentiala a saracilor care perpetueaza saracia fatand copii pe banda rulanta ce n-au nici un viitor intr-o lume tot mai aglomerata!
              • +1 (3 voturi)    
                very bad.. :) (Miercuri, 29 decembrie 2010, 0:08)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Houstonianul

                africanii aia care se inmultesc mai rau ca iepurii in niste colibe de paie cred ca polueaza foarte tare.. de altfel tot ei, fara nici o consideratie pentru cat poate pamantul sa duca, consuma resurse importate din toate tarile lumii.. baga materia prima in coliba si scot fordul f150.. pe care dup-aia il trimit la americani..
            • -1 (1 vot)    
              bluemotion (Miercuri, 29 decembrie 2010, 14:27)

              gigi.marga [anonim] i-a raspuns lui pehash

              Daca tu nu vrei sa calculezi nimic si te uiti numai la cifrea absolute, sau faci misto este problema ta si o n-o sa mor eu de asta.
              Eu nu trebuie sa explic copiilor nimic, este SIMPLU: emissile de noxe diesel ale lui bluepoint nu sunt conform specificatiilor U.S. admite pana si VW.
              Nu am idee de ce nu se vinde VW Polo in US, ebventual intreaba producatorul, oricum, mi-e nu-mi pasa de urâtzania aia.
              Am testat un VW Jetta pe motorina in US - pretul pentru ceea ce oferea m-a facut sa ma uit mai departe repejor. Iar consumul nu prea se apropia de ceea ce specifica sticker-ul pe masina...
          • +2 (2 voturi)    
            fun fact (Marţi, 28 decembrie 2010, 22:39)

            alex [anonim] i-a raspuns lui gigi marga

            adesea sunt mai interesante comentariile articolului decat articolul :) ceea ce mi-a atras atentia aici este sintagma "break point". daca-mi permiti, cred ca vroiai sa folosesti "break even"
      • +3 (5 voturi)    
        da? (Marţi, 28 decembrie 2010, 13:25)

        popas [anonim] i-a raspuns lui ghitza din plescoi

        te inseli amarnic atunci cand spui ca masinile europene nu merg in USA. Ai putea sa faci o analiza mai buna si sa vezi ca acolo, mercedes si mbw sunt marci de super lux.

        ai putea chiar sa deschizi site-urile firmelor constructoare de masini, sa vezi ca au unitati de productie in USA.
        • 0 (4 voturi)    
          fa un popas (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:17)

          ghita [anonim] i-a raspuns lui popas

          era vorba de pick up trucks / camionete. stii vreo camionete ...mbw (?!?).
          nu vorbim de autoutilitare, vans. e vorba de camionete deschise. spuneti'mi cateva marci europene d'au spart lumea. pana una alta, p'acilea nissan, mazda si opel (gm) se vad. pardon, si...tata motors.
          daca vorbim de autoutilitare/dube/vans, mai revedeti. e adevarat, intalnesti iveco, mercedes si vw.
    • 0 (0 voturi)    
      Analiza (Marţi, 28 decembrie 2010, 11:55)

      R [anonim] i-a raspuns lui gheo

      Buna analiza.
    • +1 (5 voturi)    
      Prea multe reviste citite la toaletă dimineaţa :) (Marţi, 28 decembrie 2010, 13:37)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui gheo

      "in europa 330cp se obtin din motoare de 3.5 litri iar daca sunt diesel consumul mediu este de 2.5 ori mai mic decat al motoarelor americane"

      1. 330 CP se obţin dintr-un 335d cu o mică reprogamare, numai că are 3000cc (2993 mai exact) şi nu 3500. Şi poţi să fii fericit pentru acei 7 cc lipsă până la 3000, fiindcă ei te împiedică să plăteşti un impozit de vreo 1100 EUR/an ca să-l îngraşi pe nea Chelu' Marinaru' :P

      2. Orice Diesel european common-rail e o gaură neagră a banilor tăi (injectoare, pompa etc) dacă trăieşti într-o ţară cu motorină proastă, iar cu toate pretenţiile jivinelor de la OMV motorina noastră e de 3 parale. (Dacă te consolează cu ceva, motorina americanilor e şi mai proastă. De asta niciun Diesel european nu prinde acolo).

      3. Benzina aia de 4 ori mai ieftină ca în Rromânia e o apă de ploaie de 85 de octani, care la noi dispăruse încă de pe vremea lui Ceaşcă şi pe care nici măcar defuncta Dacie 1310 nu o putea folosi în bune condiţii (ştiind cât de greu funcţionau chiar şi cu Premium 95). Mai există şi 87, 88, 89 şi 91.

      Echivalentul 98-ului european e (în cifrele lor) benzina de 93-95 de octani, care costă aproape ca la noi. Astfel încât nu ai niciun avantaj când ai o maşină modernă şi trebuie s-o alimentezi.
      • +1 (5 voturi)    
        diferenta (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:22)

        ghita [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        motoarele americane, pe benzina, isi trag puterea din cilindree. sunt motoare mai putin comprimate, cu uzuri mai mici.nu necesita octani prea multi. in plus, in america, benzina se vinde in amestec cu etnaol, cel putin 15%, ceea ce imbunatateste arederea. se vinde benzina cu octani putini, ca americanii e prosti si nu stie s'o faca.
        dieselul nu se vinde ca e puturos. si face fum mult. :-)
        la multi ani !
      • +1 (1 vot)    
        Cifra octanica (Marţi, 28 decembrie 2010, 17:28)

        Gabe2006 [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        Vezi ca cifra ocatanica in SUA se calculeaza altfel decat in Europa. De aceea aparent e o diferenta mare dar de fapt nu e asa mare.

        SUA Calculeaza cifra octanica dupa formula (R+M)/2 adica 87 Regular in SUA e 91-92 (R) in Europa. 93 (R+M)/2 - premium in SUA e echivalent cu 98(R) in Europa.

        Inca un amanunt e ca benzina din SUA contine 10% ethanol. Ia vezi cat ethanol contine benzina din Europa?
    • -1 (1 vot)    
      Motoare americane (Vineri, 31 decembrie 2010, 10:03)

      Zed [anonim] i-a raspuns lui gheo

      Treaba cu motoarele americane nu e atat de simpla pe cat crezi tu. Studiaza mai mult problema in privinta implicatiilor tehnice si abia dupa aia comenteaza.
  • +3 (7 voturi)    
    . (Marţi, 28 decembrie 2010, 11:51)

    xxx [anonim]

    Poate ar fi mai bine daca ar scadea greutatea soferului american cu 150-200 kg, astfel s-ar incadra fara probleme :D
  • +2 (6 voturi)    
    cresteti taxele (Marţi, 28 decembrie 2010, 12:43)

    a_claudiu [utilizator]

    Ce rost are o camioneta pentru oamenii de rand? In afara de cei care stau in orasele mici departate, de cei care au o meserie la care sa care tot timpul cine are nevoie de camioneta?

    In filme cel putin vezi tot americanul cu cate o camioneta in care unul, maxim doi pasageri se duc la shopping unde pun o sacosa doua in spate. Stilul american de mai mare e mai tare a prins si in Romania, vezi SUV-urile.

    Oricat de eficient ai face motorul inca trebuie sa consumi o gramada sa cari inutil tonele de metal dus intors. Iar inlocuirea otelului cu aluminiu nu rezolva problema deoarece se consuma o gramada de energie si pentru producerea aluminiului.

    Rareori mi se intampla sa trebuiasca sa car ceva care sa nu incapa in masina mea (Octavia). Atunci cand ai nevoie poti oricand sa inchiriezi o masina mai mare, sa pui o remorca sau sa ceri cuiva sa te ajute.
    • 0 (2 voturi)    
      nu cunoşti SUA (Marţi, 28 decembrie 2010, 16:42)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui a_claudiu

      Conformaţia, ca să zic aşa, Statelor Unite, e una de format rural, la care nu prea se potriveşte Octavia ta ;)
  • 0 (4 voturi)    
    posibil greseala in text? (Marţi, 28 decembrie 2010, 13:28)

    popas [anonim]

    nu cred ca o camioneta americana consuma 9 litri/ 100 km, poate 9 galoane, adica 9*4.5 litri = ~40 litri... Este cumva vreo greseala in text?
    • 0 (2 voturi)    
      daca nu stii, nu vorbi (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:38)

      gigi marga [anonim] i-a raspuns lui popas

      uite, la o simpla cautare iti arat eu o camioneta americana, marca Ford Ranger Cab care consuma in medie 9.4L/100. Chiar si camionetele japoneze din aceiasi clasa nu au consum mai bun, ba din contra.
      Ai sa vezi ca pana la urma constructorii se vor apropia bine de tinta de consum stabilita.
      • +1 (3 voturi)    
        hai sa vedem (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:28)

        Io [anonim] i-a raspuns lui gigi marga

        Ford F-150
        motor 3.7L V6 e specificat la 14l/100km in afara si 11l/100km in oras
        Asta pentru o masina de 2500kg. Yeah, right...
  • +1 (3 voturi)    
    sa va zic si eu una (Marţi, 28 decembrie 2010, 13:38)

    happyman [anonim]

    ...si au gasit varianta de a "economisi"??!!, inlocuind otelul cu aluminiul, metal a carui obtinere este de cateva ori mai scumpa fata de cea a otelului....deci o minunata solutie. Economisirea va incepe cand vor folosi si ei motoare de 1-2 litri max...
    • 0 (2 voturi)    
      folosesc. (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:26)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui happyman

      motoare de 2.3-2.5 l in patru cilindri. gama de pick-up truckuri este asa de mare incat poti gasi, la aceiasi marca, motoare dela 2 l pana la 6.5 l.
      spune'mi o camioneta europeana ( daca stiti vreuna) care are motor de 1 l si este folosita pentru lucru.
      cu distinse salutari, din plescoi,
      ghita
  • +3 (7 voturi)    
    ??? (Marţi, 28 decembrie 2010, 13:42)

    drivex [anonim]

    Aratati-mi voi o un pick-up american care are un consum mediu de 9l/100km si eu il mananinc! Iar traduceti cu Google Translate?
    In alta ordine de idei - masinile europene nu PREA se cind in US pentru ca "ii string", "le vin mici". De fiabilitate nu cred ca are rost sa vorbim....
    • 0 (2 voturi)    
      iaca (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:46)

      ghita [anonim] i-a raspuns lui drivex

      http://autos.yahoo.com/2011_ford_truck_ranger_regular_cab_4x2/

      ford ranger, 2.3 l, 4 cil.
      consum 22-27 mile pe galon.
      la starea soselelor americane, cam 70% este condus pe autostrada. ia o medie de 25 mile la galon, mergi la converter si gasesti 9.4 litri la 100 km.
      benzina de 87 octani, la un pretz de 2.5 usd / gal.
      vezi detalii la yahoo autos, pentru ce circula pe soselele americane.
      • +1 (3 voturi)    
        ??? (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:14)

        drivex [anonim] i-a raspuns lui ghita

        Vorbim de un consum mediu, nu de unul pe autostrada. Si "be", toata lumea stie ca cifrele de consum date de producator nu sunt realiste.
  • +2 (4 voturi)    
    haha! (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:21)

    CRISTIAN [anonim]

    Un pick-up american sau orice masina americana consuma 9l/100 atunci cand sta pe loc poate nu atunci cand ruleaza , mai ales ca o mare parte din ele au cutie automata.
    • 0 (2 voturi)    
      cutie automata? (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:47)

      gigi marga [anonim] i-a raspuns lui CRISTIAN

      consumul masinilor americane, din aceiasi clasa, este comparabil cu cel al masinilor de import.

      Cum adica mare parte din ele au cutie automata? Care e problema unei cutii automate? Toata lumea trebuie sa poata conduce cu usurinta, condusul nu este (numai) o arta, ci o necesitate, in plus la motoare mari, peste 2.4Ltr, cutia automata este de preferat, la fel cum este de preferat si in conditii de trafic congestionat.
      P.S. in America aproape toata lumea conduce, copii de la 15 ani, femei, batrani...
      • +1 (1 vot)    
        k (Miercuri, 29 decembrie 2010, 9:16)

        cristian [anonim] i-a raspuns lui gigi marga

        Ma refeream ca o cutie automata consuma cu 10-15 % in plus fata de una manuala nu la confort.
        Aici este vorba de consum nu de confort , da si eu as alege o cutie automata pentru confort, mai ales in traficul asta infect din bucuresti.
    • 0 (4 voturi)    
      Esti rautacios! (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:57)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui CRISTIAN

      Sunt situatii cand merge si consuma doar 9l/100Km
      -cand merge la vale
      -cand este tractata
      -cand este impinsa
  • -1 (5 voturi)    
    Ford F150 (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:29)

    gabriel.pop [anonim]

    Nu ati inteles nimic. Sunt curios citi din cei care posteaza aici au vazut sau condus un F150? Citi pot sa cumpere?
    Sunteti ca babele alea de la colt. La cei trebuie maica?
    • +2 (6 voturi)    
      "Cati pot sa cumpere?" (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:50)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui gabriel.pop

      Pai ce, ne jucam de-a cine poa' sa cumpere? Sau cine poa' sa-si cumpere masina cea mai mare? Mai bine te-ai intreba cati VOR sa cumpere! Am vazut magaoaia si sper sa nu ma damblagesc niciodata (imi fac cruce) atat de tare sa cumpar vreuna.
      Si apropos de "la ce-i trebuie": foarte multi cumparatori de magaoaie care consuma enorm din America le folosesc sa-si deplaseze dosul personal si doar atat din punctul A in punctul B. Nu le trebuie neaparat magaoaia. Si-o cumpara fara sa gandeasca.
      • 0 (4 voturi)    
        90% din americani (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:07)

        ghitza [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        locuiesc in case la curte. oricand ai nevoie de carat ceva. distantele sunt altele. este f. versatil pentru ei un pick up truck. cu asta isi fac treburile casei, isi trag barca la lac, isi pun motocileta pentru off road. sau bicicletele copiilor in weekend cand pleaca la parcuri, lacuri, ocean, camping.
        americanii petrec f. mutl timp in aer liber.
        in orice familie, sutn 2-4 masini. au si o toyota sau un chevy aveo, sau un cadillac, in dotare. nu sta toata familia in acel pick up truck.
        romanul sta in doua camere la bloc si cu mertzanu in fatza casei. la ce'ti trebuie in bucale, bre mitica, un suv d'ala bengosu ?!
        te-ajuta sa'ti repari gardul, sa'ti tragi barca ?
        sau, asa sa te vada vecinii ?! hai, zi pe bune !
        • +3 (3 voturi)    
          :D (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:13)

          Nautilus [anonim] i-a raspuns lui ghitza

          Eşti prea optimist dacă îţi închipui că 90% (adică vreo 270 de milioane) îşi permit o "suburban home". Bula imobiliară a lor nu s-a dezumflat ca a noastră.
          • 0 (0 voturi)    
            casa la curte (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:35)

            ghitza [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

            e si'n orasele mari.
            in blocuri, highrise buildings, in manhattan, sau marile orse, traiesc cei cu bani multi. e mai scump un apartament in bloc, decat o casa la curte. in orase ca dallas, houston, charlotte, atlanta, majoritatea caselor sunt la curte, nu blocuri. e adevarat, sunt unele pentru barosani, altele pentru working class.
            poate nu 90%, dar 89%, totusi. :-)
            blocuri ca in ro, intalnesti la ny, in projects, ale primariei, pentru oameni cu venituri f. mici.
      • -1 (1 vot)    
        :)) (Marţi, 28 decembrie 2010, 17:38)

        ampersand [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        SUA, ca suprafaţă, e de 40 de ori mai mare ca România. Ba chiar e mai mare chiar decât mult preaslăvita Chină. Numai parcul Yellowstone e mai mare decât cel mai mare judeţ din România, Timişul. La aşa unităţi de măsură altfel sunt şi maşinile, şi consumul, şi carburantul. Să vezi ce faine sunt unele porţiuni de autostradă, blochezi volanul pui capul şi tragi un pui de somn două ore, atât de drepte sunt. Şi nu-ţi imagina că-s aglomerate ca pe valea Prahovei :)))
        • 0 (2 voturi)    
          corect (Marţi, 28 decembrie 2010, 19:16)

          ghitza [anonim] i-a raspuns lui ampersand

          pe ruta I 80, autostrada care leaga atlanticul de pacific, te asezi la ny si iesi la los angeles.
          dupa vreo patru zile de umblat. :-)
          pe I 35, mergi dela marile lacuri la laredo si mexic. treci si pe la nadia, la oklahoma city./
          iti ia numai trei zile, daca tragi tare. sa nu uiti sa'ti iei o patura si multa apa, ca treci si prin cactus country, la sud de san antonio.
          drum bun.
      • 0 (2 voturi)    
        Unde stau eu trebuie (Miercuri, 29 decembrie 2010, 8:37)

        gabriel.pop [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        Casele au terenuri de cel putin un hectar si "driveways" de la 50m in sus si loc de parcare linga casa pentru 4-5 masini. . Orasul curata zapada numai pe strada nu si in curtea ta. Luni a nins peste 40cm. Baiatul meu cu F150 cu "plow" montat a curatat zapada nu numai la mine in curte ci si la o gramada de vecini care nu puteau sa-si scoata masina la drum. BTW a cistigat peste $2000 in citeva ore.
  • +1 (1 vot)    
    pentru creduli !!! (Marţi, 28 decembrie 2010, 18:54)

    patratel [utilizator]

    Nici nu stiu cum mai poate exista pe planeta asta o tara atat de inapoiata ca SUA. Am vazut cozi imense de americani care vor viza de emigrare pentru Europa. Armata Americana sta cu armele pe ei ca sa nu paraseasca "...home land..."-ul. Toate sunt proaste si nesanatoase aici. Vrea cineva " afidavit of support"?. Imi este frica ca vor scapa Romanii de pleava carcotasilor si vor venii aici...( niciodata nu vei fi mai destept, decat aproapele tau, daca nu-l asculti pana la capat si cugeti la ce spune).
  • -1 (1 vot)    
    limite.. (Marţi, 28 decembrie 2010, 22:27)

    danarad [anonim]

    ghita, si la noi e la fel, iti iei bilet de tren si traversezi romania de la arad la sulina, tot asa, in vreo patru zile...
  • 0 (2 voturi)    
    :) (Marţi, 28 decembrie 2010, 22:35)

    John Smith [anonim]

    Ce comentarii... Camionetele alea sint cai de povara in SUA. E greu sa le intelegi rostul atunci cind stai in RO, unde taranul cu 4 copii si ditamai ogorul isi ia Passsat sau Octavia.

    A, si inca ceva: majoritatea masinilor europene sint proaste si dezastruos de submotorizate. Niste tinichele fara speranta, insa marketingul lucreaza din greu: "vai, masini mai bune ca in Europa nu exista in toata lumea: Citroen, Skoda, Fiat, wow!! Nu va uitati la SUA, acolo masinile consuma enorm si scot doar 100CP, se strica zilnic si sint un cosmar sa le conduci. Nici n-au directie."
  • 0 (0 voturi)    
    america vs europa (Miercuri, 29 decembrie 2010, 3:12)

    vasile [anonim]

    americanii muncesc mult,sunt versatili,mobili chiar,masinile lor indura kilometraj si conditii meteo la greu.imi amintesc cum se adunau mai multi vecini la cate unul de-si lua vreo masina ....ridica si tu capota....dar nimeni in realitate nu pricepea ceva...doar pareri si boala contrazicerii
  • 0 (0 voturi)    
    citind articolul si vazand comentariile (Miercuri, 29 decembrie 2010, 11:15)

    panfil flecaru [anonim]

    se vede ca multi sunt pe alaturi cu drumul.
    din articol reiese clar ca reducerea consumului este impusa de guvern.
    americanii cumpara, cu tot consumul ala mare pe care'l tot scoateti in evidenta.
    masura reducerii consumului, deci, nu e impusa de piata, ci de guvern.
    totusi, nu exista taxa de poluare sau de prima inmatriculare.
    si apropos de f 150, in sud este mai popular chevy silverado. :=)
    e bun un pick up truck la casa omului. mai ales ca nu'i singura masina parcata pe drive. mai sunt inca doua trei alaturi.
    oricum, un pick up truck e mai folositor decat un tuareg sau un santa fe.
    sanatate tutulor !
  • -1 (1 vot)    
    Daca ati compara (Miercuri, 29 decembrie 2010, 17:13)

    Mihai [anonim]

    un benzinar din Europa cu unul din SUA, motor cu aceeasi capacitate ati vedea ca motoarele americanilor fara prea multa supraalimentare au cam aceeasi CP iar cuplul motor maxim se obtine la o turatie mai joasa decat europenele. Daca sunt asa tari masinile europene de ce in SUA nu vezi decat masinile de lux ca mercedes, bmw, audi si cateodata cate un vw dar destul de rar, exceptie fac masinile asa-numite exotice, n-am vazut niciodata o frantuzeasca sau alta marca europeana mai ieftina.
    Multi isi dau cu parerea ca benzina din state e proasta, sa stiti ca nu e nimic mai fals, intr-o benzinarie din desert gasiti benzina cu mai putina apa sau gunoaie decat dintr-o statie din centrul orasului din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    consum redus....la americani ...o gluma buna (Sâmbătă, 8 ianuarie 2011, 15:28)

    un alt roman [anonim]

    In luna mai pretul era de 2.35$/galon,valabil si pt Huston si pt NY,iar un galon american are 3,7 litri....Americani nu o sa renunte niciodata la Truck-urile lor,iar masinile europene se muleaza dupa pofta lor..va intreb daca a vazut cineva in europa VW jetta cu motor de 2,5 l pe benzina,sau GOLF(rabbit-in US) cu motor tot de 2,5 pe benzina ..toate fabricate in MEXIC...nimeni..si atunci ce va mai contraziceti...americanul daca nu are truck-ul de 3 tone in fata casei si sa consume 25l/100km... sau motorul peste 2,5l nu se simte american...dar atat timp cat politica de "a fraierii"restul lumii merge...ei nu-si bat capul...lasa prostii in europa sa mearga cu 3 cilindrii la 700cmc si noi sa mergem cu tancul pe sosea...Norme de poluare...euro ..17..si alte tampenii...cand ei o sa cumpere Suzuki swift cu motorul de 0.8l in 3 pistoane..atunci mai vorbim..apropo..la ei truck-ul cu motorul cel mai mic era de 4.2l si cel mai mare de 6,8l..nu confundati truck..cu SUV...iar cel mai mic motor pe un autoturism era pe Hyunday accent..1,8l !!!!...in europa nu exista o astfel de motorizare la ACCENT...poate doar in rusia...dar si aia sunt rasa aparte......
    Concluzie: au motoare mari poluante cu randament scazut dar atat timp cat au petrol ieftin si reusesc sa prosteasca restul lumii cu politica de "incalzire globala!!!"...nu o sa reduca ei nici un consum si nici o cilindree la nici un motor...si vorba cuiva de mai sus daca o sa slabeasca pasagerii cu 150kg poate ating normele cerute.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version