​Producatori auto precum General Motors si Ford cauta solutii pentru a reduce cu cateva sute de kilograme greutatea popularelor camionete (pick-up truck), astfel incat sa se incadreze in normele stricte de consum de combustibil ce intra in vigoare in 2016 pe piata americana. Marele pariu este ca reducerea greutatii sa se faca fara a micsora performantele si sarcina utila a vehiculelor, iar printre solutii se numara inlocuirea otelului cu aluminiu in cat mai multe locuri si gasirea unor aliaje noi, mai usoare, noteaza Reuters.

Ford F-150, cea mai populara camioneta din SUAFoto: Ford

Normele arata ca in medie, consumul mixt al camionetelor trebuie sa scada de la valoarea de peste 9 litri/100 km, la sub 8 litri/100 km peste sase ani, iar aceste cerinte le dau bataie de cap producatorilor auto care au la dispozitie doar un ciclu de design pentru a se conforma.

Totusi, e important de spus ca in ultimul deceniu greutatea medie a camionetelor americane a crescut cu 22% deoarece au fost adaugate componete electronice, de siguranta si de confort care au dus greutatea la peste 2.000 - 2.200 kg, in timp ce consumul mediu de combustibil abia s-a imbunatatit cu 2%.

Producatorii americani trebuie sa gaseasca variante pentru a reduce greutatea camionetelor cu 200 - 400 kg, iar printre solutii se numara utilizarea aluminiului in loc de otel in cat mai multe locuri, dar si gasirea unor aliaje speciale, mai usoare.

In SUA sunt extrem de populare camionete precum Ford seria F, Chevrolet Silverado si GMC Sierra Trucks, iar producatorii trebuie sa se asigure ca reducerea greutatii nu va diminua performantele masinii si nu va micsora sarcina utila.

Teste facute de General Motors cu o camioneta mai usoara cu mai multe componente din aluminiu au foat abandonate destul de repede dupa ce s-a constatat ca in productie un astfel de model ar fi fost mult mai scump.

E clar insa ca producatorii vor trebui sa se conformeze pana la urma, iar in urmatorul deceniu, la unele modele de camionete greutatea ar putea scadea cu peste 400 kg.