Noua furnizori produc in interiorul fabricii de la Craiova, alti patru isi vor deschide fabrici intr-un parc industrial de langa oras

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 24 februarie 2011, 9:26 Economie | Auto

In prezent noua furnizori interni ai Ford produc diverse componente in interiorul fabricii de la Craiova, iar in parcul industrial de langa fabrica de avioane si-ar mai putea deschide fabrici cel putin patru furnizori de componente auto, a spus seful CJ Dolj, Ioan Prioteasa intr-o discutie cu presa la inaugurarea lucrarilor de constructie a fabricii IAC de la Bals. In prezent 4.000 de oameni lucreaza in uzina Ford, numarul va ajunge la maxim 9.000, iar la furnizori vor ajunge sa lucreze 30.000 de oameni, estimeaza oficialul doljean.

"Noua furnizori sunt in interiorul fabricii si Ford a gasit o solutie foarte buna si le-a pus la dispozitie o parte din spatiile libere existente in fabrica. S-a dorit ca furnizorii sa fie foarte aproape de fabrica pentru ca de exemplu poate sa existe o comanda de zece masini cu zece scaune diferite si e important avantajul distantei", spune seful CJ Dolj.

Despre viitoare investitii pe partea de componente, Prioteasa spune ca se anunta cateva in parcul industrial de langa fabrica de avioane Craiova. "Din informatiile pe care le avem vor fi cel putin patru firme care ar urma sa vina in parcul industrial de langa fabrica de avioane din Craiova unde punem 8 ha de teren la dispozitia companiilor. Acolo s-au creat aproape 800 de noi locuri de munca si ducem utilitatile pana la usa fiecarei noi fabrici." Cele 8 ha au fost obtinute recent printr-un schimb cu Ministerul de Interne care a primit in schimb o parte din aeroportul din Craiova pentru a crea o unitate speciala pentru situatii de urgenta.

"Din ceea ce stiu in acest an iese o masina noua, au fost intarzieri de aproape doi ani de zile, dar este clar ca industria auto incepe sa se redreseze", precizeaza seful CJ Dolj.

Prioteasa spune ca pentru fiecare loc de munca din fabrica se creeaza cel putin cinci locuri de munca la furnizori, iar la un moment dat se va ajunge la un total de 30.000 de locuri de munca in jurul fabricii. La fabrica Ford lucreaza circa 4.000 de oameni, se va ajunge la 7.000, iar in momentul de varf numarul angajatilor ar trebui sa ajunga la 9.000.

Ford a decalat cu un an calendarul de investitii de la Craiova, astfel ca productia maxima de peste 200.000 de masini va fi atinsa in 2013, si nu in 2012. Anul trecut s-au produs sub 10.000 de utilitare Transit Connect, iar la finalul acestui an va incepe productie unui nou model de autoturism despre care presa a scris ca este un monovolum care se va numi B-Max.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

2059 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    "too good to be true" (Joi, 24 februarie 2011, 10:39)

    Cristian Ioan [anonim]

    Ar fi excelent daca ar fi adevarat!
    Sunt cam sceptic, ma asteptam ca Ford sa produca CEVA de acusi doi ani - la Dacia-Renault, productia a fost foarte vizibila pe sosele incepand cu 2004.
    Este excelent ca furnizorii de componente sunt aproape de uzina Ford, care le comanda lor ce are nevoie in loc sa import piese din CHina, dar tocmai de aceea, nu stiu daca este si real ...
    • 0 (0 voturi)    
      E plauzibil (Joi, 24 februarie 2011, 11:14)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

      Si la Dacia, 75% din piese sunt produse in Romania. E mult mai simplu sa ai furnizorii de piese aproape datorita costului redus al transportului si a duratei mici a transportului. singura conditie e sa-ti livreze piesele la timp si la calitatea ceruta. Asta e pina la urma marele avantaj al firmelor care produc masini: dezvoltarea pe orizontala.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri