Renault alege Romania in detrimentul Frantei pentru constructia unei noi generatii de motoare economice pe benzina

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 1 aprilie 2011, 11:22 Economie | Auto

Renault a decis sa construiasca din 2012 sau 2013 in Romania o noua generatie de motoare mici pe benzina, alegerea fiind in detrimentul unei uzine franceze unde se vor pierde intre 200 si 400 de locuri de munca din cauza schimbarii, scrie Liberation intr-un articol cu titlul: "Delocalizare - Renault arunca benzina peste foc". Compania franceza spune ca nu e vorba de o delocalizare si adauga ca noile motoare ce vor fi construite in Romania si Spania nu sunt concurente pentru actuala generatie si au si alte puteri. Renault nu da detalii suplimentare despre noile produse, insa surse din grup spun ca noile motoare care vor echipa si Loganul vor avea cilindree intre 0,9 litri si 1,2 litri si vor fi turbo.

Renault va construi in Romania noua generatie de motoare mici pe benzina numita H4, iar Spania va fabrica motoarele H5.

Liberation scrie ca uzina romaneasca a fost aleasa in detrimentul uzinei mecanice franceze Douvrin (Pas-de-Calais) care in prezent fabrica motoarele din generatia D4 utilizate la Clio, Twingo si gama Logan. Cotidianul francez mai scrie ca urmarea deciziei ar fi ca la fabrica franceza isi vor pierde locurile de munca intre 200 si 400 angajati din totalul de 3.450 de oameni.

Un purtator de cuvant al Renault spune insa ca nu este vorba de o delocalizare, mai ales ca noile motoare H4 nu sunt concurente pentru D4 fiindca vor avea si alte puteri. Astfel, daca motoarele D4 au puteri intre 60 si 75 CP, noile motoare H4 vor avea puteri intre 90 si 115 CP. Renault mai spune ca noile generatii de motoare H4 si H5 vor inlocui actualele generatii produse in Spania, Romania si Turcia.

Renault, detinuta in proportie de 15% de statul francez, e presata de autoritati sa nu mute productia unor modele sau motoare in alte tari, iar dupa informatiile care au aparut acum un an, cum ca viitoarea generatie Clio va fi produsa in Turcia, a avut ca si consecinta convocarea sefului Renault la o intalnire cu Sarkozy.

Le Monde noteaza ca in timp ce PSA Peugeot- Citroen face 85% din motoare in Franta, la Renault nici 30% nu sunt facute in Hexagon.

Renault nu da detalii suplimentare despre noile produse, insa surse din grup, citate de 0-100.ro, spun ca noile motoare care vor echipa si Loganul vor avea cilindree intre 0,9 litri si 1,2 litri si vor fi turbo.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

7392 vizualizari

  • +20 (26 voturi)    
    Voila! (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:30)

    Lucian [anonim]

    Se pare ca noul Cod al muncii isi arata deja efectele. Ati bagat la cap, pesedei?
    • +8 (12 voturi)    
      :))))))))))) (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:44)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      excelenta ironia!!
    • -3 (9 voturi)    
      sigur ca da (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:03)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      de obicei, nu-mi pierd timpul cu spalati ca tine, dar tb sa-ti intre bine in cap: singurul motiv il reprezinta salariul mult mai mic per muncitor. stop.
    • -1 (1 vot)    
      jalnic (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 20:03)

      Bocu [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Stai calm portocalile, nu te agita! Asta este vrajeală ieftină! Gargara!
  • +2 (8 voturi)    
    . (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:54)

    Ivanu [utilizator]

    Ai mei au un Peugeot 407 cu 120.000 km la bord si merge impecabil, pana acum fiind necesare doar reviziile, schimbarea distributiei si a unor bucse/pivoti care se datoreaza drumurilor romanesti.
    • +3 (9 voturi)    
      copiilasii (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:47)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      sub 14 ani nu au voie sa posteze :))))) Eu am un Ford cu 200 000 si merge la fel de bine dar totusi....aici se discuta de altceva. E vorba de noua generatie de motoare. Mai economice, mai sprintene si mai putin poluante sau tu vrei sa-ti lase ai tai mostenire pejoul :))))
      • +3 (5 voturi)    
        . (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:00)

        Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Nu m-am referit la asta dar nici nu m-am exprimat cum trebuie. Eu am facut referire la aceasta bucata din articol:
        "Le Monde noteaza ca in timp ce PSA Peugeot- Citroen face 85% din motoare in Franta, la Renault nici 30% nu sunt facute in Hexagon."
        Masinile facute in afara granitelor UE au din ce in ce mai multe probleme dupa o durata mai scurta de utilizare.
        • +2 (4 voturi)    
          Romania (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:19)

          dinu [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

          e in UE nu e inafara granitelor UE !!!! n-ai invatat la scoala? mai pune mana pe carte si nu te mai uita la antene ca dauneaza sanatatii mintale. Produsele fabricate inafara uniunii au taxe mult mai mari, deci au nevoie de o fabrica in interiorul UE. In Ro forta de munca e dintre cele mai ieftine din uniune iar francezii mai au aici si ceva infrastructura. Comparatia cu masine second hand e complet deplasata
          • 0 (4 voturi)    
            . (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:37)

            Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui dinu

            Fratilor sunteti belea. Ma refer la masinile si echipamentele produse in tarile unde mana de munca esti mai ieftina. Intr-un fel se comporta si rezista tabla pe o masina facuta in Germania sau in Franta si altfel pe una facuta in Romania, Turcia, Maroc.
            • -2 (2 voturi)    
              de acord cu tine (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:14)

              adyQ [utilizator] i-a raspuns lui Ivanu

              dar nu exista comparatie intre orice este facut in Romania si cele produse in Turcia, Maroc...sa nu exageram totusi
            • +1 (1 vot)    
              renault (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 15:34)

              dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

              Am de 8 ani (cumparat nou, in Romania) un Clio_Symbol produs in Turcia, este O.K.!
    • +8 (8 voturi)    
      eu am un logan cu 125000 km (Vineri, 1 aprilie 2011, 14:32)

      un om [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      si nu are niciun fel de probleme
      • -8 (8 voturi)    
        Pai nu e de stul ca e Logan? (Vineri, 1 aprilie 2011, 15:21)

        Andradda [utilizator] i-a raspuns lui un om

        Ce alte probleme mai vrei? :)
        • +7 (7 voturi)    
          despre Logan (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:10)

          un om [anonim] i-a raspuns lui Andradda

          Asa o fi, nu e masina perfecta. Am platit pe ea 8066€ si am mers cu ea mai in toata Europa, chiar si in Marea Britanie.

          Pret mic, costuri de intretinere mici si asa cum subliniau si cei de la TopGear, isi face treaba. Am sa trec la marci mai luxoase cind imi voi permite. Deocamdata am preferat sa dau de munca unui roman decat unui corean.
    • +4 (4 voturi)    
      legat de Peugeot (Vineri, 1 aprilie 2011, 15:49)

      me [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      Si eu am Peugeot. Motorul in sine este in regula, dar ansamblul cu totul este praf, nu e deloc pentru drumurile din Romania. La fiecare revizie imi gasesc astia de la service cate o piesa/doua la care s-a stricat sistemul de prindere sau care s-a stricat din cauza socurilor. In 99% din timp merg pe drumuri europene sau in Bucuresti(sa zicem ca mai trec si pe drumuri stricate in Bucuresti gen intre piata Muncii si piata Unirii pe linia de tramvai). Utima piesa care s-a stricat din cauza socurilor este un dozor de aer, care pentru ca e fabricat in Franta costa mai mult de 1000 RON. Daca ar fi fost fabricat in Romania probabil ar fi fost pe la jumatate de pret. O operatie de service care dureaza 10 minute, gen geometrie a rotilor, la service-ul lor costa 250 RON, pret de Franta. Cum sa mai recomanzi Peugeot in cazul asta...
      • 0 (0 voturi)    
        am avut si eu pejo (Vineri, 1 aprilie 2011, 23:06)

        dman [anonim] i-a raspuns lui me

        l-am facut praf pe la 102 mii km. Pana atunci chiar nu am avut nici o problema cu el.
        acum am un citroen. pana acum bun si el.
      • 0 (0 voturi)    
        legat de peugeot (Luni, 4 aprilie 2011, 8:28)

        me2 [anonim] i-a raspuns lui me

        asta ai pacaleala de 1 aprilie...sau?
        eu am 100.000 de mi cu leutul meu...si inca mai merge....vino si tu in provincie....sunt mai bune drumurile :)
  • 0 (16 voturi)    
    le convine (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:03)

    Tzompi [anonim]

    Normal ca le convine la francezi:
    -Cost productie de 5 ori mai mic
    -Muncitorii pot fi pusi sa munceasca in orice conditii
    -Uzina poate polua cat vrea deci economii la sistemele antipoluare, pre-epurare ape uzate etc (autoritatea de mediu din RO se cumpara cu un plic cu bani -).
    • +9 (11 voturi)    
      . (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:01)

      Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui Tzompi

      Salariile si conditiile de la Dacia sunt foarte bune, o spun pentru ca am prieteni care lucreaza acolo.
    • +19 (19 voturi)    
      Prin urmare... (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:45)

      Danon [anonim] i-a raspuns lui Tzompi

      ... ii injuram pe francezi cand deschid uzine Dacia in alta parte fiindca ne tradeaza, ii injuram cand vin in Romania fiindca ne exploateza.
      • +4 (4 voturi)    
        din (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:49)

        din [anonim] i-a raspuns lui Danon

        din pacate, asta e mentalitatea in Romania, printre multi: "asa e rau, asa nu-i bine". decat sa ne folosim energia ca sa gasim atatea scuze, mai bine ne-am folosi-o ca sa rezolvam problemele de ineficienta si de productivitate. atunci au sa creasca, in mod natural, salariile.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu e nimic frapant (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:07)

    Mihnea [anonim]

    Renault Nissan e o alianta internationala. deciazi de a mege "a international" a fost luata la sfarsitul secolului trecut, pentr supravietuire si pentru pozitionarea intre cei 5 producatori de autovehicule care vor ramane pe piata la sfarsitul acestui deceniu. Si Dacia va fabrica la Tanger modele care vor fi importate in Romania. Suntem internationali!
  • +1 (7 voturi)    
    Ne bucuram (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:38)

    florin [anonim]

    Miscarea pare logica dar oricum sunt cu un pas (cativa ani) in urma concurentei care vinde deja aceste motoare de capacitate mica si putere mare. TSi-ul de la vag e pe val iar Ford vinde deja Fiesta si Focus 3 cu benzinare ecoboost de , 1.25 cu 82 CP sau 1.4 96 CP si 1.6 si 150CP. Deci singurul argument al Renaultului v-a ramane pretul deci >>>>Romania
    • 0 (0 voturi)    
      Greu... (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:41)

      Xulescu [anonim] i-a raspuns lui florin

      ..cu goagalu: Renault 1.4, 130 CP.
    • +5 (5 voturi)    
      Te inseli (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:51)

      Danon [anonim] i-a raspuns lui florin

      Daca e un domeniu auto in care francezii au un avans fata de germani, acesta este domeniul motoarelor mici si econome. Lista motoarelor de acest fel care au deschis drum celorlalti fabricanti e prea lunga pentru a fi enumerata aici.

      De altfel, stirea nu priveste conceperea unor noi motoare, ci fabricarea lor in Romania. Ele sunt deja fabricate in Franta.

      Romanilor nu le plac masinile franceze pentru ca, unu, detesta Franta si francezii dar si doi, fiindca masinile franceze au o reputatie proasta in domeniul fiabilitatii (nu al inovatiei). Ca si italienii, si francezii au facut progrese mari in domeniul controlului calitatii si fiabilitatii in ultimii 20 de ani, dar reputatia ramane.
      • -2 (2 voturi)    
        pune mana un pic pe carte.... (Vineri, 1 aprilie 2011, 16:09)

        capatu`satului [anonim] i-a raspuns lui Danon

        si dupa aceea lanseaza mesaje;
        minciunile de la televizor cu suprematia motoarelor franceze sunt pentru corijentii romani care au uitat sa citeasca;
        de motoru` Opel diesel de 1,3 ai auzit ?
        sti ce vechime are acesta ?;
        de motoru` VW de 1,2 TSI - 105 cp ai auzit ?;

        motoru` VW de 1,2 TSI a fost cel mai premiat in ultimii ani si exchipeaza atat autoturismele VW cat si Skoda, si Seat;
        iar intre motoarele mai mari, de noul motor Mercedes diesel de 2200 cmc si 200 CP montat actualmente pe S Classe si GLK;

        este adevarat ca este in pregatire un motor fiat de 2.000 cmc si 160 - 200 CP, dar inca nu a fost prezentat;
        pt. necunoscatori am as subliniez faptul ca supermasinile franceze au un defect major: costuri de intretinere si service superioare Mercedes si VW, desi au o calitate inferioara la acelasi pret;

        suntem saraci, da` nu suntem prosti.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns pentru florin (Vineri, 1 aprilie 2011, 19:40)

      pentru florin [anonim] i-a raspuns lui florin

      Renault a lansat in anul 2007 urmatoarea motorizare:
      1.2 TCE (Turbo Control Efficiency) 16-valve 101 PS (74 kW; 100 hp) . Acesta se poate gasi pe Twingo, Clio si Modus(incepand cu 2007)

      VAG a lansat DOAR in 2009 1.2 TSI 63 kW (86 PS; 84 hp) respectiv 1.2 TSI 77 kW (105 PS; 103 hp)

      In concluzie nu stiu care era cu un pas in urma. :)

      Intr-adevar motoarele TSI sunt mai mediatizate.
      • 0 (0 voturi)    
        nu e vorba de "a scoate" (Vineri, 1 aprilie 2011, 22:06)

        abc [anonim] i-a raspuns lui pentru florin

        La inceput de 2010 in Romania nu puteai sa cumperi 1.2 TCE 100hp de la Renault. Motorul 1.2 TSI puteai sa cumperi. Intre a scoate si a vinde efectiv cu un pret bun este cale lunga.
    • 0 (0 voturi)    
      e normal (Duminică, 3 aprilie 2011, 17:59)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui florin

      Logan e marca low-cost, si niciodata ultimele tehnologii nu vor fi introduse pe un model low-cost. Dar nici cu motoarele actuale, cel putin alea din familia K, nu mai puteau merge. Dupa 20 de ani un motor este depasit chiar si pentru low-cost.
  • 0 (2 voturi)    
    Liberation se joaca cu focul (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:43)

    johnesku [anonim]

    Alta pacaleala nu gaseau?
  • 0 (4 voturi)    
    pun pariu cu oricine (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:38)

    adrcov [utilizator]

    PUN PARIU ca sarkozy va reusi sa convinga renault sa abandoneze acest proiect si sa-l mute in uzina douvrin.guvernul francez si presedintele tarii sunt o forta cand e vorba de interesul economic national.afacerea va cadea.
    • +2 (2 voturi)    
      Hai (Vineri, 1 aprilie 2011, 14:11)

      cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui adrcov

      Pe ce punem pariu ca nu va reusi?
  • +1 (3 voturi)    
    e banc de 1 aprilie poate (Vineri, 1 aprilie 2011, 15:10)

    ALO ALO [anonim]

    e banc de 1 aprilieeeeeeeeeeeeeee, oare ?
    • -1 (1 vot)    
      nu, nu e "oare"! (Vineri, 1 aprilie 2011, 21:20)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui ALO ALO

      Este cu certitudine pacaleala de 1 aprilie!
      DIn 2004 de fabricva la noi Loganul, dar motoarele sunt si vor fi facute in Franta! Nu renunta ei la asemnea subansabluri high-tech, in Romania, turcia sau Maroc se face doar tablaria, nu motorul sau calculatorul de bord ...
  • 0 (0 voturi)    
    asta e pleonasm (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 8:10)

    cucu [anonim]

    motoar economic pe benzina asta e deja pleonasm
  • 0 (0 voturi)    
    apa la vale (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 10:17)

    Raul [anonim]

    Lucrez in domeniul sistemelor elctrice pentru o masina germana in romania si daca ce sa citat mai sus este adevarat ,principalul factor forta de munca si salarile foarte mici care se practica la noi comparativ cu munca depusa,probabil ca si noul cod va avea o mica legatura aici desi ma indoiesc ca aduci oamenii la lucru si pe cand aceestea au invatat deja i dai afara si aduci alti noi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version