Cei trei directori concediati abuziv de Renault cer despagubiri suplimentare de peste 9 milioane euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 8 aprilie 2011, 14:58 Economie | Auto

Renault va avea de achitat o "nota de plata" usturatoare dupa scandalul de spionaj industrial in care au fost concediati pe nedrept trei directori carora li s-au adus acuzatii false. Cei tre oficiali au primit pana acum despagubiri totale de peste doua milioane euro, insa mai cer alte 9 milioane dupa ce imaginea le-a fost grav prejudiciata, noteaza Le Parisien. Ramane de vazut cum va reactiona Renault: le va da sumele cerute sau va prefera sa se judece pentru a scapa mai ieftin.

Michel Balthazard, care a lucrat 32 de ani la Renault, a primit o indemnizatie de 480.000 euro si inca 750.000 pentru ca a fost concediat abuziv. El mai cere alte 3,2 milioane euro reparatii morale. Adjunctul sau Bertrand Rochette are 22 de ani vechime la Renault, a primit 700.000 euro si mai cere alti 3,5 milioane euro, in timp ce Matthieu Tenenbaum - al treilea director acuzat pe nedrept - cere inca 2,4 milioane euro.

Avocatul lui Tenenbaum spune ca acesta ar vrea sa se reintoarca la Renault, dar nu a detaliat. Pe de alta parte, aparatorul veteranului Balthazard justifica sumele mari cerute si prin faptul ca acest scandal ar fi putut duce chiar si la sinucideri.

Carlos Ghosn, seful Renault, a promis recent ca va acorda reparatiile morale necesare celor trei oameni acuzati pe nedrept, insa se pare ca sumele cerute de cei trei sunt mult peste asteptari, astfel ca ramane de vazut daca Renault va fi de acord cu ele sau va decide sa incerce in  justitie sa le reduca. In acest al doilea caz, compania risca insa procese dureroase care sa-i afecteze imaginea si sa-i castige un renume negativ cum ca si-ar trata angajatii in mod abuziv.

Dupa o ancheta interna care a durat cinci luni, Renault a anuntat in ianuarie ca trei directori ar fi vandut pe bani grei informatii confidentiale. Compania a cerut autoritatilor franceze sa deschida propria ancheta, iar ministrii francezi s-au aratat extrem de suparati ca au aflat din presa de problemele de la Renault, si nu li s-a comunicat mai inainte, mai ales ca scandalul nu mai era demult doar o problema interna a producatorului auto fiindca se banuia ca secretele ar fi ajuns la o companie detinuta de statul chinez, astfel ca era o problema diplomatica.

Renault a dat afara trei directori pe care i-a gasit tapi ispasitori si - desi acestia au negat vehement ca ar avea vreo vina - compania si-a cerut abia in martie scuze fata de ei, admitand ca nu s-au gasit dovezi care sa-i incrimineze.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1893 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    nelamuriri... (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:55)

    Bogdan_S [anonim]

    - avem de-a face cu o firma care face masini de rahat corect? corect.

    - initial s-a spus ca avem de-a face cu un caz de spionaj industrial corect? corect.

    - acum intrebarea este ce dracu' se poate spiona la Renault avand in vedere ca firma n-a mai produs vreo revolutie tehnologica in industrie de la infiintare? Poate sa-mi raspunda cineva?
    • 0 (0 voturi)    
      Pai... (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:27)

      cata [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_S

      ...spionajul industrial nu inseamna neaparata sa furi ceva tehnologii revolutionare.Ar putea sa fie ca cei trei dadeau raportul despre ce tehnologii a mai furat de la altii , Renault.Adica, nu credeai ca Fluence Electric l-au facut ei de la 0.Nu de alta dar la ce zgarciti is astia de la Renault cu dotarile si materialele pe masini nu-i vad sa investeasca multe milioane de euro in dezvoltare de tehnologii noi.Cateva milioane ca sa furi tehnologia de la altii, asta deja suna foarte familiar.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu ar strica o documentare... (Vineri, 8 aprilie 2011, 21:06)

      ics [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_S

      inainte sa spui ceva.
      In primul rand renault produce printre cele mai sigure masini, prima marca care a avut toate modelele de 5 stele. Si asta se obtine cu foarte multa cercetare si bani.
      Apoi nu mai zic de tehnologiile in curs de dezvoltare. Unii constructori investesc poat si miliarde de euro si binenteles ca e mai usor sa cumperi un stick cu vreo 2-3 milioane de euro.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică