​Desi e vorba de numai doua exemplare, filiala italiana a Dacia a facut o miscare interesanta de marketing cu ocazia lansarii paginii oficiale de Facebook si a pus la dispozitia clientilor doua editii limitate de Sandero care pot fi rezervate doar prin intermediul retelei sociale. E un inceput timid, insa poate fi un semn cu lucrurile se schimba, iar internetul poate deveni un mediu propice pentru vanzarea de masini, scriu italienii de la La Repubblica. Recent, seful programului Logan declara ca Dacia va incerca un program experimental de vanzari prin internet si il va extinde la nivel european daca are succes. UPDATE Directorul de Marketing Dacia si Renault, Mihai Bordeanu spune ca Dacia ia in calcul crearea unei pagini de Facebook pentru Romania, insa nu se stie cand s-ar putea lansa. El adauga ca Dacia vrea sa fie una dintre cele mai active marci pe internetul romanesc.

HotNews.roFoto: Hotnews

Exista in Italia o pagina de Facebook pentru Duster, insa reprezentanta locala de vanzari a decis sa faca o pagina pentru intreaga gama: Dacia Italia. Interesant este ca au fost puse la vanzare doua masini editie limitata de Sandero care pot fi comandate numai prin Facebook.

E vorba de un Sandero Laureate 1.4 75 CP Bifuel Benzina/GPL Euro 4 intr-o editie denumita Colore Speciale Jeans la un pret de 8.500 euro. Al doilea model este Sandero Stepway, versiunea "inaltata" de Sandero, un automobil de culoare gri care dispune de climatizare, RadioCD, jante de aliaj si volan imbracat in piele. Masina costa 13.500 euro, dispune de motor diesel 1,5 litri, 90 CP si are plafon imbracat in piele.

E vorba de numai doua masini si de o miscare clara de marketing, insa peste cativa ani internetul va avea poate un cuvant important de spus in vanzarea de masini.

Gerard Detourbet, responsabil pentru programul Logan, declara recent ca Dacia va dezvolta un program experimental de vanzari prin internet si, in functie de rezultate, va decide daca il va extinde si pe mai departe. "Vanzarile prin internet vor deveni in curand realitate (...) Multi dintre clientii nostri stiu ce vor chiar inainte sa vina in showroom, un astfel de canal de vanzari chiar are sens", spunea oficialul Renault.

UPDATE Directorul de Marketing Dacia si Renault, Mihai Bordeanu spune ca Dacia ia in calcul crearea unei pagini de Facebook pentru Romania, insa nu se stie cand s-ar putea lansa. El adauga ca Dacia vrea sa fie una dintre cele mai active marci pe internetul romanesc.

"In prezent, pe Facebook, exista o pagina oficiala internationala Dacia si mai multe initiative locale de implicare in social media, ale filialelor care gestioneaza comercializarea modelelor Dacia in diferite tari. Un astfel de caz este cel al Italiei, care a ales o metoda originala de promovare a paginii de Facebook Dacia Italia, creand posibilitatea de precomanda pentru doua serii limitate. Practic, cei interesati isi pot trimite datele prin intermediul paginii de Facebook, pentru a beneficia in premiera de ofertele pentru cele doua serii limitate.

In ceea ce priveste Romania, nu excludem crearea unei pagini dedicate Dacia, pentru ca suntem siguri ca ar atrage multi fani, insa nu va putem oferi detalii momentan asupra strategiei noastre. Nu trecem cu vederea nici una dintre oportunitatile pe care le ofera mediul online sau canalele sociale de comunicare. Va reamintesc ca Dacia si-a propus sa devina un pionier al mediului digital, una dintre cele mai active marci in internetul romanesc. "