UE: Toate autoturismele noi vor trebui echipate cu faruri de zi

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 7 februarie 2011, 18:12 Economie | Auto

Autoturismele si utilitarele usoare noi care vor fi vandute in Uniunea Europeana trebuie sa fie echipate, incepand de luni, cu 'faruri de zi', aprinse in permanenta, scopul acestei masuri fiind reducerea accidentelor cauzate de vizibilitatea redusa, anunta AFP.

Camioanele si autobuzele trebuie sa se conformeze acestor reglementari din august 2012, in conformitate cu dispozitiile unei legi europene adoptate in 2008, precizeaza Comisia Europeana, intr-un comunicat de presa.

Comisia Europeana afirma ca, prin utilizarea luminilor de zi, numarul accidentelor se reduce cu 5 pana la 15%.


Citeste mai multe despre   






















6964 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    masura buna dar cam din scurt (Luni, 7 februarie 2011, 19:22)

    adrian [anonim]

    din articol nu reiese daca decizia este de astazi pentru urmatoarea zi de luni sau a fost data acum ceva vreme urmand a intra in vigoare luni.
    astept cu nerabdare obligativitatea dotarii autoturismelor cu xenon. sau macar cu reglarea automata a farurilor pe inaltime. multi piloti umbla cu ele prost reglate si-i orbesc pe cei de pe contrasens. si la noi, cum nu sunt autostrazi ci drumuri comunale asta este o problema. mai este inca o categorie - ce a soferilor de duminica - acetia nu stiu ca daca ai greutate trebuie sa cobori fascicolul de lumina
    • +1 (3 voturi)    
      USA si CANADA (Marţi, 8 februarie 2011, 9:09)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui adrian

      au aceasta masura de vreo 10 ani. E vorba de masinile noi. Obligatia de a circula cu luminile aprinse exista de mult.
  • -5 (13 voturi)    
    Fizica bat-o vina... (Luni, 7 februarie 2011, 19:44)

    Kata [anonim]

    cu luminile aprinse consumul de combustibil este mai mare. Din pacate prostia nu doare....
    • +3 (5 voturi)    
      dap (Marţi, 8 februarie 2011, 1:26)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Kata

      dar in germania, din acest motiv, au introdus pozitiile cu LED care reduc consumul si sunt destul de puternice ca sa nu trebuiasca sa pui faza scurta care consuma foarte mult curent.

      Nemtii au ajuns la concluzia ca de fapt pozitia aprinsa nu a redus numarul accidentelor si a contribuit la consumul de combustibili. In medie 0,8 l %l, iar daca nu ar mai fi folosita, ar duce la economisirea a 800 de milioane de litri de carburant in germania intr-un an.
      • +4 (6 voturi)    
        romania (Marţi, 8 februarie 2011, 7:51)

        alpha [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

        in romania se merge fara lumini si noaptea.doar legiferand obligativitatea absoluta de a merge cu faruri si ziua nu vor mai fi accidente noaptea din cauza celor care fac "economie".
  • +15 (15 voturi)    
    DRL (Luni, 7 februarie 2011, 19:45)

    krokodeel [anonim]

    1. Obligativitatea echiparii cu DRL (Daytime running lights) este valabila pentru MODELELE noi , nu pentru masinile noi. De ex, Loganul nu va fi echipat cu DRL pana la urmatoarea versiune ( considerata model nou)
    2. Farurile echipate cu xenon din fabrica sunt prevazute (fara exceptie) cu un sistem automat de reglare a inaltimii farului - autolevelling (nu se poate interveni manual). "Xenoanele" ce ne deranjeaza pe strada, sunt de fapt KIT-uri montate prin ateliere obscure, ca inlocuitoare ale becului halogen, bineinteles fara sistem de autoreglare. Montarea acestor KIT-uri este ILEGALA in EU. Dar cum noi nu suntem inca in EU din cele mai multe puncte de vedere, avem parte de foarte multi retardati care isi monteaza astfel de instalatii si care sunt un pericol real pe sosele.
  • -12 (12 voturi)    
    mda? (Luni, 7 februarie 2011, 19:53)

    alex [anonim]

    Parca folosirea farurilor inseamna consum crescut de carburant, si automat duce la poluare, deci la incalzire globala, deci??

    Iarna asta am simtit o mare incalzire globala, si pariez ca in ciuda frigurilor dementiale si a iernii teribile prin care a trecut SUA, se va anunta ca "anul 2011 a fost cel mai cald an din istoria umanitatii"...

    bleah!
  • +9 (11 voturi)    
    tocmai din ratiuni de economie... (Luni, 7 februarie 2011, 20:58)

    DigitalScribe [anonim]

    Se introduc "faruri de zi"... care-ar fi diferentierea cu farurile normale daca tot puneti problema asa?

    Parca legea asta nu zice sa tii farurile aprinse ci masinile sa aiba niste faruri speciale care sa se aprinda non-stop, si ziua.

    Asta inseamna ca acele faruri nu trebuie sa lumineze asfaltul ca sa vezi ci trebuie doar sa lumineze ca sa fie vazut autovehiculul si ziua cand vizibilitatea e mai slaba!

    Cu alte cuvine (daca ganditi putin) nu trebuie sa fie neaparat becuri... pot fi si LED-uri. Cum au AUDI-urile de exemplu cu care acum fanfaronii merg cu ele aprinse si ziua.

    In viitor o sa fim toti fanfaroni in asa fel incat aia cu AUDI vor trebui sa-si monteze un girofar pe cap ca sa fie peste ceilalti :P
  • +5 (5 voturi)    
    Da (Luni, 7 februarie 2011, 21:49)

    Babilou [anonim]

    DRL-ul NU inseamna faza scurta. Intensitatea luminoasa e mai mica.
    Aici in Canada (in vigoare din 1990), practic se alimenteaza farurile in serie, deci la tensiune jumatate, sau se folosesc luminile de semnalizarea schimbarii directiei (clipesc cand schimbi directia dar raman in rest aprinse). Lumina poate fi deci de la alb pana la culoarea ambrei.
  • +3 (5 voturi)    
    na, mai du-te la furat daca poti... (Marţi, 8 februarie 2011, 8:32)

    a [anonim]

    :d
    • -1 (1 vot)    
      :o)) (Marţi, 8 februarie 2011, 17:24)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui a

      foarte tare!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version