Motocicletele vor “imprumuta” de la masini sisteme avansate de prevenire a accidentelor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 26 ianuarie 2011, 18:08 Economie | Auto

In doi ani motociclistii vor putea folosi sisteme avansate de avertizare care ii vor ajuta sa evite accidentele si manevrele riscante prin diverse mecanisme montate fie in casca, fie pe ghidon, scrie BBC care descrie un proiect sustinut de CE care-si propune sa imbunatateasca siguranta deplasarii cu vehiculele pe doua roti. Sistemele care acum sunt prezente pe autoturisme de top vor ajunge si in segmentul moto, astfel ca va exista posibilitatea ca motociclistul sa fie avertizat cand se apropie de un obstacol, cand ia curbele prea strans sau cand vine vreun vehicul din spate.

Asociatia Mira, cunoscuta in trecut ca Motor Industry Research Association, a facut teste atat pe simulatoare, cat si pe sosea ca parte a unui proiect numit Saferider care este un efort de colaborare pe cercetare - dezvoltare sustinut de CE si Yamaha, Porsche Engineering si alte companii.

O serie de sisteme prezente acum pe masini scumpe sunt adaptate si apoi testate in ideea de a fi puse pe vehicule cu doua roti la care riscul de accident este mult mai mare decat la turisme. Practic se testeaza diverse lasere, camere inteligente, sisteme cu vibratii si avertizari acustice care sa atraga atentia motociclistului cand depaseste viteza legala, cand e aproape de un obstacol, cand ia curbele prea riscant sau cand din spate vine un vehicul care nu poate fi vazut la timp fara sistemele noi.

Un exemplu interesant tine de un motoras montat pe interiorul castii care il va avertiza tactil prin mici vibratii in obraz - fie in stanga, fie in dreapta, in functie de partea de unde ar putea veni un pericol.

Sistemele de siguranta Saferider sunt adaptate motocicletelor pornind de la cele pentru autoturisme, iar cei de la Mira spun ca exista o mare diferenta ce tine de faptul ca celui care conduce o motocicleta este mai greu sa-i atragi atentia fiindca exista un zgomot ambiental mare si vibratii puternice, iar atentia trebuie sa fie si ea pe masura, astfel ca noile sisteme trebuie sa dea informatiile necesare fara sa-l faca pe “biker” sa se uite des la ghidon.

Intentia ar fi ca in 18 - 24 de luni sa apara modele cu astfel de sisteme, insa cu siguranta vor adauga destul la pretul modelelor. Partea buna este ca daca se va continua in aceasta directie si tehnologiile vor deveni mai ieftine, sistemele de avertizare vor ajunge si pe modele mai ieftine.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

682 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri