Renault a cerut oficial autoritatilor franceze sa deschida o ancheta pentru a se face lumina in scandalul legat de secretele industriale furate, insa compania nu a spus impotriva cui face plangere, mentionand doar ca e vorba de "persoane necunoscute". Presa franceza scrie ca e vorba de o companie straina si vorbeste in continuare de varianta chineza. Francezii mai scriu ca ministrul industriei s-a aratat furios ca a aflat din presa de scandal, desi statul e cel mai mare actionar al Renault.

Renault a cerut oficial deschiderea unei ancheteFoto: Reuters

Compania a cerut joi autoritatilor sa deschida o ancheta "impotriva unor persoane necunoscute" pe care le acuza de furt, coruptie, spionaj industrial si tainuirea de informatii. Declaratia oficiala nu spune insa strict contra cui face Renault plangere, dar presa franceza spune ca e vorba despre o companie straina.

Pe de alta parte, publicatia Les Echos scrie ca ministrul francez al industriei, Eric Besson a fost extrem de furios ca nu a fost anuntat de ancheta interna pe care Renault a demarat-o inca din august pe tema spionajului industrial si ca i s-a spus abia pe 4 ianuarie la vizita sa la Tehnocentre, dupa ce presa scrisese. Supararea ministrului vine in contextul in care statul francez e cel mai mare actionar Renault, cu 15%.

Renault a suspendat din functie trei directori banuiti ca ar fi vandut secrete tehnologice, iar informatii neoficiale arata ca ei ar fi primit peste 600.000 de euro in conturi din Elvetia si Lichtenstein. Presa franceza a vorbit masiv despre "pista chineza", scenariu conform caruia secretele legate de masini electrice ar fi ajuns la o companie din cea mai populata tara de pe glob. Totusi, nimeni nu a confirmat oficial teoria, iar autoritatile franceze au fost extrem de precaute si au tinut sa sublinieze ca nu au vreun motiv sa creada ca secretele au ajuns in China.

Marti, chinezii au reactionat dur spunand ca acuzatiile sunt nefondate, iresponsabile si inacceptabile. Renault face insa apel la calm si spera ca polemicile pe aceasta tema se vor domoli, insa subiectul va continua sa fie interesant pentru ca e legat de masinile electrice, domeniu extrem de important pentru viitorul aliantei Renault-Nissan.