Hotararea CJUE: Taxa auto e prea mare si descurajeaza cumpararea de masini second-hand din alte state

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 7 aprilie 2011, 16:23 Economie | Auto

Chiar daca algoritmul de calcul este corect, taxa auto de prima inmatriculare este in multe cazuri prea mare si astfel descurajeaza importul in Romania a unor vehicule aduse din alte state ale UE, arata o hotarare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene, publicata joi. Ca efect al acestei hotarari, Guvernul ar trebui sa plafoneze taxa la un procent rezonabil, astfel incat sa nu aiba ca efect descurajarea achizitiei de masini second-hand din alte state membre UE.

O hotarare cu un mesaj important

CJUE conchide ca - dat fiind ca taxa auto poate fi si de 30% din valoarea masinii, e descurajata inmatricularea de masini second-hand in tara, arata hotararea remisa de CEJ la cererea instantei din Sibiu care s-a sesizat de la cazul unui roman nemultumit de valoarea mare a taxei pe care a fost obligat sa o plateasca.

"Cu toate acestea, din dosarul prezentat Curtii rezulta fara echivoc ca reglementarea mentionata are ca efect faptul ca vehiculele de ocazie importate si caracterizate printr-o vechime si o uzura importante sunt supuse, in pofida aplicarii unei reduceri ridicate a valorii taxei pentru a tine seama de deprecierea lor, unei taxe care se poate apropia de 30% din valoarea lor de piata, in timp ce vehiculele similare puse in vanzare pe piata nationala a vehiculelor de ocazie nu sunt in niciun fel grevate de o astfel de sarcina fiscala. Nu se poate contesta ca, in aceste conditii, OUG nr. 50/2008 are ca efect descurajarea importarii si punerii in circulatie in Romania a unor vehicule de ocazie cumparate in alte state membre", arata paragraful 58 al hotararii.

Ca efect al acestei hotarari, Guvernul ar trebui sa plafoneze taxa la un procent rezonabil, in orice caz mai mic decat in prezent, iar celor care au contestat taxa ar trebui sa li se restituie diferenta.

CJUE mentioneaza totusi ca algoritmul de calcul este corect

Un sistem precum cel instituit prin OUG nr. 50/2008, care ia în considerare, la calcularea taxei de înmatriculare, deprecierea autovehiculului prin utilizarea unor bareme forfetare, detaliate și fundamentate din punct de vedere statistic, bazate pe elementele referitoare la vechimea și la rulajul mediu anual real ale acestui vehicul, la care se poate adăuga, la cererea contribuabilului și pe cheltuiala acestuia, realizarea unei expertize cu privire la starea generală a vehiculului menționat și a dotărilor sale, asigură că această taxă, atunci când este aplicată vehiculelor de ocazie importate, nu depășește valoarea reziduală a taxei menționate încorporată în valoarea vehiculelor de ocazie similare care au fost înmatriculate anterior pe teritoriul național și au fost supuse, cu ocazia acelei înmatriculări, taxei prevăzute de OUG nr. 50/2008., arata paragraful 47.

Cazul unui om nemultumit de valoarea taxei auto

Totul a inceput in 2008 cand un sibian, Ioan Tatu, a cumparat din Germania un Mercedes de 11 ani vechime pe care a dat 6.600 euro si pentru care a platit in tara 2.000 de euro pentru a-l inmatricula. Masina dispune de motor de 2,1 litri si e conforma normei Euro 2.

Ioan Tatu a introdus o actiune la Tribunalul Sibiu, solicitand sa i se restituie valoarea taxei achitate, sustinand ca taxa in cauza discrimineaza vehiculele de ocazie importate din alte state membre, in conditiile in care, in cazul vehiculelor importate, taxa va fi integral aplicata cu ocazia primei inmatriculari in Romania, in timp ce, pentru cele care fusesera inmatriculate in Romania anterior introducerii taxei, aceasta nu va fi, in realitate, perceputa.

Tribunalul Sibiu a decis sa adreseze Curtii Europene de Justitie urmatoarea intrebare preliminara: "Contravin dispozitiile OUG nr. 50/2008 cu modificarile ulterioare dispozitiilor [articolului 110 TFUE]; se instituie intr-adevar o masura vadit discriminatorie?"

Artciolul mentionat (110 TFUE) este cheia in toata chestiunea si practic obliga fiecare stat membru sa aleaga taxele aplicate autovehiculelor si sa le stabileasca regimul astfel incat acestea sa nu aiba ca efect favorizarea vanzarii vehiculelor de ocazie nationale si descurajarea, in acest mod, a importului de vehicule de ocazie similare.

Intr-un raspuns preliminar dat in ianuarie de un avocat al Curtii se mentiona ca"daca taxa ar fi fost stabilita la un nivel mai scazut, poate ca ar fi existat mai putine controverse si mai putine litigii. In prezenta cauza, taxa, care ajunge dupa toate aparentele la aproximativ 30% din valoarea vehiculului importat, a fost stabilita fara indoiala la un nivel ridicat."

Taxa de prima inmatriculare depaseste in multe cazuri valoarea masinii

In cazul de fata, romanul nemultumit a platit o taxa care reprezenta 30% din valoarea masinii, insa in multe cazuri taxa depaseste valoarea masinii, mai ales daca avem autoturisme mai vechi de zece ani si cu motoare puternice. Chiar si inainte de modificarea de la 1 ianuarie 2011 - cand s-au introdus taxe pentru masinile Euro 5 si in unele cazuri taxele s-au triplat pentru masinile mai vechi - cele mai mari taxe de prima inmatriculare ajungeau si la 30.000 de euro.

E adevarat ca aceasta valoare se aplica unor masini cu motoare de peste 3,2 litri si 20 de ani vechime - deci rar aduse in tara - insa valoarea taxei o depasea cu mult pe cea a masinii.


Citeste mai multe despre   






















8908 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Taxa (Joi, 7 aprilie 2011, 16:31)

    Alex [anonim]

    Ceea ce nu se spune in articol este ca hotarararile CEJ sunt obligatorii pentru Romania si ca legea va trebui schimbata. Prin urmare adio la taxa de poluare - cel putin in forma actuala.
    • +6 (18 voturi)    
      Ce poluare? (Joi, 7 aprilie 2011, 16:56)

      Citroenul taricean [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Nu este nici o poluare.Romania vinde certificate de CO2 intrucat nu reuseste sa polueze cat are permis. Toata treaba a fost pusa la cale de Tariceanu prim ministru dealer si importator de masini noi.Si de prietenii lui importatorii.Prin importurile de masini noi in 2006-2007-2008 Romania a sustinut industria auto europeana spre deficitul balantei import export a Romaniei fapt ce a dus la deprecierea leului ,indatorarea cetatenilor romani la banci cu credite in valuta.
      La bulgari nu e poluare?de ce ei nu au aceste taxe aberante?Pentru ca nu au prim ministru dealer de masini.Bine ca nu a fost importator de skiuri.Ca dadaea lege ca sa aibe totzi schiuri.
      • +7 (11 voturi)    
        Bulgaria nu are industrie auto d'aia i se falfaie (Joi, 7 aprilie 2011, 17:21)

        marius [anonim] i-a raspuns lui Citroenul taricean

        legea s-a dat si pentru protejarea investiilor Renault si Ford.
        • -5 (11 voturi)    
          Ce Romania are industrie? (Joi, 7 aprilie 2011, 17:39)

          Citroenul taricean [anonim] i-a raspuns lui marius

          S-a vandut la fier vechi.Romania are mult aer curat.Industrie nu mai are.Ford nu produce nimic.Renault adica Logan are piata lui.Eu vorbesc de mercedes,bmw,audi,fiat,renault franta sau turcia,coreenele,japonezele,chinezestile,americanele stc etc.
          • 0 (2 voturi)    
            Taxa favorizeaza "reciclarea" si... (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:30)

            rov [utilizator] i-a raspuns lui Citroenul taricean

            Cei cu bani putini au inceput sa cumpere cutii de viteze si motoare de dacii reciclate cu taxa de mediu, credeati ca vor da buzna la Mioveni ? Decat sa tina in viata un harb de 30 de ani cu 500-1000 de euro puteau sa-si cumpere un auto euro 2 si cu ABS !
            Comisia Europeana vorbeste despre discrepanta si masuri exagerate care limiteaza optiunile cetatenilor.
            Apropo, poate va luminati acum si cu impozitele auto, in sensul de a corela valoarea impozitului cu valoarea masinii nu cu capacitatea ei cilindrica. Ca sa ma fac inteles - nu impozitezi oamenii dupa inaltimea si greutatea cerebelului lor, ii impozitezi dupa valoarea muncii lor, a veniturilor.

            Va dau alte exemple:
            Aro 3200 d impozit masina de lux 40 si ceva de milioane pe an !!!!
            Volvo 3.0 benzina an 1981 , masina de suflet tinuta in garaj cu care se iese de 2-3 ori pe an- 20 milioane mai mult decat valoarea ei de piata...

            iar pe de alta parte de exp Q5 2.0 d an 2011 valoare 45000 euro, valoare impozit 360 ron...
            Parca ziceati ca impozitati lux-ul....
            Vedeti de asta va cearta europenii ca pe repetentii din clasa a-2-a... in ministerele alea aveti numai "luminati ?
            • 0 (0 voturi)    
              Aha (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:23)

              bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui rov

              deci vrei ca pentru o masina minuscula dar noua sa platesti taxe mai mari decat pentru un camion de la 1900 toamna, ce ocupa 6 locuri de parcare si umple un cartier de fum atunci cand porneste? De unde le scoti, nene?
              • 0 (0 voturi)    
                nu, mai citeste o data (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:29)

                rov [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

                sau esti functionar public si nu pricepi
        • 0 (0 voturi)    
          Bine-bine (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 16:08)

          Fanfan [anonim] i-a raspuns lui marius

          Ca noi avem, dar sa nu si le falfaie la noi.
      • +2 (26 voturi)    
        eu vreau taxa in continuare (Joi, 7 aprilie 2011, 17:30)

        me [anonim] i-a raspuns lui Citroenul taricean

        Isi ia Gigel o masina la 1000 de euro din Germania si lasa in urma dara de fum de nu se vede om cu om. Mai fac vreo 100000 de oameni ca el in Bucuresti si ajungem in drum dimineatza spre servici sa mergi cu tubul de oxigen in masina. Pana acum s-au limitat mult importul de vechituri si totusi aerul in marile orase e aproape irespirabil (mai ales pe perioada verii cand e caldura). Pe mine ma intereseaza ce aer respira copilul meu, nu ca gigei sa asculte manele in masini de germania de 1000 de euro si nici ca nemtii sa-si vanda cioarsele in Romania.
        • -4 (26 voturi)    
          Muta-te la tara (Joi, 7 aprilie 2011, 17:37)

          Sargon [utilizator] i-a raspuns lui me

          Bai frate, esti ceva de speriat. Vrei sa locuiesti in capitala, dar vrei sa ai un mediu inconjurator ca la tara!

          De ce trebuie sa sufere un popor intreg pentru mofturile tale? Muta-te in afara orasului, unde e aerul curat si lasa-i si pe cei mai saraci ca tine sa-si cumpere un automobil.

          Nu cumva te deranjeaza si aglomeratia, zgomotul etc.?
          • +2 (22 voturi)    
            :| (Joi, 7 aprilie 2011, 17:57)

            rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

            Care popor coane, in numele carui popor vorbesti? Eu nu fac parte de exemplu din poporul care sufera la mofturile lui, eu sunt de partea lui, sunt de acord cu taxa. Cei saraci saraci sa munceasca mai mult si sa isi ia o masina din era noastra cu un Euro 4 sau 5 sau sa se mai dea si cu autobuzul, nu cu tractoare de sosea.
            Aderarea la UE aduce si mizerii, nu numai binefaceri, una din mizerii este ca le permite tuturor, pardon saraciilor din est, sa se viseze mari proprietari de limuzine cu cate o gioarsa din anii omienouasutesiceva din care a ramas numai emblema si o dara de fum si rugina. Mie personal incepe sa imi placa Bucurestiul, nu mai vezi decat din an in pasti zdrente pe 4 roti, as prefera sa ramana asa situatiunea chiar daca asta presupune ca vor ramane unii frustrati.
            • -1 (3 voturi)    
              De ce doar masini din afara? (Joi, 7 aprilie 2011, 18:15)

              Adrian [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Voi nu intelegeti problema: poti pune orice taxe vrei tu...atata timp cat nu favorizezi productia interna de masini. De ce? D-aia, ca suntem in UE si nu avem voie sa favorizam masinile produse la noi... si o faci, cand poti cumpara exact aceeasi masina aici si sa nu platesti nimic, si afara, si sa platesti de rupi.

              In fine.
              • +3 (3 voturi)    
                Aia care vor taxe mai mici la SH o fac (Joi, 7 aprilie 2011, 18:38)

                .... [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

                doar ca sa-si protejeze industria auto proprie. De aia au nevoie ca tari periferice si subdezvoltate (din punctul de vedere al civilizatiei) cum e Romania sa le ia rablele lor.
                Faptul ca majoritatea romanilor isi asuma cu mandrie statutul de paria ai Europei e demostrat tocmai de cei ca tine.
                • 0 (4 voturi)    
                  // (Joi, 7 aprilie 2011, 19:25)

                  Catalin [anonim] i-a raspuns lui ....

                  Incurajandu-se productia interna, incurajezi lipsa de concurenta si vei vedea in continuare accidente minore de Logan in care mor 3-4 ocupanti cum a fost cel cu salvarea de dializa sau altele dupa el. Daca fiecare isi ia ce vrea, Dacia va fi obligata sa isi mareasca standardele de calitate, si o sa castigi chiar si tu (desi eu nu as vrea, la cum gandesti). Asta e filozofia UE, progresul se face doar prin concurenta !(editat de HotNews.ro)
                  • +2 (2 voturi)    
                    ete fleocic (Joi, 7 aprilie 2011, 21:05)

                    rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Catalin

                    In accidentul BGS mureai cam in mama masinilor in care ai fi fost pentru ca:
                    1. BMWul a intrat cu botul (parte intarita) in lateralul Daciei, in accidente din lateral ai mortalitate mare pentru ca masinile sunt slabe la impactul lateral. O deformare de 5-10cm si deja intra cu 5cm in carnea ta. Roaga-te ca indiferent cu ce masina esti sa nu intre nimeni in tine din lateral.
                    2. Pe bancheta din spate erau 4 persoane FARA CENTURA DE SIG, au zburat ca popicele si s-au strivit unii pe altii. Plus ca oricum erau praf cu sanatatea si sensibili la socuri/rani datorita starii medicale.

                    Dacia nu a avut nicio vina intr-o asemenea situatie tampita.
                    • +1 (3 voturi)    
                      Doar ca nu a avut ABS... (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:36)

                      rov [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

                      Harburile de 20 de ani din Europa au...
                      • +1 (3 voturi)    
                        pardon (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:41)

                        rakkone [anonim] i-a raspuns lui rov

                        Toate Daciile au ABS, nu mai pot fi vandute masini noi in Europa fara abs, minim 2 airbaguri, pare-mi-se ca de anul asta si ESP.
              • +1 (5 voturi)    
                Care este oferta de care vorbesti? (Joi, 7 aprilie 2011, 19:13)

                dan [anonim] i-a raspuns lui Adrian

                In tara se produce Logan, Duster (Sandero s-a mutat) iar Logan si Iar Duster. probabil Ford vine si el cu o colivie ieftina pentru Romani.
                Inainte de a scrie mai si gandeste.
                Cu pretul unui Logan (presupunand ca iti doresti si altceva) iti poti procura o masina in stare foarte buna din Germania (asta daca stii cum sa cauti si nu te repezi la primul samsar).
                Dar ce sa faci cu un stat spagar pana in maduva oaselor si compromis intelectual nu poti evolua deloc.
                Noroc cu UE ca le mai arde si dupa ceafa din cand in cand.
              • 0 (0 voturi)    
                Nici dumneata nu prea . . . (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:08)

                Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Adrian

                . . . stapanesti problema. Mai intai ca nu ii spune taxa de poluare ci taxa primei inmatriculari. Deci daca iti cumperi o masina veche de oriunde, inclusiv din Romania si daca aceasta masina nu a fost niciodata inmatriculata in circulatie in Romania, platesti aceasta taxa calculata insa dupa cat de mare este nivelul ei de noxe eliminate in atmosfera, deci cat de mult polueaza. De altfel aceasta taxa se plateste si la masinile noi daca sunt mai putin de Euro 5. Masinile vechi aduse de afara normal ca nu au fost inmatriculate in Romania si din aceasta cauza se plateste taxa de prima inmatriculare la cvasitotalitatea lor. O Dacie oricat de harbuita ar fi cel ce o cumpara nu va plati aceasta taxa pentru ca ea este inmatriculata in Romania, Ca in cuantumul aceste taxe s-au strecurat si niste interese de genul celor aratate mai sus de alti posteuri este o problema care tine de naravurile balcanice ale unor romani cu functii de conducere in stat sau cu interese de afaceri. Ce nu imi place este faptul ca toate televiziunile, invlusiv TVR ,nu au spus ca taxa aste corect aplicata numai ca este prea mare, ci au spus toate in cor ca este ilegala si ca statul trebuie sa dea toti banii inapoi. Tipul clasic de dezinformare si naucire a acestui popor. Parerea mea este ca daca UE vrea sa rezolve aceasta problema spinoasa ar trebui sa stabileasca o regula valabila in toate tarile uniunii si o masina inmatriculata in aricare tara din ea sa nu mai plateasca aceasta taxa in cazul in care ea este vanduta altui cetatea din UE. Cu alte cuvinte aceasta txaa sa fie platita doar de masinile noi care sunt inscrise in trafic in oricare colt al UE.
            • +1 (3 voturi)    
              rs (Joi, 7 aprilie 2011, 18:25)

              dani [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              tu faci parte din cei ce se dau cu o masina euro4-euro 5 de dragu de a fi vazut pe strada cu o masina smechera chiar daca faci foamea sa platesti creditu ala pe care l-ai luat sa-ti platesti masina . la voi in buc asta e mentalitatea , nu conteaza masina conteaza doar sa fie scumpa si sa afle si capra vecinului..
              • 0 (2 voturi)    
                :)) (Joi, 7 aprilie 2011, 21:08)

                rakkone [utilizator] i-a raspuns lui dani

                Vai ce expert esti tu mai domnule in viata asta din Bucuresti, m-ai identificat perfect, fin-psihologule de net. Asa e, mai bine cu Golf 2, ala e motzul de la basca, vezi la pizzeriile de la tine din oras ca mai arunca aia resturi, si alea sunt bune de mancat. Second hand car, second hand food, acelasi lucru.
            • +1 (3 voturi)    
              Taxa ilegala (Vineri, 8 aprilie 2011, 7:41)

              Adrian [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              In mod sigur esti angajat al unui dealer auto din RO . Uite de aia mi-am inmatriculat masina cu euro 0 la bulgari si merg fara probleme prin Bucuresti !!
              A...si e pe numele meu ca am rezidenta in BG !! Si....mai platesc si taxe acolo..toate ca nu sunt multe si nici mari ,...si imi pare bine ca se ingrasa bugetul Bulgariei iar oficialii romani, de prosti ce sunt,se uita cu jind peste gard !!
            • 0 (0 voturi)    
              taxa (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:47)

              EuGen [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              voi va raportati doar la orasele mari, dar nu luati in calcul ca peste 50% din populatia tarii locuieste la tara sau in orase mici, unde oamenii inca se mai chinuiesc cu daciile vechi poluante, neavand posibilitatea sa isi cumpere o masina noua si nici nu se pune problema ca ar avea posibilitatea sa munceasca si sa castige mai mult. sunt de acord ca in orasele mari poluarea este mare, probabil ar trebui introdusa o taxa pentru a circula in marile orase, unde omul are ca si alternativa un mijloc de transport in comun si posibilitatea sa munceasca pentru a castiga mai mult.
        • -3 (9 voturi)    
          Tu esti Taricene? (Joi, 7 aprilie 2011, 17:44)

          Citroenul taricean [anonim] i-a raspuns lui me

          Pai nu ti-am spus mai sus ca Romania vinde certificate CO2?Nu stii ca si tu le-ai facut?Nu ti-am spus ca orice masina veche sau noua are nevoie de RAR.Acolo la RAR se face analiza la emisii de esapament si daca nu corespunde se repara sau se respinge.Gigel isi ia masina de Bulgaria fara probleme si ajungi mai rau . RAR nu are ce sa le faca fiind inmatriculata in BG.daca da peste tine una din asta de Bulgaria ce faci?
          Daca itzi pasa de copilul tau iesi la lupta impotriva reducerii spatiilor verzi.
          • 0 (2 voturi)    
            e sulfina ma (Joi, 7 aprilie 2011, 19:25)

            gogu [anonim] i-a raspuns lui Citroenul taricean

            nu e tariceanu ma, e sulfina, aia care tipa ca o sa vina pdl la putere si o sa scoata taxa, of de-ar veni pdl la putere sa scoata taxa..... aoleu pdl e la putere de 3 ani si a modificat taxa de vreo 2 ori dar nici gand sa o scoata.... sa-ti fie rusine taricene
            • 0 (0 voturi)    
              nu-l lasa masa (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:39)

              rov [utilizator] i-a raspuns lui gogu

              Ala e prea "mic" sa-si tina promisiunile :)))
        • -2 (4 voturi)    
          bucale nu e romania (Joi, 7 aprilie 2011, 18:15)

          mitica oparescu [anonim] i-a raspuns lui me

          ce vina au cei din vaslui, botosani, teleorman, otl, salaj, satu mare ca in bucale n'au loc masinile pe langa blocuri.
          daca este intr'adevar, pentru protejarea mediului, ar trebui sa fie stabilita in functie de zona unde circula si de cat de mult circula auto respectiv.
          normal ar fi ca taxa sa fie inclusa in pretul benzinei, iar acesta sa fie diferit in functie de zona. la o pompa, din vaslui sau olt, ar trebui ca taxa de poluare, adaugata la benzina, sa fi mai mica decat in bucale, prahova, constantza sau brasov.
          ca sa fie echitate, nu sa moara si capra vecinului. c'asa vrea miticu din dorobanti. :-)
          • 0 (0 voturi)    
            corect (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:58)

            marean v. [anonim] i-a raspuns lui mitica oparescu

            bucurestii are si transportul urban care este.
            in provincie n'are. si mai plateste si taxa base de drum cand vrea sa iasa si ei de prin sate, sa ia benzina dela benzinaria care este, cand este, la cinzeci de km de casa.
            asa ca ciocu mic si fuguta la tranvai.
        • +5 (5 voturi)    
          rs (Joi, 7 aprilie 2011, 18:18)

          dani [anonim] i-a raspuns lui me

          in germania mai circula si acum masini non euro si euro 2 dar acolo nu se intampla sa fumege masinile pt ca daca sunt prinsi sunt amendati cu adevarat si nu se dau shpagi la politisti si nici la R.A.R.
          • +1 (1 vot)    
            taxa de poluare auto (Joi, 7 aprilie 2011, 22:28)

            radu [anonim] i-a raspuns lui dani

            nu mai vb prostii! In Germania nu sunt amendati soferii care au masini vechi, ci se dau "plachete" in functie de norma de poluare cu care poti intra sau nu in anumite zone(centru, cartiere, etc) din orase!!!
        • +1 (3 voturi)    
          Si eu! (Joi, 7 aprilie 2011, 19:06)

          Nelu [anonim] i-a raspuns lui me

          Subscriu in totalitate!

          Sa-si hraneasca si sa-si imbrace corespunzator copii, si dupa aia daca isi pemit sa-si ia o masina, nu o adunatura de fiare ruginite. Asta daca isi permit, daca nu, pe jos nenica, ca nu v-ati nascut cu kuru' in masina!
        • 0 (4 voturi)    
          Tu esti varza in continuare (Joi, 7 aprilie 2011, 19:27)

          Catalin [anonim] i-a raspuns lui me

          Incurajarea Dacia = produse proaste din partea lor in continuare. Ai vazut ca daca un Logan se loveste de o bordura mor sigur 1-2 ocupanti ? De-aia, pentru ca statul le-a pus palma in c*r si nu au avut concurenta.
        • +1 (3 voturi)    
          Mai bine (Joi, 7 aprilie 2011, 19:49)

          mithrill [anonim] i-a raspuns lui me

          ati face o analiza a aerului si ati constata ca grosul e... praf. Din cauza de civilizatie, ori mai exact, de lipsa ei si de nu ma intereseaza de altii. Taxa e buna, dar cred ca deja s-a sarit mult peste cal. Ce rost are taxa la masini de 2-3 ani? Sa nu-mi spuneti ca o masina din vest (nu musai germania) de 2-3 ani, la pret de 25000-30000 euro de noua, pe care o cumperi cu sub 10000 euro azi se compara cu panaramele noi vandute la aceeasi bani in romania.
          Ce Dumnezeu, doar avem aceeasi ochi cu totii! Sa lase taxa la vechituri intr-adevar si la euro 1,2 hai si 3. Ca acum cateva luni cineva inca vindea noi cu Euro 4.
        • +2 (2 voturi)    
          ok, taxa dar corecta (Joi, 7 aprilie 2011, 20:01)

          audi [anonim] i-a raspuns lui me

          atunci ar trebui facut ITP-ul ca lumea si masurat nivelul de CO2 la teava de esapament. Pus un tarif pe poluarea efectiva.

          La urmatorul ITP declari km efectuati, nivel CO2 si esti bun de plata pentru poluarea facuta pe ultimii doi ani.

          Politia sa aiba testere mobile si cand te opreste, odata cu RCA iti ia si CO2 din teava.

          Daca iese cu 50% mai mare iti da amenda si tie iar aluia care a facut ITP aiurea ii retrage licenta de ITP.

          Avem in continuare o gandire comunisto-simplista, toti la fel, la fel.
          • 0 (2 voturi)    
            taxa de poluare(!?) auto (Joi, 7 aprilie 2011, 22:33)

            Radu [anonim] i-a raspuns lui audi

            De ce nu platesc toti poluatorii auto? Adica si cei care au autoturisme inainte de OUG nr.50? Este clar ca este o taxa discriminatorie care se aplica la prima inmatriculare in Romanica a autoturismelor second hand aduse din UE. Ce spui acum?
            • +1 (1 vot)    
              defapt nu e chiar asa (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:45)

              me [anonim] i-a raspuns lui Radu

              Taxa nu se aplica (doar) autoturismelor second hand aduse din UE. Taxa se aplica tuturor autoturismelor noi sau second hand la prima inmatriculare. Din cauza asta masinile romanesti second hand nu platesc taxa, pentru ca a fost deja platita odata la prima lor inmatriculare !

              Eu cred ca judecatorii CJUE, ca si tine, nu au avut toate informatiile necesare cand au judecat cazul. Si defapt nu cred ca Romania poate fi obligata de CJUE sa suspende sau sa anuleze taxa, intrucat Romania nu a avut un avocat in acest caz. Judecatorii din nici o instanta nu pot sa de o hotarare decat in urma unui proces echitabil in care si apararea isi spune punctul de vedere.
        • -1 (1 vot)    
          Uniune Europeana?! (Vineri, 8 aprilie 2011, 7:02)

          John M. [anonim] i-a raspuns lui me

          UE este in mare masura o piata europeana ca la inceputurile ei, nu o uniune.Cei 27 de membri ai ei isi stabilesc regulile dupa interesul national, nu dupa directivele de la Bruxelles. In cazul taxei auto au fost doua feluri de interese: unul national pentru protejarea industriei subventionate de stat ( Dacia si Ford) si unul privat, al lui Tariceanu si al altora ca el din Asociatia Importatorilor Auto. De Uniune Europeana vom putea vorbi dupa ce se vor adopta o constitutie, un sistem juridic si unul comercial care sa fie valabile paneuropean. Deocamdata "uniunea" e doar o nostimada: trimite directive despre cum sa-si taie taranul roman porcul de Craciun, dar n-are lege sa-i puna catusele unui parlamentar corupt prins in flagrant cerand si acceptand mita.
          • -1 (1 vot)    
            cum este protejata (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:38)

            panfil [anonim] i-a raspuns lui John M.

            curtea ioropeana a facut caz de nivelul taxei de inmatriculare, care de fapt este un impozit nesimtit, nu o masura de protejarea mediului.
            daca ar fi sa protejeze, n'ar pune taxa si pentru cele produse in ro.
            dar, nu e voie sa faca protectionizm.
            asta combate si curtea ioropeana, caracterul protectionist al legii.
            unul din principalele scopuri ale ue, la care si ro a adera benevol, este circulatia libera a marfurilor, o piata libera, fara bariere teritoriale, vamale sau preferentiale.
            pentru o masina produsa in afara ue e si mai nasol. taxa vamala este de 30% din pret, plus taxa asta de prima inmatriculare.
            legea asta este o masura disperata a unor guvernari falimentare.
            va mai aduceti aminte cum il critica base, pe buna dreptate, pe tariceanu ?
            acum, tace.
            in america, unde sunt mai multe auto pe cap de localnic, nu exista asa ceva.
            exista norme de poluare, care in state ca washington sau california sunt f. drastice. nu corespunde masina la inspectie, nu circuli. in alte state, unde populatia e mica si traficul mai scazut, nu se cere nici macar inspectia auto periodica.
            nu e jecmanit poporeanul.
            in america de nord, este un tratat de piata libera intre sua, mexic si canada.
            daca'tzi cumperi o masina in mexic sau canada, nici macar taxe vamale nu platesti.
            comparativ cu america, si uniunea europeana e potectionista.
        • 0 (0 voturi)    
          ok, dar pt toate masinile care polueaza (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 0:41)

          marian [anonim] i-a raspuns lui me

          Ok, dar in cazul asta taxa cu pricina nu ar mai trebui numita "de prima inmatriculare" si ar trebui aplicata in cazul oricarei vinzari a unei masini vechi si poluante, chiar daca a fost pina acum inmatriculata tot in romania.
          de ce masinile care exista deja in romania si polueaza rau sa se poata vinde si inmatricula fara aceasta taxa, iar cele sint aduse din alte tari europene nu?
        • 0 (0 voturi)    
          taxa... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 15:46)

          Raluca [anonim] i-a raspuns lui me

          Chiar credeti ca masinile produse in Romania polueaza mai putin decat cele aduse din Germania ?
          Nu intelegeti, tocmai ca importul de produse din alte state membre nu se mai poate limita deloc ! Nu se pot face discriminari intre produsele nationale si cele aduse din alte state membre, in ceea ce priveste regimul de taxare. Daca ar fi aceeasi taxa pentru masini romanesti din aceeasi categorie, ar fi ok dar nu este asa.
      • -2 (2 voturi)    
        citroenica (Joi, 7 aprilie 2011, 18:21)

        *** [anonim] i-a raspuns lui Citroenul taricean

        daca nu ma inseala memoria, tariceanu nu mai e prim ministru de vreo 3 ani
      • -1 (1 vot)    
        Ai fost cumva criogenizat in ultimii 2 ani ? (Joi, 7 aprilie 2011, 19:19)

        Catalin [anonim] i-a raspuns lui Citroenul taricean

        ...taxa s-a dublat si triplat dupa ce a plecat Tariceanu si a venit Basescu. Ai fost cumva criogenizat ?
      • 0 (0 voturi)    
        poluare (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:17)

        btr80 [anonim] i-a raspuns lui Citroenul taricean

        legile astea cu poluarea sunt in mare parte escrocherie. Daca vorbim de poluarea in orase, da, ajuta la reducerea smogului si a fenomenelor asemanatoare. La nivel planetar insa mai mult rau fac. Toate aceste masini noi incorporeaza mai multa energie (si polueaza mai mult) decat cele vechi. O electrica noua incorporeaza energie cat pentru aprox 100-120 tone de benzina pe care o masina veche le-ar fi consumat in aprox. 1.400.000 km, o cifra pe care nu o ating multe masini. DPDV ecologic la nivel global e mai rentabil sa pastram masinile mai vechi. Eventual sa le upgradam ansamblul admisie/motor/evacuare. Numai ca asta nu duce banutzu' unde trebuie.
      • +2 (2 voturi)    
        lol (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:19)

        mercedes [anonim] i-a raspuns lui Citroenul taricean

        Romania a sustinut in 2006-2008 constructorii din vest.....hahahahahahahahahaha
        Pe ce lume traiesti pasarica? Piata auto din Romania cand a atins maximul posibil, abia s-a ridicat la 10% fata de cea din Germania.

        Nu este nevoie de taxa de poluare la prima inmatriculare. Solutia este marirea taxelor si impozitului pentru masinile non euro, eur 1, eur 2, etc aflate in circulatie. Asa micsorezi poluare.
  • +2 (2 voturi)    
    afacere buna! (Joi, 7 aprilie 2011, 16:33)

    airamerica [utilizator]

    Ioan Tatu a facut o afacera buna! Eu am dat pe rabla mea 3500 in Germania si 1750 taxa de inmatriculare in Romania, daca o luam din tara ma costa cam la fel. . Nu mi-a parut rau, am mers cu ea pana in Mali, apoi pana in Capadocia si la anul vede iar Africa.
  • -3 (9 voturi)    
    pai deh (Joi, 7 aprilie 2011, 16:35)

    Caragiale [anonim]

    pai deh..astia ne cred miliardari, de parca Romanii nu ar dori sa isi cumpere masini noi , de lux. Dar cum cele de lux sunt accesibile doar unora, Romanii suporta taxe incredibile pentru o second-hand -ca deh..atat ne permitem ...masina care oricum e mai buna ....
    • +2 (2 voturi)    
      pai deh (Joi, 7 aprilie 2011, 16:59)

      boby [anonim] i-a raspuns lui Caragiale

      "care e mai buna" decat ce?
  • -3 (3 voturi)    
    ... (Joi, 7 aprilie 2011, 16:49)

    popas [anonim]

    Bravo Tariceanu!
  • -2 (6 voturi)    
    marea tzeapa.... (Joi, 7 aprilie 2011, 16:51)

    jonatan [anonim]

    ungur la sanatate, ungur la mediu si culmea...ungur la cultura. de ce nu le dam si MAI si MApN???
    unu'nchide spitale, unu' pune pe butuci tot ce-au facut intelectualii romani, altu' tripleaza taxa de inmatriculare pe-o spaga mare de la renault. rusine...pt. noi. Ca-i suportam!
  • +2 (8 voturi)    
    ERA SI TIMPUL...... (Joi, 7 aprilie 2011, 16:51)

    geanin [anonim]

    Mi se pare o decizie corecta!!! nu se compara o biata Dacia 1310 de peste 10 ani rulata pe |"drumurile patriei" cu oricare alta masina de aceeasi virsta din Germania,Olanda,Franta,Belgia. este o discriminare! astfel nu se incurajeaza productia autohtona! doar prin calitate si o concurenta adevarata Dacia poate progresa. nu prin "protectionism"!Si-apoi dacia are piata ei de desfacere.nu trebuie sa ne-o bage guvernul cu sila pe git!!! caa....mai repede te scirbesti de un lucru cind ti-l impune cineva cu forta !!!
  • 0 (4 voturi)    
    nu se lasa baietii (Joi, 7 aprilie 2011, 16:57)

    abc [anonim]

    Noi tocmai asta vrem: sa descurajam, sa nu mai apara vechituri prin Romania, sa putem si noi sa respiram un aer curat prin marile orase. Vad ca astia nu se lasa deloc.

    Putem si noi sa argumentam ca taxa se aplica pentru toate masinile in Romania, la prima inmatriculare.
  • 0 (4 voturi)    
    Stimata redactie!!! (Joi, 7 aprilie 2011, 17:08)

    menandy [anonim]

    Vedeti ca gresiti numind-o taxa de inmatriculare sau de prima inmatriculare ! Aceasta e o taxa de poluare! Taxa de inmatriculare a unei masini in Romania este de 52 de lei !
    • -2 (2 voturi)    
      taxa de prima inmatriculare (Joi, 7 aprilie 2011, 22:41)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui menandy

      Mai nene, de unde ai rasarit?
      Habar n-ai ca asa zisa taxa de poluare se aplica numai pt.prima inmatriculare a unui autoturism second hand cumparat din afara Romaniei.De ce daca cumpar o masina second hand din Romania nu se aplica? Acest autoturism nu polueaza?
      Acum ai priceput de ce o numim taxa de prima inmatriculare? Pentru ca asta este!!!!!!!!!!!!!!!
      • +1 (1 vot)    
        simplu (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:22)

        Serpico [anonim] i-a raspuns lui Radu

        e vorba despre prima inmatriculare IN TARA a unei masini, praleo! daca o inmatriculezi si apoi o vinzi, cumparatorul nu mai plateste taxa! de ce doar alea din alte tari? pentru ca, deocamdata, UE nu este o federatie, adica o singura tara, de aia!
        • 0 (0 voturi)    
          Taxa pe poluare (Luni, 11 aprilie 2011, 11:42)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui Serpico

          Menandy are dreptate.Se numeste taxa pe poluare si se plateste cu ocazia primei inmatriculari a unui autovehicul pe teritoriul Romaniei.Studiati OUG 50/2008.
  • +1 (5 voturi)    
    coolo (Joi, 7 aprilie 2011, 17:15)

    Rambo [anonim]

    parca nu aveam destule beemveuri ucigase pe drumuri, de acuma vor abunda! colac peste pupaza, senatorii tocmai ce au relaxat pedepsele la legea circulatiei! eu imi iau un AG9, aviz amatorilor de liniute si cerculete noaptea printre blocuri; la cum merge Justitia, n-o sa va razbune nici dreaq! hahaha
  • 0 (6 voturi)    
    ruptii (Joi, 7 aprilie 2011, 17:41)

    Arkan [utilizator]

    De fapt ei vor sa-si vanda masinile sh la gusterii din RO si BG, ca sa cumpere oamenii masinii noi.
    De parca ii durea undeva pe europeni de taxa din Romania.
    O sa se umple de bemve si tedei cazute.
  • 0 (2 voturi)    
    La ce drumuri sunt in Romania.... (Joi, 7 aprilie 2011, 17:47)

    Alui [anonim]

    e pacat sa-ti iei masina noua, exceptie facand SUV-urile.
    Solutia impotriva poluarii nu e taxa de prima inmatriculare ci interzicerea autovehiculelor poluante in centrul oraselor, asa cu e in unele orase din Germania.
  • +2 (4 voturi)    
    Nici masina noua nici second nu imi permit (Joi, 7 aprilie 2011, 17:49)

    Armand [anonim]

    Daca aveam bani de masina noua imi luam masina noua dar dac nu imi permit de ce sa imi ingradeasca dreptul de a avea si eu o masina.Zic uni ca polueaza si nu o sa mai avem aer de respirat de parca se muta toate masinile din germania in romania.E o aberatie,multe masini din romania sunt niste epave care polueaza ingrozitor,si sunt sigur ca cei care le detin si nu isi permit o masina noua ar renuta imediat la ele pentru asi lua un second din strainatate care e mult mai bun decat o dacie din anii `80.
    • -3 (7 voturi)    
      simplu (Joi, 7 aprilie 2011, 18:21)

      Murphy [anonim] i-a raspuns lui Armand

      pentru ca dreptul tau de a avea masina incalca dreptul meu de a avea aer curat, liniste si aglomeratie rezonabila in orase! de-aia, praleo, pricepusi?
      • +3 (5 voturi)    
        drepturi (Joi, 7 aprilie 2011, 18:43)

        STF [anonim] i-a raspuns lui Murphy

        problema e alta. De ce neamtu are voie sa isi cumpere orice masina fara taxe tampite , iar romanul nu. Faptul ca ajung multe rable la noi se datoreaza nivelului de trai. Trebuiesc puse taxe suplimentare pentru masinile care circula in oras ,indiferent de proventienta. Sau chiar interzise masinile intr-un anumit perimetru. La nemti asa e, ai masina care polueaza mult , platesti o taxa mai mare pentru a te plimba in oras. Dar la noi singurul scop al taxei e sa cumperi masini noi ca sa platesti TVA catre stat si sa ajuti productia interna.
        • +2 (2 voturi)    
          Arata-mi o singura masina (Joi, 7 aprilie 2011, 20:26)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui STF

          pe o strada din Germania care lasa in urma ei un nor de 20m de fum.

          Eu am vazut numai saptamana asta vreo 3 in Iasi, toate cu numere bulgaresti. Cred ca le-au luat de la fiare vechi.
          • 0 (0 voturi)    
            ITP (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:32)

            STF [anonim] i-a raspuns lui bobo21

            Asta se intampla din cauza coruptiei, altfel masina aia nu ar trece ITP-ul , iar asta , este alta problema , nu mai tine de taxa , se poate intampla si la masinile autohtone intretinute prost.
  • +2 (4 voturi)    
    taxa si impozit anual (Joi, 7 aprilie 2011, 17:55)

    un disperat [anonim]

    Sint convins ca si taxa si impozitul anual pe masini este tot ilegal. Nu este posibil pentru o masina care pe grila este evaluata la 5000 euro ,statul ia impozit anual de 4930 Ron.(49 Milioane).si gropi sint cu carul pe drumurile tarii si Bucurestene. Rusine!
  • 0 (4 voturi)    
    aer curat (Joi, 7 aprilie 2011, 18:01)

    non euro [anonim]

    Eu cred ca ar trebui scoasa taxa de tot, pentru ca oricine sa-si poata lua o masina la un pret corect. Referitor la cei cu mastile de oxigen is curios, cati merg cu transportul in comun sau cu bicicleta, pentru a respira un aer mai curat copiii lor, sau daca am avea toti masini euro 5 + nu ar mai fi poluare ?!
    • 0 (0 voturi)    
      Cu bicicleta (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:30)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui non euro

      as merge, daca n-ar fi cazanul tau parcat pe pista. In rest prefer sa merg pe jos, uneori pe strada (ca celelalt cazan al tau e pe trotuar, langa cazanul de pe pista).
  • +4 (6 voturi)    
    Apropos (Joi, 7 aprilie 2011, 18:07)

    unu' din lume [anonim]

    Daca e sa avem de aparat o industrie de masini, atunci stiati ca polonezii care produc mult mai multe masini decat noi (de vreo 2-3 ori mai multe si nu doar o singura marca ...) nu au nici o taxa de prima inmatriculare sau poluare sau altfel de inventii romanesti. Nu au nici macar impozit pe masina, doar asigurare si atat. Asta pentru cei care sar in sus cu apararea industriei auto romanesti.
  • +1 (3 voturi)    
    Sunt alte interese-nu grija de poluare! (Joi, 7 aprilie 2011, 18:09)

    george [anonim]

    Faptul ca se aduc masini sh din afara nu e neaparat o problema pt poluare. Problema e ca sunt lasate sa circule masini ce nu mai corespund tehnic. Deci cum te-a prins, cum sa iti ia certificatul pana cand iti rezolvi problema de noxe.
    Deci taxa e doar pt a mai colecta niste bani la buget, nu pt protectia mediului!
    Cu taxa asta si fara o alta legislatie s-a ajuns sa avem multe masini inscrise in BG pt care nu exista evidenta si control in RO. Dar si astea ar putea fi verificate, prin sondaj de catre RAR, daca s-ar dori.
  • -1 (3 voturi)    
    Taxa auto scade veniturile (Joi, 7 aprilie 2011, 19:28)

    valisa [utilizator]

    scarbelor din UE.
  • -2 (4 voturi)    
    mda (Joi, 7 aprilie 2011, 20:01)

    alex [anonim]

    Asa, sa dam liber la adus si inmatriculat harburi... sa aiba tot romanu' Beamveu cu motor de 3000, ce mai conteaza ca are 15 ani masina si juma' de milion de kilometri facuti... nashpa... :(
    • +1 (3 voturi)    
      Las' (Joi, 7 aprilie 2011, 20:28)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      c-o scoate prin oras numai o data pe saptamana, cand strange bani de benzina pt 5 km. In rest ocupa degeaba un loc de parcare.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce a durat atat timp pana s-a pronuntat CJUE? (Joi, 7 aprilie 2011, 22:45)

    mymind2urmind [anonim]

    de ce a durat atat timp pana s-a pronuntat CJUE?
    eu cred ca o problema ,ecomonica, atat de importanta trebuia sa fie rezolvata urgent, instant! cat timp dureaza in medie pt ca CJUE sa projunte o opinie???
  • +2 (4 voturi)    
    Incredibil (Joi, 7 aprilie 2011, 23:32)

    Sorin Pop [anonim]

    Aveti dreptate fratilor, taxa e benefica. Statul are dreptate avand in vedere faptul ca ofera tuturor cetatenilor toate conditiile necesare sa isi cumpere o masina noua sau sa foloseasca transportul in comun.

    Salariile exorbitante, metrourile existente in toate orasele tarii, politia care isi face datoria si apara cetatenii de hotii de buzunare, violatori si aurolaci si pistele de biciclisti amenajate pe toate strazile patriei ma fac sa ma intreb la ce am avea nevoie de masini sh din import??

    Mai ales cand tara noastra produce acest simbol al comfortului, fiabilitatii, sigurantei si economiei de carburant numit Logan care merita cu prisosinta 8 9 mii de euro, bani de buzunar pentru un roman adevarat.

    Rusine acestor judecatori europeni care vor sa ne ofere aceleasi drepturi pe care le are orice cetatean UE. Rog statul pe aceasta cale sa mareasca taxa la 524,7% din valoarea masinii si in plus, sa extirpe chirurgical un testicul (sau un ovar dupa caz) oricarui roman care indrazneste sa se gandeasca la o masina de calitate inferioara din UE precum vw opel bmw audi s.a.m.d.

    Sunt Roman si sunt mandru de asta!
    • 0 (2 voturi)    
      off.... (Vineri, 8 aprilie 2011, 9:40)

      Fanebabanu [anonim] i-a raspuns lui Sorin Pop

      Taxa de poluare mi se pare ok, protejeaza in mare masura industria interna, nu doar cea auto pentru ca o masina nu o faci din hartie si o pui pe strada, industria auto e legata de celelalte ramuri ale subindustriei din Romanica. Stie vreo unu din amatorii de 320d din 1900toamna care au fost principalii exportatori si care au adus bani in tara?
      Sa taxeze sh-urile cat pe masa si pe tasu numai sa nu mai vezi pe strada gunoaiele celor din vest.
      Oricum la ce salarii sunt in Romanica probabil in curand si mersul pe jos va fi scump....
  • +1 (3 voturi)    
    experti in a da-o de gard... (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:06)

    Pasha [anonim]

    Nu conteaza vechimea masinii,conteaza stare ei tehnica si aspectul general.Mai conteaza modul in care se face ITP ul (blat sau corect).Am vazut in Australia in fata unui mall un mercedes din anii 50, lucea.In Argentina am vazut in circulatie un Ford T,era o frumusete.Ca pana la urma ce va deranjeaza pe voi,ca sunt vechi sau ca polueaza?
  • +1 (1 vot)    
    Pai cum sa nu... (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:18)

    Vlad [anonim]

    Pai e normala sentinta... ca doar tarile din vest au nevoie de o groapa de gunoi pentru rablele lor. Piata masinilor second-hand este mai profitabila decat piata de masini noi iar daca noi, Romanica, ne inchidem portile ei pierd o gramada de bani.

    Dar nu e problema... solutii exista. Personal nu am fost niciodata de acord cu o taxa de prima inmatriculare pentru ca nu rezolva problema de fond (poluarea). Eu zic ca impozitul anual trebuie sa se stabileasca in functie de vechimea si standardul euro al masinii. Cu cat mai veche si mai poluanta cu atat impozit mai mare. Asa statul ar lua bani anual, nu o singura data, si oamenii s-ar gandii de 10 ori inainte sa cumpere sau sa tina o masina veche si vai mama ei.
  • -1 (1 vot)    
    taxa aberanta (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:22)

    emil [anonim]

    Taxa este un pretext de a baga mana in buzunarul romanilor ca si alte taxe gen ridicare masini, etc.. Parerea mea este ca ar trebui lasat liber importul masinilor sh ca in orice alta tara civilizata in schimb inasprite amenzile si controlele RAR pentru masini poluante. Dar n-ai sa vezi asta in Romanika e mai usor sa iei banu direct decat sa modifici legi sa faci infrastructura apoi sa aplici aceste legi. Oricum cand va ajunge benzina 2 euro anul viitor toate rablele vor zace in parcari pentru ca oamenii nu -si vor mai permite sa bage carburant.
  • 0 (0 voturi)    
    Articolul este cam slab (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:24)

    Andreea [anonim]

    In primul rand, hotararea vizeaza forma initiala a taxei de poluare, astfel ca ea nu are nicio relevanta pentru taxa de poluare datorata astazi.

    In al doilea rand, chiar fara decizia CJUE si intarzierea aferenta, judecatorii romani au aplicat acelasi rationament si aceeasi concluzie inca din 2008. Exemple sunt extrem de multe, dar ma rezum la cel al <a href="http://cristidanilet.wordpress.com/2008/12/23/taxa-pe-poluare-necomunitara/">primei hotarari in materie, data pe 5 decembrie 2008</a>.

    In al treilea rand, sa nu stii sa spui corect ca a fost vorba de opinia avocatului general CJUE, si sa confunzi cu un "raspuns preliminar dat in ianuarie de un avocat al Curtii" ar trebui sa dea de gandit autorului si nu numai.
  • 0 (0 voturi)    
    Hahaha (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:39)

    Axel [anonim]

    Eu vreau sa ramana taxa actuala ca sa nu se umple de harburi care te lovesc mereu in trafic pt ca nu ii intereseaza de masina lor
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 17:54)

    Spock [anonim]

    Am avut doua masini SH si acum am una noua. Am fost indecis sa-mi iau masina din Germania sau una noua. Am ales varianta noua si acum regret, deoarece cu banii dati pe masina noua facuta special pentru est (calitate slaba, garantie minima pentru subansamblele care se strica din cauza drumurilor), as fi putut sa cumpar o masina facuta pentru vest, care si dupa 200k km este masina. Deci pot sa faca taxa cit vor, urmatoarea mea masina tot SH va fi, pina cind se va da garantie ca in vest, iar reprezentatele vor invata sa-si respecte clientii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version