Taxa auto va fi redusa cu 30%, dar nu si pentru motoare Euro 5 si masinile cele mai poluante

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 5 iunie 2011, 14:26 Economie | Auto

Taxa de poluare auto va fi redusa cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu si pentru masinile dotate cu motor Euro 5, in cazul carora taxa va ramane nemodificata, releva proiectul ordonantei de modificare a taxei auto obtinut de Mediafax.

In acelasi timp, pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc.

Actul normativ introduce o noua grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinilor, pentru autovehicule incadrate in categoria M1, respectiv a vehiculor concepute si construite pentru transportul de pasageri care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune.

Coeficientii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scadea astfel uniform cu 30% pentru masinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 si non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica, cu exceptia masinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, si de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa ramane la acelasi nivel.

Grila de calcul a taxei auto in functie de capacitatea cilindrica a masinii releva totodata ca nici taxa auto perceputa incepand cu acest an pentru masini Euro 5 nu va fi redusa, fiind mentinuta la nivelul actual.

Surse oficiale au declarat pentru Mediafax ca forma actuala a proiectului de ordonanta nu modifica valorile si pentru masinile Euro 5 pe considerentul ca taxa auto perceputa in cazul acestora este deja la un nivel redus.

O decizie finala va fi luata intr-o sedinta viitoare a Guvernului.


Pentru masini Euro 5, taxa auto a fost introdusa la inceputul acestui an.

In prezent, o motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxata cu 116 euro in cazul unei masini noi si cu 91 de euro in cazul unui autoturism vechi de doi ani.

Pentru o masina Euro 5 de 2.000 de cmc veche de doi ani este achitata o taxa de 507 euro, iar inregistrarea unei masini Euro 5 de 3.000 cmc veche de doi ani impune plata unei taxe de 1.541 euro.

Pentru o masina noua cu motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, taxa se ridica la 1.950 euro.

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

5658 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    din banii platiti de mine pe taxa... (Duminică, 5 iunie 2011, 15:08)

    mario [anonim]

    ... le doresc celor care au inventat-o si celor care o tot prelungesc si modifica, sa-si ia lumanari si pastile!
    cel mai mult m-a scarbit faptul ca a trebuit sa astept doua saptamani sa o pot plati!!! am reclamat deja la anaf si sunt tare curios cum vor justifica incompetenta...
    • 0 (4 voturi)    
      Sunt deacord cu taxa dar .... (Duminică, 5 iunie 2011, 16:31)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui mario

      Banii de pe ea daca s-ar investi in mediu n-ar fi nici o problema, insa banii se duc pe castelele politicienilor, comisioane, spagi, etc ...
    • +6 (6 voturi)    
      Incompetenta nu se poate justifica (Duminică, 5 iunie 2011, 17:08)

      John [anonim] i-a raspuns lui mario

      e precum prostia, te nasti cu ea.
      In schimb coruptia se poate descoperi de cei necorupti. Aici stam prost ca-s galantarele goale.

      Taxa la inmatriculare, vigneta (dar fara autostrazi), taxa in pretul combustibilului.
      Si pentru ce? Pentru regii asfaltului, termopanelor, cerealelor, rosiilor, citronelilor, orangelor, etc
  • +3 (3 voturi)    
    "Rezolvarea" problemei (Duminică, 5 iunie 2011, 16:34)

    CipE [anonim]

    Conform deciziei Curtii de Justitie a EU, guvernul trebuie sa returneze taxa, in totalitate.

    Pot sa modifice la ea cat pina in 2100, tot neconforma cu legislatia UE ramane...
  • +1 (3 voturi)    
    Sfatul meu (Duminică, 5 iunie 2011, 16:36)

    CipE [anonim]

    Rabdare, tutun si un avocat bun.

    (Cel putin astia de la Bruxelles ne apara drepturile, daca noi nu reusim sa le aparam singuri.)
  • 0 (2 voturi)    
    taxa auto (Duminică, 5 iunie 2011, 16:52)

    alincippy [anonim]

    intrebarea mea este de cand se va aplica noua taxa ca mi-am luat si eu acum 1 saptamana o masina din germania si tot astept aceasta decizie...
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Luni, 6 iunie 2011, 0:01)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui alincippy

      si eu mi-am cummparat acum cateva zile masina, si acum umblu de la ana la caiafa sa o inamtriculez; diferenta e ca cea care am cumparat-o e inmatriculata deja in Romania, dar a fost adusa inainte de 1 ian 2007 in tara, deci nu s-a platit taxa la ea, ori dupa cum declara guvernantii vor sa taxeze si masinile deja inamtriculate dar care au intrat in tara inainte de 2007 si nu au platit taxa; sper sa reusesc sa o inmatriculez pana apare ordonanta de guvern tampita.
      Desi, la cat de disperati sunt dupa bani, nu m-as mira sa ceara plata si retroactiv, ceea ce e total ilegal; dar ce mai e normal in Romania? vai si amar cum am ajuns , tara de plans...
  • +4 (4 voturi)    
    Jaf la drumul mare (Duminică, 5 iunie 2011, 19:51)

    Andrei [anonim]

    De aici reiese si caracterul de jaf al acestei taxe. Romania nu vrea sa renunte nici in ruptul capului la "vama" pe masini. Acesti politicieni trebuie sa inteleaga ca odata cu intrarea in UE, cetatenii acestei tari trebuie sa se bucure si de drepturile ce deriva de aici, nu numai de obligatii. Inainte de alegari ati promis oamenilor marea si sarea, dar un jaf ce faceti acum nu s-a mai pomenit. O sa va mai votez cand o zbura porcu' !
  • 0 (0 voturi)    
    Si cu vama ce facem? (Luni, 6 iunie 2011, 8:38)

    Paulp [utilizator]

    Si cei care si-au adus masinile inainte de 2007 si au platit vama si TVA ce fac? Platesc de 2 ori pentru acelasi lucru?
    Asta uita sa spuna guvernantii nostri "dragi".
    E o mizerie si o bataie de joc.
    Si acum vor urma sute de procese ale celor care au platit Vama si acum sint pusi sa mai plateasca o data taxa asta aberanta
  • +2 (2 voturi)    
    . (Luni, 6 iunie 2011, 9:45)

    Ivanu [utilizator]

    Reducerea de 30% se va aplica noii taxe care a fost crescuta cu 50% recent sau vechii taxe? :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version