General Motors vede pe termen lung posibilitatea ca masinile electrice sa se incarce wireless

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 6 ianuarie 2011, 10:39 Economie | Auto

​General Motors a investit 5 milioane de dolari pentru a cumpara un pachet minoritar de actiuni la o companie care vinde sisteme de incarcare wireless pentru telefoane si va instala in 18 luni pe modelul Chevrolet Volt mici compartimente speciale in care proprietarii isi vor lasa telefoanele sau alte electronice mici, urmand ca acestea sa se incarce peste noapte fara sa stea in priza, scrie USA Today. Scopul, pe termen lung, este lansarea unor covorase speciale care, plasate sub o masina electrica, permit incarcarea acesteia fara fir, prin inductie magnetica.

General Motors a preluat cu cinci milioane de dolari un pachet de actiuni la Powermat, o companie fondata in Israel in 2007 care vinde acum mici sisteme prin care iti poti incarca fara fir telefonul, MP3 player-ul sau alte electronice mici. Intr-un an si jumatate pe masina hibrida Chevrolet Volt vor fi instalate astfel de sisteme pentru ca posesorul sa-si poata incarca mici aparate electronice fara sa le mai puna in priza. GM si Powermat prezinta primele aplicatii la targul de tehnologie CES care a inceput in Las Vegas.

Powermat avea de mult in gand sa lanseze aplicatii pentru industria auto, insa presa noteaza ca interesul GM pare sa mearga mai departe de etapa din prezent care consta in instalarea acestor mici compartimente care sa te ajute sa incarci electronicele. Tehnologia ar putea fi utilizata pentru incarcarea bateriei masinii electrice, plasand un covoras special sub ea, spre exemplu. Astfel de sisteme speciale ar fi utile in aeroporturi, mall-uri si mai ales parcari publice si ar elimina dezavantajele care tin de dependenta de prize.

Va mai trece destul timp pana cand tehnologia va putea fi aplicata pentru a incarca bateria masinii, iar la inceput cu siguranta va costa mult, insa e stiut faptul ca masinile electrice vor ajunge sa aiba preturi competitive abia peste circa zece ani.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

1597 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    G.M. (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:15)

    lilly [anonim]

    Intrbare:Cum ramane cu placerea de a conduce? !!
  • +3 (3 voturi)    
    mda.. (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:28)

    VictorM [utilizator]

    O tehnologie ce a rasarit de curand.... de pe vremea lui Tesla
    • 0 (0 voturi)    
      Tesla (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:16)

      TR [anonim] i-a raspuns lui VictorM

      Am dubii ca este vb despre acelasi lucru. Nu cred ca ii duce capul sa foloseasca sistemul de transmitere a energiei prin sistemul Tesla (unde scalare, nu electro-magnetice)!
      • +2 (2 voturi)    
        mea culpa (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:01)

        VictorM [utilizator] i-a raspuns lui TR

        Nu am cunostinte profunde in domeniu, tot ce am retinut citind despre Tesla mai demult e ca el se juca cu electricitatea wireless, dar ca i s-au taiat fondurile.
        • +1 (1 vot)    
          Sistemul Tesla (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:23)

          TR [anonim] i-a raspuns lui VictorM

          NP. Stiu ce e un subiect cvasi-necunoscut si printre multi specialisti. Ca sa vezi despre ce e vb cauta ce-a facut prof. Konstantin Meyl impreuna cu un grup de studenti de-ai lui pornind de la unul din patentele lui Tesla.
          Prin sistemul Tesla (unde scalare produse cu ajutorul unor bobine bi/tri-filiare identice (adica in rezonanta)) puterea ce ajunge la destinatie nu scade cu patratul distantei ca in cazul undelor electro-magnetice...
          Printre altele Tesla s-a deplasat personal la Hertz sa-i explice inclusiv experimental de ce greseste in privinta teoriei lui a undelor EM (zise si Hertziene). Din pacate Hertz nu si-a revizuit public teoria, desi conform unor biografi ai lui Tesla, si-ar fi recunoscut erorile.
          • 0 (0 voturi)    
            interesant.. (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:12)

            VictorM [utilizator] i-a raspuns lui TR

            Macar cineva lucreaza la asta! Am mai vazut acum ceva vreme un articol despre un TV alimentat de la distanta, prin rezonanta magnetica: http://dvice.com/archives/2010/01/teslas-dream-of.php . Eficienta este de numai 80% totusi.
    • 0 (0 voturi)    
      unde scrie? (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:57)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui VictorM

      Unde scrie "tehnologie ce a răsărit de curând"? Poţi elabora o tehnologie super, tot degeaba dacă trebuie să aştepţi 20 de ani până ce poţi avea la dispoziţie materialele cu care s-o poţi pune-n practică la un cost rezonabil. De ce n-a putut pune-o-n aplicare Tesla?

      Plus că, Tesla a fost "numai" vreo 60 de ani cetăţean american :) Plus că există şi-o firmă americană, Tesla Motors, inspirată de el:

      "Tesla Motors is named after electrical engineer and physicist Nikola Tesla. The Tesla Roadster uses an AC motor descended directly from Tesla's original 1882 design ..."

      http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Motors
      • +2 (2 voturi)    
        of (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:06)

        VictorM [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Nu criticam articolul, eram ironic la adresa intarzierii seculare. Lui Tesla i s-au taiat fondurile, zice Wiki. Imagineaza-ti cum am fi fost azi, dupa 100 de ani de cercetari in domeniu..dar nu.. cercetarile incep acum, ca ramanem fara petrol..
        • +1 (1 vot)    
          :) (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:32)

          ampersand [anonim] i-a raspuns lui VictorM

          Am văzut un asemenea dispozitiv în '97. Şi m-am comportat, spre ruşinea mea, ca amerindianul la mărgele. Scriam software pentru cititoare industriale mobile de cod de bare. Şi mi-a fost trimis, prin pachet, din SUA, un astfel de dispozitiv - foarte scump la vremea aia, ~$2500. L-am luat, m-am uitat la el, şi-am dat eMail în State "mi-aţi trimis un dispozitiv defect: staţia-încărcător n-are lamelele metalice." Răspunsul a venit imediat: "Nu, nu-i niciun defect. Staţia încarcă bateria dispozitivului fără contact mecanic, prin inducţie electromagnetică. E conceput astfel deoare în halele industriale e praf care face inutilizabile rapid contactele metalice ale dispozitivelor electrice" :))
          • 0 (0 voturi)    
            :D (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:15)

            VictorM [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

            Daca in '97 ti se trimiteau asemenea dispozitive, inseamna ca esti un profesionist desavarsit. Cum ti-a avansat cariera de atunci, mai esti in tara?
            • 0 (0 voturi)    
              :D (Joi, 6 ianuarie 2011, 19:42)

              ampersand [anonim] i-a raspuns lui VictorM

              Nu-s mai în ţară, sunt căpşunar IT. Dar mai am mult până s-ajung a fi un profesionist desăvârşit - mulţumesc pentru compliment ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Si randamentul energetic? (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:16)

    BEDE [anonim]

    Banuiesc ca randamentul trebuie sa fie dementzial. Pt ca se pierde prin inductie in alte obiecte care nu intereseaza. La 1MWh incarcat in baterie, cat se pierde? Pt ca 1MWh ar fi ceva energie care ar mere cat-de-cat pt un automobil cu putere de 50kW ca sa mearga aprox 1 zi...
    La unele chestii de putere mai mica probabil incarcarea prin inductie este avantajoasa, iar pierderile sunt mici cantitativ.
    • 0 (0 voturi)    
      Randament (Joi, 6 ianuarie 2011, 14:28)

      TR [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      Daca au ingineri buni si incarcarea se face la distanta f. mica (sub 1 m)pot sa duca randamentul incarcarii wireless vs clasica la vreo 80-85% (estimarea mea grosolana fara calcule) . Altfel ne punem mainile in cap la ce pierderi pot exista. Sa ne gandim doar la faptul ca erergia scade cu patratul distantei daca folosesc unde EM.
  • 0 (0 voturi)    
    Mofturi! (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:33)

    BEDE [anonim]

    http://www.zdnet.com/blog/gadgetreviews/how-the-cordless-powermat-charging-system-took-my-ipod-touch-hostage-review/8536?tag=mncol;txt

    Articolul din link spune ceea ce ma si asteptam sa spuna...
    Scump si nepractic. Si, daca e nepractic pt un telefon mobil, ce poate sa iasa cand e sa transmiti ceva kWh intr-o ora? Mai e mult pana departe...
  • +3 (3 voturi)    
    este foarte veche ideea (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:35)

    stefan [anonim]

    Asa cum a scris ceva mai sus Tesla a avut exact aceeasi idee acum 100 si ceva de ani - alimentare wireless cu energie electrica.
  • +1 (1 vot)    
    priorităţi (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:31)

    Sakura [utilizator]

    Eu zică să-şi concentreze eforturile pe alte aspecte, în special capacitatea acumulatorilor, deoarece cablul acela cred că ar fi ultimul lucru care ar putea incomoda la maşina electrică.
  • 0 (0 voturi)    
    Interesant. (Joi, 6 ianuarie 2011, 16:43)

    mircea [anonim]

    Si articolul si comentariile.Pacat ca unii nu cred in viitorul unei astfel de tehnologii si gandesc ca si stramosii nostri cand sa inventat automobilul.Noroc este ca cei care gandesc asa ,nu vor participa la realizarea si perfectionarea tehnologiei.Trebuie sa-ti placa,sa poti face ceva.Oricum,implicarea statului in aplicarea tehnologiei de realimentare in mers sau stationar a automobilelor electrice este necesara.Criza economica poate fi un ajutor in introducerea accelerata a automobilului electric.Si asa pentru a iesi din criza trebuie sa gandim altfel decat suntem obisnuiti.Tehnologia asta este o oporetunitate.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică