Calatorii cu autobuzul vor avea dreptul la despagubiri daca apar intarzieri sau se anuleaza cursa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 15 februarie 2011, 15:51 Economie | Auto

Regulamentul e valabil doar la calatorii de peste 250 km
Foto: Agerpres
Parlamentul European si statele membre au ajuns la un acord definitiv cu privire la un regulament care va da dreptul la despagubiri pasagerilor care calatoresc pe distante mai mari de 250 km cu autobuzul in caz de intarziere, anularea cursei sau pierdere a bagajului, a anuntat institutia. Regulamentul se aplica din primavara lui 2013 si prevede ca in cazul unei intarzieri mai mari de 90 de minute, pasagerii au dreptul la gustari, mese sau bauturi racoritoare.

Dupa doi ani de negocieri dificile, Parlamentul European si statele membre au ajuns la un acord cu privire la un regulament care va acoperi toate serviciile normale, nationale sau transfrontaliere pe distante lungi (250 de kilometri sau mai mult), incepand din primavara anului 2013.

Pentru acest tip de servicii, noua legislatie prevede compensatii de pana la 50% din pretul biletului, in plus fata de rambursarea integrala a tichetului, daca un operator anuleaza o calatorie si nu poate astfel sa isi onoreze contractul de transport. Aceasta regula se aplica si in cazul unei intarzieri mai mari de doua ore, daca operatorul nu poate oferi pasagerilor nici o redirectionare sau un alt mijloc de transport pentru continuarea calatoriei. Calatorii care, in urma unei anulari sau a unei intarzieri mai lungi de doua ore, doresc sa renunte la calatorie, au dreptul la o rambursare integrala a pretului biletului calatoriei.

In cazul unei intarzieri mai mari de 90 de minute, pasagerii au dreptul la gustari, mese sau bauturi racoritoare. Daca o calatorie este intrerupta sau are loc un accident care presupune cazarea peste noapte, operatorii sunt obligati sa ofere calatorilor cazare la hotel in valoare de pana la 80 EUR pe noapte. Totusi, operatorii nu sunt obligati sa ofere aceste facilitati in cazul unor catastrofe naturale sau a unor conditii meteorologice foarte dificile care pun in pericol securitatea transportului.

In cazul pierderii sau deteriorarii bagajelor, operatorii vor trebui sa prevada o rambursare de minimum 1.200 EUR, precum si rambursarea unei sume de pana la 220.000 EUR (sau mai mult, daca este prevazut in legislatia nationala), in caz de deces sau vatamare in urma unui accident.

Pentru a permite companiilor mai mici sa se adapteze noilor exigente, Parlamentul va acorda statelor membre posibilitatea de a excepta serviciile regulate nationale sau serviciile speciale, care sunt efectuate in mare parte in afara Uniunii, pentru o perioada maxima de 4 ani si care poate fi reinnoita o data.

Pentru a putea acorda o asistenta adecvata pasagerilor cu mobilitate redusa care au solicitat acest lucru cu cel putin 36 de ore inaintea calatoriei, personalul din autobuz sau autocar trebuie sa fie format in acest sens si sa detina competentele definite in anexa regulamentului. Atunci cand operatorul nu poate furniza o asistenta adecvata, pasagerii cu mobilitate redusa au dreptul de a fi insotiti, fara costuri suplimentare, de o alta persoana la alegerea sa.  

Unii parlamentari au spus ca plafonul de 250 km e prea mare si nu acopera toate rutele importante cum ar fi Viena - Budapesta sau Strasbourg - Luxemburg.

Pentru calatoria cu trenul, avionul si vaporul sunt in vigoare reglementari prin care pasagerii au dreptul la despagubiri daca serviciile nu sunt la nivelul promis. Ramane de vazut in ce caz se vor aplica derogari de la noile reguli care nu vor fi pe placul companiilor de transport.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

1746 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    sa ii vad cum implementeaza la noi (Marţi, 15 februarie 2011, 16:11)

    marius [anonim]

    aceasta masura. pe CFR au cerut derogari de la o masura similara...
  • +3 (3 voturi)    
    Si cand asat si cui trebuie sa ne adresam??? (Marţi, 15 februarie 2011, 16:25)

    Marcel [anonim]

    De ce nu spui aici cum trebuie proicedat si cui trebuie sa ne adresam. Te duci la tribunal sa-i dai in judecata? Pai atunci te lasi pagubas, fiindca trebuie sa platesti taxa de timbru, mai stiu eu, poatesi onorariu avocatului si te alegi cu timp pierdut bani cheltuiti si tergiversarea procesului ca asa e justitia romana. Deci e apa de ploaie, ca orice se zice ca se face in aceasta tara pentru binele individului. Doar minciuni.
  • +2 (2 voturi)    
    Haha (Marţi, 15 februarie 2011, 16:59)

    Orpheus [utilizator]

    Foarte amuzant! La noi autobuzele vin aleator... si rar.
  • +1 (1 vot)    
    s-a terminat treaba (Marţi, 15 februarie 2011, 18:05)

    disneyland [anonim]

    Si uite asa o sa se termine cu profiturile fantastice ale Atlassib si Eurolines :))
  • +1 (1 vot)    
    Greu de aplicat (Marţi, 15 februarie 2011, 19:53)

    Task Damager [utilizator]

    E greu de aplicat chestia asta si o sa va zic de ce.
    In decembrie am luat un autobuz Eurolines ca sa ajung de la Suceava la Brno. Calatoria trebuia sa dureze 28 de ore si a durat 34 de ore. Intarzierea s-a datora conditiilor meteo care au facut ca o portiune destul de lunga de drum sa fie acoperita destul de serios cu zapada.

    Acum v-as intreba pe voi: in miezul noptii in mijlocul pustietatii v-ar conveni ca autocarul sa ramana impotmolit pe undeva fiindca soferul trebuia sa ajunga la timp? Eu chiar am preferat sa ajung mai tarziu decat niciodata.
  • +2 (2 voturi)    
    Metrorex si RATB (Marţi, 15 februarie 2011, 20:34)

    gigel [anonim]

    Ar fi utile niste prevederi asemenatoare si la RATB si Metrorex
  • +1 (1 vot)    
    la noi nu au intarziere. (Miercuri, 16 februarie 2011, 10:09)

    eu [anonim]

    pt. ca nu au orar!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi