Statul va subventiona cu peste 5.000 de euro institutiile care isi cumpara masini electrice prin Programul Rabla

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 6 aprilie 2011, 11:31 Economie | Auto

Statul da subventii de peste 5.000 de euro pentru institutiile dornice sa-si ia masini electrice
Foto: Hotnews
Institutiile publice care isi vor lua masini electrice prin Programul Rabla vor beneficia de o prima de casare de 5.300 de euro, de sase ori mai mare decat cea standard, a anuntat miercuri ministrul Mediului, Laszlo Borbely, care a initiat o ordonanta de urgenta in acest sens. Pentru institutiile care isi vor lua masini electrice - insa nu prin Rabla - statul intentioneaza sa acorde o subventie de cel mult 25% din valoarea masinii, a mai spus ministrul, care estimeaza ca in doua saptamani aceasta ordonanta va fi adoptata de Guvern, ea aflandu-se in prezent in circuitul de avizare.

Ministrul Mediului spune ca vor fi oferite facilitati diferite pentru hibride si pentru masinile 100% electrice, deoarece numai cele din urma sunt considerate complet nepoluante.

Pentru inceput, doar institutiile isi vor putea cumpara astfel de masini, deoarece pentru publicul larg nu exista infrastructura necesara utilizarii acestor masini.

O borna de incarcare, care poate fi instalata intr-un garaj, costa intre 350 si 400 de euro, iar bateria se incarca in circa opt ore.

Declaratiile au fost facute de ministrul Mediului dupa o intalnire cu Jerome Olive, sef al Dacia - Renault in Romania care a confirmat faptul ca marca franceza va aduce in acest an doua vehicule electrice in tara.

Ministrul a adaugat in conferinta de presa ca in prezent se poarta discutii cu furnizorii de energie pentru a se pune la punct parteneriate, iar o a doua faza a programului va consta in discutiile cu diverse companii - spre exemplu, supermarketuri - care ar putea sa fie subventionate din Fondul de Mediu pentru a instala cat mai multe borne de incarcare.

Mitsubishi iMIEV
Foto: Hotnews
Borbely spune ca propunerea de ordonanta e o dovada ca Romania vrea sa incurajeze automobilul electric, la fel cum au facut si alte tari din vest. Pentru institutii publice care vor casa masini in programul Rabla si vor sa-si ia electrice la schimb, prima de casare va fi de sase ori mai mare, si anume 5.300 de euro - sase vouchere a 3.800 lei. Borbely spune ca, in medie, masinile electrice costa cu 5.000 euro peste cele cu motor termic, dar date tehnice similare, astfel ca subventia va acoperi diferenta de pret. Pentru institutiile care nu au de gand sa participe la Rabla, insa vor sa-si ia masini electrice, statul propune subventii de maxim 25% din valoarea masinii. "Pentru hibride vom acorda mai putin decat pentru electrice, insa oricum trebuie sa facem o analiza de pret ca sa ne asiguram ca nu exageram cu facilitatile", spune ministrul.

Ministrul admite ca in prezent doar institutiile publice vor putea utiliza masini electrice, fiindca nu exista infrastructura de incarcare, insa o a doua etapa va incepe dupa ce ordonanta va intra in vigoare: diverse parteneriate pentru instalarea de puncte de incarcare. Astfel, deja se discuta cu furnizorii de energie si se vor incheia apoi parteneriate cu diverse companii, incat sa se instaleze cat mai multe borne de incarcare in locuri publice, cum ar fi supermarket-urile. E foarte posibil sa se acorde subventii din fondul de mediu pentru ca diverse companii sa fie incurajate sa instaleze puncte de incarcare in spatii publice.

"Aceasta borna de incarcare pe care oricine si-o poate instala in garaj costa cam 350 - 400 euro, iar masina se incarca in opt ore (...) Statiile de incarcare rapida sunt mult mai scumpe, probabil vorbim de mii de euro", mai spune Laszlo Borbely.

Pe de alta parte, Borbely a dezmintit stirea aparuta marti in presa, potrivit careia Renault ar avea de gand sa produca masini electrice in Romania, afirmand ca declaratiile sale au fost interpretate eronat. Ministrul a precizat ca el se referea la faptul ca Renault va vinde masini electrice in Romania.

In prezent, masinile electrice sunt ca si inexistente in Romania, desi doua modele pot fi comandate: Mitsubishi i MIEV si Citroen C-Zero. Ambele sunt produse de Mitsubishi, dar desi sunt de clasa mini, pretul este prohibitiv: circa 36.000 euro. Cele doua masini au 130 km autonomie.

Renault Fluence ZE
Foto: Hotnews
Renault va intra anul acesta pe piata cu doua vehicule electrice si un model de business diferit: platesti masina, iar bateria iti este inchiriata de Renault si platesti rate lunare pentru ea. Renault va lansa berlina Fluence ZE si utilitara Kangoo ZE in a doua parte a anului, insa le va aduce mai intai intre 18 si 24 aprilie pentru testare in Bucuresti. Fluence ZE costa circa 26.000 de euro, iar taxa lunara pentru baterie este 79 euro/luna, pentru trei ani. Autonomia e de 160 km. iar motorul dezvolta echivalentul a 100 CP. Bateria este platita lunar, timp de trei ani, iar masina poate atinge maxim 135 km/h. Renault a anuntat si preturile vehiculului comercial Kangoo ZE care va costa 21.200 euro, iar in tari precum Franta costul va fi de 16.200 euro datorita subventiilor. Taxa lunara pentru baterie este 72 euro si trebuie platita timp de patru ani.


Citeste mai multe despre   






















3300 vizualizari

  • -1 (19 voturi)    
    ARUNCAREA BANILOR PUBLICI (Miercuri, 6 aprilie 2011, 11:45)

    Octavian Capatinas [anonim]

    Guvernanti nostri incompetenti, prosti, hoti si tradatori au mai inventat o chestie pe care sa toace banii publici.
    Banii ar putea fi dati exclusiv in cercetare pentru pile de combustie, pentru condensatoare de mare capacitate samd.
    Deocamdata s-a demonstrat ca Toyota Prius consuma mai mult decat BMWX5 la viteze la care maimutoii nostri ajungand ministri sau sefi le-ar folosi!
    Aude cineva? Pricepe cineva?
    • 0 (10 voturi)    
      asa (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:28)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui Octavian Capatinas

      domnule e furaciune nu nu..
      nu am auzit ca o firma locala sa facamasini electrice
      deci subventionam economia americana sau germana sau alta!
      Nu e corect ..e chiar antieconomic si antisocial!
      Adica dai oameni afar din spital dar dai bani pe o masina din lumea larga!
      Nu NU Nu
      • +4 (6 voturi)    
        Taxa pe poluare VS Motorul electric (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:32)

        vamaiot [anonim] i-a raspuns lui sabo

        Orice tara la nivel Mondial vinde sau cumpara POLUARE !!! In cazul in care de maine s-ar inscrie in circulatie in Romania 2 milioane de vehicule cu motoare de 4500cc asta ar insemna POLUARE si de aceea proprietarii vor plati Impozite+asigurari la nivelul de motorizare respectiv poluare.

        Daca Romania inscrie in circulatie 2 milioane de Vehicule Electrice si scoate din uz 1 milion de motoare cu ardere interna ar insemna ca poluarea este mai mica si va primi bani de la statele care polueaza si platesc pentru aer curat , acei bani fiind investiti in prime pentru cei interesati de masini electrice ECOLOGICE !!!

        Voi reclamati aiurea ... ceva de genul :

        - De ce se plateste din impozitul TVA-ul de la ulei salariul judecatorilor, sau, daca tot nu avem spitale de ce medicii sa primeasca prima de Paste !!!

        Masina electrica este poate singura salvare a planetei de la REVOLUTIA INDUSTRIALA inceputa la sfarsitul secolului XVlll cand POLUAREA a inceput sa omoare oameni si sa distruga planeta noastra !
        • -1 (1 vot)    
          probe clare (Miercuri, 6 aprilie 2011, 16:48)

          George [anonim] i-a raspuns lui vamaiot

          Discutam pe probe si realitate sau numai pe idei? Vezi si tu ce inseamna un vehicul hibrid in ziua de azi. Oare energia electrica cu care functioneaza de unde vine? Ai idee ce inseamna ca intr-o seara sa fie cuplate la reteaua electrica cam 1 milion din masinile alea de care zici tu ? Ai idee cam in cat timp si la ce curenti electrici se incarca bateriile alea?
          Ai grija ca poluarea nu e chiar dracul pe pamant cum crezi tu. Poluarea e doar o transformarea a materiilor deja existente pe pamant, sau o rafinare a lor. Restul e vrajeala, ca sa mai scoata unii (vezi guvernul) bani din taxa de poluare. SA nu imi spui ca nu mai poate guvernul de poluarea tarii, ca in rest stam bine.
          • +1 (1 vot)    
            Sa-ti explic : (Miercuri, 6 aprilie 2011, 17:38)

            vamaiot [anonim] i-a raspuns lui George

            1- In legislatia internationala se tranzactioneaza drepturi de poluare!

            2- Masina electrica se poate incarca cu energie produsa hdro, atomic, eolian, solar etc fara a mai arde petrol, gaze, sau carbuni !

            3- vorbim de incarcare la 220v si probabil la mai putin decat un bec de pe scara ta... nu despre un aparat de sudura sau o locomotiva !

            4- scrie in text daca citeai : cca 8 ore

            5- Poluarea este cel mai important generator de CANCER, si este vorba despre materie fosila pe care am scos-o din pamant si o aruncam in plamanii oamenilor !

            6- Toate continentele asteapta masina electrica si tu o tii pe a ta cu guvernul si strategii de furt din banii publici !
            • -1 (1 vot)    
              Ba stai sa iti explic eu tie... (Miercuri, 6 aprilie 2011, 19:16)

              Cineva [anonim] i-a raspuns lui vamaiot

              Nu e vorba de consum mai mic decat becul de pe scara. Spui tampenii. Vb aici de acumulatori de aprox 60-70 kWh. Asta inseamna 70000/220 v = aprox 300 A, in 8 ore asta inseamna vr'o 40 Ah.
              Ai inteles ceva din calculul asta simplu?
              Mai pe intelesul tau consumul/ora este de vr'o 9kWh. Frateeeeeeeeee, ai idee cat inseamna asta? cat 90 de becuri de 100 W.
              Si toate astea doar pentru a merge cam 100 km la o incarcare cu masina.(adica vr'o 3.5 milioane lei vechi / 1000 km) La un diesel asta se traduce prin vr'o 50 l motorina adica vr'o 2.5 milioane lei vechi, deci cu 1 milion mai putin.
              Ati luat in calcul pretul acumulatorilor care trebuie sa ii schimbati dupa aprox 3-4 ani? (mai mult de jumatate din pretul masinii sunt acumulatorii)
              //(editat de HotNews.ro)
    • +2 (8 voturi)    
      ref. aruncare bani publici (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:30)

      Lia [anonim] i-a raspuns lui Octavian Capatinas

      Evident, nu stii despre ce este vorba. Recomand calduros sa te documentezi pe internet, citeste despre gama electrica Renault si cauta pe TED discursul lui Shai Agassi. Viitorul e electric :D
      • -1 (5 voturi)    
        viitorul cui? (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:56)

        Ci Ciong [utilizator] i-a raspuns lui Lia

        al companiei renault pe banii romanilor?
        mai bine cu banii aia sa deschida o fabrica de stat care sa faca biocombustibili... pentru masinile institutilor... rapita, etanol... dastea... ca tzaranii aia de la institutiile publice le fac muci in 2 luni... si te costa intretinerea inca 5k la 2 ani... deci... inca una din seria nu avem bani dar ne poleim cu aur...
    • +3 (5 voturi)    
      Afirmatie (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:31)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui Octavian Capatinas

      "Deocamdata s-a demonstrat ca Toyota Prius consuma mai mult decat BMWX5 la viteze la care maimutoii nostri ajungand ministri sau sefi le-ar folosi!"

      Cine a demonstrat asta ? Mama Omida ?

      Dar daca iti cumperi hibrid ca sa ii dai talpa insemna ca "You are doing it wrong !"
    • +2 (2 voturi)    
      X5 pentru popor (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:45)

      math [anonim] i-a raspuns lui Octavian Capatinas

      Da, aude cineva!

      pe autostrada la 150Km/h Prius nu aduce nimic deosebit, dar poluarea ne omoara incet si sigur in zonele aglomerate unde X5-ul genial consuma 15-20 l/100 iar Prius 5-7l/100 fara sa emita particulele de la Diesel mititel care consuma la fel. In toate tarile exista stimulente pentru modelele hibride si electrice.

      Deocamdata la noi pentru hibride nu ai decat taxa de prima inmatriculare 0 (mare smecherie !?) si se pare impozit la jumatate (alte mare smecherie !?). deci nu prea sunt argumente pro hibride, trebuie chiar sa fii ecologist convins si sa iti permiti minim 25000 Euro.
    • 0 (2 voturi)    
      Totusi masura este inteligenta. (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:28)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Octavian Capatinas

      Pentru functionarea masinilor electrice sunt necesare niste facilitati pe care numai autoritatile locale le pot face.Fara facilitati specifice ,viitorul masinilor electrice este incert.Prin incurajarea autoritatilor locale(institutiilor statului)sa-si achizitioneze masini electrice se starneste interesul acestora de a proiecta si executa infrastructura necesara functionarii masinilor electrice.Si apropo.Dar vad ca te crezi destept.Ce spui?Poti circula cu o masina electrica,cu actuala dotare a sistemului rutier din Romania?In exterior este imposibil,dar nici in localitati nu sunt conditii .Si ce propui?Sa asteptam pana se va gasi un roman sa inventeze o masina electrica pe care sa o adopte(obligatoriu)si celelalte tari?
  • +8 (12 voturi)    
    Pentru impaduriri mai putini bani !!! (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:13)

    niculita30 [utilizator]

    Pentru impaduriri mai putini bani decat pentru RABLA !
    De ce ?
    La impaduriri nu cade comisionul ?
    Sunt peste 1,5 milioane de autoturisme mai vechi de 15 ani
    Anul trecut s-au cumparat 37 000 autoturisme noi prin programul 'Rabla"
    are e efectul ???
    Programul de stimulare a productiei l-au facut si germanii pentru un an spre a-si stimula productia(si a Daciei :))) si atat.
    Noi cum gasim o portita vopsim gardul cu VERDE si linistiti completam veniturile .
    • +7 (11 voturi)    
      PERFECT (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:26)

      Prius owner [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      Sunt PERFECT in acord cu aceasta decizie, sunt posesor de Prius de 3 ani de zile si este o masina exceptionala.

      Cel care a spus mai sus ca consuma la fel ca BMW X5 sunt sigur ca nu a pus in viata lui mana pe volanul unui Prius sau a unui BMW. Cu Priusul, oricat de vivace as conduce in trafic, nu depases un consum de 6l/100 in traficul urban si nici in exteriorul orasului. Un prieten care detine un X5, consuma undeva la 11l/100 in oras si 9l/100 in afara, la un mers cat se poate de normal, nicidecum accelerat.

      Pe de alta parte, am vrut chiar sa cumpar un vehicul Tesla roadster din SUA, dar principalul inconvenient era autonomia acestuia si lipsa oricarei posibilitati de incarcare a bateriei in afara locuintei proprii. Deci raspandirea acestor vehicule precum si a unei modalitati de incarcare este un pas pe care Romania il va face spre secolul 21.

      Si acum revenind la Prius. Avataje:
      1. Consumul, evident
      2. Zgomotul produs la rulare - o coada de masini in rafic produce undeva la 75-90 dB de operare, daca toate aceste masini ar fi Prius zgomotul ar cobora unedva la 50-55 dB ceea ce ar reduce enorm poluarea sonora
      3. Emisiile - desi sunt comparabile cu alte masini din clasa mica, Prius este o masina in care 5 pasageri STAU COMOD spre deosebire de un VW Polo sau un Smart, ca sa nu mai vorbim de portbagaj
      4. Fiabilitatea - in 3 ani de rulare si aproximativ 70.000km, costurile de intretinere au fost reprezentate de 4 revizii cu pretul intre 160-200 RON ceea ce inseamna pentru institutii un cost de operare REDUS fata de alte masini
      • +1 (3 voturi)    
        Calcul simplu ... (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:59)

        DanDa [utilizator] i-a raspuns lui Prius owner

        Daca faci un calcul simplu (70000 km parcursi cu 6% in loc de 11%) ajungi la surprinzatorul rezultat ca economia este de vreo 4000 euro. Avand in vedere ca in viitorul foarte apropiat va fi necesar sa schimbi acumulatorii (ai idee cat o sa coste?) si pretul initial al masinilor in discutie, te intreb daca merita? Reducerea de costuri este chiar asa de mare? Personal nu prea cred.
      • -1 (3 voturi)    
        VW Golf 6 Bluemotion (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:07)

        ggg [anonim] i-a raspuns lui Prius owner

        Am VW Golf 6 Bluemotion, cu chip tunning si consuma max 5.2 litri de diesel / 100 pe autostrada, cu viteza medie de 125 - 130/h. Recordul absolut a fost 1000 km cu 51 de l, marea majoritate pe autostrada, la viteza mare ,calcata bine la demaraj.

        Ma enerveaza mereu detinatorii de jucarii scumpe Prius, care de abia se tarasc pe drumuri cu mult sub viteza legala (pe aici sunt mai multe), cu un aer de superioritate pe fata.

        In SUA toate masinile electrice noi va trebui sa faca zgomot cu boxe externe, pentru ca sunt un pericol pentru copii si nevazatori

        Emisiile sunt de 99g CO2/km

        Pasagerii stau f comod, si nu le e rusine ca stau intr-o masina urata ( ca le este in Prius)

        Fiabilitate - sper sa fie ok, oricum am garantie de 4 ani.

        Cost de intretinere - nu stiu, reviziile se fac la 30.000, eu am 11000

        Prius a stabilit un trend, dar nu e nici pe departe un raport bun cost/calitate/ecologie (multe substante toxice eliminate, incorporate, sau care trebuiesc reciclate decat la un automobil normal)
        • -1 (1 vot)    
          scuze pt greseli (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:16)

          ggg [anonim] i-a raspuns lui ggg

          scuze pt greseli, raspuns scris pe graba
        • +1 (1 vot)    
          chip chirip tuning (Miercuri, 6 aprilie 2011, 16:51)

          George [anonim] i-a raspuns lui ggg

          Salut,

          Ce tuning ai la chipul originial? Adica ce ti-au spus ca face in plus?

          De ce crezi ca producatorul originial ( VW) a fost atat de incompetent incat sa nu scoata pe piata o varianta optima de tuning?
          • -1 (1 vot)    
            :) (Miercuri, 6 aprilie 2011, 17:58)

            ggg [anonim] i-a raspuns lui George

            http://www.tuningstyling.co.uk/vw-golf-vi-blue-motion-1-6-tdi-cr-105-bhp-tuning-styling

            vezi pt tine

            Pt ca au o marja de eroare - nu schimbi vitezele, uleiul cand trebuie, nu bagi motorina ok, etc. Tin sa spun ca in oras merg fara (are telecomanda de la care se opreste) si in afara cu => economie si mai multa incredere la depasiri (putere cat aproape un 2.0 l tdi, greutate mai mica)
            • 0 (0 voturi)    
              Marketing (Joi, 7 aprilie 2011, 10:39)

              George [anonim] i-a raspuns lui ggg

              Exact cum ma asteptam, o cutie faina care face minuni. Marketing de 2 lei. Imi vine sa rand oridecateori vad promisiuni gen scaderea consumului si marirea puterii la un motor, asociate. Ma intreb din ce, foloseste apa din radiator?

              Fac o recomandare pentru toti cei cu chip tuning: este o mare vrajeala, verificata. Aveti incredere in producator si nu ii mai credeti pe cei ce promit imbunatatiri substantiale. Riscati sa distrugeti motorul sau alte componente. Da, exista tuning, dar nu sub forma unei cutiute ce se cupleaza in masina. Exista tuning adevarat, cu schimbare de componente, mai ales la motor.

              Referitor la poluare, cu chip tuning arunci la gunoi toate normele de poluare pe care le avea masina la cumparare.
              • 0 (0 voturi)    
                le stii tu pe toate (Joi, 7 aprilie 2011, 17:28)

                ggg [anonim] i-a raspuns lui George

                Exact cum ma asteptam, deja le stii tu pe toate. Eu raman cu chipul si masina mea, si sunt f multumit de amandoua, tu ramai cu parerile tale. Nu vreu racheta, vreau un plus de putere pe autostrada si la munte, masina incarcata, etc.

                VW are un motor bun, pe care l-a programat sa fie putin mai lenes, pentru a trece sub 99g CO2. In oras folosesc asta si start and stop, in afara vreau mai multa putere - consum mai mic. Se mareste eficienta arderii si mai mult combustibil, care rezulta in mai multa putere - dar si economie de combustibil - mai putine rotatii ale motorului pentru aceeeasi viteza. Sper ca a fost mai pe intelesul oamenilor simpli de data asta.

                PS Ce crezi ca face butonul sport la multe modele de masini?
      • +1 (1 vot)    
        DA, Prius (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:12)

        Far_Eastern [utilizator] i-a raspuns lui Prius owner

        am si eu din 2007.
        Si daca statul m-ar ajuta, as cumpara un kit de conversie in Plug-In, care-i undeva la 3000$, Si avem si specialist in tara care sa-l instaleze. Astfel ajungi la un consum de 1-2 l %...
        Ii dau dreptate colegului care mai jos intreaba: "de ce nu (si) firmele private? Sau de ce nu oricine vrea sa-si cumpere? "
      • 0 (2 voturi)    
        . (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:26)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui Prius owner

        pai masini electrice ne trebuie noua, acum cand se inchid spitale?
      • +1 (1 vot)    
        Nu este site de reclama la masinile lui Badea! (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:29)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Prius owner

        Daca vrei sa faci publicitate pentru Toyota, te rog sa te duci pe blogul lui Mircea Badea, sa te alaturi lui la reclama pentru Toyota ! Aici nu se accepta supusii lui Felix !
      • +1 (3 voturi)    
        Repeta-ti avantajele alea (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:30)

        sile [anonim] i-a raspuns lui Prius owner

        "1. Consumul, evident"

        Ai vazut cat consuma un Focus pe motorina sau ceva similar?
      • 0 (4 voturi)    
        :))) (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:33)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui Prius owner

        Juri pe cravata ta de pioner al patriei ca ai vrut sa iti iei un Tesla roadster? :) Iti amanetai apartamentu' si Priusul tau mijto? Hai sa te scutesc de banii de transport din SUA, du-te ia-l din Germania ca-i mai aproape.

        Pe langa faptul ca esti in lumea ta (adica n-ai treaba cu realitatea), ai putea sa observi ca NU se dau acesti banii oamenilor care doresc sa achizitioneze o masina electrica, ci institutiilor.

        Parca numai ce au schimbat tot parcul auto parlamentarii. Stai sa il mai schimbe o data ca doar trebe sa dea bine la eticheta ECO.

        Pun pariu ca aceste masini pentru care se da prima au fost deja cumparate in avans.
        • +1 (1 vot)    
          subventii (Miercuri, 6 aprilie 2011, 16:42)

          Lialia [utilizator] i-a raspuns lui justin

          Introducerea unor astfel de schimbari se face urmand niste pasi logici de altfel, si mai intai e mai simplu cu institutiile. Mai apoi, cand lumea o sa inteleaga ce este acest "nou animal" numit masina electrica, va urma si sectorul privat. Btw, stiati ca primele masini au fost electrice? si ca sunt mult mai eficiente dpdv al randamentului decat cele pe petrol? si ca au niste costuri de intretinere mult mai mici (dispar multe piese, e un mecanism mult mai simplu de intretinut). Desigur, profiturile obtinute de "oil moguls" nu justifica incurajarea masinii electrice...
    • -1 (1 vot)    
      E ca nuca in perete. (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:44)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui niculita30

      Si se vede ca nu te pricepi nici la impaduriri.altfel ai fi scris ca in anul 2011 sau alocat 100 milioane de euro pentru impaduriri si sunt necesare 100+x milioane de euro.Vorba romanului:prostul daca nu-i fudul ,parca nu e prost destul.Vezi ca USL fac cursuri de recalificare.
  • +4 (8 voturi)    
    Iar hotzie! (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:24)

    BEDE [anonim]

    Eu nu-mi iau masina electrica pt ca e prea scumpa si nu-mi permit, si atunci am una pe benzina. Si tot asa niste milioane de romani, care poate au bani pt o masina pe benzina sau motorina, dar nu pt una electrica. De ce atunci cativa care fac lux luandu-si masini electice sa fie subventionati din taxele luate de la milioane de romani care abia daca pot sa-si ia o masina pe benzina/motorina?
    Daca ar fi sa fie autobuze electrice pt transportul public, atunci da, sa le subventioneze. Altfel e pur si simplu hotzie!
    • 0 (2 voturi)    
      fara subventii, traiasca poporul (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:52)

      math [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      In caz ca nu stiai, fiecare MW de panouri fotovoltaice pe care unii investitori "bogati" il vor instala in Romania va creste pretul pe care il plateste poporul pe kWh. Nu uita sa protestezi si pe aceasta tema.
      Sa facem numai pe carbune centralele, dam si de lucru la oameni, va fi toata lumea fericita!

      Ideea asta din mosi stramosi, ca daca de declari amarat poti sa poluezi cat vrei cu masina fabricata in 1960 toamna (Roman Diesel este un avantaj), ar trebui revizuita putin..... dar sa nu modificam nimic!
    • 0 (2 voturi)    
      pur si simplu.. prostie.. (Miercuri, 6 aprilie 2011, 19:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      faptul ca automobilul cu combustibili fosili a fost primul produs la scara larga inaintea elicopterului si avionului este singurul motiv pentru care acum avem atatea masini pe drumuri.
      de-a lungul timpului societatea a investit imens in aceste automobile. de aceea am ajuns acum sa ne permitem sa cumparam cu cateva salarii o masina care merge mai bine decat masinile de curse de acum 40-50 de ani.
      daca maine am sti cu siguranta ca in 5 ani trebuie sa trecem toti la masini electrice, industria auto ar investi masiv in acest domeniu si costurile individuale ar scadea semnificativ. asa, e greu sa justifici investitii in cercetare/dezvoltare/design/linii de productie pentru o masina care se va vinde in 5-10k bucati pe an.
      sa nu uitam totusi ca o buna parte din economia mondiala se invarte in jurul bietului automobil si a combustibilului care-l alimenteaza. evident ca nu va fi simplu...
      ar mai fi si problema resurselor limitate pentru construirea bateriilor. litiul se extrage greu, doar cateva tari au zacaminte mari. de aici si pretul imens al bateriilor.
  • 0 (6 voturi)    
    Ministerul rablei (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:33)

    sandu [anonim]

    Sa isi schimbe denumirea ministerul Mediului, ca numai de mediu nu se ocupa! In loc sa se preocupe de faptul ca suntem pe ultimul loc in Europa la recilclarea deseurilor, ca avem o tara poluata si plina de gunoaie, ca se taie padurile ilegal, ministerul asta arunca toti banii la rable! Mai bine lipsa!
  • +2 (4 voturi)    
    pai si prize (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:33)

    dexteriade [anonim]

    electric - am inteles - da noi ca tara suntem la -10 nu la zero dpdv infrastructura pentru mashini electrice... de cumparat le cumpara astia - da cum le alimenteaza????
  • +2 (6 voturi)    
    De ce doar institutiile publice? (Miercuri, 6 aprilie 2011, 12:34)

    AlinN [utilizator]

    Spre exemplu de ce nu doar firmele private? Sau de ce nu oricine vrea sa-si cumpere?
    • 0 (0 voturi)    
      greseala de traducere (Miercuri, 6 aprilie 2011, 17:51)

      marcel [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Tov. ministru confunda banul public cu cei de acasa din cauza unui translator romano-maghiar incopentent. Tot o eroare de traducere este si la legea in care nu ai voie sa faci discriminare intre institutii de stat si persoane fizice sau juridice.Cred ca cuvintele "concurenta neloiala" nu se pot traduce.Sau Ministerulul Mediului e deja "autonom" si ministrul poate face ce vrea "creierasii" lui
  • +1 (1 vot)    
    Eh, (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:00)

    Porcurorul General [utilizator]

    Si asa va ajunge tot romanul sa isi cumpere masina electrica, ca sa aiba unde sa puna acel iPad pe care tot romanul si-l poate permite - asta ca sa citez din unii clasici in viata.
  • 0 (0 voturi)    
    electrice (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:11)

    gheo [anonim]

    va impipotati degeaba, nu se vor vinde mai mult de 70-80 de masini electrice pe an in Romania din cauza pretului si a lipsei unei infrastructuri...
    adica ar trebui sa existe prize de 380V la benzinarii, ca sa poti face drumuri mai lungi...
    e o masura 'ca sa fim in randul lumii' dar vom fi in randul lumii cum suntem si cu celelalte, adica foarte mult in urma...
    si da, aveti dreptate, ar trebui alocati bani pentru impaduriri, pentru stimularea companiilor romanesti si pentru multe altele. dar nu in cele cateva sute de mii de euro cheltuite pe masini electrice sta bugetul de stat , ci pe miliardele sifonate catre 'prieteni'....
  • 0 (2 voturi)    
    Masinile electrice (Miercuri, 6 aprilie 2011, 13:49)

    Solaris [anonim]

    ... sunt mult prea scumpe. Cum adica isi ia o institutie publica masina electrica si statul subventioneaza 25%? Asta e jaf. Tot noi suntem cei furati. Masinile astea verzi ca si energia verde sunt destinate saracirii populatiei. De masina ne mai putem lipsi, dar de energie? Care e scopul altul decit imbogatirea unor smecheri?
  • 0 (2 voturi)    
    Subventii (Miercuri, 6 aprilie 2011, 14:13)

    gogu [anonim]

    Deci din taxele platite de noi, se acorda subventii unor persoane care isi permit sa cheltuiasca 30.000 de euro pe o masina? Afirmatia legata de borna de incarcare "pe care oricine si-o poate instala in garaj" este la fel de frustranta, pentru ca majoritatea celor care platesc taxe nu au nici macar un loc de parcare in fata blocului.
  • 0 (2 voturi)    
    Masina cu apa (Miercuri, 6 aprilie 2011, 14:41)

    Nae [anonim]

    Dragi cititori, cautati pe Google, Mihai Rusetel motor cu apa. Cred ca asta ar fi solutia! Pe cuvant!
  • +1 (1 vot)    
    Faceti loc (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:25)

    Daniels22026 [utilizator]

    Cum vrem sa intre viitorul in curtea noastra? Daca intra printre interesele politicienilor, sigur nu ne convine. Daca intra in sfidarea bolnavilor abandonati prin spitale, este extrem de imoral. Daca intra mai tirziu decit la altii e penibil.
    Dupa toate relele viitorul intra in Romania cum vrea el. Asa ca va rog, faceti loc si sa fim respectuosi, intra maria sa, viitorul soselelor: automobilul electric si priza stradala.
    • +1 (1 vot)    
      Pai cum sa intre? (Miercuri, 6 aprilie 2011, 15:45)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Asigurandu-i mai intai infrastructura necesara. Desigur, constructia unei astfel de infrastructuri necesita munca, asa ca preferam doar sa incurajam cumpararea de masini electrice - infrastructura o sa apara ea singura.
  • 0 (0 voturi)    
    INITIATIVA FOARTE BUNA ! (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 18:05)

    Constantin [anonim]

    Pentru cei care critica initiativa - E ca si cum ai spune de ca sa mai platim TVA pentru petrol daca se imbogatesc magantii petrolieri (<>) ! Daca combini AUTOMOBIL ELECTRIC + ENERGIE SOLAR = LIBERTATE !!! Si ECONOMIC si ECOLOGIC ,are sens sa fie subventionate automobilele electrice. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca daca scoatem 1 milion de automobile cu motoare pe ardere interna si le inlocuim cu electrice atunci indeplinim unele din conditiile de poluare UE si anume 20% pana in 2020 sa fie surse din energie regenerabile care vor creste si mai mult odata cu aparitia unui numar mare de automobile electric.
    Si nu in ultimul rand trebuie sa terminam odata cu gazele de la rusi si petrolul de la arabi, si bineinteles RAZBOAIELE PENTRU PETROL. ENERGIEA REGENERABILA + AUTOMOBILELE ELECTRICE ESTE SOLUTIA SI POLITICA SI ECONOMICA SI ECOLOGICA !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri