Anul trecut inmatricularile de masini noi in Europa au scazut cu 5%, pe fondul numarului mult mai mic de programe Rabla, insa unele piete au reusit sa urce cu peste 50%, in timp ce scaderile cele mai dure au fost in Europa Centrala. Land Rover, Volvo si Dacia au fost marcile care au mers cel mai bine, in timp ce Chrysler si Honda au scazut cel mai mult, arata datele ACEA referitoare la 28 de tari europene.

Evolutia vanzarilor de masini in Europa luna de lunaFoto: ACEA

In tarile incluse in statisticile ACEA s-au inmatriculat 13,78 milioane de masini noi, fata de 14,49 milioane anul trecut, iar Germania a ramas cea mai mare piata, desi in lipsa programului Rabla vanzarile au scazut drastic.

Top 5 cele mai mari piete auto europene in 2010 si evolutia fata de 2009:

Germania 2,91 milioane -23,4%

Franta 2,25 milioane -2,2%

Marea Britanie 2,03 milioane +1,8%

Italia 1,96 milioane -9,2%

Spania 982.000 +3,1%

Datele ACEA nu includ piata rusa care insa a avut un an foarte bun, ajungand la 1,91 milioane, fata de 1,46 milioane masini noi (cifrele includ si vanzarile din partea asiatica).

Top 5 piete cu cea mai mare crestere:

Irlanda +54,7%

Islanda +53,8%

Portugalia +38,8%

Suedia +35,7%

Danemarca +34,8%

Top 5 piete cu cele mai mare scaderi:

Grecia -35,8%

Bulgaria -28,9%

Ungaria -25,1%

Germania -23,4%

Romania -18,5%

Top 5 marci cu cea mai mare cota de piata si evolutia fata de 2009:

2009 2010

Volkswagen 11,2% 11,4%

Renault 8,3% 7,7%

Ford 8% 8,8%

Opel 7,3% 7,3%

Peugeot 7,3% 7%

Top 5 marci cu cele mai mari cresteri ale inmatricularilor in 2010:

Land Rover +18,2%

Volvo +12,6%

Dacia +10,2%

Nissan +9,7%

Mitsubishi +8,8%

Top 5 marci cu cele mai mari scaderi in 2010:

Chrysler -26,8%

Honda -23,4%

Suzuki -21,7%

Fiat -18,8%

Lancia -18,2%

Statisticile ACEA prezinta situatia inmatricularilor din 28 de state europene: 25 din UE, fara Cipru si Malta, plus Islanda, Norvegia si Elvetia (statele EFTA).