APIA: Intr-o tara cu doi producatori auto nu e normal ca numarul de masini second-hand importate sa fie dublu in comparatie cu vanzarile de masini noi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 24 ianuarie 2011, 11:59 Economie | Auto

APIA estimeaza o crestere de 10% pentru piata masinilor noi
Foto: Hotnews
​Intr-o tara cu doi producatori auto nu e normal ca numarul de masini second-hand inmatriculate sa fie de doua ori mai mare decat cel de masini noi, au spus reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. APIA ar putea in a doua parte a anului sa propuna autoritatilor o noua modificare a "nivelurilor de taxare", daca vanzarile de masini second-hand din import vor continua sa fie foarte mari in comparatie cu vanzarile de masini noi. Asociatia estimeaza ca piata masinilor noi va creste anul acesta cu 10%, iar cea de second-hand va scadea.

"In urmatoarele sase luni vom analiza care este impactul noii taxe auto dar si a programului Rabla asupra numarului de masini noi, corelat cu masinile second-hand. Nu mi se pare normal ca pe piata romaneasca unde sunt doi producatori autohtoni vanzarile de masini second-hand sa fie de 2,5 ori mai mari decat vanzarile de masini noi, asa cum s-a intamplat in ultimii ani. Vom vedea deci impactul acestor masuri de taxare asupra pietei auto, iar in partea a doua a anului vom colabora cu autoritatile pentru construirea de noi propuneri, daca este cazul", a spus Gabriel Sicoe, vicepresedinte APIA, la conferinta de bilant pentru 2010. Reprezentantii APIA nu au precizat daca se gandesc la modificarea taxei de inmatriculare sau a impozitului anual, insa ideea este in faza incipienta si totul depinde de evolutia pietei.

Brent Valmar, vicepresedinte APIA spune ca normal ar fi sa existe paritate intre numarul masinilor noi vandute si cele second-hand, si nu cum a fost anul trecut cand s-au vandut circa 100.000 de masini noi si peste 200.000 rulate. "Nevoia de mobilitate ar trebui acoperita tot mai mult cu masini noi", spune Valmar care admite insa ca vanzarile de masini noi si cele second-hand nu se vor egaliza prea curand.

Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia e de parere ca anul acesta numarul de masini second-hand ce se vor inmatricula in tara va fi de maxim 150.000, iar piata masinilor noi va creste cu 20%. Totusi, Stroe spune ca e putin probabil ca taxa auto sa fie modificata din nou anul acesta fiindca "ar fi incorect sa se schimbe regulile in timpul jocului". El mai spune ca putem vorbi de o "crestere a gradului de civilizatie a clientului roman" cand e vorba de masini fiindca lumea a inceput sa se orienteze catre modele ceva mai mici, cu consum mai redus si costuri de exploatare mai scazute.

Anul trecut, piata masinilor noi a scazut cu 19%, spre 106.000 automobile livrate, iar APIA estimeaza o crestere de 10% anul acesta, factorii pozitivi fiind programul Rabla, dar si noua taxa auto care descurajeaza inmatricularea de masini second-hand foarte vechi. Anul trecut, doua treimi dintre masinile noi vandute s-au livrat prin Rabla, iar importanta programului a fost plastic sintetizata de Constantin Stroe: "Daca nu ar fi existat programul Rabla ne-am fi prezentat repetenti in fata dumneavostra".

Intrebat daca importatorii auto au avut si in 2010 profiturile record cu care se mandreau anii trecuti, Brent Valmar, director general al Porsche Romania a negat: "Nu exista profituri mari, suntem intr-o perioada foarte dificila. Spre exemplu, grupul pe care il conduc a obtinut un profit de sub 1%, deci ne incadram in media europeana. Nu e un profit mare, abia ne permitem sa supravietuim", a spus Valmar.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2953 vizualizari

  • +22 (26 voturi)    
    Intr-o tara cu doi producatori auto nu (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:13)

    vio [anonim]

    e normal ca salariile sa reprezinte a douazecea parte, sau mai putin, din pretul unei masini noi.
    • +12 (18 voturi)    
      Intr-o tara unde (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:19)

      Henry Fordescu [anonim] i-a raspuns lui vio

      Importatorii de auto sunt chiar guvernul sau sforarii lor .Intr-o tara unde importatorii de masini fac legi pentru ei insisi cu complicitatea unor cozi de topor treburi discutate la o vanatoare de mistreti unde a venit seful lui salValmar sa discute cu porcii ce ar fi bine pentru ei. Mai bine traiesc intr-o tara fara porci(mistreti) unde pot sa inmatriculez o masina cinstita de 2000 de euro cu 200 de euro .Bulgaria.De ce Bulgaria are o alta atitudine ?Nu are o APIA !Bravo lor
    • +5 (11 voturi)    
      Ba e normal... (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:51)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui vio

      Producatorii sunt americani si francezi. In momentul in care o sa avem salarii prea mari, isi vor muta jucariile in tari mai ieftine.
    • +3 (3 voturi)    
      nu conteaza numarul (Luni, 24 ianuarie 2011, 17:53)

      George [anonim] i-a raspuns lui vio

      Asta-i buna ! Nu conteaza numarul producatorilor. Conteaza fiabilitatea si ce primesti pe banii aia. Logan si Ford ? Hai sa fim seriosi, eu mi-am luat second si chiar daca mai repar la ea, ma multumeste confortul in deplasare. Ce tupeisti ! Recomanda ei guvernului ? Sa recomandati la voi acasa, astia cu Reno. La fel si Ford. Rusine la Reno, am fost pe linie si am vazut sclavii din ziua de azi. Rusine pentru cum ii tratati pe muncitori, fara lumina si muncesc in gazele evacuate de motostivuitoare. Si banda este mai rapida decat se prevazuse initial. Si pentru ce ? Ca sa scape guvernul de niste ajutoare de somaj ? Pai si salariul e tot pe acolo.
  • +18 (20 voturi)    
    mda (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:15)

    serban [anonim]

    in schimb este normal ca o masina noua sa fie cu de 10 ori mai putine dotari mai scumpa de 1,5 ori decat una care are toate dotarile dar are 1-2 ani. hai ca aveti interese sa castigati bine si mituiti orice guvern sa va protejeze afacerile. V-ati gandit sa ne despagubiti pentru ca am circulat 30 de ani cu Dacia? APIA=EXCROCI
  • +25 (25 voturi)    
    Parca era democratie nu? (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:16)

    tavyy [anonim]

    Adica avem dreptul de a alege ce-i mai bun si ieftin...
    • +1 (1 vot)    
      Demotaxare (Luni, 24 ianuarie 2011, 20:53)

      George [anonim] i-a raspuns lui tavyy

      Da, avem. Dar alegerile se modifica la apartitia "taxelor de poluare". Si ghici in beneficiul cui ?
  • +6 (12 voturi)    
    nu stiu eu sau (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:16)

    sad [anonim]

    in Romania se fac masini extraordinare si nu vrem noi sa le cumparamc a sunt prea ieftine. Fratilor cand un duster "full" costa cat un rav4 de doi ani insa cu adevarat full si motor capabil cum de va mai puneti intrebari referitoare la vanzari? Tara cu doi producatori auto... dacia si ford, ziceam daca era vw sau toyota insa ce sa iei de la astia doi?
    • +12 (14 voturi)    
      FORD (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:48)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui sad

      1. nu e producator autohton
      2. deocamdata produce autoutilitare

      sa fie un mondeo la pret de logan as mai zice :)
      • -1 (5 voturi)    
        vezi ca zilele astea nu sunt la moda asistatii (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:40)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

        nu mai astepta pomeni auto ca nu vei primi. singura exceptie este programul rabla
  • +16 (20 voturi)    
    eu nu inteleg (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:16)

    blec-bierd [utilizator]

    mai nou APIA decide ce masini ar trebui sa conducem?

    mi se pare k isi dau cam mult cu parerea

    si care s cei 2 producatori auto autohtoni ?

    dacia logan si dacia sandel ? :))
    sau se mai fabrica olcit ?
  • +12 (16 voturi)    
    Problem? (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:17)

    just_me [anonim]

    Eu zic sa mariti taxele, sa se duca tot mai multi sa inmatriculeze masini in Bulgaria, sa plateasca impozite in Bulgaria si sa polueze in Romania. Daca faceti masini asa bune si ieftine vindeti-le la export si lasati romanii sa-si ia rable din vest.
    • 0 (6 voturi)    
      pai chiar asa se intampla. (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:46)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui just_me

      stai linistit. ca dacia exporta foarte bine. noroc cu dacia ca avem si noi un pib cat de cat. dar asta e.
      • +3 (5 voturi)    
        e alta Dacia >:) (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:04)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Doar nu cverdeti ca Dacia "pentru export" este indentica cu "Dacia pentru Romania" - credeti ca mentalitatea fostilor ceausisti s-a schimbat?
        IA sa va uitati bine cine-i la conducere... alta palarie, pe aceeasi Marie >:))
  • +16 (20 voturi)    
    Dar la fel de anormal... (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:18)

    JohnnyBGood [anonim]

    ... este ca o piata libera sa fie manipulata prin legi protectioniste.

    Atat timp cat unii cumparatori opteaza pentru o masina second-hand, inseamna ca cei doi producatori de automobile nu au o oferta avantajoasa pentru cumparatorii respectivi.

    Deci problema este a producatorilor, nu a cumparatorilor. De ce sa ii pedepsim pe cumparatori cu legi protectioniste?
    • -6 (16 voturi)    
      gresit (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:47)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      problema este a cumparatorilor. producatorii vand foarte bine la export
    • -1 (5 voturi)    
      ca sa si vanda tericeanu citroenurile (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:49)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      uite deaia
  • +9 (9 voturi)    
    pai (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:19)

    ccc [anonim]

    Nu toata lumea are 10500 de euro pentru un Logan diesel cu dotari rezonabile, mai ales ca bancile nu dau 10000 de euro credit chiar asa usor. E normal sa existe piata si pentru masinile de 4000-5000 de euro cu dotari rezonabile. Faptul ca avem taxa auto asa mare, nu e normal sa se intample intr-o economie de piata, doar calitatea si pretul corect trebuie sa-i convinga pe cumparatori sa cumpere un anumit produs. E de inteles sa existe taxa pe timp de criza, sa zicem inca 2-3 ani, dar nu trebuie exagerat cu durata taxei.
  • +11 (11 voturi)    
    De unde bani ? (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:31)

    x [anonim]

    Avand in vedere salariile castigate nu sunt multi care isi permit o masina noua. In plus de asta valoarea ii scade in primii 2 ani simtitor ! Cu o masina trebuie sa ti faci treaba cu un buget cat mai mic. Cel putin asa gandese marea majoritate. Si mai apoi se uita daca are scaune incalzite sau alte dotari optionale
    • -11 (11 voturi)    
      se vede ca esti clinet de sh (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:50)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui x

      din principiu. tu daca ai avea bani de vw nou ti-ai lua audi sh.
      pai daca iei masina sa o tii 5-6-7 ani atunci nu-ti pasa de valoarea la revanzare peste 2 ani. dar nu. tu iei un sh, il tii pana cere prima data bani si apoi il dai la alt destept
      • +4 (4 voturi)    
        wow (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:01)

        maximo [anonim] i-a raspuns lui adrian

        si tu ce faci cu aia pe care o cumperi, sa o tii 7 ani? nu o dai tot la unul care nu se gandeste la valoarea de revanzare? sau te duci sa iti iei cuponul de la Rabla?
        • -1 (1 vot)    
          pai eu nu ma gandesc la revanzare (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:44)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui maximo

          eu imi permit sa-mi cumpar o masina care imi place chiar daca stiu ca nu are valoare de revanzare mare. chiar daca e benzina. pentru ca nu e niciun lux in masinile diesel
      • +9 (9 voturi)    
        @adrian (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:11)

        misescu [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        Eu mi-am luat in oct 2007 un VW polo Criket 1.4 diesel din showroom Heidelberg de la un dealer VW cu 10.000 eur (din 2005, un singur proprietar, 38000 km la bord, model cu dotari 'standard' in valoare de 17.000 eur la prima vanzare + cauciucuri de iarna in dotare)

        Acum am 70000 km la bord, nicio cheltuiala in plus, cu service facut la timp in Buzau la VW (preturi& servicii rezonabile) .

        Cu banii aceia as fi cumparat atunci din showroom in Ro un PoloHappy 1.2 benzina (care nici macar ABS nu avea, daca imi amintesc bine!).

        Acest model din Ge difera vizibil fata de cele din Ro si la finisaje.

        PS: Nu aveau pe stoc in Ge atunci capace de roti (costau 50 eur) (la cauciucurile de vara capacele nu erau cele originale). Cand am intrat in Ro, m-am oprit in Arad la reprezentanta VW sa imi iau capacele. Costau in jur de 100 eur. Nu le-am inlocuit nici pana astazi.
        • -4 (4 voturi)    
          de banii aia o luai noua (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:47)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui misescu

          daca tot ai mers 32.000 de km din 2007 pana in 2011 puteai sa-ti iei una noua pe benzina nu un tractor ...
          • 0 (2 voturi)    
            fi mai clar prietene (Luni, 24 ianuarie 2011, 16:39)

            blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            "puteai sa ti iei un logan/sandero nou"
            cand zici "una noua" lumea poate intelege gresit ca vorbesti despre masini
          • 0 (0 voturi)    
            diferenta (Luni, 24 ianuarie 2011, 17:10)

            iancu jianu [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Si cu diferenta de pret intre benzina si motorina, la consumul propriu al masinilor pierde cit un mercedes
      • +2 (4 voturi)    
        intotdeauna (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:55)

        Gogu [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Tin masina cativa ani apoi gasesc un prost ca tine si o vand.
        • 0 (0 voturi)    
          stai linistit (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:42)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui Gogu

          prostii ca mine cumpara masini noi
          • 0 (2 voturi)    
            si aici (Luni, 24 ianuarie 2011, 16:40)

            blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            nu zi "masini" spune le pe nume, "dacii" !
          • 0 (0 voturi)    
            aici nu te contrazic (Luni, 24 ianuarie 2011, 22:12)

            rco [utilizator] i-a raspuns lui adrian

            :)))
      • +2 (2 voturi)    
        bine face! (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:06)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        .
  • +11 (13 voturi)    
    nu e profit prea mare, nu?? (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:40)

    gurasparta [anonim]

    Am platit 12000 euro pe un Clio 3, intamplarea a facut, fiind masina produsa in turcia sa imi cada in mana o copiea a CMR-ului, pe care era trecuta si valoarea masinii. A pleacat de la Renaul Bursa cu 6600 USD. Pai mama ei de masina, cat TVA si adaos are Reanult Romania?? Taxa de 10% nu se aplica pe produsele din afara UE, pentru ca exista acorde de liber schimb. Atunci, cat a castigat vanzatorul din romania : 6600 USD / 1.31 = 5000 EURO + 24% TVA = 6250 euro, sa mai zicem ca a costat 300 tansportul pe tir din turcia, depozitare, omologare, alte costuri in romania - cat sa fie total 7000 EUR, pai de aici pana la 12000 cat am dat eu pe ea rezulta un profit curat de 5000 EURO. Asa ca nu ii mai credeti pe mincinosii astia. Saracii, nu au si ei profit.
    • +8 (8 voturi)    
      Mai tii minte (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:22)

      Roata de rezerva [anonim] i-a raspuns lui gurasparta

      ca vindeau masini in 2009 cu 15% reducere? Pai ce adaus aveau ?Cel putin 15% !!! . ca la paine .
    • +1 (1 vot)    
      ??? (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:24)

      drivex [anonim] i-a raspuns lui gurasparta

      Restul de bani il reprezeinta "provizioane" pentru toate piesele ce se vor strica pina la iesirea din garantie. Sau credeai ca pentru garantia nu se plateste si o dau producatorii din prea multa generozitate?
      • 0 (2 voturi)    
        si restul??? (Luni, 24 ianuarie 2011, 15:39)

        gurasparta [anonim] i-a raspuns lui drivex

        pai mie mi-au schimbat un alternator care a venit in 30 zile, timp in care am stat cu masina aimobilizata, pabrizul care era spart pe interior in dreptul senzorului de ploaie, nu l-au schimbat, ca vezi doamne am doua microciobituri pe parbriz si de aia se puteau produce tensiuni in parbriz. Hotie, cat % din masina necesita ceva de schimbat in garantie, asa prefer sa iau masina cu 8000 si sa nu primesc garantie. Ajungem tot la SH. O sa se umple tara de masinai inmatriculate in BG.
    • +1 (1 vot)    
      e chiar mare. (Luni, 24 ianuarie 2011, 17:09)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui gurasparta

      Se stia de mult ca marjele distribuitorilor sunt de 35-40%. Nu este o noutate. Altfel, cum crezi ca-si permit sa reziste pe piata cu 2-3 masini vandute pe luna, in cazul unui showroom cu cativa angajati? Iar pe deasupra mai trebuie amortizata si investitia in showroom. Este foarte posibil ca si transportul sa fi fost inclus in pret. Trebuiau urmarite si conditiile de livrare. In conditiile actuale, mare parte din distribuitori sunt in pragul falimentului. Chiar daca unii castiga foarte mult, daca continua inca 1 an situatia actuala, jumatate din showroom-uri vor fi inchise. Nu trebuie uitata insa situatia de acum 2 ani, cand ramanand cu masinile pe stoc au fost nevoiti sa le vanda la extern, la preturi mult mai mici. Puteau , in schimb, sa faca reduceri consistente , si le vindeau cu siguranta in Romania. Insa , acelasi lucru se intampla si cu bananele in Romania: prefera sa le arunce decat sa le dea la un pret mai mic, cand expira. Asta pentru a nu se invata subdezvoltatii cu preturile mici, si a vedea ce marje de profit au ei.
  • +5 (7 voturi)    
    Pot sa puna taxa de 10 ori mai mare (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:48)

    Rali [anonim]

    Numai fraierii care nu isi cunosc drepturile o platesc.
    Chiar au si dat la stiri ca statul pierde TOATE procesele pe care le intenteaza cei cu masini SH pentru recuperarea taxei abuziva.
    Deci, luati-va SH de 3 ani, platiti taxa si dati in judecata statul pentru recuperarea ei. Dureaza ceva, consuma niste nervi si niste bani pentru plata avocatilor si a taxelor, dar la final castigati.
    • +3 (5 voturi)    
      si cine plateste? (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:08)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Rali

      Nu tot NOI, cu totii, platim procesele pierdute de Stat?
      Ca doar nu credeti ca le plateste Boc sau Ministrul de Finante! >:
  • -1 (7 voturi)    
    BA DA! (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:52)

    Ministrul Crizelor de Urgenta [anonim]

    Se poate pentru ca romanii se uita mereu numai la pret!
    Ma rog, majoritatea lor. De aici produse mereu ieftine si fara multe accesorii si dotari.

    Da, sa dea bani la lautari au mereu! Acolo nu se uita la pret! Avem salarii mici dar mereu avem telefoane de ultima generatie, masini de lux neingrijite, casoaie care se intretin cu multi bani si greu de mobilat, haine de fitze, televiziuni cat sa cuprinzi planeta, ziare numai cu femei goale si politicieni cu sorici!


    Cine a caracterizat romanii drept "stupid people" a cam avut dreptate in mare parte.

    Problema este ca si noile generatii tot la pret se uita.
    Nu prea invatam nimic din trecut!
    • +1 (3 voturi)    
      pardon? (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:10)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Ministrul Crizelor de Urgenta

      Poate TU esti din categoria "romanilor" de care vorbesti!
      Pana si eu, care nu am masina, stiu ce sa cer de la o masina pe care mi-as cumpara-o - si care ar fi raportul optim calitate / pretz!
      Eu cred ca esti in sindicatul (ca n-o pot numi "asociatie") APIA :-p
      • +1 (1 vot)    
        DA (Luni, 24 ianuarie 2011, 15:51)

        ministrul crizelor de urgenta [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        eu sunt in acea categorie de romani asa cum esti si tu ( cu tot respectul)!
        eu pot sa fiu original, dar oricat as vrea tot ca majoritatea voi fi caracterizat, deci accpet cu usurinta sa fiu stupid people.

        nu mi-ar displace sa fac parte din acel sindicat!

        eu sunt pentru calitate, nu am bani nu imi cumpar lucruri proaste, vechi, harburi, calarite de altii si pe care sa le carpesc eu. asta sunt!

        as face asa ceva numai in caz exceptional - adica daca e nevoie sa salvez o viata de om sau sa ajut un om!

        in rest imi place calitate, nou si performanta!

        si de aceea muncesc pentru ca sa am asa ceva!

        toate cele bune!
  • +5 (5 voturi)    
    "Normalitatea" lipsei principiilor echitabile (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:56)

    maximo [anonim]

    Bai, Apiotilor, vi se pare corect ca eu sa platesc impozit la o masina, cat plateste o firma de taxi pentru 80 de masini? Vi se pare normal ca un ARO cu motor mare sa plateasca impozit de mii de lei? Care sunt principiile care stau la baza impozitului auto? Ar trebui stimulata renuntarea la folosirea autotusirmului (vezi tarile nordice), nicidecum incurajarea cumpararii unor harburi ca Dacia Logan sau alte abureli pe principiu ca au consum mic...masinile cu motoare mari sunt mari contribuitoare la bugetul de stat prin aportul lor in plata accizei la combustibili (daca consumul meu e de trei ori mai mare ca al unui Logan inseamna ca eu contribui de tot atatea ori mai mult)...Rezumand, echitatea se pare ca nu isi gaseste firul logic in aplicarea unor principii de bun-simt!
  • +10 (10 voturi)    
    Weird! (Luni, 24 ianuarie 2011, 12:59)

    garett [anonim]

    O logica cel putin ciudata, ca sa nu zic stupida de-a binelea!
    Ce imi ofera Dacia sau Ford ca si modele noi, produse intern? Am de ales intre multitudinea de dotari de pe listele de optionale ale fiecarui model? Dotarile se rezuma in cele mai multe cazuri la AC si CD-Player.
    Suntem totusi in 2011, poate cei de la APIA n-au auzit de un cruise control, oglinzi pliabile electric sau chiar de o banala trapa! Sau a aparut Loganul cu trapa si n-am auzit eu?
    Si de unde si pana unde decide APIA ce ar trebui sa fac eu cu banii mei?
    A mai fost o perioada in care erau doar 2 producatori si aveai de ales intre Dacie si Oltcit. Numai ca se numea comunism!
    Eu ii inteleg, pe bune, s-au obisnuit cu profituri colosale si acum le vine greu sa accepte ca nu le mai au, dar nu-i obliga nimeni sa ramana in piata, pot sa traga linistiti obloanele nu ii va regreta nimeni!
    Si da, am masina "autohtona" cumparata noua, sunt multumit de ea, numai ca modelele actuale nu au tinut pasul cu pretentiile mele de confort deci in mod cert urmatoarea masina nu va mai fi "autohtona" si mai mult ca sigur nici noua! De ce as suporta din buzunar cota de depreciere a unei masini noi si profiturile "nesimtite" ale importatorilor?
  • +8 (8 voturi)    
    asa, si? (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:00)

    soso [anonim]

    nu sunt fan second-hand, dar cine sa-mi impuna mie ce si cum sa cumpar?? ungaria are mai mult de 2 producatori auto, franta la fel etc....si se cumpara second....unde e problema?? sa se bucure statul asta belit ca se cumpara si asa (taxe, aigurari ,impozite, combustibili etc....ce o sa mai zica statul cand se vor cumpara doar masini rulate in Ro?? ) . unde scrie ca in viata asta nu ai voie sa-ti cumperi o masina second, doar ca sa arate bine statisticile?? faceti loganul cu dotari de vw 2002-2005, si va garantez ca o sa se vand mai bine.....daca nu, asta e....
  • +8 (8 voturi)    
    Toti desteptii lumii traiesc in Ro. (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:13)

    Victor [anonim]

    Doamne Dumnezeule,de unde naiba i-ai adunat pe toti desteptii astia?
    Cum poti tu sa declari intr-o tara ca Ro.ca vanzarile la masinile noi sunt mai scazute decat cele second hand?
    De unde?Ce facilitati le oferiti?
    Maj.romanilori au un salariu f.f."decent",ca atare se acopera cu plapumi,care li se potrivesc.
    Va dau ex.reala si din pacate,cunoscute si de acesti ilustrii cu diplome la fac.de taietor de frunze.
    In Germania,concernele de automobile,banciile cooperatoare cu industria automobila,
    faciliteaza doritorilori de masini noi,creditarari la dobanda 0,00;0.99;1,99;....maximum fiind
    (la ora actuala)de 5,99(cel putin in Landul meu)
    Cum sa nu cumpere un neamt masina noua si la conditiile din Ro,un roman,masina la second hand?
    Usurati-le viata,deschideti drumurile la creditari umane si nu fiti ca ciorile asupra prazilori voastre.
    Lipsa de cap,lipsa de marketing,lipsa de bunavointa!
    • +2 (2 voturi)    
      Vreau sa cumpar o masina SH (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:44)

      GiovanuBecalul [anonim] i-a raspuns lui Victor

      sunt rezident in franta da as vrea sa cumpar o masina SH din germania. Imi dai si mie o idee, unde as gasi ceva bun si ieftin. Poate te pricepi mai bine ca mine si imi dai niste sfaturi. Mersi
      • +3 (3 voturi)    
        Succes (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:09)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui GiovanuBecalul

        Pe mobile.de sunt sute de mii de masini si pag.este si-n romaneste.
        autoscout.de este si in engleza.Nu stiu unde locuiesti in Franta,dar daca locuiesti inspre granita belgiana,ai o sumedenie de posibilitati sa mergi in Landul NRW si sa cauti locali,daca locuiesti in cealalta parte,de ex.spre Strassbourg,ai posibilitatea in Landul Baden-Wuertenberg.
        In oricare zona,nu te duce imediat la prima loc.de dupa granita,si acolo poti fi jupuit bine("turism"de car shopping).
        Ce doua linkuri sunt cele mai cunoscute si frecventate si cred ca se gasesc masini pe placul si buzunarul fiecaruia.
        • 0 (0 voturi)    
          traficarea vitezometrului (Luni, 24 ianuarie 2011, 15:06)

          codo [utilizator] i-a raspuns lui Victor

          Domnule Victor, am inteles ca in Germania nu este ilegal sa pui vitezometrul la zero sau la cat vrei tu. Cum te feresti de masini traficate daca vrei sa cumperi SH in Germania?
          • +1 (1 vot)    
            Stomatologul ma tine azi in fata PC-ului (Luni, 24 ianuarie 2011, 15:44)

            Victor [anonim] i-a raspuns lui codo

            ..de aceea am timp ptr.raspunsuri!
            Am zambit un pic,ptr.ca am observat ca am ajuns un "sfatuitor"ptr.interesenti de masini secondhand!
            Va raspund cu mare placere,cu toate ca nu este domeniul meu de activitate,dar am obtinut o oarecare "experienta"
            ajutand multi prieteni,prietenii prieteniilori,rude.
            Sa trecem la intrebarea dumneavoastra.
            Ca sa aveti constiinta impacate,propuneti vanzatorului un test la DEKRA sau ADAC
            (suma testului era ca.75 Euro)
            Este interzis prin lege,maj.nemtilori de frica legilori nu se preocupa cu chestii din astea,dar din cate stiti padure fara uscaturi...Si cum tara asta este un multiculti,de aceea poate investiti 75 Euro
            ptr.siguranta si cereti acest test(daca suportati costul si vanzatorul este corect,nu cred ca va va respinge doleanta)
      • +2 (2 voturi)    
        din piata de masini de la Nurnberg (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:12)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui GiovanuBecalul

        >:
        • +1 (1 vot)    
          completare (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:40)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          ..sau Koeln,Essen ptr.westul Germaniei.
          automaerkte-deutschland.de.Eeste tradus si-n engleza.
          Pe acest site ai toate datele despre piata privata de masini(un fel de obor-sau nu stiu cum se numesc ele in Ro.).
  • +7 (7 voturi)    
    apia???? (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:16)

    ??? [anonim]

    da cine sunt astia de al apia? ei pe ce lume traiesc? sunt tampiti??? atata timp cat marea majoritate a populatie traieste dintr-un salar situat intre 150 si 450 euro, piata masinilor second hand va domina !!
  • +5 (5 voturi)    
    Ei nu e normal.... (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:17)

    gigi [anonim]

    Intr-o tara normala nu, nu e normal, dar Romania nu e o tara normala.
  • +6 (6 voturi)    
    producatori autohtoni? (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:18)

    cosmin [anonim]

    Daca intr-adevar sunt producatori autohtoni, care platesc taxe in Romania, in RON, platesc angajatii in RON, au furnizori de subansamble care le platesc tot in RON, de ce submineaza leul si puterea de cumparare a romanilor punand preturile la masini in EURO??

    Atunci sa fie foarte clar, din principiu nu sa cumpar nimic de la ei, nici daca se pun in genunchi si stau cu gura cascata...
  • +8 (8 voturi)    
    APIA SUCKS (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:40)

    Je [anonim]

    Papagalii astia de la apia in frunte cu brent valmar ce vor?....sa ne cumparama toti dacii?Papagalilor de asta am intrat un UE ;)....ca sa ne cumparam ce vrem noi si de unde vrem
  • +4 (4 voturi)    
    despre auto (Luni, 24 ianuarie 2011, 13:51)

    domnul [anonim]

    Masinile SH cumparate din vest nu sunt luate de la fiare vechi ele sunt din cele aflate in circulatie avind cel mult 10 anivechime.Cum se face ca acolo pentru aceste masini nu se plateste o taxa de poluare asa de mare ca in Romania? De ce cind creste pretul la benzina ni se spune ca asa cere UE iar cind cumparam masini din UE astea sunt poluante si trebuie taxate.Oare noi nu facem parte din UE si avem aceleasi drepturi inclusiv dreptul de a cumparam de la ei.De ce daca in UE aceste masini nu sunt poluante in Romania sunt?Oare nu avem aceleasi legi sau am intrat in UE ca sa avem numai obligatii nu si drepturi Masinile construite in Romania sunt nu scumpe ci foarte scumpe pentru ceea ce-ti ofera Astfel un wv SH de 5-6 ani nu se poate compara cu o dacie fie ia si Duster
  • +2 (2 voturi)    
    cum sa nu? (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:01)

    Codruta N [utilizator]

    E foarte normal! IA sa dea musiuii aceia salarii celor care lucreaza in firmele lor, nu zic la nivel de Franta si SUA - dar vreo 85 - 90%, acoloooo.... din cat se da in tarile lor! >:
  • +1 (1 vot)    
    oferta de fuga (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:05)

    danarad [anonim]

    daca vrei sa iei un logan cu credit, fara avans, pe 10 ani, pina termini de achitat il platesti aproape dublu, ( cea m-ai ieftina varianta, doar cu dotarile de baza incluse in pret )vezi pe site-ul dacia.m asa ca m-ai bine cumpar un sh. nici programul rabla nu e ok.,pt. ca banii integrali de pe acele vauchere ii incaseaza doar producatorii, vinzatorii auto.de ce nu este o modalitate sa incaseze suma de pe vaucher, cel ce duce rabla la remat, asa pare ca cuponiada din anii '90 .
  • +1 (1 vot)    
    Libertate! (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:38)

    Radu [anonim]

    Brent Valmar, presedintele Porche Romania: "Am avut profit sub 1%, de-abia supravietuim"... era sa cad de pe scaun de ras. Cu alte cuvinte domnul Valmar e suparat ca nu si-a mai tras o prima grasa anul trecut, dar cand declari ca ai profit, cum sa te plangi ca o duci la limita supravietuirii?
    Acu, fie vorba intre noi, oricine ar prefera sa isi ia masina noua si buna. Dar nu toti avem bani! Statul asta bandit ne ia cam prea multe taxe pe partea auto si transporturi, nu credeti?
  • 0 (0 voturi)    
    producatori autohtoni (Luni, 24 ianuarie 2011, 14:56)

    NewLevel [anonim]

    Autohton inseamna "Care s-a format și s-a dezvoltat pe teritorul unde trăiește (și în prezent), care este originar de aici".
  • +1 (1 vot)    
    masina uk (Luni, 24 ianuarie 2011, 21:58)

    rco [utilizator]

    de doi ani, conduc in ro masina inmatriculata in uk; e un ford galaxy tdi 2004, euro 3; taxa de inmatriculare - 2100 euro(in varianta veche); lasa ca platesc taxe si asigurare la englezi, si stric drumurile din romania - e singura optiune care mi se oferea

    as plati 1000 euro sa o inscriu, dar nu 3000 cat e acum, asta insemnand sa o cumpar de la guvernul roman inca o data; mentionez ca pe masina am dat 4500 lire
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 25 ianuarie 2011, 10:12)

    anonim [anonim]

    Dar e normal ca producatorii sa fie aliati cu importatorii?
  • 0 (0 voturi)    
    Sfat pt guvern (Marţi, 25 ianuarie 2011, 10:41)

    Axel [anonim]

    O masina mai veche de 12 ani este aproape la capatul drumului,de ce se cere o taxa atat de mare pt ca ia va mai polua maxin 2 ani apoi merge la rabla!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri