Guvernul a aprobat normele metodologice legate de modificarile aduse taxei auto

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 20 ianuarie 2011, 11:20 Economie | Auto

Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri, 19 ianuarie hotararea privind modificarea si completarea normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008. Executivul a aprobat in ultima decada a lui decembrie Ordonanta de urgenta prin care taxa auto de prima inmatriculare creste cu pana la 200%, desi ministrul Borbely a spus in numeroase conferinte de presa ca valorile vor fi cel mult cu 50% mai mari.

Modificarea si completarea normelor metodologice se impune ca urnare a modificarii OUG nr.50/2008 privind instituirea taxei auto,  prin OUG 118/2010 adoptata in 23 decembrie 2010.  Acest act normativ modifica in mod corespunzator legislatia subsecventa pentru implementarea prevederilor tei de urgenta pentru instituirea taxei pe poluare, in conditiile in care OUG nr. 50/2008 a fost modificata si completata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2010, in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2011.

Prin aceasta hotarare de guvern se schimba indicele de depreciere suplimentara de la 95% la 90%. Astfel, se actualizeaza indicii de calcul (d1, d2 si d3) in functie de vechime, stare generala, nivel de dotare si rulaj, in vederea limitarii accesului in parcul national auto a autoturismelor vechi si extrem de poluante. De asemenea, se introduce o noua norma de poluare Euro VI pentru vehicule comerciale grele, anunta Ministerul Mediului.

Conform noii variante a taxei auto, pentru o masina noua cu motor 1,2 litri, Euro 5 se va plati o taxa de 76 euro, iar la una cu motor de 1,4 litri se va plati o taxa de 220 euro. Taxele cresc cu pana la aproape 200% in cazul unei masini Euro 4 cu motor de 2 litri si cinci ani vechime, de la circa 800 de euro, la peste 2.100 euro. Doar masinile electrice si cele hibride vor fi scutite de plata taxei de mediu, iar cea mai mare valoare ce poate fi platita la inmatriculare depaseste 30.000 de euro in cazul unei masini de 20 de ani vechime si motor de 3,2 litri.

Ministerul Mediului precizeaza intr-un comunicat faptul ca prin intrarea in vigoare a OUG nr.118/2010, baza de aplicare a taxei pe poluare a fost largita si restructurata in scopul intensificarii aplicarii principiului "poluatorul plateste" prin diferentierea mai accentuata a taxarii intre normele de poluare, in defavoarea normelor inferioare, precum si prin cresterea taxei pentru autovehicule cu varste mai mari de 10 ani.  

Totodata, prin ajustarea taxelor este incurajata folosirea autovehiculelor mai putin poluante si mai prietenoase cu mediul, cele mai favorizate fiind cele electrice, cele hibride si  cele dotate cu tehnologii avansate de reducere a emisiilor poluante, pentru care nu se plateste taxa de poluare.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1999 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Furt si subminare ! (Joi, 20 ianuarie 2011, 11:39)

    niculita30 [utilizator]

    Piata Comuna presupune libera circulatie a marfurilor serviciilor si persoanelor .
    Efectul taxei ;
    Vaduvirea bugetelor de impozitul pe masini (acestea se inscriu in Ungaria,Bulgaria,Moldova ,Irlanda G B etc-si acolo se platesc impozitele si asigurarea Romania se bucura doar de taxa de drum).
    Pe langa aceasta se foloseste fondul de mediu pentru a da subventii producatorilor de automobile in loc sa se foloseasca la impaduriri (Germania le-a folosit un an ).
    RAR-ul ar trebui sa-si faca treaba corect si s-ar rezolva siguranta pe drumurile publice (concomitent cu constructia de autostrazi).
    Exista o piata a bunurilor noi si o piata a bunurilor "second hand" oriunde in Europa .
  • +1 (1 vot)    
    taxa auto (Joi, 20 ianuarie 2011, 11:42)

    Bun [utilizator]

    sfideaza intreaga populatie a Romaniei si reprezinta o mare bataie de joc.
  • +1 (1 vot)    
    hotii !!! (Joi, 20 ianuarie 2011, 11:44)

    scortosul [anonim]

    asta e o porcarie mincinoasa nationalist-udemerista !!!! bani furati in numele unei idei bune si impatiti politic la prietenarii UDMR-ului !!! acest partid cameleon gata pentru orice guvernare numai sa fure cu totii si cu oricine !!! nii o perspectiva de a sapa de acesi mincinosi perversi !!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Lasa ca bine va fac ! (Joi, 20 ianuarie 2011, 11:51)

    Catalin [anonim]

    I-ati votat, trageti ponoasele !

    Eu aproape ca mi-am pierdut speranta ca vom mai scapa vreodata de banda asta de talhari.
  • +1 (1 vot)    
    Bulgaria va multumeste.... (Joi, 20 ianuarie 2011, 12:16)

    cosmin [anonim]

    pentru cresterile veniturilor la bugetul de stat pe care i le asigurati... Daca pana acum pentru 200-300 de euro in plus oamenii erau comozi si isi inscriau masinile in tara, acum diferenta e mult mai mare si nu vor mai sta pe ganduri.

    One word: BULGARIA.

    "Guvernantii" au dat cu bata-n balta. Din nou.
  • 0 (0 voturi)    
    sa-si vanda tariceanu citroenul.... (Joi, 20 ianuarie 2011, 16:55)

    dan [anonim]

    sa-si vanda tariceanu citroenul....
    parca asta era refrenul in 2007-2008
    si ca vine ei la putere si scot taxa....
    se pare ca tin cu tariceanu sa-si vanda omul citroenul...
    si cati au pus botul la vrajeala asta...
    acu si-o merita
  • 0 (0 voturi)    
    aro de ce nu l-au protejat ? (Joi, 20 ianuarie 2011, 20:00)

    danarad [anonim]

    nici programul rabla nu e corect,aceea diferenta de la vaucher o primesc doar vinzatorii, importatorii de masini, adica prin intermediul celui care isi duce rabla la remat si m-ai cumpara doua tichete ca sa fie trei, primeste de la stat suma reala doar importatorul, vinzatorul masinii. de ce nu sa gindit o solutie ca cel care primeste tichetul valoric in schimbul rablei sa-l poata folosi cumva la pretul oferit de stat,altfel pare aceeasi situatie ca la privatizarile cu acele cuponiade. de ce unele firme care primesc rablele rascumpara la preturi mici tichetele ?
  • 0 (0 voturi)    
    BULGARIA (Joi, 20 ianuarie 2011, 22:38)

    BULGARIA!!! sa traiasca bine! BULGARIA!!! [anonim]

    BULGARIA!!! sa traiasca bine! BULGARIA!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, 18:45)

    Gogu [anonim]

    "in vederea limitarii accesului in parcul national auto a autoturismelor vechi si extrem de poluante".
    ATUNCI DE CE S-A TRIPLAT LA EURO4 1.9TDI, un astfel de motor are mai putine noxe decat un logan de 1.4


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version