Wayne Brannon, seful Chevrolet Europa: Tot mai multi clienti de pe continent se orienteaza catre masini ale marcilor non-europene si aleg versiuni cu mai putine dotari

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 8 februarie 2011, 10:33 Economie | Auto

Wayne Brannon, seful Chevrolet Europa
Foto: Hotnews
​Tot mai multi clienti de pe continent se orienteaza catre masini ale unor marci non-europene in versiuni cu pret mai scazut si dotari mai putine, iar criza a contribuit si ea la schimbare, a spus intr-o discutie cu presa la Bucuresti, Wayne Brannon, seful Chevrolet Europe. El considera ca e normal ca un grup auto important sa vina pe piata cu mai multe marci si nu e o problema daca unele modele de la diferite marci au design asemanator fiindca exista mai multe categorii de clienti cu dorinte diferite.

Despre asemanari in design si strategii cu marci multiple


Cele mai mari grupuri vin pe piata cu un numar mare de marci, dar pentru a reduce costurile diverse masini de la marci diferite seamanata mult intre ele, impartind componente si arhitectura. Intrebarea care se pune e daca acest lucru este corect fata de client si daca nu cumva vanzarile au de suferit din cauza similitudinilor.

Intrebat daca in viitor vor fi mai multe diferente intre masinile electrice Opel Ampera si Chevrolet Volt, Brannon a spus ca asa se doreste, insa a tinut sa precizeze ca si daca nu sunt diferente, masinile se pot vinde bine, dand exemplu "tripleta ceha" Toyota Aygo, Citroen C1 si Peugeot 107, masini care desi seamana mult ca design si sunt apropiate ca pret, au avut vanzari foarte bune.

"Daca vorbim de intreaga industrie trebuie sa ne gandim ca foarte multe marci au aceleasi componente si aceleasi arhitecturi pentru a avea o fundatie din care sa lanseze vehicule cu sigle diferite. In pietele mari, producatorii importanti aduc marci multiple. De exemplu, Volkswagen are 20% din piata, avand o strategie cu trei marci principale care folosesc componente simlare si trenuri de rulare similare. Cand au o noua tehnologie, o pun pe urmatoarea masina care e lansata, nu asteapta lansarea modelului de varf de gama. Uitati-va la Renault, Nissan si Dacia, si aici sunt multe in comun si chiar citeam ca e posibil ca Dacia sa aiba pe viitor elemente de stil de la Fluence, uitati-va la Peugeot - Citroen, e ceva normal in piata sa ai numar mare de marci pentru ca exista mai multe tipuri de clienti care cauta lucruri diferite".

Brannon spune ca scopul Opel si Chevrolet este sa isi diferentieze mai mult masinile in raport cu concurenta, dar admite ca si fara deosebiri mari poti avea vanzari extrem de bune.

Cum a schimbat criza clientii europeni

Intrebat ce impact considera ca a avut criza asupra gusturilor europenilor cand e sa cumpere masini, Brannon a identificat o crestere a popularitatii marcilor non-europene si a masinilor cu ceva mai putine dotari. "Acum sunt mai multi europeni care ar prefera sa cumpere masini ale unor marci non-europene cu mai putine dotari si pret mai scazut, dar nu stiu daca asta e din cauza crizei fiindca ma uitam pe un studiu facut de un furnizor care mi s-a parut surprinzator pentru ca am vazut ca multi clienti care au cumparat prima data o masina a unei marci europene se gandeau apoi ca urmatoarea achizitie sa fie o masina a unei marci non-europene la un pret mai mic. Nu stiu daca asta s-a intamplat din cauza crizei in totalitate, insa sigur a contribuit si criza la dezvoltarea tendintei".

Chevrolet inca profita de faima ADN-ului american si a lui Corvette

Brannon admite ca in multe piete marca e aproape necunoscuta fiindca nici 5% din cei intrebati nu au auzit de ea. "Vindem chiar bine daca ne gandim ca nimeni nu a auzit de noi", glumeste seful pe Europa.

"Chevrolet este o marca cu ADN american, chiar daca Louis Chevrolet a fost elvetian", spune Brennon care admite ca cei care au auzit de Chevrolet se gandesc in primul rand la masini americane puternice si la Corvette, chiar daca acum in showrrom-uri sunt o serie de masini de clasa mica si compacte.

El spune ca, desi marea majoritate a masinilor Chevrolet care se vand in Europa sunt produse in Coreea de Sud, marca nu e una sud-coreeana. "Nu e rau sa fi o marca sud-coreeana, uitati-va la Hyundai si Kia: au masini care arata bine si vand excelent". El spune insa ca, la fel ca la alte marci, standardele de calitate sunt peste tot la fel iar ingineria si designul se realizeaza in mai multe centre din locuri de pe mai multe continente.

Tinta e un milion de masini pe an in Europa


Marca are o cota de 2,5% din piata europeana si a avut vanzari de aproape 480.000 de masini pe continent, cea mai mare piata fiind de departe Rusia. Tinta este atingerea unui nivel anual de un milion de unitati dupa 2015, iar cotele de piata difera mult chiar si in prezent. "Acum in Rusia avem 6-7%, in Uzbekistan avem 95%, dar e o situatie deosebita, insa in Germania avem sub 1% iar in Europa de Vest 1,3%, explica Brannon. In Romania, cota este de 4%, vanzarile trecand de 4.000 de masini anul trecut.

Chevrolet va lansa anul acesta noua generatie Aveo, o versiune restilizata a SUV-ului Captiva, o versiune hatchback a lui Cruze si MPV-ul Orlando. Marca va aduce totusi modele cu totul diferite si mult mai scumpe decat Spark, Aveo si Cruze. In noiembrie apare in Europa masina electrica Volt, dar in vara va fi lansat un muscle car modern. Astfel, americanii vor lansa Camaro in Europa in a doua parte a anului, dar fiind un produs de nisa, dealerilor nu li se vor impune cote stricte. "Preferam ca cei care vor Camaro sa o cumpere de la noi, nu de pe piata gri unde costa mai mult si nici nu primesti garantie", spune Brannon. El adauga ca modele precum Volt si Camaro, desi sunt de nisa, vor aduce un plus de imagine marcii.

In lupta cu Dacia, Chevrolet vrea sa se adreseze unei clientele mai pretentioase


Intrebat despre cum vede concurenta cu Dacia, seful Chevrolet Europa a spus ca marca romaneasca a intrat puternic intr-un segment unde exista cerere si a profitat din plin de asta. El a precizat ca in cateva segmente de pe piata auto in Europa circa 10% din masini sunt intr-o categorie de pret redus (discounted cars) iar Dacia a tintit exact acolo, cu succes. "Noi vrem sa facem ceva diferit, vrem sa avem mai multa imagine, mai mult continut, nu incercam sa copiem strategia Dacia fiindca e foarte buna si ei castiga cu ea". Brannon spune ca Chevrolet vrea sa se adreseze unor clienti care vor mai multe optionale, calitate mai buna. "Vrem sa ne situam undeva intre Dacia si marcile cu cele mai mari volume de vanzari", conchide americanul.

Brannon a mai explicat si ca Chevrolet a intrat in segmentul low-cost fortata de situatie dupa ce a cumparat Daewoo Coreea acum un deceniu. "Am mostenit atunci masini care erau mai vechi ca si conceptie, erau practic cu o generatie in urma si le vindeam la preturi mai mici fiindca atata faceau", spune seful Chevrolet care adauga ca acum strategia s-a schimbat iar marca se adreseaza unui segment superior si fiindca masinile sunt moderne. "Am fost in acel segment inferior din cauza masinilor pe care le aveam si fiindca urma o perioada de tranzitie catre masini plasate intr-un segment superior".

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1579 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Chevrolet (Marţi, 8 februarie 2011, 11:18)

    nenea [anonim]

    nu cred ca marca asta are prea mult succes undeva. daca marcile noneuropene au succes in romania, acesta este in detrimentul marcii Chevrolet.
    • 0 (2 voturi)    
      :))) (Marţi, 8 februarie 2011, 13:04)

      :))) [anonim] i-a raspuns lui nenea

      Gandeste inainte de a deschide gura...:)))

      Iata ce inseamna Chevrolet:


      http://www.gm.ca/gm/english/vehicles/chevrolet/


      Enjoy!
      :)))
      • 0 (2 voturi)    
        De parcă tu ai fi un geniu! (Marţi, 8 februarie 2011, 14:24)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui :)))

        Site-ul este al nord americanilor.
        Spune-mi mai bine câti români au auzit de Chevy?
        Spune-mi câţi bulgari si câţi unguri?
        Câţi din ei si-au luat un Chevy?
        Ce inseamna pe piata germana Chevy?
        Dar pe piaţa elveţiană, franceză, austriacă si suedeză?
        Vezi grozavule de ce este bine să nu dai cu pietre?
        Şi încă ceva, calitatea nord americană este cu totul alta decât calitatea europeană, în special est europeană.
        Uită-te la plasticuri . Lipsa dotărilor nu inseamnă muşama pe bord si nici lufturi de peste 5 mm., cu linii neparalele si asperităţi de iţi zgârii toate alea.
        Mai bine ia-ţi un Trabant
        • 0 (2 voturi)    
          N-as spune la fel... (Marţi, 8 februarie 2011, 14:44)

          dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui nenea

          Salut "nenea"...

          Doar 2 exemple privind calitatea masinilor americane:

          1) http://www.youtube.com/watch?v=Cw1jZApGBLM&feature=fvsr

          http://www.ford.com/2010taurus/

          2) http://www.youtube.com/watch?v=IyLznsUdXPQ

          Lasa prejudecatile si legendele privind masinile americane...:)))

          Sunt penibile si n-au nici cea mai vaga legatura cu realitatea!

          Honestly!
          :)))
          • 0 (2 voturi)    
            Măi nea ... dorubarbu (Marţi, 8 februarie 2011, 16:27)

            nenea [anonim] i-a raspuns lui dorubarbu

            cu "d" mic si "b" mic intr-un cuvant. Dacă ai fi citit puţină literatură in viaţa ta şi ai fi făcut lb. si literatra romană cu profesoara, si nu cu cine ştie ce femeie de serviciu, ai fi armonizat titlul, cu textul.
            Surpriză! sunem de fapt pe aceeaşi lungime de undă.
            Şi încă ceva, sa vezi ce o să vină de acum în colo.
            P.S. Dacă mă întrebi, nici personalitate nu are insemnul acela de tinichea inexpresivă. Nu transmite mai mult mesaj decât capacul unei sticle de bere .
  • 0 (2 voturi)    
    comparatie (Marţi, 8 februarie 2011, 11:26)

    eu [anonim]

    putem compara totusi Chevrolet cu Dacia ? adica vezi un interior de Aveo fata de un interior de Logan,
    vezi Captiva fata de Duster... nu punem in calcul si numarul de modele Chevrolet fata de Dacia...
    • +1 (3 voturi)    
      99% (Marţi, 8 februarie 2011, 13:00)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui eu

      din masinile marca chevrolet din romania sunt de fapt DAEWO !!!
      • 0 (0 voturi)    
        daewoo.... (Marţi, 8 februarie 2011, 14:29)

        OUAIT BIERD [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

        ....nu mai exista de mult bade. Si ca sa fim corecti daewoo insemna licenta gm.
        • +2 (2 voturi)    
          ia vezi (Marţi, 8 februarie 2011, 18:34)

          blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui OUAIT BIERD

          unde se fabrica lacetti aveo spark(daca se mai fabrica)... nu cumva in fosta fabrica daewoo din korea ??

          atata k leo schimbat sigla si umpic din design
          calitatea e cam tot aia
    • +2 (4 voturi)    
      ?? (Marţi, 8 februarie 2011, 13:02)

      SKB [anonim] i-a raspuns lui eu

      Sigur ca putem. Cu interiorul te dai pe sosea? Cati bani, per total, te costa Dacia pe 5 ani si cat te costa Chevrolet?

      Nu mai fiti snobi, Logan e o masina chiar reusita, primesti exact ce astepti de la ea. Nu are interior pretentios, nu are tinuta de drum, se face acordeon la accident, dar daca vrei doar sa bagi motorina, ulei si consumabile in ea si sa mergi de la A la B, e masina ideala.

      Iar la numarul de modele, ce vrei sa spui, ca Apple e varza fiindca vinde doar un model de telefon? Nokia a pierdut foarte mult si fiindca nu a realizat ca multitudinea de optiuni devine stresanta de la un numar in sus.

      Industria americana de automobile are nevoie de adaptare, ca toata societatea lor. A trecut vremea lui "mare, mult si puternic". Unde mai dai drumul la herghelie, cand toate soselele sunt pline de radare si camere si trebuie sa faci slalom printre "cutii de conserve"? Cine mai pune 100 l pentru 300 de km cand un consum de 5% devine standard?
      • -1 (1 vot)    
        pai (Marţi, 8 februarie 2011, 15:26)

        eu [anonim] i-a raspuns lui SKB

        nu e de snobism.. e de cat dai si cat face... dai la fel de multi bani si la chevrolet ai parte de mai multe dotari si de o tinuta de drum mai buna.. ok nu "te dai" cu interiorul dar parca conteaza asa un pic sa te simti bine. sa ai cruise control, comenzi pe volan, AC de la cele mai slabe dotari, butoane de deschidere geamuri pe usi, MP3 player, etc... parerea mea... as lua chevrolet si nu dacia...
        • +1 (1 vot)    
          mai e siguranta NCAP (Marţi, 8 februarie 2011, 15:53)

          altul [anonim] i-a raspuns lui eu

          aveo are o stea si jum si logan are 3. N-are 4 ca n-are tiuitoare ptr centura. Asa ca....mai gandeste-te
          • -1 (1 vot)    
            ?! (Marţi, 8 februarie 2011, 15:59)

            eu [anonim] i-a raspuns lui altul

            in legatura cu nr de stele este clar ca ceva nu e in regula... probabil ca tiuitoarea aia e de vina..
  • +1 (1 vot)    
    chevrolet (Marţi, 8 februarie 2011, 14:27)

    alex [anonim]

    Avem in familie un chevy...vorbesc in cunostinta de cauza. Daca masina are o problema care iese din obisnuit...nu o face nimeni. Mecanicii de chevy din RO nu stiu decat ce zice manualul de service...
  • 0 (0 voturi)    
    Daewoo (Marţi, 8 februarie 2011, 21:15)

    Tidi [anonim]

    Am un Matiz din 2006. Am peste 80 000 km cu el si nu am avut NICI o problema. Am facut reviziile la timp. Daewoo nu a fost o marca rea.
  • 0 (0 voturi)    
    adeneul american (Miercuri, 9 februarie 2011, 2:41)

    volanescu [anonim]

    sanchi.
    chevrolet europa n'are nici in clin nici in maneca cu adeneul sau cu chevy din america.
    este un daewoo preluat si schimbata emblema.
    pai, si noi am fi putut avea ...
    a fost la mana noastra, in banie.
  • 0 (0 voturi)    
    democratie ??? (Vineri, 11 februarie 2011, 16:35)

    democratie ??? [anonim]

    Da domnilor asta inseamna democratia. Majoritatea celor care comenteaza la acest articol habar nu au despre ce vorbesc si nu sunt deloc informati....voi ce credeti ca daca ati vazut un Spark sau un Kalos cu dotari de baza asta innseamna ca toate masinile Chevrolet sunt fara echipare si cu motor de 800 cmc ?...aberati fratilor. Asta e democratia, fiecare are dreptul de a comenta fara sa trebuiasca sa sustine prin dovezi sau exemple reale..nu auzite de la nenea Gheorghe care vinde morcovi in piata. Voi credeti ca totul pe care apare numele Arctic e produs in Romania sau tot ce e VW e produs in Germania...mai studiati..exista wikipedia etc...si cand aveti lectiile facute mai vorbim...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri