Ford a prezentat oficial un concept al masinii B-Max pe care o va produce la Craiova

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 28 februarie 2011, 20:06 Economie | Auto

​Ford a prezentat intr-un eveniment dinaintea salonului auto de la Geneva monovolumul B-Max, masina care de la finalul acestui an ar trebui sa fie produsa la uzina din Craiova. Ford spune ca modelul este extrem de versatil si va avea emisii de C02 mici, urmand sa dispuna de un motor de noua generatie de 1 litru, trei cilindri. B-Max va concura cu modele precum Opel Meriva si va ajunge la o productie anuala de peste 150.000 de unitati la Craiova.

Masina prezentata este practic un concept, insa versiunea de productie va fi prezentata in toamna, constructia in volume mici de "pre-serie" va debuta la finalul anului, iar productia de volum va incepe in 2012.

B-max interior
Foto: Ford
Ford caracterizeaza B-Max ca fiind inovator, spatios si modern, o viziune despre cum va arata automobilul de familie al viitorului. Ca si lucruri care ies in evidenta mentionam lipsa montantului B (stalpul central) si usile spate cu deschidere orizontala. Ca dimensiuni, B-Max are putin peste patru metri lungime, cu 11 cm mai mult decat Fiesta in cinci usi si cu 32 cm mai putin decat C-Max. B-Max va dispune de un motor Ecoboost de un litru, compania sustinand ca emisiile de CO2 sunt foarte scazute.

Compania nu a spus unde va produce modelul, insa a declarat in repetate randuri ca la Craiova urmeaza sa faca un model cu totul nou care nu va mai fi fabricat in alta parte.

Ford a produs sub 10.000 de utilitare Transit Connect anul trecut la Craiova, iar saltul catre o productie de peste 200.000 masini/an va fi facut abia dupa intrarea lui B-Max in productie.

Conceput in Germania, Ford B-Max, care va fi produs exclusiv la Craiova, poate fi incadrat in categoria monovolumelor de mici dimensiuni, avand ca principal rival Opel Meriva.

Potrivit planurilor anuntate si reconfirmate, Ford va incepe sa produca automobilul B-Max in septembrie, cu un an intarziere fata de planurile initiale. Tinta Ford este de a produce 150.000 unitati B-Max anual la Craiova.


Citeste mai multe despre   






















4767 vizualizari

  • -8 (10 voturi)    
    mai urata nu merge.. (Luni, 28 februarie 2011, 20:49)

    Tony Meman [anonim]

    este raspunsul ford la tata nano, amandoua la fel de hidoase, acest model nu se va vinde la mai mult de 8 mii in vest, dar nici nu stiu cine o va cumpara, fetele de18 ani in mod sigur ca nu, baietii nici atat, barbatii in nici un caz, studentii nu au atati bani, taranii cumpara mercedesuri ca tin 20 de ani, poate mamicile cu bebelusi pentru a merge la cumparaturi...
    • +5 (7 voturi)    
      Domnul meu... (Luni, 28 februarie 2011, 22:00)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Tony Meman

      ... Ford este o companie care vinde milioane de maşini anual, care cheltuieşte sute de milioane de dolari pe campanii de marketing şi cercetări de piaţă şi acum îmi dau seama că pur şi simplu nu au ştiut de dumneata care le spui gratis care sunt hibele acestui model. De fapt, cred că ei nu au înţeles că nu o fabrică de maşini trebuiau ei să-şi facă în România ci să arunce cu o piatră pe un trotuar aglomerat şi cel lovit să devină noul lor şef (musai însă să fie român care le ştie pe toate). Vreau şi eu nişte răspunsuri despre viaţă: cum să-mi cresc copiii, cu ce echipă de fotbal să ţin, cum v-a evolua euro în comparaţie cu dolarul, cât o să coste kilogramul de mălai şi ce dimensiune trebuie să aibă la bust "moştenitoarea" Andreei Esca. Te rog să mă luminezi! Sunt convins că Ford o să retragă acum modeul de pe piaţă după ce le-ai prezentat foarte simplu cât de proşti sunt ei. Plecăciuni.
      • +1 (1 vot)    
        Al Treilea (Marţi, 1 martie 2011, 18:58)

        !Ford.......... !John Ford [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Pana acum, scenariul obisnuit: primul coment al pretentiosului nemultumit (indreptatit in acest caz); urmatorul - mustratorul romanului considerat supracritic.
        Acum intervin eu si introduc noutatea: impaciuitorul (nu chiar) care combate gestul aruncarii cu pietre in cei care vor sa ridice standardul si sa avem si noi pretentii ca oricare altii (asa cum Nokia face orice modele, nu doar anumite...). Dom'le, omul doar a spus ca e o masina sub-modesta si urata. Si chiar asa este. Nu e o lebada neagra, ci un graure schiop. Daca l-au prins de picior pe ... (am uitat ce ministru le-a usurat contractul, sincer), puteau si ei sa faca o masina normala si nu una de nisa. Adica nisa dintre scuter si (partz - pardon) matiz. Eu sunt foarte obiectiv, am suferit (interior) cumplit cand am aflat ca Polo-ul meu de ocazie 1.2 are trei pistoane. Nici nu ma gandisem, desi in general ma pasioneaza masinile, credeam ca daca e peste 1.0....De atunci, cand ies pe sosea, imi spun continuu in gand: nu e matiz, nu e matiz, nu e...
        • 0 (0 voturi)    
          Nu aş fi sărit dar... (Marţi, 1 martie 2011, 21:50)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui !Ford.......... !John Ford

          Apreciez foarte mult gestul dumitale de a fi împăciuitor şi, îţi mărturisesc, că dacă era vorba doar de "domn'e nu-mi place" nu aş fi sărit aşa dar deja avem parte de un adevărat studiu de piaţă gen: dar nici nu stiu cine o va cumpara, fetele de18 ani in mod sigur ca nu, baietii nici atat, barbatii in nici un caz, studentii nu au atati bani, taranii cumpara mercedesuri ca tin 20 de ani, poate mamicile cu bebelusi pentru a merge la cumparaturi...
          Aşadar, ce pot eu să spun este că una este să ai o părere subiectivă gen: este urâtă iar această părere nu se discută şi alta este să te apuci să faci pe directorul de marketing fără să ai habar despre aşa ceva. În plus, nu are legătură Nano cu B Max dar deja intrăm în detalii.

          Revin, felicitări pentru intenţie dar tot rămân la părerea mea că ar fi bine să ne mai vedem lungul nasului, chiar nu e musai să le ştim pe toate, nu e nici măcare vreo ruşine ba chiar aş spune că e chiar sănătos să nu le ştim pe toate.
  • +1 (1 vot)    
    depinde... (Luni, 28 februarie 2011, 20:58)

    stefan2008 [utilizator]

    ...cat va costa.
  • +1 (1 vot)    
    deci pret peste 15k euros (Luni, 28 februarie 2011, 20:59)

    dacia [anonim]

    + TVA? haha. spor la vinzare
    • 0 (0 voturi)    
      seamana cu fiesta (Marţi, 1 martie 2011, 14:46)

      volanescu [anonim] i-a raspuns lui dacia

      de fapt e construita pe platforma fiesta.
      probabil ca va avea optiuni si la motorizare.
      nu poate fi mai scumpa ca fiesta.
      fiesta se vinde bine, au dus'o si'n america, unde este apreciata.
      probabil va fi un pret asemanator cu al loganului.
      mai mult ca sigur, sub zece mii.
  • +1 (3 voturi)    
    De-abia astept sa imi cumpar una. (Luni, 28 februarie 2011, 21:22)

    Dan Mihai [anonim]

    Am 50% stransi deja si cer finantare pt cealalta jumatate. Am tot un Ford care m-a tinut 12 fara probleme asa ca tot cu Ford ma duc inainte. Macar cumpar masina facut la noi in tara.
  • -5 (5 voturi)    
    Noul Ford Trabant (Luni, 28 februarie 2011, 21:52)

    frabantan t [anonim]

    motor de 1000 cm in 3 cilindri?...asta e Trabant ce dracu e?...pe bune.B-MAX u asta trebuia sa fie un fel de FUSION da nici chiar asa.Sa speram ca mai pun si alte motoare pe el, decat ala de 1 litru.La 1000 cm chiar si motoare de noua generatie nu scoate mai mult de 80 CP.
  • -4 (6 voturi)    
    ce gluma (Marţi, 1 martie 2011, 0:20)

    alex [anonim]

    O masina buna nu se putea fabrica in rom? Se fabrica numai nenorociri, cat despre pret si ford si dacia made in rom prea scumpe la ce stiu sa faca
  • -1 (1 vot)    
    incredibil (Marţi, 1 martie 2011, 11:42)

    alex [anonim]

    oameni buni, uitati-va la interior cum arata, iar pe aici diversi insi vorbesc de dacia si trabant. probabil ca masina va fi printre cele mai fiabile si dinamice din clasa ei, asa cum sunt absolut toate automobilele ford, iar aici niste atotstiutori vb de trabant. incredibil. prietene cu motoru in 3 cilindrii stii ca motoru de fabia de 1,2 de conceptie invechita fata de aceste motoare ecoboost are tot 3 cilindri. la fabia in 3 cilindri nu a mai zis nici un taran de trabant, da asta e trabant ca are 3 cilindrii. doamne, de unde o fi atata ignoranta si lipsa de informare la romanasii nostrii, ca nu pot sa-mi dau seama. atata vorba in necunostinta de cauza...
  • 0 (0 voturi)    
    o parere (Marţi, 1 martie 2011, 12:49)

    trabantistul [anonim]

    E super ca se va produce masina asta in ro. Daca ford va ajunde la 200 000 unitati vom avea inca un mare jucator in industrie care va genera exporturi. Pacat ca alti mari producatori au ocolit romania si au ales polonia, cehia, turcia, ungaria.

    Cat despre cei care nu isi cumpara masini in 3 cilindri sau masini de 80 cp, doar de bine.
  • +1 (1 vot)    
    motor 1 litru (Marţi, 1 martie 2011, 13:54)

    alex [anonim]

    Nu ii inteleg pe oamenii care vor motoare cat mai puternice. Cum in curand o sa fie 7 lei benzina, o sa cumparam in draci ”trabant” cu motoare mici. Eu am masina cu motor de 2 litri ... si astept caldura sa merg cu bicicleta. Deh...am fost ”...”, cum vreti voi sa ziceti :) cand nu am gandit si am ales aceasta varianta.
  • -1 (1 vot)    
    un bun inceput (Marţi, 1 martie 2011, 15:51)

    vixx [utilizator]

    tehnic vorbind este o promisiune ok; estetic am o problema: pozele spion din 2009 aratau mult mai bine decat ce s-arata azi (a se compara http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://www.istoricauto.ro/uploads/articole/FORD-B-MAX.jpg&imgrefurl=http://www.istoricauto.ro/stiri-auto-Ford_pregateste_atent_lansarea_B-Max.html&usg=__hLFCB8HSmP4KFFGz6845C0ikdM4=&h=600&w=900&sz=78&hl=ro&start=0&zoom=1&tbnid=fb9N6BVeQp1mlM:&tbnh=149&tbnw=215&ei=lvlsTay6PI3tsgalsbC0BQ&prev=/images%3Fq%3Dford%2Bb-max%26um%3D1%26hl%3Dro%26sa%3DX%26biw%3D1151%26bih%3D602%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=150&vpy=88&dur=110&hovh=183&hovw=275&tx=186&ty=105&oei=lvlsTay6PI3tsgalsbC0BQ&page=1&ndsp=12&ved=1t:429,r:0,s:0) cu poza din articol
  • 0 (0 voturi)    
    ford ro (Marţi, 1 martie 2011, 20:42)

    panfil [anonim]

    ar trebui sa mearga mai mult pe masini de lucru.
    vanuri si pick-up truckuri.
    ford ranger, ar fi excelent pentru ro. e inalt, motor relativ mic, la 2.3 l 4 cil. consum bunicel.
    e un pick up truck mic, solid, puternic, inalt, bun pentru drumurile noastre. popular si apreciat in america, atat pentru folosinta de familie cat si a businessurilor mici.
    se vinde in jur de 18 mii usd in america.
    la 12-13 mii ero, montat in ro, ar fi un deal mai bun decat loganul pick up.
    http://autos.yahoo.com/2011_ford_truck_ranger_regular_cab_4x2/
    se fabtrica si cu cabina dubla si in 4x4.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi