Renault va avea de achitat o "nota de plata" usturatoare dupa scandalul de spionaj industrial in care au fost concediati pe nedrept trei directori carora li s-au adus acuzatii false. Cei tre oficiali au primit pana acum despagubiri totale de peste doua milioane euro, insa mai cer alte 9 milioane dupa ce imaginea le-a fost grav prejudiciata, noteaza Le Parisien. Ramane de vazut cum va reactiona Renault: le va da sumele cerute sau va prefera sa se judece pentru a scapa mai ieftin.

Michel Balthazard, care a lucrat 32 de ani la Renault, a primit o indemnizatie de 480.000 euro si inca 750.000 pentru ca a fost concediat abuziv. El mai cere alte 3,2 milioane euro reparatii morale. Adjunctul sau Bertrand Rochette are 22 de ani vechime la Renault, a primit 700.000 euro si mai cere alti 3,5 milioane euro, in timp ce Matthieu Tenenbaum - al treilea director acuzat pe nedrept - cere inca 2,4 milioane euro.

Avocatul lui Tenenbaum spune ca acesta ar vrea sa se reintoarca la Renault, dar nu a detaliat. Pe de alta parte, aparatorul veteranului Balthazard justifica sumele mari cerute si prin faptul ca acest scandal ar fi putut duce chiar si la sinucideri.

Carlos Ghosn, seful Renault, a promis recent ca va acorda reparatiile morale necesare celor trei oameni acuzati pe nedrept, insa se pare ca sumele cerute de cei trei sunt mult peste asteptari, astfel ca ramane de vazut daca Renault va fi de acord cu ele sau va decide sa incerce in justitie sa le reduca. In acest al doilea caz, compania risca insa procese dureroase care sa-i afecteze imaginea si sa-i castige un renume negativ cum ca si-ar trata angajatii in mod abuziv.

Dupa o ancheta interna care a durat cinci luni, Renault a anuntat in ianuarie ca trei directori ar fi vandut pe bani grei informatii confidentiale. Compania a cerut autoritatilor franceze sa deschida propria ancheta, iar ministrii francezi s-au aratat extrem de suparati ca au aflat din presa de problemele de la Renault, si nu li s-a comunicat mai inainte, mai ales ca scandalul nu mai era demult doar o problema interna a producatorului auto fiindca se banuia ca secretele ar fi ajuns la o companie detinuta de statul chinez, astfel ca era o problema diplomatica.

Renault a dat afara trei directori pe care i-a gasit tapi ispasitori si - desi acestia au negat vehement ca ar avea vreo vina - compania si-a cerut abia in martie scuze fata de ei, admitand ca nu s-au gasit dovezi care sa-i incrimineze.