Cei trei manageri suspendati de Renault au vandut chinezilor secrete industriale legate de bateriile si motoarele masinilor electrice, scrie Le Figaro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:21 Economie | Auto

Renault Zoe, unul din vehiculele electrice pe care francezii le vor lansa
Foto: Hotnews
Cei trei manageri Renault banuiti de spionaj industrial ar fi vandut chinezilor secrete tehnologice legate de bateriile si masinile electrice care ar urma sa iasa pe piata dupa 2012, scrie cotidianul francez Le Figaro, citand surse apropiate subiectului. Renault nu a confirmat informatia, insa Le Figaro scrie ca si serviciile secrete franceze iau in serios pista chineza in ancheta declansata. Primele masini electrice ale francezilor au maxim 160 km autonomie, iar imbunatatirea acestei valori este cruciala pentru viitorul lor. Pe de alta parte, China va investi masiv in masini electrice, 16 producatori detinuti de stat lucrand la un amplu program.

Le Figaro scrie, citand surse din piata, ca cei trei directori suspendati de Renault ar fi vandut chinezilor dosare cu detalii despre inventii pentru care Renault nu a depus inca cererea de brevetare. Informatiile secrete tin de bateria si motoarele masinilor electrice de a doua generatie, si anume cele care vor fi lansate dupa 2012 de Renault-Nissan. Le Figaro publica si numele celor trei directori suspendati: Jean-Michel Balthazard (director divizia amont et projets, angajat la Renault din 1980 si cunoscut pentru conducerea proiectului Laguna 3), Bertrand Rochette (adjunctul sau) si Matthieu Tenenbaum (adjunctul directorului proiectului vehicule electrice).

Scandalul este extrem de grav pentru Renault-Nissan care a investit patru miliarde euro pentru dezvoltarea de vehicule electrice, dorind sa ajunga sa vanda sute de mii de astfel de masini anual. Alianta a obtinut peste 50 de brevete de inventie in domeniul vehiculeler electrice si va mai obtine in curand alte cateva zeci de brevete.

Presedintele Nicolas Sarkozy a cerut serviciului de informatii DCRI sa ancheteze cazurile de spionaj industrial de la Renault si sa ia in considerare si pista chineza.

Le Figaro noteaza ca in China 16 producatori detinuti de stat lucreaza la un amplu program de dezvoltare a automobilelor electrice in care se vor investi peste 15 miliarde euro in urmatorul deceniu.

Renault va lansa patru masini electrice in 2011 si 2012 si vede un potential urias de crestere al segmentului, insa avansul tehnologic este crucial pentru succesul acestor masini deoarece in prezent masinile electrice au autonomie scazuta, iar investitiile in dezvoltarea unor baterii mai puternice sunt importante.

Renault spune ca scandalul de spionaj industrial in care au fost implicati trei manageri ai companiei este unul grav care a pus in pericol activele grupului, a declarat directorul juridic al companiei, Christian Husson. Oficialul a justificat masura dura de a suspenda trei manageri acuzati ca ar fi transmis secrete legate de vehiculele electrice Renault, precizand ca ei au avut un comportament lipsit de etica, dupa cum a reiesit dintr-o ancheta interna.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

4333 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    or fi (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:30)

    mihai [anonim]

    chinezii aia pe care ii vrea Felix motanul?Cat o fi primit turnatorul notoriu sa faca lobby pentru China?
    • -8 (10 voturi)    
      !!!!! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:43)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui mihai

      daca mintea ar creste pe garduri ar paste-o toti fraierii.

      Eu cred ca a primit multe miliarde de euro "turnatorul".Doar a convins franta sa vrea china ca investitor, la fel germania, spania, grecia, irlanda etc.
      • +5 (5 voturi)    
        esti tu convins.... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:26)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui un roman

        ca are nevoie Renault de investitii chinezesti dupa ce 2010 a fost un an de profit record pt grupul francez.
        ce ziceai de mintea de pe gard?
      • +3 (3 voturi)    
        Corectie (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:38)

        Gelu [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Franta nu are investitii chineze la nivel de stat.Germania la fel.Spania are o promisiune ca guvernul chinez va cumpara bonuri de tezaur de 5 miliarde de euro .Portugalia la fel,Irlanda nu a vandut nimic chinezilor.Grecia fiind stransa cu usa a vandut obligatiuni de stat . Toate aceste cumparari de bonuri de stat s-au facut guvern-guvern. Din nevoia comuna .Chinezi doresc sa pastreze valoarea euro avand rezerva valutara mixta in euro si dolari.Statele EU afectate de criza vand bonuri chinezilor ptr ca ei cumpara ,daca ar cumpara altii ar vinde lor. Investitii reale nu s-au realizat .Nimeni nu doreste asta .Sa dea chinezilor propria piata? Numai la noi ar fi in stare ......
      • +2 (2 voturi)    
        Unui chinez (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:04)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui un roman

        Ai dreptate se gaseste greu si nici tu nu ai aflat de unde se ia. In afara Spaniei aflata in situatie limita, care cocheteaza politic cu fonduri chinezesti restul tarilor nu stiu cum sa faca sa limiteze accesul capitalului chinez pe pietele proprii. Vezi si masurile de urgenta pentru control luate de Brazilia. Numai un chinez poate sustine ca capitalul (cacofonie voita !) chinez este benefic pentru Romania, pericolul este urias, distrugerea economiei nationale si intrarea intr-o bula speculativa sinucigasa. Specialistii stiu foarte bine. De altfel marea criza ce se profiuleaza deja va veni pe fondurile valutare chineze si cele de investitii din India.
        • +3 (3 voturi)    
          Marfurile chinezesti (Vineri, 7 ianuarie 2011, 15:00)

          Ciancaisi [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Produsele made in china au distrus industrii intregi si locuri de munca in toata lumea .Un muncitor chinez este platit cu 50 dolari pe luna .daca au succes si cu spionajul industrial devin si mai periculosi .Aventura chineza s-a intors impotriva initiatorilor . E de mirare ca se mai gasesc sustinatori ai investitiilor directe chineze.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:49)

      d [anonim] i-a raspuns lui mihai

      El face lobby pt el, putin ii pasa de chinezi.
    • -3 (3 voturi)    
      gandire limitata (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:43)

      eu [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Diferenta dintre chinezi si fraieri ca tine este ca aia fac spionaj industrial, ca orice alta putere economica pragmatica (facut de altfel si de francezi, vezi afirmatiile nemtilor care spun ca francezii sunt cei mai activi spioni in tara lor, si nu rusii, chinezii) si isi sprijina si dezvolta industria iar tu traiesti in tara lui Base, hipnotizat profund de lozincile lui cu care v-a fraierit pe toti prostii sa-l votati.
  • +4 (4 voturi)    
    Frumos nu, (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:38)

    revelare [utilizator]

    Cica vamesii romani au leafa mica si sunt coruptibili deci....
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:10)

      d [anonim] i-a raspuns lui revelare

      Da, da, exact. Directorii de la Renault sunt mai coruptibili decat vamesii romani. No moral fiber....
  • +5 (7 voturi)    
    hotul striga hotii ! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:39)

    niculitzel [anonim]

    probabil e vorba de tehnologia furata de francezi de la nemti...
  • -1 (1 vot)    
    Infrastructura (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:41)

    Koczka [anonim]

    Oricum chiar daca s-ar vinde in Romania nu avem infrastructura necesara ( statii de realimentare baterii, etc. )
    • +2 (2 voturi)    
      Nici pt telefonia mobila (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:35)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      nu aveam infrastructura..
      Cred ca la tine e o problema de strcutura, nu de infra...
  • +5 (5 voturi)    
    Nu cred (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:50)

    drak latinu [utilizator]

    In Franta sunt corupti la nivel inalt ? Eu credeam ca numai in """" est europe """" se intampla asa ceva ;)
  • +7 (7 voturi)    
    Francezi corupti?... Nu se poate! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:51)

    Diletant [utilizator]

    ... Parca francezii se plangeau de coruptia de la noi .... Sau mi s-a parut mie !?
    ... Cu coruptia de la ei cum se impaca?
    • -3 (3 voturi)    
      dude, fu_k off! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:25)

      cici1800 [anonim] i-a raspuns lui Diletant

      1. mai degraba este vorba de furt, nu de coruptie.

      2. La noi coruptia a ajuns la un nivel care este peste limita de perceptie a unui occidental.
      La noi 99% din cei care sunt coruptibili (sub orice forma : bani, trafic de influenta, etc) au fost cel putin o data in corupti; multi dintre acestia ''pierd' aprope zilnic batalia cu coruptia.
  • +3 (5 voturi)    
    Ok. (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:53)

    AlinNeculai [utilizator]

    Atunci nu-mi mai iau Renault Fluence electric cu 35.000Euro fara TVA si cu 400Euro pe luna bateria. Tot ce trebuie sa fac este sa astept un an si sa iau acelasi produs cu tot cu baterie la 10.000euro.
    • +2 (2 voturi)    
      :)))) (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:35)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Si acelasi produs chinezesc va dura exact 2 luni, si apoi va fi atat de distrus incat il vei lasa direct pe maidan. Asta daca nu mori, meantime (chinezi parca nu sunt renumiti la securitate in trafic, nu?). Succes.
      • -2 (2 voturi)    
        Nu intelegi. (Vineri, 7 ianuarie 2011, 16:04)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui CCC

        ACELASI produs inseamna tot Renault-ul.
  • +3 (3 voturi)    
    brevete, si patente? (Vineri, 7 ianuarie 2011, 12:54)

    je [anonim]

    La ce folos? Chinezii fac p....shu cu bolta pe ele.
    E in gena lor sa copie si apoi sa produca in masa. Nu conteaza ca vor produce ieftineli sau vor utiliza sclavi.
  • +8 (8 voturi)    
    asta e inventivitatea chinezeasca (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:02)

    John [anonim]

    "in China 16 producatori detinuti de stat lucreaza la un amplu program de dezvoltare a automobilelor electrice" ---- Adica 16 producatori spioneaza la greu, cu bani de la guvern. :)) Chinezii nu se dezmint... Acum citeva luni niste clienti americani ai firmei unde lucrez a intrerupt brusc colaborarea cu o firma chinezeasca, la genul ca a venit intr-o zi un mail prin care se anunta incetarea (a se citi "interzicerea") oricarei comunicari cu chiejii. Am aflat mai tirziu dintr-un comunicat intern cum ca chinejii au incercat sa intre pe un file server unde se aflau proiecte confidentiale. Treaba chinezilor e facuta acum de o firma israeliana (hai, sariti cu minusurile!!) - imi imaginez diferenta de cost a serviciilor, dar asta nu conteaza cind risti altfel sa ramii fara IP-uri. :))
  • 0 (0 voturi)    
    v'am zis eu ca (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:05)

    cio cio san [anonim]

    noi suntem cea mai mare putere teknologica dupe pamantul rotund.
    stiinta chinza a dovedit ca pamantul e rotund.
  • -2 (2 voturi)    
    chinezi niste sclavi brainless (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:07)

    etwas [anonim]

    Toata lumea face spionaj industrial dar zici ca astia sunt oligofreni cu totii. Nu stiu sa creeze nimic de capul lor sau nu sunt capabili si au atatia bani de bagat in R&D.
    E bine ca li s-a spus stop procreerii in masa ca nu sunt buni de nimic.
    Dar e bine ca le cumparam toate copiile de kkt si asa se pot da cu masini scumpe in romania cumparate cu bani la negru.
  • +4 (6 voturi)    
    e bine pentru noi... (Vineri, 7 ianuarie 2011, 13:08)

    remauld [anonim]

    cu cat se vor apuca chinezii mai repede sa faca masini electrice cu atat vor scadea preturile la toate modelele electrice mai repede.Las'...ca si francezii au furat tehnologie de la nemti la greu.
    • 0 (0 voturi)    
      merita (Vineri, 7 ianuarie 2011, 23:35)

      dan [anonim] i-a raspuns lui remauld

      la cat costa o masina electrica (aproximativ 30.000 Euro) .... ar trebui sa incurajam concurenta. Asta e nisa prin care sa intre chinezii pe piata auto.
  • 0 (2 voturi)    
    nu le-a dat salarii destul de mari!!! (Vineri, 7 ianuarie 2011, 14:30)

    daca francezu e zgarcit.... [anonim]

    sabotajul e anticipat prin plata slaba a angajatilor, sub nivelul de salarizare per pozitie al altor companii din ind. auto.
  • -1 (1 vot)    
    trucaj si manipulare (Vineri, 7 ianuarie 2011, 16:59)

    Skarabelian [anonim]

    Sa obligi pe chinezi sa investesca lansezi zvonul in presa, au spionat pe francezi. Francezi pentru ca nu sunt creativi si nu au concepte tehnice manipuleaza ,cu agentura ca au fost furatzi de ce nu au avut nici o data. Dar vor avea cind chinezii vor pune pe pitza .Asa ca deja l-ea pus francezi pumnul in gura chinezilor. Ce vor vedea la ei ie productzie originala si sa nu faca contestatzi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi