Pe 21 martie s-au implinit trei ani de cand Ford a preluat efectiv uzina de la Craiova, iar de atunci au fost angajati 90 de oameni, insa de trei ori mai multi au parasit uzina, in conditiile permise de contractul de privatizare, au declarat reprezentantii companiei, citati de Gazeta de Sud. Ford a produs la Craiova circa 11.700 de automobile si a investit aproape 100 de milioane euro.

"De la preluarea fabricii din Craiova, in martie 2008, am angajat aproximativ 90 de persoane. Pe parcursul celor trei ani, aproximativ 300 de angajati au parasit compania in conditiile permise de contractul de privatizare", a precizat pentru GdS Nadia Crisan, membru in Consiliul de Administratie al Ford Romania.

"Din septembrie 2009, cand am inceput productia la fabrica din Craiova, Ford a produs 11.764 de unitati Transit Connect", a mai spus ea.

Potrivit contractului de privatizare semnat intre Ford Motor Company si statul roman, in patru ani de la preluarea efectiva a fabricii din Craiova, adica exact peste un an, Ford ar trebui sa ajunga la o productie de 300.000 de automobile. In caz contrar, compania ar trebui sa achite daune catre statul roman, in procent de cel mult 25% din pretul de cumparare, daca se produc mai putin de 200.000 de automobile in cei patru ani de la preluarea fabricii din Craiova.

Tot in patru ani, Ford trebuie sa dubleze numarul de angajati si sa ajunga la 7.000 de persoane. Intre timp, criza a lovit din plin, iar industria auto a fost printre cele mai afectate domenii. Anul trecut, Ford a solicitat statului roman amanarea investitiilor cu un an, deci modificarea contractului de privatizare printr-un act aditional. Pana in prezent, nu s-a semnat actul aditional, iar Ford nu a depasit termenii contractuali, spun reprezentantii Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), care se ocupa si de analiza postprivatizare a contractului cu Ford.

De la final de 2011 ar trebui sa inceapa productia monovolumului B-Max care a fost prezentat sub forma de concept la salonul de la Geneva, masina care ar urma sa fie produsa in volume mari la Craiova: 150.000 unitati/an. Toata lumea astepta ca la prezentarea masinii compania sa confirme informatia care circula de luni bune, cum ca B-Max e modelul care va fi produs la Craiova, insa confirmarea nu a venit.