India

Paradoxul unei tari care se dezvolta rapid - Cea mai ieftina masina din lume se vinde prost si fiindca este...atat de ieftina

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 4 ianuarie 2011, 14:13 Economie | Auto

Tata Nano
Foto: Tata Motors
Cea mai ieftina masina din lume, Tata Nano se vinde foarte slab si din cauza ca este atat de ieftina, astfel ca indienii din clasa de mijloc care si-o permit aleg alte modele pentru a nu fi asociati cu ideea de saracie, noteaza Washington Post intr-o analiza despre situatia dificila a unui produs care fusese gandit sa revolutioneze piata auto indiana. Totusi, dupa ce Tata Motors a dublat numarul de provincii unde Nano se vinde si a marit garantia oferita, vanzarile par sa-si revina, iar in decembrie au depasit pragul de 5.000, de zece ori peste situatia din noiembrie.

Tata Motors nu a avut succesul asteptat cu Nano, cea mai ieftina masina din lume, model care ar fi trebuit sa coste de la 100.000 de rupii, dar acum poate fi cumparat in cel mai bun caz cu 135.000 de rupii (3.000 de dolari). In iulie 2010 s-a atins nivelul maxim de vanzari lunare, 9.000 de unitati, insa in noiembrie doar 500 de oameni si-au luat Nano, iar in decembrie numarul a urcat la 5.000, dar tot e departe de valoarea de minim 20.000/luna necesara ca proiectul sa fie profitabil.

Paradoxal, de vina pentru esecul comercial al Nano a fost si faptul ca masina este atat de ieftina, iar indienii din clasa de mijloc, cei care si-ar permite s-o cumpere, nu o fac tocmai din cauza ca Nano e un nume sinonim cu saracia, scrie Washington Post, citandu-l pe editorul adjunct al revistei What Car India. Si marketingul defectuos e responsabil pentru vanzarile slabe, insa concurentii Tata Motors care vand masini mai scumpe au avut grija sa sublinieze faptul ca aceste masini sunt mai fiabile si au mai multe optionale decat Nano. Pentru indienii din clasa de mijloc masina e simbol suprem al statutului social, astfel ca multi aleg modele ceva maui scumpe, mai ales ca exista cateva masini noi care pornesc de la 6-7.000 de dolari.

O alta problema a fost legata si de faptul ca anul trecut cateva masini au luat foc pe sosele in mod misterios si - desi producatorul i-a asigurat pe clienti ca masina nu are probleme de siguranta - temerile au ramas. Tata Motors a izbutit insa revitalizarea vanzarilor in decembrie fiindca Nano a devenit disponibila in showroom-urile din 28 de provincii ale Indiei, fata de numai 12, iar garantia a fost extinsa la patru ani sau 60.000 km. In plus, doritorii pot obtine finantare chiar si in 48 de ore din momentul depunerii cererii, iar cei de la Tata Motors spera ca aceste masuri disperate ii vor ajuta sa scape de stocurile de masini care umplu curtea fabricilor.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2389 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Solutia (Marţi, 4 ianuarie 2011, 15:24)

    eu [anonim]

    Sa o vanda si in Romania si in tarile care au iesit recent de sub influenta rusa, unde ar fi mai mult decat binevenita.
    eu mi-as lua o masina din asta, si ar trebui sa strang bani doar vreo 3 luni :p
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:01)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui eu

      Din pacate nu decizi tu :D UE zice ca masinile vandute in UE tre sa aiba anumite standarde de siguranta, care la 3000 dolari nu sunt incluse. Si tind sa fiu de acord cu ei. Uneori e nevoie de legi pentru protejarea vietii unor persoane.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu ai inteles. (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:19)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui eu

      Nu o cumpara nici indienii,nu pentru-ca este ieftina,ci pentru-ca este proasta si nu merita sa dai banii pe ea.Consuma mult,scoate mult fum,iar ca siguranta e de groaza(ia foc,frane ioc,bate vantul pe la incheieturi,etc).
  • -1 (1 vot)    
    propunere (Marţi, 4 ianuarie 2011, 16:29)

    happyman [anonim]

    Propun ca masinile (in general) sa fie oferite gratuit, la fel ca telefoanele mobile, pe baza de abonament/respectiv consum de carburant; in acest fel orice om de pe planeta va avea o masina si vom termina petrolul in 3 ani...pe urma ne vom intoarce brusc in epoca metalului si o vom lua de la capat, dar cu vreo 7 mld mai putini....
  • +1 (1 vot)    
    corect (Marţi, 4 ianuarie 2011, 17:31)

    brahma singh [anonim]

    noi n'ave saraci in india.
    ave cativa in diaspora, dar i'am rezolvat la paris.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri