​Vanzarile de automobile noi in SUA au crescut cu 11% anul trecut, spre 11,6 milioane unitati, toate trei marile marci americane inregistrand cresteri, dupa un 2009 dezastruos. Cele mai vandute modele au fost camionetele Ford seria F si Chevrolet Silverado, iar Bucik si Cadillac au fost marcile la care vanzarile au crescut cel mai puternic. Smart, Suzuki si Saab au condus topul scaderilor in 2010 si in ciuda avansului pietei americane, vanzarile raman mult sub nivelul de 16 milioane de unitati anual inregistrat inaintea crizei.

Astfel, in SUA s-au vandut anul trecut 11,59 milioane automobile noi, fata de 10,43 milioane in 2009, departe de anul cel mai bun al pietei americane: 2005, cu vanzari de peste 17 milioane unitati. 2010 este al doilea cel mai slab an al pietei auto din SUA in ultimele trei decenii.

Top 5 in functie de vanzari si evolutia fata de 2009

General Motors 2,21 milioane +7%

Ford 1,96 milioane +17%

Toyota 1,76 milioane 0%

Honda 1,23 milioane +7%

Chrysler 1,08 milioane +17%

Cel mai mult au crescut vanzarile marcilor Buick si Cadillac (52%, respectiv 35%, la Maserati avansul a fost de 49%, la Porsche de 29%, iar alte trei marci au avut cresteri de peste 20%: Hyundai, Volkswagen si Subaru.

La capitolul scaderi masive trei marci sunt in prim plan: smart (-59%), Suzuki (-38%), Saab (-37%).

Top 5 cele mai vandute modele in 2010:

Ford seria F 528.349 unitati

Chevrolet Silverado 370.135

Toyota Camry 327.104

Honda Accord 311.381

Toyota Corolla/Matrix 266.082

Pentru 2011 se asteapta ca piata sa urce cu peste 10%, previziunile unor analisti citati de Bloomberg avand variatii mari, intre 12,4 si 14 milioane unitati. Cert este ca prea curand nu se vor atinge valorile record, insa fiindca varsta medie a parcului auto american este de peste 10 ani e de asteptat ca multi sa-si schimbe masinile.