Vanzarile de masini noi in Europa au ramas in primele doua luni la nivelul din 2010, insa in tarile baltice s-au dublat, iar in Romania, Bulgaria si Ungaria au avansat cu circa 20%, arata datele ACEA. Cele mai mari scaderi au fost in piete mari, precum Italia si Spania, iar marcile care au scazut cel mai mult sunt Fiat si Chrysler. Alfa Romeo si Mitsubishi sunt marcile care au avansat cel mai mult, Volkswagen ramane lider la capitolul cote de piata, cu 12%, iar Dacia a ajuns la 1,8%.

In cele 28 de tari europene incluse in statisticile ACEA s-au vandut in ianuarie si februarie 2,08 milioane de masini noi, cu 0,1% peste nivelul din perioada similara a lui 2010. Cele mai mari cresteri, de peste 100%, au fost in Estonia, Lituania si Letonia, piete care insa au volume extrem de mici. Slovacia a avansat cu 44%, Islanda cu 98%, Romania cu 23% iar Ungaria si Bulgaria cu 20%, respectiv 16%.

Cel mai mult a scazut piata din Grecia (-58%), dar si Spania si Italia (cu peste 20%). Germania este cea mai mare piata auto europeana, cu 435.000 de masini noi inmatriculate in doua luni, urmata de Franta, cu 389.000.

La capitolul cote de piata, Volkswagen e in continuare lider, cu 12%, urmata de Renault, cu 8,8%, Ford, cu 7,6% si Peugeot, cu 7,5%. Dacia a ajuns sa detina 1,8% din piata. Alfa Romeo a fost marca ale carei inmatriculari au urcat cel mai mult (+40%), urmata de Mitsubishi, cu 36%. La polul opus se situeaza Fiat si Chrysler Group care au scazut cu circa 24%.