Piata romaneasca a masinilor noi a scazut cu 18% in 2010, ajungand la un nivel apropiat de cel din 2002

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 13 ianuarie 2011, 10:08 Economie | Auto

​Inmatricularile de masini noi in Romania au scazut cu 18,5% anul trecut, la circa 94.500 de unitati, 2010 fiind astfel cel mai slab an din 2002 incoace, arata datele DRPCIV. Piata a fost ajutata enorm de programul Rabla prin care au fost cumparate peste jumatate din masinile noi, insa masinile second hand aduse din "afara:" au avut un an forte, cu peste 210.000 de unitati inmatriculate.

Decembrie a fost cea mai buna luna pentru inmatricularile de masini noi, cu 12.472 unitati, crestere de 10% fata de ultima luna din 2009. Si pentru second-hand decembrie a fost cea mai buna luna din an, cu peste 41.000 de masini inscrise in circulatie, ceea ce duce numarul total de masini second-hand inmatriculate la 214.606 anul trecut. Volkswagen, Opel si Ford sunt cele trei marci care au impreuna peste jumatate din piata second-hand, iar anul trecut in fiecare din cele 12 luni inmatricularile de masini SH au trecut de 10.000 de unitati. Fata de 2009, inmatricularile second-hand au urcat cu mai putin de 1%. 2008 a fost un an de execeptie pentru piata second-hand, depasindu-se 300.000 de unitati.

Inmatricularile de masini noi au scazut anul trecut la 94.541 unitati, fata de 116.020 in 2009. Dacia a ramas marca numarul unu, cu 30.761 autoturisme (-15%), iar Skoda a fost pe locul secund cu 8.030 de masini noi (-13%). Renault s-a clasat pe locul trei cu 7.857 (-13%).

Doar cateva marci si-au vazut inmatricularile avansand anul trecut: BMW (+30%), Chevrolet (+25%), Porsche (+19%) si Opel (+9%). La Infiniti, marca de lux a Nissan, vanzarile au crescut de patru ori, insa nu au depasit 100 de unitati anul trecut. Si livrarile de masini Ferrari au urcat cu 25%, la 20 de exemplare.

Capitolul scaderi este mult mai consistent si include cam 90% din marcile auto de pe piata. Cateva brand-uri de volum si-au vazut inmatricularile scazand puternic: Kia (-58%), Hyundai (-53%), Peugeot si Fiat (-46%). Un numar semnificativ de marci cu cote de piata infime si-au vazut vanzarile scazand dramatic: Hummer, Ssangyong, Chrysler si Dodge au scazut cu 90% anul trecut.

Piata masinilor noi a atins maximul istoric in 2007 cand s-au depasit 300.000 de unitati, in cele mai bune luni vanzarile trecand de 30.000 de unitati. Nivelul din prezent, de sub 100.000 de masini in tot anul nu a mai fost atins din 2002 incoace.

Topul marcilor in functie inmatricularile de masini noi anul trecut si variatia fata de 2009

1. Dacia                                          30.761                                  -15%
2. Skoda                                          8.030                                   -13%
3. Renault                                        7.857                                   -13%
4. Volkswagen                                  7.807                                   -18%
5. Opel                                            6.675                                    +9%
6. Ford                                             5.110                                   -29%
7. Chevrolet                                      4.897                                   +25%
8. Hyundai                                        2.488                                    -53%
9. Toyota                                         2.326                                    -33%
10. Fiat                                            2.277                                     -46%
11. Peugeot                                     1.960                                     -46%
12. BMW                                          1.656                                     +30%
13. Suzuki                                        1.597                                      -9%
14. Seat                                           1.479                                     -2%
15. Mercedes                                    1.372                                     -9%


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2407 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    daca am putea ca Belgia (Joi, 13 ianuarie 2011, 10:34)

    Fane de la Service [anonim]

    infiniti (nissanu' de lux) creste de 4 ori de la 25 la 100, Ferrari cu 25%. in loc de 16 au vandut 20. BMW cu 30%, adica de la 1500 au vandut 2000 ? Nici o vorba de Mercedes dar probabil tot pe acolo ? VW (numai el fara Skoda si SEAT) ce face ? A crescut probabil.Porsche cu 20 % ? Belgia 10,8 milioane de locuitori se vand 500 000 masini pe an / daca romanica ar fi Belgia ar trebui sa se vanda peste 1 milion de masini noi. Franta peste 62 milioane se vand intr-un an bun peste 2 milioane auto noi. Cine are cap sa se gandeasca.
    • 0 (0 voturi)    
      concluzia (Joi, 13 ianuarie 2011, 11:12)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui Fane de la Service

      Din datele prezentate de tine concluzia este clara: PUTEREA NOSTRA DE CUMPARARE NU SE COMPARA, INSA SE DORESTE SA AJUNGE LA UN PRET AL CARBURANTILOR COMPARABIL, IN CONDITIILE IN CARE PESTE 50% DIN CONSUM ESTE EXTRAS SI NU IMPORTAT.
      E cam trist ca romanii sunt luati de prosti in propria tara ,de catre cei de la FMI care nu vor ca bancile sa piarda, de catre cei de la firmele din domeniul petrolier, farmaceutic etc. Eu nu stiu cum sa va zic, dar cam asta este nivelul romanilor, ATAT NE PERMITEM.
    • -2 (2 voturi)    
      Multumim din inima Basescu&Boc (Joi, 13 ianuarie 2011, 12:38)

      niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui Fane de la Service

      Ne-au adus cu puterea de cumparate la 2002 deci ne-au furat 8 ani din viata!
  • +1 (1 vot)    
    Realitaea economica (Joi, 13 ianuarie 2011, 10:43)

    falco [anonim]

    Asta e ceea ce poate in realitate romania in 2002-2003 inca eram undeva la potentialul nostru real , 2006-2008 a fost doar un vis , adaugati fata de 2002 un plus de 10-15% si o sa aveti realitatea in 2011. ca si putere de cumparare , bani cistigati , valoare /mp la locuinte, posibilitate de acesare credite , si cam tot ceea ce inseamna economie .
  • +3 (3 voturi)    
    In sfarsit vesti bune. (Joi, 13 ianuarie 2011, 10:58)

    AlinNeculai [utilizator]

    Cu Peak-oil admis oficial din 2006, cu preturi ale petrolului in crestere sustinuta, cu siguranta unui pret de 10-15RON/litrul de combustibil in viitorii 1-4 ani, cu siguranta aparitiei unui mare crah petrolier, pentru numele lui Dumnezeu, de ce sa consumam din bani pentru a achizitiona piese de muzeu?
    Ba mai bine ne mutam aproape de locul de munca, folosim bicileta daca este mai departe si daca tot luam masini luam electrice.
    Si asta ca sa nu mentionez ca depletia petrolului va duce si la foamete, oamenii fiind deci mult mai preocupati cu tarairea la limita supravietuirii decat cu cumparatul de masini pe combustibili fosili.
    • -3 (3 voturi)    
      relax man! (Joi, 13 ianuarie 2011, 11:53)

      marius [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

      ai auzit de etanol? carte se obtine din porumb?
      cand nu va mai fi petrol dedesubt, se va trece la agricultura intensiva.
      nu va muri nimeni de foame, iar oameni care sa cumpere masini pentru a avea confort in loc de un stomac plin vor exista intotdeauna....
      • +3 (3 voturi)    
        Singura ... (Joi, 13 ianuarie 2011, 12:39)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui marius

        Singura cale prin care etanolul ma va relaxa este ingerandu-l, pentru ca energia produsa de o unitate de masura de etanol este mai mica decat energia folosita pentru a produce acea unitate de etanol. Asta il face sa iasa din categoria candidatilor la inlocuirea petrolului in viteza si cu sarituri dese din cauza suturilor in fund.
  • -1 (1 vot)    
    TVA vechicule (Joi, 13 ianuarie 2011, 15:00)

    marius [anonim]

    Daca se mentine nedectubilitatea TVA-ului pentru vechiculele achizitionate de persoanele juridice piata auto nu are cum sa isi revina.
    Multe firme au vehiculele amortizate si au asteptat 2011 ca sa le poata schimba si s-au trezit cu o noua modificare a legislatiei.
    • +1 (1 vot)    
      te contrazic (Joi, 13 ianuarie 2011, 17:35)

      costica [anonim] i-a raspuns lui marius

      Daca iei masina in leasing poti sa iti deduci fara probleme TVA-ul.
      Faci un leasing financiar pe un an cu valoarea reziduala egala cu 1 euro si ai TVA-ul deductibil.

      Cu un avans de 60% din valoarea masinii, dobanda platita la leasing este nesemnificativa comparativ cu nivelul TVA-ului pe care il deduci.

      Succes!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică