Masina electrica Chevrolet Volt va costa circa 42.000 de euro in Europa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 7 martie 2011, 13:04 Economie | Auto

Chevrolet Volt
Foto: Reuters
General Motors a anuntat ca Chevrolet Volt, una dintre cele mai cunoscute masini electrice, va costa circa 42.000 euro in Europa, pretul urmand sa fie cu 5-6.000 de euro mai mic in tarile unde guvernele ofera subventii pentru acest tip de masini. Volt este o masina electrica ce dispune insa si de un motor pe benzina care functioneaza pe post de generator, incarca bateriile si mareste autonomia de la circa 60 km, la peste 500 km. Volt va fi lansata pe continent in noiembrie, iar in Romania ar putea ajunge in 2013.

Masina costa 41.950 euro, cu aproape o mie de euro mai putin decat modelul Ampera de la Opel, asemanator ca design si tehnologie.

Masina poate merge in medie exclusiv cu motorul electric 60 de km, dupa care intervine si motorul pe benzina de 1,4 litri care functioneaza pe post de generator si extinde autonomia la peste 500 km. Fata de masinile hibride stil Prius, la Volt si Ampera motorul electric controleaza rotile, nu cel cu combustie interna. In functie de stilul de condus, autonomia exclusiv cu motorul electric variaza intre 40 si 80 km.

In SUA, masina costa 41.000 de dolari, iar subventiile guvernamentale de 7.500 de dolari duc pretul la 33.500 dolari. Totusi, productia va fi mica in primii ani: circa 10.000 anul curent si 45.000 in 2012, existand insa posibilitatea extinderii pe viitor, mai ales ca vor veni noi modele in gama.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1729 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Nu se merita. (Luni, 7 martie 2011, 13:16)

    perdukas [anonim]

    De banii astia, de 42.000 de euro iti iei o masina pe benzina de 10.000 euro si cu restul de 32.000 iti cumperi de-a benzina de te saturi.
    • 0 (6 voturi)    
      Da, dar.... (Luni, 7 martie 2011, 13:43)

      Mistretzu [anonim] i-a raspuns lui perdukas

      Da, dar nu esti trendi...
      • +1 (5 voturi)    
        Foarte corect (Luni, 7 martie 2011, 16:08)

        flavian [anonim] i-a raspuns lui Mistretzu

        Nu numai ca nu esti trendi, dar nici nu pui botul la manipularile companiilor petroliere care iti arunca praf in ochi si te pacalesc ca e "rezolvata problema" ca sa dormi si tu linistit ca restul iepurasilor... :)

        Iti dai seama ca diferenta aia de 30.000 de euro inseamna de fapt energie si poluare suplimentara. Iti dai seama ca de banii aia s-au ars tone de petrol si gaze si carbuni si ce a mai fost necesar la fabricarea masinilor alora de fitze sau a bateriilor pentru ele.

        Dar astea iepurasii le ignora si dorm linistiti si isi cumpara trei priusuri in loc de un second ieftin si uite asa "salveaza" ei planeta pe cand tu esti doar un carcotas.. :)

        http://www.youtube.com/watch?v=Ft5SSIfmeKU
        • +2 (2 voturi)    
          Filmuletul spune tot (Luni, 7 martie 2011, 19:20)

          pepe [anonim] i-a raspuns lui flavian

          Filmuletul ala e beton, spune tot ce trebuie sa stim despre modul in care achizitionarea masinilor electrice salveaza lumea... :)
    • -1 (7 voturi)    
      n-ai inteles nimic (Luni, 7 martie 2011, 13:58)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui perdukas

      n-o vrei gratis si cu frigider pentru mici si bere in portbagaj ?

      emisii 0, poluare, resurse naturale limitate .. notiuni abstracte, n-ai nevoie la sat de ele
      • 0 (6 voturi)    
        Emisii 0 ai (Luni, 7 martie 2011, 17:33)

        aisionline [anonim] i-a raspuns lui kelye

        cand e oprita man. Cred ca nu ai inteles tu cum e asta cu hibridele. Pana acum nu s-a construit masina care sa aiba direct sau indirect emisii 0.

        Direct, emisii 0 au doar cele full electrice gen Tesla, si cele pe Hidrogen ( gen autobuze, masini nu stiu.. parca se facusera... )
        Insa, pentru toate exista emiisii foarte mari indirecte: curentul din bateriilea alea nu se face din nimic, se face cu poluare, bateriile li-ion sunt facute cu muulta poluare.

        Deci cand o sa existe o masina care de la inceputul fabricatiei, pana la sfarsit si pe perioada functionarii are emisii 0 atunci vb. Pana atunci, doar mutam poluarea dintr-un pas in altul, de la utilizare la constructie si invers.
        • -2 (4 voturi)    
          Poluarea scade (Luni, 7 martie 2011, 17:59)

          mcris [utilizator] i-a raspuns lui aisionline

          Poate n-ai auzit tu, dar exista si energie electrica produsa de hidrocentrale, deci nu carbuni, motorina, benzina sau pacura care polueaza.
          • 0 (0 voturi)    
            Poate n-ai auzit (Luni, 7 martie 2011, 19:25)

            ovipetre [utilizator] i-a raspuns lui mcris

            Poate n-ai auzit tu, dar hidrocentralele alea tot cu buldozere care merg cu petrol s-au construit.

            Ca sa nu mai vorbim de piesele alea de schimb, ditai magaoaiele metalice construite in fabrici care folosesc petrol, din minereuri extrase cu masini care consuma petrol, aduse la hidrocentrala tot cu.. ma rog.. ai prins ideea.. :)

            Deci nu exista emisii zero nicaiei !!!
            • 0 (0 voturi)    
              N-am spus ca sunt emisii Zero ci ca... (Duminică, 13 martie 2011, 18:40)

              mcris [utilizator] i-a raspuns lui ovipetre

              Poluarea scade. Dar tu te faci ca nu vezi diferenta, nu-i asa?
    • -2 (4 voturi)    
      Cat timp este. (Luni, 7 martie 2011, 13:59)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui perdukas

      Dar daca incepe perioada discontinuitatilor. Rationam intr-o paradigma a suficientei energetice, apas intrerupatorul, becul se aprinde, invart butonul la aragaz, gazul iese si il pot aprinde, ma duc la benzinarie, gasesc benzina, etc. Cum ar arata situatia daca ar fi benzina doar o saptamana din patru, cu cozi, si cu posibilitatea ca dupa ce stai la coada doua zile si o noapte sa nu mai fie benzina si pentru tine? Doar gandeste-te ca pretul petrolului acum 12 ani era 14$/baril, la ora asta este 117.35$/baril.
      Pe de alta parte, sunt de acord, pretul este exagerat, exista posibilitatea sa se indulceasca odata cu trecerea la productia in masa. In extremis insa, poat aparea si masini mai putin elegante si spatioase care sa necesite baterii mai reduse.
  • +1 (1 vot)    
    La noi companiile petroliere vor sabota.. (Luni, 7 martie 2011, 13:56)

    Ecologistu' [anonim]

    orice model de autovehicul care le ameninta monopolul si intelegerile anticoncurenta.
    Ar fi cazul ca statul sa faca dovada ca nu e la mâna lor prin utilizarea integrală a taxei antipoluare şi a programului RABLA pentru subvenţii în stimularea achiziţiei de modele de automobile electrice de tip Chevrolet Volt (nu hibride). În loc de acciza pe carburant să fie introdusă o taxă de poluare pe cantitatea de CO2 şi alte gaze toxice emise de un autovehicul, care să fie cumulată periodic, aferent numărului de înmatriculare.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e în interesul Statului (Luni, 7 martie 2011, 18:36)

      Gigi Maybachistu' Financiar [anonim] i-a raspuns lui Ecologistu'

      Statul impozitează după cilindree şi accizează carburantul.

      Din acest motiv, Chevrolet Volt, care are şi un motor pe benzină, poate fi impozitat, şi i se pot lua accize pe benzina pe care o consumă pentru încărcarea bateriei.

      Dacă maşina este 100% electrică (Tesla Model S, sau Tesla Roadster) nu mai poate fi înmatriculată la noi. Fiindcă nu i se poate stabili un impozit anual, şi nici accize pe curentul consumat.

      Şi Statul nu poate face deosebire între curentul consumat pentru utilităţile casei şi curentul consumat pentru a încărca bateria maşinii.

      Dacă va acciza curentul electric, ca atare, pe cine va păgubi, pe deţinătorul de maşină electrică, acela fiind oricum un tip cu ceva bani, care îşi permitea şi benzina, sau pe baba amărâtă care se încălzeşte cu un reşou?

      Cât suntem în criză, Boc-Poc e obligat să stoarcă impozite de undeva. Chiar dacă asta înseamnă poluare şi consum de petrol.
      • 0 (0 voturi)    
        Are dreptate (Luni, 7 martie 2011, 19:28)

        DumiDum [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Financiar

        Dar Chevy volt nu le va sabota ever monopolul.. :)

        Ei chiar se bucura cat timp aceste masini scumpe vor fi promovate drept false solutii in timp ce 99.99% din restul masinilor, in special cel de mare tonaj... vor folosi tot petrol... :)

        Altfel mergeam de mult cu masini pe apa.. :)
  • 0 (2 voturi)    
    viata baterie (Luni, 7 martie 2011, 14:00)

    sebi [anonim]

    la fel ca la un telefon mobil, bateria pe litiu ion tinde sa isi piarda capacitatea dupa cativa ani de utilizare, iar costul unei baterii noi este extrem de mare... in opinia mea nu se merita . cel mai bine ar fi sa utilizeze tehnologia hidrogen fuel cell ...
    • -1 (1 vot)    
      In opinia mea... (Luni, 7 martie 2011, 18:01)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui sebi

      ar trebui sa mai inveti limba romana - 'nu merita' este corect.
      Apoi poti sa mai studiezi si despre baterii.
      • +1 (1 vot)    
        Are dreptate. (Luni, 7 martie 2011, 18:20)

        gabriel.pop [anonim] i-a raspuns lui mcris

        Merita sau se merita este putin important.
        Important este ca bateria este foarte scumpa si nu e fiabila de loc. Mai mult in caz de accident echipa de salvare necesita echipament special sa te poata scoate dintre fiare. Cit despre fuel cell da, la un autobuz...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version