​Cadenta Ford la Craiova a ramas la nivelul de anul trecut, putin sub 900 de unitati lunar, in timp ce la Dacia productia a avansat cu cateva procente, insa Duster a reprezentat peste jumatate din total, in timp ce productia Sandero a scazut cu 58%, iar cea a MCV, cu 32%.

Astfel, Ford a produs la Craiova 2.557 de utilitare Transit Connect in primele trei luni, dintre care 1.300 in martie. Media lunara ramane la nivelul de anul trecut cand productia totala a fost de aproape 10.000 de unitati, insa saltul se va produce dupa intrarea in fabricatie a lui B-Max, spre final de an. Ford trebuie sa-si majoreze de peste 20 de ori cadenta pentru a ajunge la capacitatea maxima promisa pentru 2013.

Pe de alta parte, desi la Dacia productia de autoturisme a urcat cu 6%, spre 85.000 de unitati in primele trei luni, datele APIA arata o mare schimbare in ceea ce priveste ponderea fiecarui model. Astfel, daca in primul trimestru al lui 2010 Duster era la inceputul productiei si nu se fabricasera nici 10.000 de unitati, in prezent SUV-ul reprezinta peste jumatate din productia Dacia, cu cele 45.000 de unitati.

Fiindca per total productia a urcat usor, e normal ca productia celorlalte modele a scazut puternic, astfel incat la Sandero declinul productiei a fost de 58%, de la 47.000 de unitati in primele trei luni ale lui 2010, la sub 20.000 in prezent. La Logan sedan scaderea a fost de 21%, la MCV, cu 32%, iar la vehicule comerciale, de 11%.

Aproape 90% din productia Dacia a mers la export. Productia auto totala in tara a fost de 91.917 unitati, crestere de circa 7% fata de perioada similara din 2010.