De ce a ales Renault Marocul si nu Romania pentru viitoarea uzina Dacia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 7 martie 2011, 15:38 Economie | Auto

Dacia va construi din 2012 doua noi modele in Maroc
Foto: Agerpres
Uzina Dacia de la Mioveni si-a atins capacitatea maxima de productie, iar viitoarele modele Dacia vor fi construite in Maroc unde productia va ajunge la fel de mare ca in Romania. Renault va investi circa un miliard de euro in nordul Africii, iar compania spune ca a ales Marocul si nu extinderea in Romania fiindca guvernul tarii africane a oferit conditii bune, mana de lucru este mai ieftina, iar porturile europene sunt mult mai aproape. Renault a decis acum trei ani sa faca o mare uzina la Tanger, iar acum nu ne ramane decat sa ne intrebam de ce a pierdut Romania investitia sau de ce a castigat-o Marocul.

Marocul "a oferit conditii foarte bune", revoltele din nordul Africii nu au efecte negative asupra Renault

"Uzina de la Pitesti este la capacitate maxima, insa la Tanger vor fi construite doua noi modele de anul viitor. De ce Tanger? Pentru ca Renault are nevoie de o noua capacitate de productie foarte competitiva si am ales Tanger acum trei ani pentru ca am avut conditii foarte bune, un climat politic care ne-a ajutat, sustinere din partea autoritatilor, o mana de lucru mai ieftina si o situatie logistica buna", a spus intr-o discutie cu presa romana la Geneva, Jacques Chauvet, seful regiunii EuroMed la Renault.

El spune ca evenimentele politice din Africa de Nord nu pun in pericol inceperea productiei la Tanger, lucru care se va intampla peste circa un an, iar in Algeria si Tunisia activitatile comerciale se desfasoara ca si pana acum. "Ne-am luat masuri speciale de reducere a nivelului stocurilor si creantelor, in Tunisia importatorul are o acrtivitate normala, in Algeria numarul comenzilor nu a scazut." Algeria si Maroc sunt in prezent in top 10 cele mai bune piete pentru Dacia, cu vanzari care anul trecut au depasit 15.000 de unitati in fiecare din cele doua state.

Marocul devine esential pentru Dacia, insa "Romania ramane a doua tara ca importanta pentru Renault

Din primele luni ale lui 2012 Dacia va incepe la Tanger productia a doua modele: un monovolum si un vehicul comercial. Initial, productia anuala va fi de 150.000 masini, insa daca va exista cerere sunt planuri clare ca productia sa ajunga la 350.000 de unitati in cinci ani. Consecintele dezvoltarii uzinei marocane se vor vedea si asupra sit-ului de la Mioveni unde, spre exemplu, va inceta la anul productia Logan VAN, fiindca oricum in Maroc va fi construita o utilitara mai moderna.

Viitorul ne va arata in ce fel vor fi afectate activitatile din Romania

Intrebat ce ar fi trebuit sa faca guvernul roman pentru a castiga investitia acordata Marocului, seful regiunii EuroMed a spus ca nu s-a pus problema alegerii intre Marioc si Romania si a adaugat ca tara noastra e a doua ca importanta pentru Renault. "Cand am decis sa facem fabrica din Tanger a fost pur si simplu un raspuns la o cerere a guvernului marocan care vrea ca industria auto sa fie o prioritate pentru economia locala, iar pozitionarea Marocului in apropierea porturilor si mana de lucru ieftina ne-a facut sa alegem Tangerul", spune Chauvet care precizeaza ca totusi, Romania ramane zona prioritara pentru grup.

Intrebat de ce spusele sale se contrazic intr-un fel cu cele ale lui Gerard Detourbet, sef al programului Entry, care sustinea ca Renault a trebuit sa aleaga intre Romania si Maroc, Chauvet a spus: "De fiecare data cand initiem un proiect industrial, punem in discutie si nivelul de localizare si Tanger ofera conditii de implementare foarte favorabile noua", precizeaza oficialul Renault. "Nu se pune problema sa fiu suparat pe Romania, v-am spus ca e a doua tara ca importanta pentru Renault", a raspuns oficialul Renault la o alta intrebare.

Tot in Maroc, la Casablanca, unde sunt produse din 2005 modele Dacia, va fi mutata o parte din productia Sandero de la Mioveni, astfel incat la uzina romaneasca sa fie mai mult loc pentru cresterea productiei Duster. La uzina marocana se va trece la o productie in trei schimburi din aceasta primavara.

Deja a trecut mult timp de cand Renault a ales Marocul, si nu Romania, pentru constructia uzinei Dacia. E tardiv sa ne intrebam ce ar fi fost daca marea uzina ar fi fost construita la noi si greu de aflat in detaliu motivele pentru care investitia nu s-a facut in Romania.

Ramane de vazut in ce mod va afecta atingerea capacitatii maxime la Mioveni operatiunile si investitiile Renault pe viitor. Momentan Dacia face angajari, creste si numarul de oameni de la centrul tehnic RTR, iar Renault spune ca isi continua investitiile, dar lucrurile ar putea sta altfel cand uzina marocana va "prinde" viteza. E de inteles ca un proiect de calibru precum cel din Tanger poate starni ingrijorari in tara, dar lucrurile vor fi mai clare cand vom fi mult mai aproape de momentul inceperii productiei in Africa.

La uzina de la Mioveni sunt 15.000 de angajati, grupul Renault are in total aproape 18.000 de angajati in tara, iar la producatorii de componente care lucreaza pentru el sunt peste 50.000 de angajati.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online s-a incheiat

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania au raspuns vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Citeste raspunsurile invitatilor pe StartupCafe.ro

11112 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Revolte (Luni, 7 martie 2011, 16:00)

    dan vladescu [anonim]

    Revoltele din Nordul Africii nu au efecte negative asupra Renault ! Inca !
    • +6 (22 voturi)    
      Sindicatele au ales foarte prost momentul.. (Luni, 7 martie 2011, 17:42)

      Sindicalist pe banii vostri [anonim] i-a raspuns lui dan vladescu

      Exact in momentul in care cei de la Renault se gandeau la decizia cost/productie privind Romania/Maroc sindicatele socialiste unite sub indrumarea inteleapta USL s-au apucat de o greva si de cerut 500 lei la salariu + o prima anuala automata !
      Ceea ce sigur a contribuit la decizia favorabila Marocului.

      Oricum, orice prostanac de postac, USL sau nu, trebuie sa priceapa ca s-a terminat cu investiile in Romania pt forta de munca, nu mai e ieftin muncitorul roman in comparatie cu cel arab, african, asiatic.
      Pur si simplu e un cerc vicios.
      Vrei salariu mai mare? Ok, dar eu plec sa lucrez cu aia din Maroc, ca acolo le dau doar 300/luna, nu 500 ca in Romania. Acolo imi voi face investitiile pe viitor, isi zice patronul unei multinationale.

      Singura solutie de viitor pt Romania e folosirea la maximum a capitalului uman, a inteligentei si capacitatilor din cercetare-dezvoltare, suntem condamnati sa ridicam rapid productivitatea pentru a ramane atractivi la investii. E ceea ce a constatat si guvernul asta PDL, si-au dat seama ca exista in acest sens o resursa foarte mare.

      Ganditi-va ca productivitatea pe ansamblul economiei din Romania inca e de cateva ori mai redusa decat in tari foarte eficiente

      Nu zic sa ajungem in 5 ani sa lucram ca elvetienii sau singaporezii, insa in cativa ani am putea creste cu 50% productivitatea, am castiga anual 3-4% PIB doar din productivitate.

      Nu ne mai putem baza doar pe forta de munca ieftina, mai ales ca meseriasii buni si cei care intr-adevar cautau de lucru au plecat din tara.

      Renault mai are si statul francez ca actionar semnificativ, o parte din politica strategica la Renault se face si dupa indicatiile primite de la guvern. Care guvern e in relatii proaste acum cu Romania, pe chestia tiganilor si Schengen.

      Productia Ford va creste rapid si cea de Dacia se va mentine la maximum de capacitate. Romania va ramane unul din principalii producatori auto din Europa.
      • -1 (15 voturi)    
        Nici nu ai citit articolul, e decis de niste ANI! (Luni, 7 martie 2011, 18:11)

        mil [anonim] i-a raspuns lui Sindicalist pe banii vostri

        ...nu de ieri...dar dai inainte cu aberatiile.

        Costul pe ora e dublu in RO fata de MAroc...transportul pan a in occident mai scump. Sindicatele nu au nicio importanta in decizia asta.
        • +5 (5 voturi)    
          forta de munca ieftina (Marţi, 8 martie 2011, 9:22)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui mil

          Forta de munca ieftina n-o sa putem oferi la nesfarsit, daca vrem sa traim mai bine.

          Cred ca solutia ar fi sa oferim forta de munca inteligenta si bine pregatita.
        • +1 (3 voturi)    
          Nu lua propaganda drept realitate (Marţi, 8 martie 2011, 10:18)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui mil

          Au planuri de extindere pentru vreo 25 de tari dar evident nu vor incepe decat 2-3. S-au "decis" in 2 saptamani pentru Maroc la presiunile guvernului francez. Restul e poleiala PR. (de exemplu cu transportul - piata 1 pentru Dacia in EU este Germania si costurile de transport (memo intern !) sunt cu 15 % mai mici din RO decat Maroc (dar cu 15-20 % mai mari decat din Ungaria !)).
    • +1 (1 vot)    
      Ba tocmai au (Marţi, 8 martie 2011, 10:15)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui dan vladescu

      Au ales Marocul, relativ mai sigur, dar important pentru stoparea migratiei. EU va investi mult, dupa stabilizare, in Egipt, Tunisia, Libia (?), Algeria si Maroc de teama valurilor de migratie din Africa. Aceste tari vor fi ajutate sa se dezvolte in schimbul "cordonului sanitar" in jurul Mediteranei impotriva migratiei din Afrtica, din ce in ce mai infricosatoare pentru tarile EU.
      • 0 (0 voturi)    
        da (Miercuri, 9 martie 2011, 12:36)

        nemo [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        dar va fi oricum insuficient. E vorba de zeci de milioane de oameni care au "vocatie sa ajunga in europa" (expresia auzita acum cateva zile la o emisiune in franta) si la nivelul asta cateva zeci de mii de angajari nu reprezinta mare lucru. Inca ceva, daca un arab se instaleaza in Franta, cei 300 euro ii ia doar din RMI, fara sa munceasca asa ca...
  • +4 (10 voturi)    
    ce-ar fi.. (Luni, 7 martie 2011, 16:00)

    ady [anonim]

    Sa ne intrebam ce putem face noi romanii?..putem produce ceva ??
    • +1 (11 voturi)    
      comentariu?? (Luni, 7 martie 2011, 17:46)

      curios [anonim] i-a raspuns lui ady

      Hossu, Petcu si ceilalti grasani nu comenteaza????
    • -1 (5 voturi)    
      Bine inteles ca putem produce (Marţi, 8 martie 2011, 3:05)

      T+C [anonim] i-a raspuns lui ady

      Bine inteles ca putem produce: seminte, manele, politicieni verosi, vamesi "cinstiti", cersetori in toata Europa, samd.
  • +8 (12 voturi)    
    Decizia Renault este logica (Luni, 7 martie 2011, 16:16)

    Constantin [anonim]

    intrucat urmareste scaderea costurilor de productie. Inca o locatia de productie, probabil in Rusia ,pentru modele Dacia, si managerii de la Renault au un avantaj serios in negocierea salariilor.
    • +5 (11 voturi)    
      Inca ceva mai trebuie mentionat (Luni, 7 martie 2011, 17:04)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      oameni buni, uitati-va ce se petrece in nordul africii si puneti-va intreabarea: de ce ?
      ca sa va ajut eu va dau raspunsul :
      pentru piete de desfacere
      ca sa poata iesi din criza aceasta de acum, asa cum a procedat in anii 1990 cu europa de est, mai marii lumii cauta noi piete de desfacere !
      totul este coordonat si nimic nu se desfasoara la intamplare in lumea celor bogati care se doresc si mai bogati.
      au pus ochii pe africa pentru ca acolo este o piata imensa in viitor !
      mai terminati o data cu argumente de gen : autostrazi, mana de lucru ieftina, etc. sunt si acestea argumente care sunt luate in evidenta , dar principalul lucru este piata de desfacere si potentialul ei !
      • +2 (4 voturi)    
        si? (Marţi, 8 martie 2011, 9:19)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        africa poate fi o piata de desfacere si pentru noi, cu conditia sa avem ce vinde.
  • +7 (11 voturi)    
    De ce? (Luni, 7 martie 2011, 16:20)

    kentuu [anonim]

    Intrebarea e retorica? Ar trebui sa fim mai aplicati putin daca vrem sa intelegem ce se intampla in jurul nostru si sa gasim raspunsuri reale. Incercam?
    1. Ro- lipsa de infrastructura pt transport rapid si ieftin, nici macar autostrada Pitesti- port, daramite Pitesti -Ungaria etc, Maroc direct in port la mare.
    2. Ro - dacia se dorea a fi marca ieftina dedicata romanilor si tarilor din jur in curs de dezv., cum economia noastra bubuie, oamenii n-au bani, nu cumpara, a devenit o marca de export, si atunci se schimba planul, se face in Maroc la costuri mai mici si se stie ca e doar pentru export, nu pt piata interna Ro cum a fost gandita.
    3. Ro - tara care nu mai e asa apropiata Frantei, ba dimpotriva, Franta are 15 % din Renault si e principalul in Renault, restul sunt pe piata libera fara unul majoritar, decat pentru brokerii pe bursa asa ca nu prea decid, iar Marocul e sub "interes" francez, vb si franceza si daca se vrea poate ajunge si inaintea Ro in Schegen.

    Deci cat de ultimul din coada sa fii, incat totusi inainte sa investesti in Ro mai bine investesti intr-o tara cuprinsa de febra revoltelor din lumea araba.
    As intreba: lucrurile astea nu te fac sa te simti ultimul din lume?
    • +2 (2 voturi)    
      rectificare punct 2 (Marţi, 8 martie 2011, 9:30)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui kentuu

      Cum adica oamenii n-au bani? Ia numara bmw-urile de pe strada. Romanii nu sunt foarte pragmatici cand vine vorba de costuri de intretinere. Masina trebuie sa fie orice dar nu Dacia.
  • 0 (8 voturi)    
    Probabil Marocul este cea mai mare piata pt Dacia (Luni, 7 martie 2011, 16:21)

    MG [utilizator]

    Probabil Marocul este cea mai mare piata pt Dacia, astfel nu-mi explic. Poate o sa cumpar de la Ford Romania..!
  • +9 (11 voturi)    
    posibil raspuns... (Luni, 7 martie 2011, 16:31)

    Luke [anonim]

    Omul vorbeste de logistica, infrastructura, nu doar de costuri mici.

    Am dat de curiozitate un search sa vad ce autostrazi au cei din Maroc. Va invit sa faceti la fel, sa vedeti imagini chiar cu una din Tanger (http://farm4.static.flickr.com/3016/2414932514_a31b39c584.jpg sau http://www.tmsa.ma/upload/photos/fr_Image_33.jpg)...

    Chiar nu-mi imaginam ca toata lumea e plina de autostrazi, si doar noi ne chinuim sa terminam una de ani de zile. Cum niaba sa investeasca la noi?!
    • 0 (2 voturi)    
      Pai da (Marţi, 8 martie 2011, 13:20)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Luke

      Pai da, dar Marocul nu a avut un Ceausescu, care s-a opus primul la constructia de autostrazi atunci cand i s-a propus, si nici un Basescu , al doilea care s-a opus atunci cand i s-a spus ca trebuie sa construim autostrazi iar el era ministrul transporturilor.
  • +7 (17 voturi)    
    I hate you (Luni, 7 martie 2011, 16:32)

    hossul-bossul [anonim]

    Cand in Romania sindicatele sunt profund politizate... Tot inainte, tovarasi!
    • +2 (16 voturi)    
      mda... (Luni, 7 martie 2011, 17:10)

      me [anonim] i-a raspuns lui hossul-bossul

      portocaliu tampeste...
      sa stii ca din cauza sindicatelor nu vin...
      spagile care trebuie sa le dea guvernului pentru a face orice nu conteaza
      lipsa autostrazilor iar nu conteaza,...
      numai sindicatele sunt de vina,,,
    • -2 (12 voturi)    
      clar... (Luni, 7 martie 2011, 17:11)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui hossul-bossul

      sindicatele sunt de vina si pentru hirosima
  • +5 (17 voturi)    
    CE tot intrebati ? (Luni, 7 martie 2011, 16:48)

    Masina de paine [anonim]

    Cum vreti sa fabrici masini ieftine cu muncitori scumpi ?Cum vrei sa investesti in Romania cand aici tendinta este ca salariul sa fie ca in Europa ,munca sa fie ca in Romania iar calitatea sa fie ca in Maroc . Sigur ca oamenii investesc acolo unde profitul este maxim,mana de lucru ieftina ,sindicate slabe,legislatia muncii foarte laxa.Ce nu intelegeti?Pentru modele ieftine trebuie ieftin.
    • +3 (7 voturi)    
      Corect (Luni, 7 martie 2011, 17:03)

      Dr.Love [anonim] i-a raspuns lui Masina de paine

      vreti investitii masive in Romania?Simplu:
      Salarii de 30 dolari pe luna,munca ca chinezii 8 ore continu fara pauza,muncitorii nu au sindicate,asigurari medicale,pensie nimic.Daca faceti asa o sa aveti investitii in Romania de nu o sa mai fie loc de iarba verde.In Romania productivitatea si calitatea muncii este prea mica comparativ cu salariul care se cere.In plus ca nu ai cum sa scoti marfa ieftin din Romania.Pe mare este scump portul Constanta+stramtori turcesti taxe ca la balamuc.Pe autostrazi care autostrazi.
    • +1 (7 voturi)    
      mai... (Luni, 7 martie 2011, 17:12)

      me [anonim] i-a raspuns lui Masina de paine

      nustiu pe ce lume traiesti, dar cei de la dacia au salarii mici...
      si de mucesc iti garantez ca muncesc. la multinationale se munceste f. mult si in romania, poate mai mult ca in europa ca acolo nu poti sa-i obligi sa stea peste program.

      d c avem o asa buna parere de noi?
      • +2 (2 voturi)    
        etalon (Marţi, 8 martie 2011, 9:33)

        johnny [anonim] i-a raspuns lui me

        Depinde la ce te raportezi cand spui ca cei de la Dacia au salarii mici. Francezul compara doar cu Marocul si apoi trage concluzia.
    • +7 (13 voturi)    
      te-as impusca (Luni, 7 martie 2011, 17:45)

      Arkan [utilizator] i-a raspuns lui Masina de paine

      sincer.
      Lucrez intr-o multinationala de 6 ani si romanii sunt cei mai muncitori si mai profitabili fata de restul celorlalti.
      Vii tu, obosit sa-mi explici ca de vina sunt muncitorii Dacia (nu reno)?
      Oamenii aia muncesc din greu pe un jeg de bani, bani care nu le ajung de la luna la luna, ca frantujii trebuie sa faca profit maxim pe spatele lor.
      Ati ajuns multi dintre voi spalati pe creier de catre corporatisti, blamati oamenii care muncesc si luati in brate tot felul de nenorociti. De aia e Romania unde e, ca nu exista unitate. Pai sa fi vazut reactia guvernului si opiniei publice frantuzesti cand se externaliza complet productia reno.
  • +1 (9 voturi)    
    Renault (Luni, 7 martie 2011, 16:57)

    Michelle [anonim]

    Vor si mai mult decit li s-a oferit????Nu au decit,sa se duca la Maroc,si sa treaca de Maroc,pina vor negocia cu maimutele(la propriu!) din Ciad,Nigeria sa le faca kktul lor de masina care strica ambianta stradala din Romania,tara europeana ,unde utilitatilr,hrana,benzina au preturi supereuropene,si nu ne mai trebuie si mooia lor ca ,ne-am luat destula.Poate s-or cumetri cu aia de la Paris,sa-i aduca inapoi,sa le faca kazanele,ar fi o solutie,Sarkozy moncher fii antena,ce zici?
  • -1 (9 voturi)    
    Acuma (Luni, 7 martie 2011, 17:07)

    alex [anonim]

    se vede ce a facut greva de la fabrica de la Pitesti, tot inainte tovarasi la lupta cea mare
    • -3 (7 voturi)    
      cine va da, fratilor, net? (Luni, 7 martie 2011, 18:49)

      gcorneille [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Eu stiu ca, vorba unui antevorbitor, "portocaliul tampeste", dar chiar nu mai sunteti in stare sa ganditi deloc cu capu' vostru? Doar ce gandeste zeul mult adulat sunteti capabili sa inregistrati? Greva de care vorbesti a fost cu vreo doi ani DUPA ce Renault s-a hotarat la Maroc, asa cum SCRIE SI IN ARTICOL! Dar inteleg, Iliescu dom'le, el e de vina si pentru ca unele femei nu au stiut/putut sa foloseasca contraceptive.
      • +4 (6 voturi)    
        Scuze (Luni, 7 martie 2011, 19:10)

        alex [anonim] i-a raspuns lui gcorneille

        daca n-am avut rabdare sa citesc articolul, eu nu am inteles ptr ce au facut oamenii aceia greva, cei de la privat nu isi permit asa ceva ca sunt dati imediat afara de patron.
        Un motiv real ar fi si ca guvernul nu a dat suficiente facilitati firmei Renault, sa speram ca noul cod al muncii face Romania mai atractiva ptr investitii straine.
        • +1 (1 vot)    
          Ba le-a dat facilitati (Marţi, 8 martie 2011, 10:51)

          cucuveaua [anonim] i-a raspuns lui alex

          Primii cinci ani (domnia lui Iliescu), Dacia nu a platit taxe catre stat. De-aia a falimentat cei de la Daewoo, concurenta neloiala...

          Ce facilitati sa le mai dai astora?.. Ei vor doar sa castige si atat!...
          • 0 (0 voturi)    
            cucuvelei (Duminică, 1 mai 2011, 20:18)

            vasile [anonim] i-a raspuns lui cucuveaua

            Fabrica de la Craiova este un lux al PSD.Imediat dupa revolutie cand era oltcit i s-au platit datoriile de 8 miliarde lei grei ceausisti,apoi relatia cu Daewoo,total anticoncurentiala ,s-a platit din greu de la stat.Speram ca Ford in schimb va face treaba. Cei de la Dacia muncesc din greu ,fac jumatate din exportul Romaniei.Daca compari ce -au dat tarii cele 2 intreprinderi,poate ajungi la alta concluzie cucuveaua dracului. Hai muta petul de bere Bucegi in partea cealalta.
  • +4 (8 voturi)    
    Mana de lucru 'eftina? (Luni, 7 martie 2011, 17:51)

    Gamer [anonim]

    ro este intre primel tari din lume la fiscalitatea muncii, recte peste 45%, iar gubernantii de oranjada, in rasparul oricarei umbre de logica, se opintesc la codu' muncii.
  • -3 (3 voturi)    
    majoritatea actiunilor (Luni, 7 martie 2011, 19:15)

    ploiesteanu [anonim]

    la grupul renaul le detine statul. Sa nu uitam ca basescu aproape era sa-l bata pe sarcozy. Politica proasta strica totul.
  • -1 (5 voturi)    
    /// (Luni, 7 martie 2011, 19:28)

    Sorina Popescu [anonim]

    Felicitari! Asa ne trebuie. Dupa ce ca in Dacia sa practica sclavia moderna si de-alde boc le-a dat "ajutoare" de criza cand Renault s-a laudat cu cel mai prosper an datorita vanzarii de masini de la Mioveni...Asa ne trebuie, ca tare suntem prosti :)) La ma multe de astea
    • +3 (5 voturi)    
      serios? (Luni, 7 martie 2011, 20:33)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui Sorina Popescu

      Eu nu stiu ca Boc sa le fi dat ajutoare celor de la Renault.
      Stiu insa sigur de Tariceanu. Daca imi dai niste link-uri in care Boc da ajutoare la Renault, poti scrie, in google: Tariceanu Dacia ajutoare.
  • +1 (3 voturi)    
    este simplu... (Luni, 7 martie 2011, 20:34)

    uliu [anonim]

    pentru ca sclavii marocani sunt mai ieftini decat sclavii romani. de ce nu se duce renault in germania ? iarasi simplu...pentru ca neamtul l-ar scuipa in fata pe frantuz daca iar da salariu pe care il primeste un muncitor de la dacia.
  • -1 (1 vot)    
    Mercedes-Benz (Luni, 7 martie 2011, 22:20)

    Mercedesu` [anonim]

    Nu ne-a trebuit noua Mercedes Benz , ce tot atata Reno!
  • 0 (0 voturi)    
    parca ati mai scris odata (Luni, 7 martie 2011, 22:27)

    Adrian [anonim]

    imi amintesc un articol pe tema asta citit nu cu mult timp in urma. continutul era aproximativ acelasi.
    • 0 (0 voturi)    
      Si autostrazile tot aproximativ la fel... (Marţi, 8 martie 2011, 5:26)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

      nu-i asa?
  • +2 (2 voturi)    
    e suficient (Marţi, 8 martie 2011, 5:30)

    NewLevel [anonim]

    E suficient ca producatorul sa se uite in alta parte (Maroc, in cazul asta) si extraordinara industrie auto romaneasca (protejata si ajutata de Tariceanu si mult-laudata de mii de romani verzi) se transforma in abur.

    Ca si cum ai zice ca iPhone-ul, fiind facut in China, e un produs al industriei chinezesti de electronice.
  • +2 (2 voturi)    
    francezii or sa plece (Marţi, 8 martie 2011, 8:52)

    doru [anonim]

    francezii or sa plece in cativa ani de la pitesti, astora de la uzina le-a intrat in cap ca sant " parteneri sociali ' adica dupa mintea lor , francezu" trebuie sa-si imparta profitul cu ei, acum daca te angajezi la uzina trebuie sa semnezi ca nu esti memebru de sindicat , uzina din ucraina a dat chix , nu le au aia cu munca, se pare ca marocanii se pricep, asa ca astia vor pleca din romania cu siguranta , si sa vezi atunci somaj ,urlete si strigaturi,
  • +1 (1 vot)    
    dacia (Marţi, 8 martie 2011, 9:06)

    vasile [anonim]

    cred ca francezii nu spun adevarul despre locatia din maroc si nu cred ca masina produsa in maroc se va numi dacia sandero.
    • +1 (1 vot)    
      asa e, (Marţi, 8 martie 2011, 9:51)

      CrisMo [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      se va numi berberia sandero :)
  • +2 (2 voturi)    
    multinationala si romanii (Marţi, 8 martie 2011, 11:38)

    sorin [anonim]

    Am muncit intr-o multinationala franceza, in care o parte din sefi erau francezi sau nemti. Persoane ok, care aplicau politica si ideologia grupului. Fiind detasati in alta tara si avand experienta in firma, mi se pare ok sa aplice politicile firmei.
    Problema apare cand te "lovesti" de romani ...... sefii romani. Sefi care se tem sa nu ramana fara functie cu toate ca stiu ca sunt rotiti permanent, sefi care te urmaresc daca faci sau nu faci ore suplimentare, sefi care vorbesc mult si fara rost, doar pentru a impresiona ascutatorii, spionii sefilor care pentru a beneficia de un mic spor confidential la salar calca totul in picioare.
    O conditie (!) pusa de romani (!), pentru a ramane in fabrica, era sa inveti limba franceza.
    Mici (si multe) gainarii si linguseli romanesti, de care persoanele straine din conducere stiau sa profite. Totusi sunt manageri adevarati, nu nepoti, unchi, matusi si amante.
    • +1 (1 vot)    
      nepotismul este boala nationala (Marţi, 8 martie 2011, 11:54)

      SOSO [anonim] i-a raspuns lui sorin

      nepotismul este boala nationala. nu mai zic de pupincurism.... stiu si eu cum e sa muncesti cu un coleg care ii sopteste sefului si ce vrea si ce nu vrea sa auda. din fericire cineva acolo sus a avut grija ca si sefu si colegu sa fie prinsi cu mata-n sac, iar printr-o conjunctura (fericita pentru mine) am ajuns sa am un job bun si cu foarte putin stres din partea sefului sau a colegilor. Probabil ca ati inteles de ce. :)
  • -3 (3 voturi)    
    multumim guvernului boc si presedintelui basescu (Marţi, 8 martie 2011, 11:43)

    SOSO [anonim]

    Nu cred ca ar trebui sa fim mirati de faptul ca cei de la Renault au ales Marocul. Masurile anticriza luate guvernul Boc si lipsa diplomatiei presedintelui Basescu au facut ca o investitie de peste un miliard de euro sa fie scapata printre degete de Romania. PS: Ramane ca domnul presedinte (la cat tupeu sau cata nesimtire are) sa ne trimita sa muncim in Maroc.
    Domnule Basescu, presedintele Frantei si cancelarul Germaniei nu sunt cumetri dumneavoastra nici macar amicii de pahar sau vreun alt supus ex. boc, elena, adrean sau alti incompetenti care ne conduc la aceasta ora. NU AVETI CUVANT SI MINCIUNA ESTE DESFIINTATA DE ACESTI POLITICIENI SAU AFACERISTI CARE NE CONDUC TARA. punct!
  • 0 (0 voturi)    
    uzina Mioveni-Arges (Marţi, 8 martie 2011, 12:23)

    cet [anonim]

    daca mai pleaca si Renault din Romania, se alege chiar praful.....sunt mii de oameni care muncesc pentru ei si plus altii care lucreaza la alte firme care au legatura cu uzina Mioveni.
  • +1 (1 vot)    
    Si Ford se gandeste sa-si mute din fabrici in alte (Miercuri, 9 martie 2011, 0:28)

    nordistu' [anonim]

    Nu avem ce face. Este vorba de companii ce vor sa-si maximizeze profitul. Nu sunt organizatii de caritate, nu-i intereseaza decat sa faca profit. Si Ford vrea sa-si mute o parte din productie ditr-una dintre tarile europene cu costuri de productie ridicate in Rusia, intr-o noua fabrica. Si pe noi ne-au "amenintat" voalat ca daca va creste salariul prea mult s-ar putea sa se reorienteze spre China. Asa cum de exemplu Nokia a inchis in Bochum si s-a mutat la Cluj (si probabil sunt multe exemple dar asta e cel mai cunoscut), asa se va intampla si la noi peste cativa ani cu anumite firme.
  • 0 (0 voturi)    
    Popor de prosti (Miercuri, 9 martie 2011, 22:05)

    adrian [anonim]

    bine ca am dat uzinele dacia pe gratis celor de la renault si bonus si cativa ani fara plata de tva.acum pleaca in alta tara :))) neam de prosti suntem noi


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă