Renault incearca sa incheie parteneriate cu orasele de peste 100.000 de locuitori pentru introducerea masinilor electrice in tara

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 18 aprilie 2011, 11:50 Economie | Auto

Renault Fluence ZE la Bucuresti
Foto: Hotnews
Renault a pus la punct impreuna cu furnizorii de energie si de infrastructura un caiet de sarcini care va fi prezentat celor 20 de orase cu peste 100.000 de locuitori pentru ca acestea a decida daca, si in ce mod, vor pune pe sosele vehiculul electric, au spus reprezentantii Renault la un eveniment de prezentare a doua masini electrice in Capitala. Pentru inceput, masina electrica se va adresa doar companiilor, insa la inceput de 2012 va ajunge in showroom. Renault spera ca orasele cu bugete mai mari vor fi dispuse sa investeasca in statii de incarcare si sa cumpere unele masini.

Renault a adus la Bucuresti doua vehicule electrice: Fluence ZE si Kangoo ZE care vor ajunge pe sosele spre finalul anului, iar in prezent au fost aduse pentru a fi testate. Renault discuta de ceva timp cu furnizorii de energie si e pe cale de a incheia parteneriate si de a intocmi caiete de sarcini care, incepand cu luna iunie sau iulie, vor fi prezentate autoritatilor din 20 de orase romanesti cu peste 100.000 de locuitori.

Apoi, in urmatoarea etapa, in functie de disponibilitatea fiecarui oras, se va decide daca autoritatile vor investi in infrastructura de incarcare sau daca unele institutii vor cumpara masini.

Renault spune ca pentru inceput masinile electrice se vor adreesa mai ales persoanelor juridice, insa cu cat numarul statiilor de incarcare este mai mare, cu atat vor deveni mai atragatoare pentru publicul larg, mai ales ca si statul e pe cale sa ofere oficial subventii de 5.000 de euro cumparatorilor unor astfel de vehicule.

Renault a subliniat ca nu se grabeste sa lanseze masinile electrice in tari unde nu exista infrastructura si nu a dorit sa ofere previziuni legate de cat de multe vor fi pe drumurile noastre in viitor.

Fluence ZE costa circa 26.000 de euro, iar taxa lunara pentru baterie este 79 euro/luna, pentru trei ani. Autonomia e de 160 km, iar motorul dezvolta echivalentul a 100 CP. Bateria este platita lunar, timp de trei ani, iar masina poate atinge maxim 135 km/h. Renault a anuntat si preturile vehiculului comercial Kangoo ZE care va costa 21.200 euro, iar in tari precum Franta costul va fi de 16.200 euro datorita subventiilor. Taxa lunara pentru baterie este 72 euro si trebuie platita timp de patru ani.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

3401 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    asta-i buna (Luni, 18 aprilie 2011, 12:35)

    cristi [anonim]

    Taxe la renault nu mai platisem pana acum...
  • +2 (2 voturi)    
    Foarte scumpe, Romania inca nu-si permite (Luni, 18 aprilie 2011, 12:37)

    Sa bagam bani in buzunarul lui Sarkozy? [anonim]

    E o tehnologie inca ezitanta, sunt multe probleme tehnice nerezolvate.
    Daca se cumpara asa ceva, trebuie multi bani nu doar pt unitatile cumparate ci si pentru dezvoltarea unei retele electrice de reincarcare. In plus, mentenanta costat prea mult.

    Primariile care sunt bogate si vor asa ceva, sa organizeze licitatii la care sa poata participa firme din intrega lume, nu doar Renault, asta e o nesimtire crasa din partea francezilor. Banul public trebuie cheltuit sub control, asociatiile de consumatori sa se pregateasca sa dea in jucedata primariile care ar cumpara fara licitatie din banii publici.

    Deja ar fi mult mai eficient pt reducerea poluarii renuntarea treptata la automobilele care consuma prea mult, programul 'Rabla' poate continua pt ca stimuleaza consumul ecologic. 50.000 de rable scoase de pe sosele inseamna un aer mult mai curat decat mentinerea lor si adaugarea a 5.000 de vehicule electrice.

    Gesturi scumpe de genul asta isi permit acum doar cateva state in lume, gen Japonia, Germania sau Franta. Si nu pt ecologie ci pt a subventiona indirect constructorii nationali, fiecare din aceste state si-a luat flota electrica numai din productia interna !

    Daca si cand se vor fabrica si in Romania (peste 2-3 ani), vor fi sigur mai ieftine, le vom cumpara de la noi, pt ca vom sustine locuri de munca in Romania si venituri la bugetul Romaniei nu al Frantei..
  • +2 (2 voturi)    
    nu inteleg... (Luni, 18 aprilie 2011, 12:47)

    Sorin [anonim]

    de ce costa totusi atat de mult. Din cate stiu, la un automobil electric costul bateriei este foarte mare si trage de pret in sus. Insa in cazul asta bateria va fi inchiriata iar cei 26.000 de euro vor insemna contravaloarea masinii fara baterii.
    avem asa:
    un auto clasic, pe benzina, costa cu vreo 10.000 de EUR mai putin si in mare, are urmatoarele diferente fata de asta electric:

    - motorul
    - sistemul de racire a motorului (radiator, antigel etc)
    - bateria clasica si electromotorul
    - uleiuri, filtre de ulei, baie de ulei etc

    un auto electric ar avea un motor electric, minus toate componentele enumerate mai sus. Prin eliminarea acestor componente se mai face o economie la costul de productie a masinii. in rest, la partea de caroserie, dotari, probabil ca sunt aceleasi componente ca la un auto clasic.

    tehnologia unui motor electric nu e atat de noua, motoare electrice se produc de mult timp, troleibuzele, tramvaiele si multe altele functionaza deja folosind o astfel de tehnologie. Mi-e greu sa cred ca un astfel de motor electric (fara baterii) poate costa chiar atat de mult incat sa urce pretul atat. Si atunci de unde pretul asta, cum il justifica?
    • +2 (2 voturi)    
      Citeva precizari: (Luni, 18 aprilie 2011, 14:42)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Exista un sistem de racire, chiar daca nu la fel de voluminos ca in cazul motoarelor cu combustie. Invertorul care conduce motorul electric, chiar si la o eficienta de 95%, disipa 2,5 Kw la o putere electrica de 50kW.
      Baeria de 12V este insa nelipsita. Toate accesoriile si echipamentele de pe masina, functioneaza pe 12V.

      DAR, nu exista esapament, atitea materiale insonorizante, sau amortizoare de vibratii, plus CUTIA DE VITEZE (sau pot exista unele cu 2 viteze)
  • +2 (2 voturi)    
    esec (Luni, 18 aprilie 2011, 12:54)

    lambda [anonim]

    Dai un ban in plus pe masina electrica ca sa nu mai ai problemele carburantului scump. Dar cu taxa pe baterie de 79 euro/luna nu e nicio afacere. La care mai adaugam si pretul incarcarii (doar nu se face gratis) + intretinere scumpa (tehnologia noua)... deci nu mai e nicio afacere. Decat daca ai trecut la religia asta noua... GREEN! De parca electricitatea se produce fara poluare (vezi cazul Japonia)
  • +1 (1 vot)    
    cam scumpa (Luni, 18 aprilie 2011, 13:02)

    ili [anonim]

    daca n-ar fi taxa de baterie de 79 de euro pe luna...si ar fi in jur de 20 000 de euro ...poate ar fi tentanta masina, avand in vedere ca energia electrica consumata este foarte putina si ieftina...dar taxa e mare...si dupa 3 ani bateria se cam duce...oricum e un inceput..sa speram ca o sa apara pe piata tot mai multe masini electrice
  • +1 (1 vot)    
    cum functioneaza? (Luni, 18 aprilie 2011, 13:07)

    john [anonim]

    Ce inseamna "taxa pe baterie"? Se va plati incarcarea?
    Ce durata de viata are bateria?
  • +3 (3 voturi)    
    Pret (Luni, 18 aprilie 2011, 13:23)

    Bogdan [anonim]

    Avand in vedere ca leasingul pentru baterie e ca si cum ai da banii pe un plin pentru o luna cred ca doar pretul ramane un impediment destul de mare.
    Daca ar cobori spre 20000 de euro cred ca e posibil sa aiba clienti din cadrul persoanelor care au nevoie de mobilitate ieftina in cadrul oraselor.
    Mai greu cu infrastructura, avand in vedere starea precara a retelelor electrice din Romania.
    We hope for the best!
  • -4 (6 voturi)    
    Bateriaa (Luni, 18 aprilie 2011, 13:35)

    Gei [anonim]

    Astia vor sa ne bage pe bag alte porcarii... Auzi tu taxa pe baterie... Mai bine ne luam toti biciclete... Sa crape de ciuda... Nu le mai ajunge...
  • +2 (2 voturi)    
    Bateria se inchiriaza ... (Luni, 18 aprilie 2011, 23:19)

    Valentin [anonim]

    "Taxa pe baterie" inseamna ca o inchiriezi, din cauza asta costa 26 000 eur si nu 40 000 ca la concurenta. Avantajul este ca daca te lasa bateria, se defecteaza, iti da alta inapoi. In franta datorita subventiile ajunge un Kangoo la pretul unui diesel.
    Lumea zice de mentananta scumpa...au zis ceva de costul mentanantei ? ca eu nu am auzit...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă